23787
Brak okładki
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 395-426. Indeks.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp; 1. Proces integracji europejskiej: 1.1. Wprowadzenie do procesu integracji gospodarczej w Europie; 1.2. Koncepcja i proces urzeczywistnienia integracji europejskiej; 1.3. Pojęcie, koncepcja i zasady funkcjonowania rynku wewnętrznego UE. 2. Teorie, modele i koncepcje internacjonalizacji: 2.1. Pojęcie i istota internacjonalizacji; 2.2. Wybrane teorie i koncepcje internacjonalizacji; 2.3. Teoria cyklu życia produktu wg R. Vernona; 2.4. Model internacjonalizacji szkoły uppsalskiej; 2.5. Model internacjonalizacji szkoły helsińskiej; 2.6. Modele wczesnej i szybkiej internacjonalizacji; 2.7. Innowacyjne modele etapowe internacjonalizacji; 2.8. Model fazowy internacjonalizacji wg H.G. Meisnera i S. Gerbera 2.9. Model 3E (the three E’s model). 3. Determinanty, motywy i koncepcje internacjonalizacji na eurorynku: 3.1. Determinanty internacjonalizacji na rynku Unii Europejskiej; 3.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw na eurorynku; 3.3. Koncepcje umiędzynarodowienia przedsiębiorstw. 4. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw: 4.1. Pojęcie i klasyfikacje strategii internacjonalizacji; 4.2. Charakterystyka form internacjonalizacji na eurorynku; 4.3. Timing wejścia na rynki zagraniczne; 4.4. Standaryzacja versus dyferencjacja marketingu na eurorynku. 5. Wyniki badań empirycznych o charakterze jakościowym metodą case study research: 5.1. Przegląd badań empirycznych internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw; 5.2. Studia przypadków jako metoda badań; 5.3. Procedura prowadzenia badań studiów przypadków; 5.4. Wyniki badań studiów przypadków przedsiębiorstw polskich; 5.5. Wyniki badań studiów przypadków przedsiębiorstw niemieckich; 5.6. Wyniki analizy porównawczej studiów przypadków przedsiębiorstw polskich i niemieckich. 6. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw na eurorynku na podstawie wyników badań empirycznych o charakterze ilościowym: 6.1. Charakterystyka próby badawczej; 6.2. Strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw; 6.3. Struktura regionalnego umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw; 6.4. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw wg koncepcji EPRG; 6.5. Działalność przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej; 6.6. Zmiany zachodzące w działalności przedsiębiorstw na eurorynku w kontekście akcesji w struktury UE; 6.7. Znaczenie powstania rynku wewnętrznego UE dla internacjonalizacji przedsiębiorstw na eurorynku; 6.8. Znaczenie czynników zewnętrznych i wewnętrznych dla umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw na eurorynku; 6.9. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw na eurorynku; 6.10. Makro- i mikrootoczenie krajów UE-15 i UE-13; 6.11. Instrumenty marketingu stosowane przez przedsiębiorstwa na eurorynku; 6.12. Standaryzacja marketingu stosowana przez przedsiębiorstwa na eurorynku. Zakończenie.
Uwaga dotycząca finansowania
Publikacja dofinansowana ze środków dotacji na utrzymanie potencjału badawczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej