23559
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia s. 215-216.
Formatted contents note
1. Urazy psychiczne dzieci i młodzieży- informacje podstawowe: Trauma psychiczna- rzeczywistość nierozpoznana; Kiedy właściwie mówimy o doświadczeniu traumatycznym?; Następstwo głębokiego urazu psychicznego; Rozumieć objawy urazu traumatycznego i ich sens- czynniki sprzyjające wystąpieniu zaburzeń potraumatycznych; Długotrwały stres, obrazy horroru, "wyłączenie"- zespół stresu pourazowego i typowe objawy chorobowe u dzieci po przeżyciu katastrofy; Objawy krańcowego napięcia psychicznego; Nekające obrazy katastrofy; Zachowanie unikowe i zmienione stany świadomości; Inne objawy typowe dla dzieci; Reakcje emocjonalne o średnim natężeniu; Następstwa zdarzeń traumatycznych we wczesnym dzieciństwie; Zmienione funkcje mózgu i ciała w sytuacjach skrajnego stresu psychicznego; Funkcjonowanie pamięci po przezuciu ekstremalnego stresu; Różne rodzaje zranień- możliwe przyczyny zranień psychicznych; Klęski żywiołowe; Wypadki spowodowane zawodnym działaniem urządzeń technicznych; Gwałt doznany poza domem; Gwałt doznany w rodzinie; Wykorzystywanie seksualne; Utrata bliskiej osoby; Poczucie winy u dzieci po przeżyciach traumatycznych; Dzieci z Biesłanu- terror i jego niewidoczne konsekwencje; Trauma psychiczna z perspektywy historycznej- od Achillesa poprzez weteranów wojny w Wietnamie do dzieci z ciężkim urazem psychicznym; 2. Gdy uraz psychiczny czyni samotnym- dziecko po traumie w środowisku społecznym: Dziecko po traumie i jego rodzice; Dziecko po traumie i jego rodzeństwo; Dziecko po traumie i krąg kolegów/przyjaciół; Dzieci po traumie w przedszkolu i szkole; Masowa trauma dzieci a społeczeństwo; 3. Postępowanie w urazach psychicznych: katastrofa traumatyczna: poczucie bezpieczeństwa i pomoc w pierwszych chwilach; Złapać oddech po przeżyciu szoku- właściwa pomoc po zdarzeniu traumatycznym; Czego potrzebuje ciało bezpośrednio po doznanym szoku? Drogi wyjścia z milczenia- opisać świat zewnętrzny i wewnętrzny po traumie; Pożegnać odchodzących- szansa i drogi wyjścia po stracie bliskiej osoby; Jak postępować wobec dziecka/nastolatka z poczuciem winy; Czego potrzebują małe i starsze dzieci- o różnych potrzebach pomocy stosownej do wieku; Jak jeszcze dorośli mogą pomóc; Jak rodzice powinni dbać o siebie po zdarzeniu traumatycznym; Dawać bezpieczeństwo i miłość- właściwa postawa rodziców; Przedszkole i szkoła- przestrzeń bezpieczna; Co mogą uczynić zaprzyjaźnieni rodzice; Jak dzieci mogą pomóc sobie nawzajem?; Jak może pomóc rodzeństwo i czego samo potrzebuje?; Jak mogą pomóc przyjaciele i koledzy dziecka i jak dorośli mogą ich wspierać?; "Moje dziecko w podejrzanym towarzystwie"- kontakty dziecka po traumie z trudnymi rówieśnikami i jak na nie reagować; Towarzysz w długiej podróży- lecząca moc wyobraźni; Dwie strony medalu- dbać o psychikę, dbać o ciało; W zabawie i twórczym działaniu łatwiej zapomnieć o bólu; Kiedy dziecko potrzebuje pomocy specjalisty?; Inne możliwości leczenia; Perspektywy- trauma psychiczna a społeczeństwo; Rola mediów; Odpowiedzialność polityki zdrowotnej i społeczeństwa; Trauma a opieka duszpasterska;
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again