23570
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr.
Uwaga dotycząca zawartości
1. Wartości kontaktów dziecka z wierszem: Uczenie wartości jako jedno z podstawowych zadań edukacyjnych; Wartości przejawiające się w utworach poetyckich; Dwa światy- rzeczywisty i z marzeń- w wierszach dla dzieci; 2. Wiersz- dziecko- nauczyciel w procesie edukacyjnym: Znaczenie wiersza w zintegrowanej edukacji elementarnej; Okoliczności warunkujące obcowanie dziecka z utworem poetyckim; Działania edukacyjne sprzyjające kontaktom dziecka z wierszem; 3. Propozycje wiązania wybranych utworów poetyckich z obszarami i treściami zintegrowanej edukacji w klasach I-III: Budzenie zaciekawienia związkiem teraźniejszości z przeszłością u dzieci młodszych; Kształtowanie u dzieci postawy szacunku i otwartości dla tradycji oraz symboli narodowych; Rozpoznanie i wartościowanie codzienności przez dzieci; Inspirowanie dziecięcej dyskusji o przyjaźni i wzajemnym rozumieniu; Wiązanie przez dzieci własnych obserwacji i doznań z wierszami o tematyce przyrodniczej; Uwrażliwienie dzieci na zjawiska językowe w wierszu; Ukazywanie dzieciom roli żartobliwych wierszy w postrzeganiu i interpretowaniu rzeczywistości
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej