23787
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 405-[427].
Uwaga dotycząca zawartości
Część I: Edukacja techniczna w polskich szkołach ogólnokształcących. Diagnoza systemu. 1. Stan polskiej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 2. Ocena dotychczasowego rozwoju powszechnej edukacji technicznej w Polsce. 3. Niektóre trudności edukacji technicznej. 4. Dysfunkcjonalność znanych rozwiązań modelowych systemu edukacji technicznej w szkołach ogólnoksztalcących. 5. Wnioski z analizy diagnostycznej. Część II: Technika zjawiskiem cywilizacyjnym. 1. Cywilizacja a technika. 2. Facylitacyjne funkcje techniki. Część III: Technika współczesna czynnikiem przemian cywilizacyjnych. 1. Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych. 2. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej. 3. Zmiana funkcji techniki współczesnej. 4. Technologie informacyjne - technologiami kluczowymi. 5. Cena postępu i upowszechniania nowych technologii informacyjnych. 6. Problemy edukacji w okresie transformacji cywilizacyjnej. 7. Potrzeba i kierunki przebudowy systemu edukacji technicznej. Część IV: Poszukiwania idei dla projektowania powszechnej i obowiązkowej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 1. Problematyka humanistycznych aspektów współczesnej edukacji technicznej. 2. Kryteria jakości życia człowieka wytycznymi teleologii kształcenia technicznego w szkołach ogólnokształcących. 3. Konieczność przebudowy modelu kształcenia ogólnego. Część V: Edukacja techniczna i informatyczna wobec wyzwań cywilizacyjnych. 1. Pilna potrzeba badań nad edukacją techniczną. 2. Podstawowe paradygmaty edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 3. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji technicznej. Częśc VI: Jutro polskiej szkoły wyznacznikiem jutra edukacji technicznej. 1. Dobra szkoła. Eksplikacja pojęcia. 2. Szkoła na miarę cywilizacji wiedzy. 3. Postulaty raportów dotyczących globalnych procesów edukacji. 4. Przykłady rozwiązań problemu tzw. Szkoły przyszłości. 5. Przemiany na rynku pracy wyznacznikiem przemian szkołyu. 6. Warunki unowocześnienia systemu szkolnego 7. Prace nad przyszłą szkołą w Polsce. 8. Wnioski do modelowania polskiej edukacji technicznej. Część VII: Projektowanie modelu powszechnej i obowiązkowej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 1. Założenia ogólne do projektowania modelu systemu edukacji technicznej. 2. Modelowanie horyzontalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 4. Założenia pedagogiczne do projektowania podstaw programowych.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej