23787
Book
In basket
Rusz głową / Tony Buzan ; przeł. Jerzy Morka. - Wyd. 2 popr. i zm., dodruk. - Łódź : Wydawnictwo "Ravi" , 2005. - 154, [6] s., [4 k. tab.] : rys. ; 21 cm.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Zawiera: 1.Nieziszczalne marzenie, czyli historia Edwarda Hughesa. 2.Masz umysł sprawniejszy, niż sądzisz: Co wiemy o własnym umyśle; Więcej niż jeden mózg; Połączenia między „szarymi komórkami”; Modele postrzegania: oko - mózg - kamera; Hologram jako odwzorowanie umysłu; IQ i twoja wrodzona błyskotliwość; Dziecko - model doskonałości. 3.W jaki sposób spętano ludzki umysł: Dlaczego w pełni nie wykorzystujemy mózgu; „… tylko człowiekiem”; „Instrukcja obsługi” mózgu. 4.Jak czytać szybciej i z lepszym skutkiem: Problemy z czytaniem; Definicja czytania; Skąd biorą się trudności w czytaniu; Ruchy oka w trakcie czytania; Korzyści z szybszego czytania; Błędne przekonania; Zaawansowane techniki coraz szybszego czytania; Ćwiczenia motywacyjne; Ćwiczenie z metronomem. 5.Pamięć: Sprawdziany pamięci; Rozwiązanie testu oraz pytania uzupełniające; Trwałość pamięci w trakcie nauki; Trwałość pamięci po zakończeniu nauki; Pamięć - teoria, zapamiętywanie przez powtarzanie; Sposoby i metody poszerzania pamięci; Niezwykłe możliwości pamięci; System oparty na liczbach i rymach; Zadanie „niemożliwe” do wykonania. 6.Mapy myśli (Mind Maps®) - wprowadzenie w naturę myśli i słów: Omówienie ćwiczenia - opowiadanie Kusa-hibari; Rodzaje słów-kluczy; Wielopłaszczyznowa natura słów; Słowa-klucze w tradycyjnym notowaniu. 7.Mapy myśli (Mind Maps®) - zgodność z naturą umysłu: Ćwiczenie - kosmiczna podróż; Linearna historia mowy i druku; Twój umysł a tworzenie mapy myśli; Zasady sporządzania map myśli. 8.Mapy myśli (Mind Maps®) - rozbudowywanie i zastosowanie: Rozbudowywanie map myśli; Mapy myśli a lewa i prawa półkula mózgu; Mapy myśli - zastosowania; „Kartografowanie” przemówień i artykułów; Mapy myśli - notowanie wykładów; Mapy myśli - zebrania. 9.Technika uczenia się na podstawie map myśli (MMOST): Opieszały uczeń; Zagrożenie ze strony podręczników; Stare i nowe metody nauczania; MMOST; MMOST - przygotowanie; MMOST - zastosowanie; MMOST - podsumowanie. 10.Perspektywy: Co zaszło w ciągu 21 lat, które minęły od napisania tej książki; Wiek a sprawność umysłu. Posłowie.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again