23752
Książka
W koszyku
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s.399-416. - Indeks s.417-422
Uwaga dotycząca zawartości
1. Komunikowanie - jego wyróżniki i uwarunkowania: Podstawowe ustalenia analityczne; Proces komunikowania Psychologiczne i społeczne uwarunkowania komunikowania 2. Komunikowanie masowe - cechy wyróżniające: Próba definicji; Instytucje nadawcze; Przekazy masowe; Zbiorowości odbiorcze; Kontakt komunikacyjny. 3. Rozwój i funkcje komunikowania masowego: Geneza i stymulatory rozwoju; Stadia procesów rozwojowych; Funkcje komunikowania masowego. 4. Komunikowanie masowe w systemie społecznym: Komunikowanie masowe jako (pod)system społeczny; Rola i zadania mediów w modelu demokracji liberalnej; Kampanie wyborcze; Media w sytuacjach kryzysowych. 5. Komunikowanie masowe w gospodarce rynkowej: Założenia modelu rynkowego; Rynek mediów; Struktura rynku mediów; Funkcjonowanie rynku mediów; Rynek konsumpcyjny - reklama i media. 6. Komunikowanie masowe a stosunki władzy: Normatywne teorie mediów (doktryny medialne); Krytyczne teorie mediów. 7. Nadawcy - warunki i zasady działania: Typy instytucji nadawczych; Uwarunkowania działalności nadawczej; Zasady działania instytucji nadawczych. 8. Przekazy - konstruowanie obrazów rzeczywistości: Znaki, znaczenia, interpretacje; Konstruowanie przekazów; Obraz świata - odbicie rzeczywistości- opowieść mityczna. 9. Świat przedstawiony w mediach: Dziennikarski dyskurs; Wymiary świata przedstawionego. 10. Odbiorcy - rozumienie i wpływ mediów: Media masowe a więzi społeczne; Odbiór, wykorzystanie i recepcja przekazu; Oddziaływanie i efekty mediów. Podsumowanie: media masowe w perspektywie społeczeństwa informacyjnego i kultury postmodernistycznej.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej