23763
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Notes:
Formatted contents note
Część I: Pedagogika opiekuńcza. 1. Geneza i określenie pedagogiki opiekuńczej. 2. Przesłanki zainteresowania nauk pedagogicznych problematyką opieki nad dzieckiem. 3. Terminologia w opiece nad dzieckiem. 4. Kręgi środowiskowe w życiu dziecka. 5. O potrzebie analizy i uogólniania doświadczeń wybitnych wychowawców. Część II: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych. 1. Potrzeby dziecka i potrzeby opiekuńcze. 2. Sieroctwo i drogi jego kompensowania. 3. Diagnoza wstępna potrzeb i sytuacji dziecka. Część III: Elementy systemu opieki nad dzieckiem. 1. Tendencje zmian w systemie opieki nad dzieckiem w Polsce. Moralne aspekty opieki nad dzieckiem. 3. Zestawienie form opieki nad dzieckiem. 4. Ocena sytuacji i propozycje reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem. 5. Rola państwa i organizacji społecznych w opiece nad dzieckiem. Część IV: Elementy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. 1. Określenie metodyki i specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej. 2. Zadania opiekuńczo-wychowawcze rodziny w zaspokajaniu potrzeb dziecka. 3. Ocena funkcjonowania rodzin zastępczych. 4. Z doświadczeń rodzinnych domów dziecka. 5. Model placówki opiekuńczo-wychowawczej. 6. Domy dziecka w Polsce w okresie ostatniego pięćdziesięciolecia. 7. Koncepcja jednostek metodycznych pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 8. Charakterystyka indywidualna wychowanka i charakterystyka grupy wychowawczej. 9. Kształtowanie się więzi wzajemnych między wychowankiem a wychowawcą. 10. Udział samorządu wychowanków w wypełnianiu zadań opiekuńczo-wychowawczych domu dziecka. 11. Przygotowanie do życia wychowanków domów dziecka.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again