23782
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Formatted contents note
1. Podstawy teorii usług: Kwestie definicyjne; Miejsce usług w historii myśli ekonomicznej; Teoretyczne ujęcia międzynarodowej wymiany usług; 2. Sektor usług w gospodarce narodowej i wymianie międzynarodowej: Rola usług w rozwoju gospodarczym państwa; Rozwój międzynarodowego handlu usługami; Specyfika międzynarodowych obrotów usługowych; 3. Protekcjonizm i liberalizacja międzynarodowego handlu usługami: Narzędzia polityki handlowej odnoszące się do sfery usług; Rola państwa w procesie liberalizacji handlu usługami; Między wolnym handlem a protekcjonizmem; Argumenty na rzecz liberalizacji usług; Podejście globalne i regionalne w likwidacji protekcjonizmu w handlu usługami; 4. Polityka liberalizacji handlu usługami w ramach GATT/WTO: Geneza liberalizacji międzynarodowego handlu usługami; Układ ogólny w prawie handlu usługami GATS; Poziom zobowiązań liberalizacyjnych; Dynamika procesu liberalizacji handlu usługami; Runda Doha0 konfrontacja zwolenników protekcjonizmu i liberalizacji handlu usługami; 5. Liberalizacja handlu usługami w układach regionalnych: Liberalizacja handlu usługami w Unii Europejskiej; Proces liberalizacji handlu usługami na półkuli zachodniej; Liberalizacja handlu usługami w regionie Azji i Pacyfiku; Liberalizacja handlu usługami w wybranych bilateralnych porozumieniach o wolnym handlu; 6. Znaczenie procesu liberalizacji międzynarodowych obrotów usługowych: Efekty liberalizacji międzynarodowego sektora usług; Efekty sektorowe
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again