23559
Książka
W koszyku
O inteligencji człowieka / Jan Strelau. - Warszawa : Wiedza Powszechna , 1987. - 253, [2] s. : rys., tab. ; 18 cm.
(Biblioteka Wiedzy Współczesnej OMEGA ; 407)
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na s. red. błędny ISBN.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: 1.Co to jest inteligencja? 2.Strukturalne teorie inteligencji: Hierarchiczne teorie inteligencji; Teorie oparte na koncepcji czynników równorzędnych; Zalety i wady strukturalnych teorii inteligencji. 3.Rozwojowe teorie inteligencji: Model rozwojowy w teoriach czynnikowych; Teoria rozwoju inteligencji według Piageta. 4.Teoria działania jako podstawa koncepcji zdolności umysłowych: Zdolności jako wynik działania; Doświadczenie społeczno-historyczne jako źródło zdolności specyficznie ludzkich; Krytycznie o teoriach zdolności Tiepłowa i Leontiewa. 5.Inteligencja – z punktu widzenia teorii informacji: Różnice indywidualne w zdolności przetwarzania informacji a psychometryczne zdolności umysłowe; Inteligencja jako zespół składników przetwarzania informacji. 6.Fizjologiczne podstawy inteligencji: Inteligencja a spontaniczna czynność bioelektryczna mózgu; Potencjały wywołane a inteligencja. 7.Czy inteligencję można mierzyć?: Skala Inteligencji Bineta-Simona jako miara wieku umysłowego; Iloraz inteligencji w ujęciu tradycyjnym; Dewiacyjny iloraz inteligencji; Czym jest iloraz inteligencji? 8.Testy stosowane do pomiaru inteligencji: Ogólne zasady konstrukcji testów; Indywidualne testy inteligencji; Grupowe testy inteligencji. 9.Kontrowersje wokół testów inteligencji: Czy pomiar inteligencji na podstawie testów jest trafny?; Konsekwencje społeczne testowego pomiaru inteligencji. 10.Czy różnice w inteligencji są dziedziczne?: Interakcja genotypu i środowiska w determinowaniu różnic w inteligencji; Na jakiej podstawie wnioskujemy o roli czynnika genetycznego; Próba ilościowego określenia udziału genotypu w różnicowaniu inteligencji; Dziedziczność i środowisko jako równanie ważne źródła różnic indywidualnych w inteligencji. 11.Rola wychowania i kształcenia w determinowaniu różnic w inteligencji: Czy kompensacyjne programy wychowania wpływają na rozwój inteligencji?; Inteligencja a uczenie się; Związek między inteligencja a osiągnięciami szkolnymi. 12.Wybitne zdolności i upośledzenie umysłowe – dwa bieguny inteligencji: Charakterystyka ilorazu inteligencji na podstawie krzywej rozkładu normalnego; Wybitne zdolności umysłowe: możliwości i ich urzeczywistnienie; Upośledzenie umysłowe jako kategoria ilorazu inteligencji.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej