23773
No cover
Book
In basket
(Rocznik Mitoznawczy. Studia Międzywydziałowej Grupy Badań nad Mitem / Uniwersytet Jagielloński, Międzywydziałowa Grupa Badań nad Mitem ; Tom 2)
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 0 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Spotkanie z "obecnością mitu"; "Przekleństwo mitu"; O potrzebie historii pocieszającej: Voltaire'a i Rousseau spór o optymizm jako walka o mity; "U podstaw mitu nie leży myśl, sam mit jest myśleniem". Mit i mitologia grecka od epoki archaicznej do Platona; Wieczny powrót mitu, czyli Nietzchego wizja (od/za)czarowania świata; Integracyjna funkcja personalnej narracji mitycznej w dobie współczesnej wielogłosowości Ja; Opowiedzieć milczeniem. Indywidualny mit w doświadczeniu niewyrażalnego; Z mitologii jednostki twórczej. O legendzie Rafała Wojaczka raz jeszcze; Jim Morrison. Od (auto)biografii do mitu; Od statecznej panienki do gorszycielki: autobiografia kobieca (Simone de Veauvoir, Irena Krzywicka); Siostra Narcyza. O negatywie "Śmierci Ofelii" Stanisława Wyspiańskiego; "Bez Małgorzaty Faust byłby niczym". Andrzeja Kuśniewicza Mit Wiecznej Kobiecości; Krytyk i literaturoznawca wobec "monomitu"; Metafikcyjna świadomość a fabularna nieuniknioność w estetyce postmodernistycznej Roberta Coovera; Double lecture - czyli próba obrony prawdy mitu w "Weiserze Dawidku" Pawła Huellego oraz "Pikniku pod wiszącą skałą" Petera Weira; Mit powstańca styczniowego w literaturze XX wieku. Ocalony czy zniszczony?; Dlaczego dzieci wędrują w baśniach? Teksty współczesnej kultury popularnej azylem dla treści mitycznych; Mity, legendy, klisze - o mitologizowaniu w twórczości Tadeusza Kantoral Mariawici w Lipcach Reymontowskich, czyli mit Innego jako teatr społeczny; Mit jako produkt marketingu politycznego. Casus IV RP; Mity narodowe w kulturze nowoczesnej. Przykład serbski; Kałmucja: próba analizy mitu politycznego.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again