23787
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Myślenie pedagogiczne o rodzinie i wychowaniu rodzinnym na początku XXI wieku; Rodzina współczesna: przeobrażenia i przyszłość; Rodzina w kontekście globalizacji komunikacyjnej i rozluźnienia społeczno-moralnego; Środowisko rodzinne a proces kreowania tożsamości jego członków: pułapki krętych ścieżek współczesności; Rodzina migracyjna jako typ współczesnej rodziny w Polsce. Wybrane aspekty; Mądrość jako zasada budowania stosunków wychowawczych w rodzinie. Perspektywa etyki realistycznej ; Kierunki, metody i wyniki badań nad rodziną jako środowiskiem wychowawczym w II Rzeczypospolitej; Role rodzicielskie w świetle dzieł encyklopedycznych okresu pełnego średniowiecza - na przykładzie De rerum proprietatibus Bartłomieja Anglika; Dumne, ambitne, godne swoich przodków, lecz również powód zmartwień i niesławy. Tacyt o córkach; Partnerstwo poprzez małżeński kompromis. Analiza Laudatio Turiae, rzymskiej inskrypcji nagrobkowej z końca I w. p.n.e.; Rodzina zastępcza a sytuacja szkolna dziecka; Więź wychowawcza rodziców w świetle teorii przywiązania. Możliwe następstwa transformacji ustrojowej w Polsce; Więź emocjonalna z rodzicami w percepcji młodzieży; Rodzinne uwarunkowania agresji młodzieży - dylematy bezradności; Edukacja medialna w rodzinie. Dziecko w średnim wieku szkolnym a telewizja; Młodzież o starości . O potrzebie wychowania do starości; Rodzina jako wartość w życiu młodzieży licealnej. Przypadek jednej szkoły; Wulgaryzacja języka dzieci w wieku przedszkolnym. Uwarunkowania rodzinne problemu; Wybrane uwarunkowania kontynuowania zawodu rodziców przez dzieci. Próba interpretacji pedagogicznej; Rodzina jako wyznacznik szans edukacyjnych młodzieży akademickiej - perspektywa retrospektywna; Rodzina w partnerstwie z przedszkolem - doświadczenia i wizje; Etyczne wymiary współpracy rodziny i szkoły; Specyfika wychowania w rodzinie dzieci w młodszym wieku szkolnym; Możliwość wsparcia i terapii rodziców z dzieckiem uzależnionym od narkotyków; Przemoc wobec dziecka w rodzinie - możliwości rozpoznawania i pomocy w środowisku szkolnym; Co rodzicom warto przypomnieć, a co warto podpowiedzieć?; Internat jako drugi dom w aspekcie wychowania rodzinnego; Wychowanie rodzinne jako fundament rozwoju pedagogicznej orientacji familiologicznej
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej