23787
Book
In basket
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia s.249-262.
Formatted contents note
Zawiera: R. 1 Powody naukowej predylekcji: Rozmiary niepowodzeń szkolnych; Aktualność zagadnienia i ważność problemu; Stałość, naturalność i względność niepowodzeń; Uwarunkowania procesu kształcenia w XXI wieku; Zmiana filozofii edukacyjnej; Dyferencjacja procesu kształcenia; Wizja nowego modelu procesu kształcenia; Zagrożenia i złożoności współczesnego świata; Uczelnie wyższe spadkobiercami niepowodzeń szkolnych; powód natury osobistej. R. 2 Kierunki naukowej eksploracji: Zasięg niepowodzeń szkolnych; Przyczyny niepowodzeń szkolnych; Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym; Skutki niepowodzeń szkolnych; Reinterpretacja pojęcia „niepowodzenia szkolne”. R. 3 Nowe pola badawcze. Obszary poznawcze z pogranicza niepowodzeń szkolnych: Koincydencja niepowodzeń dydaktycznych i wychowawczych; Sytuacje trudne w środowisku szkolnym a uczniowskie niepowodzenia; Niepowodzenia szkolne źródłem negatywnych przeżyć, depresji, czynów suicydalnych; Mechanizmy barierotwórcze w edukacji a niepowodzenia szkolne; Teoria naznaczenia wobec ucznia z niepowodzeniami szkolnymi. R. 4 Człowieczy los naznaczony niepowodzeniami: Niepowodzenia szkolne w biografii osób pozbawionych wolności; Niepowodzenia szkolne w biografii żołnierzy zasadniczej służby wojskowej; Niepowodzenia szkolne w biografii dzieci beneficjentów pomocy społecznej. R. 5 Neurodydaktyka wobec niepowodzeń szkolnych. Neurodydaktyka – perspektywą na sukces w uczeniu (się): Wykorzystanie możliwości całego mózgu w procesie kształcenia; Wykorzystanie wszystkich składników pięcioczynnikowego modelu WSWS; Kompleksowe wykorzystanie systemów reprezentacyjnych WAK; Dostosowanie strategii nauczania do stylów uczenia się; Stwarzanie okazji do rozwijania wszystkich typów inteligencji. R. 6 Marzenia o szkole bez niepowodzeń: Marzenia o przywróceniu szkole jej prymarnego sensu; marzenia o realizowaniu prawa dziecka do nauki; Marzenia o zmianie sposobu organizowania pracy dydaktycznej i oceniania osiągnięć szkolnych; Marzenia o optymalnych sposobach przeciwdziałania różnym postaciom i przejawom niepowodzeń. Zakończenie.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again