23559
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr.
Formatted contents note
Część I: Rozwój biologiczny jest podstawąrozwoju pyschicznego i społecznego. 1. Jak geny kształtują organizm i jego życie. 2. Rozród płciowy sposobem na zapewnienie zróżnicowania jednostek. 3. Rozwój somatyczny i motoryczny daje się mierzyć i rejestrować. 4. Zaburzenia rozwoju są częstsze niż myślisz. Część II: Trochę anatomii i fizjologii nie zaszkodzi. 1. Wszystko opiera się na kośćcu. 2. Płyny docierają wszędzie. 3. Krążenie i oddychanie mają wspólne cele. 4. Jemy, aby żyć. 5. Pod skórą cieplej. 6. Układ wydalniczy, albo jak pozbyć się trucizn oszczędzając wodę. Część III: Nasze ciało jest przystosowane do wykonywania pracy fizycznej. 1. Układ ruchu. 2. Praca fizyczna to nie tylko skurcze mięśni. Część IV: Organizm jest całością. Homeostaza i mechanizmy integracji organizmu. 1. Homeostaza to stabilność stanu. 2. Układ hormonalny scala działanie komórek. Część V: Budowa układu nerwowego i narządów zmysłów determinuje ich czynności. 1. Z otoczenia odbieramy informacje. Część VI: Wiedza neurobiologiczna jest przydatna pedagogowi. 1. W jaki sposób budowa układu nerwowego wpływa na jego czynności. Część VII: Wiedza neurobiologiczna jest przydatna prawdziwym humanistom. 1. Biologiczne podstawy pschologii i praktyki pedagogicznej. Część VIII: Środowisko oddziałuje na nas. Jakie są granice przystosowania? 1. Jesteśmy częścią środowiska. Część IX: Wiele zależy od nas samych. Higiena się przydaje. 1. Gdy zawodzi instynkt, potrzebna jest higiena. Część X: Zdrowie i choroba to przeplatające się stany. 1. Podobno najwięcej jest wśród nas lekarzy. 2. To dzięki odporności jeszcze żyjemy, chociaż alergicy mówią, że jest to męczące. 3. Gdy jestesmy zdani na siebie.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again