23787
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
General note
Indeks.
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Formatted contents note
1. Teoretyczne podstawy edukacji tanatologicznej i kształtowania postaw wolontariackich w szkole: Podstawy tanatologii; Praktyczne cele i aspekty kształcenia tanatologicznego pedagogów i nauczycieli; Znaczenie kształcenia pedagogów specjalnych w kontekście zadań w opiece nad przewlekle i terminalnie chorymi; Profil kompetencyjny pedagoga w zakresie realizacji opieki paliatywnej nad dziećmi i młodzieżą z chorobą nowotworową; Kształtowanie idei i myśli opieki hospicyjnej w szkole; Tanatologia w katechezie Kościoła rzymskokatolickiego; Podstawy kształcenia tanatologicznego wolontariuszy hospicyjnych w szkole; Medyczne aspekty funkcjonowania pacjenta hospicyjnego i rola nauczyciela we wspieraniu opieki z perspektywy lekarza; Miłość i bezpieczeństwo wolne od bólu- refleksje na temat śmierci i żałoby dzieci w szkole; 2. Współpraca hospicjów ze szkołami- wolontariat: Wprowadzenie- czym jest wolontariat hospicyjny?; Wolontariat szkolny- partnerstwo międzysektorowe i międzyludzkie; Na czym polega praca nauczyciela, hospicyjnego centrum wolontariatu i koordynatora wolontariatu?; Korzyści ze współpracy hospicjów i szkół; "Trudni" uczniowie w wolontariacie; Wolontariat hospicyjny w szkołach według badań Fundacji Hospicyjnej; Wyzwania stojące przed wolontariatem hospicyjnym w szkołach; 3. Kres życia i żałoba- trudne sytuacje w szkole: Strata, osierocenie i żałoba dzieci i młodzieży- wprowadzenie; Śmierć i żałoba w szkole- implikacje praktyczne; Patologiczne przezywanie żałoby. Żałoba źle przebyta i kalecząca; O śmierci- z dziećmi tak jak z dorosłymi; Jak rozmawiać z uczniami o śmierci?; Trudne rozmowy nauczyciela. Jak rozpoznać syndrom presuicydalny?; 4. Narzędzia dydaktyczne dla nauczycieli i wychowawców.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again