23787
Status dostępności:
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca zawartości
I. Przesłanki emancypacyjnej teorii edukacji - prolegomena; 1. Istota emancypacji; 2. Współczesne dyskursy emancypacji; II. Pedagogika emancypacyjna; 3. Geneza pedagogiki emancypacyjnej; 4. Pedagogika emancypacyjna w systemie nauk o wychowaniu; 5. Opresja i zniewolenie - przesłanki i uwarunkowania emancypacji; 6. Polska tradycja emancypacji poprzez edukację; III. Instrumentarium pedagogiki emancypacyjnej; 7. Świat życia i kontekst - przestrzeń procesu emancypacji - język; 8. Podmiot i podmiotowość; 9. Procesy rozwoju osoby i zmiany społecznej; 10. Kompetencje emancypacyjne; 11. Proces emancypacji, jego istota i struktura; IV. Myśl i praktyka pedagogiki emancypacyjnej; 12. Metody i formy emancypacji poprzez edukację; 13. Szkoła i emancypacja - upełnomocnienie edukacji; 14. Czynniki emancypacji; V. Krytyka pedagogiki emancypacyjnej; 15. Zagrożenia i pułapki emancypacyjnej teorii edukacji; 16. Konteksty metodologiczne pedagogiki emancypacyjnej; 17. Metodologiczne perspektywy badań nad emancypacją;
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej