23787
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Część I Dialektyka bezpieczeństwa, wojny i pokoju w rozważaniach filozoficznych i społecznych: 1. Filozofia i edukacja do bezpieczeństwa i pokoju. Tradycja i współczesność, 2. Rozprawa o przemocy i pokoju, 3. Pokój społeczny jako podstawa twórczego ładu społecznego, 4. Dialektyka bezpieczeństwa, wojny i pokoju w nauce o stosunkach międzynarodowych, 5. Prawo dziecka do życia w pokoju w nauczaniu Jana Pawła II, 6. Wychowania dla pokoju w polskim piśmiennictwie pedagogicznym i społecznym XVI i XVII wieku (wybrane przykłady), 7. Wychowanie dla pokoju w publicystyce Polskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Pokoju na łamach czasopisma "Ludzkość" 8. Pokój jako przedmiot badań społecznych i pedagogicznych związku nauczycielstwa polskiego, 9. Aleksander Patkowski - regionalizm i wychowanie społeczne, 10. Kultura bezpieczeństwa czy kultura obronności?, 11. Bezpieczeństwo ludności w systemie obrony cywilnej, 12. Kontrowersje wokół procesu pokojowego na Bliskim Wschodzie jako element budowania bezpieczeństwa światowego w Xxi wieku, 12. Kontrowersje wokół procesu pokojowego na Bliskim Wschodzie jako element budowania bezpieczeństwa światowego w XXI wieku, 13. Kooperacja na rzecz bezpieczeństwa publicznego w przestrzeni zurbanizowanej, 14. Ptasia grypa jako pandemia zagrażająca światowemu ładowi w interpretacji mediów masowych. Część II Bezpieczeństwo i pokój jako problem edukacyjny: 15. Bezpieczeństwo i pokój w edukacji szkolnej, 16. Rola współczesnej szkoły w krzewieniu wartości służących wychowaniu w duchu pokoju, 17. Motywacja w szkole i edukacja na rzecz pokoju, 18. Nauczyciel a poczucie bezpieczeństwa dziecka w szkole, 19. Wychowanie do pokoju w kształceniu nauczycieli w II Rzeczypospolitej na przykładzie seminariów nauczycielskich, 20. Bezpieczeństwo narodowe i państwowe w programach wychowania obywatelskiego w szkołach średnich ogólnokształcących Drugiej Rzeczypospolitej, 21. Psychospołeczny kontekst partnerstwa i podmiotowości we wzajemnym współdziałaniu nauczycieli i studentów, 22. Wychowanie do pokoju w percepcji studentów Uniwersytetu Łódzkiego - przyszłych nauczycieli, 23. Zagrożenia naruszające poczucie bezpieczeństwa środowiska akademickiego wynikające w ewaluacji procesu kształcenia, 24. Pokojowe zasady rozwiązywania konfliktów miedzy młodzieżą a rodzicami, 25. Bezpieczna ocena szkolna w nauczaniu zintegrowanym, 26. Zachowania agresywne wśród przedszkolaków - przyczyny i przeciwdziałanie, 27. Treści społeczno - moralne w wybranych programach wychowania przedszkolnego, 28. Centrum Zajęć Przedszkolnych nr 1 w Łodzi we współpracy z Kinder und Jugendhaus Stammheim w Sttutgarcie na rzecz wychowania europejskiego
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again