23746
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 217-227.
Formatted contents note
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka rodziny współczesnej: 1.1. Definicje rodziny - ujęcie tradycyjne; 1.2. Przemiany rodziny; 1.3. Typy rodzin funkcjonujących prawidłowo; 1.4. Struktura rodziny; 1.5. Dobro dziecka; 1.6. Potrzeby i cele rodziny; 1.7. Funkcje rodziny; 1.8. Zasoby rodziny; 1.9. Klimat rodzinny, więzi w rodzinie oraz interakcje z innymi systemami; 1.10. Postawy i style wychowania. Rozdział 2. Charakterystyka rodzin dysfunkcyjnych: 2.1. Definicje, typy oraz cechy rodzin dysfunkcyjnych; 2.2. Zaniedbywanie dzieci oraz czynniki ryzyka i objawy wystąpienia przemocy wobec dzieci; 2.3. Sytuacja dzieci z rodzin ubogich. Rozdział 3. Między wsparciem rodziny a ochroną dzieci przed krzywdzeniem: 3.1. Familiocentryzm jako podstawa pracy socjalnej z rodziną z dziećmi;3.2. Główne zadania wybranych zawodów w obszarze wsparcia rodziny, pomocy społecznej i ochrony dziecka przed krzywdzeniem; 3.3. Praca w zespołach multiprofesjonalnych z rodziną i na jej rzecz - zasady systematycznej międzyresortowej i międzysektorowej współpracy; 3.4. Postępowanie pracownika instytucji w przypadku podejrzenia o występowaniu krzywdzenia dziecka; 3.5. Współczesne strategie w pracy z rodziną zaniedbującą dzieci; 3.6. Działania skierowane do dzieci zaniedbanych, zranionych, z doświadczeniem kompleksowej traumy. Rozdział 4. Rola i zadania pracownika socjalnego w pracy z rodziną z dziećmi w kontekście działań asystenta rodziny: 4.1. Specyfika metodycznego działania z rodziną z dziećmi; 4.2. Uwarunkowania, zasady współpracy i podział zadań pomiędzy pracownikiem socjalnym a asystentem rodziny; 4.3. Przebieg procedury odebrania dziecka przez pracownika socjalnego; 4.4. Praca nad reintegracją rodziny; 4.5. Praca grupowa z rodziną z dziećmi. Zakończenie
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again