23763
Availability:
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 930.85 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
I. Wstęp: podwójne korzenie stylu. Najogólniejsze formy przedstawienia. Imitacja i dekoracja. II.Linearyzm i malarskość: Część ogólna. Rysunek. Malarstwo. Rzeźba. Architektura. III.Płaszczyzna i głebia: Malarstwo. Rzeźba. Architektura. IV.Forma zamkniąta i forma otwarta [tektoniczna i atektoniczna]: Malarstwo. Rzeźba. Architektura. V.Wielość i jedność [mnoga jedność i jednolita jedność]: Malarstwo. Architektura. VI. Jasność i niejasność [bezwarunkowa i warunkowa jasność]: Malarstwo. Architektura. VII.Zakończenie: Zewnętrzna i wewnętrzna hostoria sztuki.Formy imitacji i dekoracji. "Dlaczego" rozwoju. Periodyzacja rozwoju. Problem rozpoczynania od nowa. Charaktery narodwe. Przesunięcie punktu ciężkości w europejskiej sztuce. VIII.Zamiast posłowia: Rewizja poglądów z 1933 roku.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again