23787
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Oznaczenie numeru tomu na grzbiecie
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia s. 269-287
Uwaga dotycząca zawartości
I. Uniwersytety w społeczeństwie wiedzy: Wstęp; Jedność badań i dydaktyki w uniwersytetach; Czy ewolucja uniwersytetów w stronę rynku?; Próba ogólnego zarysu kształtu uniwersytetów w pierwszym ćwierćwieczu XXI stulecia. II. Nauka i edukacja w uniwersytecie: Wstęp; Społeczeństwo oparte na wiedzy; Uwarunkowania studiów uniwersyteckich; Etos uniwersytecki; Kryzys uniwersytetu? III. Wartości a edukacja w szkole wyższej: Wstęp; Istota wartości i ich funkcje; Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami w edukacji na poziomie szkoły wyższej; Wartości jako kategoria badań; Miejsce wartości w edukacji szkoły wyższej; Kryzys wartości czy ich przeżywania? IV. Przede wszystkim jakość: Wstęp; Ranga jakości pracy uniwersytetu; Czy uniwersytet sprosta wyzwaniom? V. Podmiotowość, partnerstwo, etos: Wstęp; Społeczeństwo wiedzy; Równorzędne podmioty; Etos uniwersytecki; Dobra akademickie; Kto jest mistrzem?; Źródła zagrożenia. VI. Procesy innowacji w szkole wyższej: Wstęp; Kierunki i treści przedsięwzięć innowacyjnych w szkole wyższej; Przeszkody innowacji w procesie edukacyjnym szkoły wyższej i próby ich przezwyciężenia; Konkluzje. VII. Potrzeba transformacji szkolnictwa: Wstęp; Konieczność zmian; Pozytywne strony szkolnictwa wyższego w Polsce; Słabości naszego szkolnictwa wyższego; Dydaktyka; Finansowanie szkolnictwa wyższego; Czy nie warto skorzystać z tych doświadczeń?; Konkluzje. VIII. O nowe oblicze szkolnictwa ekonomicznego: Wstęp; Uzdrowienie szkolnictwa ekonomicznego; Propozycje zmian. IX. Ku modernizacji uniwersytetu: Wstęp; Po co uniwersytet? Niebezpieczeństwo rozdrobnienia uniwersyteckich kierunków i specjalności; Uniwersytet i jego urynkowienie; Uniwersytet potrzebuje innowacji; O lepsze wykorzystanie uniwersyteckiego potencjału naukowo-dydaktycznego; Zmierzanie od jakości uniwersytetu do jego doskonałości. X. Ku uniwersytetowi przyszłości: Wstęp; Strategie rozwoju uniwersytetu; Ramy kwalifikacji; Konkluzje. XI.. Uniwersytecka edukacja i ekonomika: Wstęp; Neoliberalne konteksty edukacji; Kształcenie pod testy; Edukacja z pozycji jej ekonomiki; Edukacja w kontekście kapitału ludzkiego i demografii; Edukacja dla przedsiębiorczości; W stronę rynku pracy; Opłacalność edukacji; Perspektywy kapitału ludzkiego; Uniwersytet, którego oczekuje społeczeństwo wiedzy. XII. Zagrożenia i wyzwania na progu III tysiąclecia: Wstęp; Czy uniwersytet przechodzi kryzys tożsamości?; O istocie uniwersytetu zadecydują respektowane przez niego cechy konstytutywne i pełnione funkcje; Oddalanie się badań od kształcenia; Ucieczka przed universitas i lęk przed dociekaniem prawdy?; Załamywanie się linii rozwojowej uniwersytetu? Drogi prowadzące na uniwersytet; Próby przywracania logosu i etosu kształcenia uniwersyteckiego; Kształtowanie kompetencji; Akcentowanie wartości w treściach studiów; Miejsce dydaktyki ogólnej w pedagogicznym kształceniu nauczycieli w formie studiów uniwersyteckich; Jaki będzie uniwersytet?
Uwaga dotycząca języka
Spis treści, wstęp i nota o autorze również w języku angielskim
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej