23559
Book
In basket
Pamięć. Uczenie się. Język / Ida Kurcz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1995. - 323, [1] s. : tys.; tab. ; 24 cm.
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.3)
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Formatted contents note
1. Pamięć: Tło historyczne; Fazy procesów pamięci i jej rodzaje; Metody badania pamięci; Prawidłowości odnoszące się do faz procesów pamięci; Pamięć przemijająca i pamięć długotrwała. Blokowy model pamięci; Podstawowe kierunki krytyki blokowego modelu pamięci. Analiza procesów pamięci; Pamięć semantyczna i pamięć epizodyczna; Teorie pamięci; 2. Uczenie się: Definicja uczenia się; Elementarne rodzaje uczenia się; Teorie wyjaśniające uczenie się poprzez warunkowanie; Uczenie się czynności złożonych; Nabywanie wprawy; Czynniki wpływające na nabywanie wprawy; Czynniki związane ze sposobem uczenia się i z materiałem; Role nastawienia; Uczenie się wspomagane mikrokomputerem; 3. Wstęp; Funkcja językowa; Język a mowa. Kompetencja a realizacja językowa; Neurofilologiczne podstawy języka. Filo- i ontogeneza języka; Produkcja i percepcja mowy; Wiedza językowa (kompetencja językowa i kompetencja komunikacyjna) a wiedza o świecie; Struktura języka a struktura kompetencji językowej; Kompetencja komunikacyjna; Język mówiony a język pisany, uczenie się języka drugiego; 4. Organizacja niektórych czynności psychicznych w mózgu: asymetria półkulowa: Przegląd metod stosowanych w badaniach nad zróżnicowaniem półkul mózgowych; Czego dotyczy zróżnicowanie półkul mózgowych?; Czynniki wpływające na asymetrię półkulowa u człowieka; Współdziałanie półkul mózgowych
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again