23778
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia przy niektórych pracach.
Formatted contents note
Rozdział I : Współczesny nauczyciel andragog : 1. Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb, 2. Wiedza czy mądrość ? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie, 3. Nauczyciel andragog we współczesny systemie edukacji Republiki Czeskiej, 4. Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca) we współczesnej rzeczywistości polskiej, 5. Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych, 6. Nauczyciel dorosłych jako mentor (w kontekście projektu Adults Mentoring), 7. Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny, 8. Ewolucja ról i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości, 9. Miejsce, rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego, 10. Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym, 11. Wielokulturowość i międzykulturowość - kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne, 12. Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów, 13. Doktorant w roli nauczyciela dorosłych - o ukrytym programie edukacji akademickiej; Rozdział II : Andragog a społeczeństwo informacyjne : 14. Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, 15. Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa wiedzy, 16. Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych, 17. E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty, 18. E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce; Rozdział III : Edukacja ludzi dorosłych : 19. Kształcenie kierowników i specjalistów, 20. Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego, 21. Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej, 22. Spiritual and Technological Aspects of Creativity Development, 23. Podyplomowe kształcenie nauczycieli, 24. Transformacja w kształceniu pielęgniarek, 25. Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach - wybrane zagadnienia, 26. Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka, 27. Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji, 28. Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej, 29. Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym; Rozdział IV : Edukacja ludzi starszych : 30. Społeczno-kulturowy wizerunek starości, 31. Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe, 32. Wokół wyzwań polityki społecznej : kształcenie jako czynnik aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym, 33. Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów, 34. Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie, 35. Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy, 36. Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa, 37. Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji, 38. Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa, 39. Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again