23559
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
Wprowadzenie: Edukacja w stanie ustawicznej reformy; Cz. I. Edukacja w stanie reformy- wielorakie perspektywy: Tocząca się reforma edukacji; Edukacja nauczycielska w Polsce wobec zadań reformy systemu edukacji; Założenia edukacji w procesie reform- konteksty całościowe; Głos w sprawie rekonstrukcjonizmu. Pytanie o możliwość jego zaistnienia we współczesnej Polsce; Europejskie priorytety edukacyjne a polskie działania reformatorskie; Wyrównywanie szans edukacyjnych- założenia a rzeczywistość; Bezpieczeństwo i samopoczucie uczniów w sytuacji przejazdów do szkoły; Reforma edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli; Doskonalenie umiejętności zawodowych nauczycieli wczesnej edukacji; Rozumienie kompetencji zawodowych nauczycieli gimnazjów; Oczekiwania uczniów gimnazjów wobec oferty edukacyjnej szkół; Aspiracje edukacyjne młodzieży Podkarpacia; Cz. II. Obszary interakcji szkolnych: Dialogiczny wymiar interakcji szkolnych; Socjologiczne i kulturowe aspekty zarządzania oświatą; Przemoc w szkole w klasach młodszych. Problem współczesnej szkoły; Bariery komunikacyjne w relacjach dyrektor-nauczyciele; Problemy dzieci w wieku przedszkolnym w kontaktach interpersonalnych; Bezradność wychowawcza nauczycieli. Rozmiar zjawiska, uwarunkowania; Szkolni wychowankowie rodzaju- sprawni inaczej?; Motywy aktywności fizycznej a cechy tempera mentalne uczniów w opinii ich rodziców i wychowawców szkolnych; Odbiór i tworzenie tekstów humorystycznych jako przejaw kompetencji nauczyciela; Nauczyciel wobec odmienności seksualnych; Interakcje nauczyciel-uczeń z perspektywy konstruktywistycznej; Obraz nauczyciela i jego status społeczny w oczach uczniów klas III szkoły podstawowej i gimnazjum; Cz. III. Troska i szlachetność w dialogu edukacyjnym: Wychowawca-opiekun w procesie opieki nad dzieckiem osieroconym; Dialog międzykulturowy: rozwój szkolnictwa mniejszości narodowych w Polsce; Dialog międzykulturowy w reformowanej szkole; Wychowanie ku wartościom w aspekcie dróg rozwoju osobowości; Wychowanie ku wartościom w aspekcie dróg rozwoju osobowości; Wychowanie ku wartościom powinnością edukacyjną w dobie kultury popularnej; Wpływ hierarchizacji wartości na społeczne funkcjonowanie ucznia; Wychowanie do świata wartości- propozycje rozwiązań na gruncie szkoły podstawowej; Specyfika wychowania ku wartościom ucznia sprawiającego trudności wychowawcze; Trudna młodzież- trudna edukacja; Edukacja moralna w dialogu, profesjonalna perspektywa etyczna; Osobowościowe uwarunkowania kodów etycznych; Wolność wyboru kulturowego; Światopogląd w koncepcji pedagogicznej Sergiusza Hessena; Rozumienie istoty pracy przez uczniów w młodszym wieku szkolnym uczęszczających do świetlicy; Trafność wsparcia społecznego w percepcji rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej