23752
Book
In basket
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. s.399-416. - Indeks s.417-422
Formatted contents note
1. Komunikowanie - jego wyróżniki i uwarunkowania: Podstawowe ustalenia analityczne; Proces komunikowania Psychologiczne i społeczne uwarunkowania komunikowania 2. Komunikowanie masowe - cechy wyróżniające: Próba definicji; Instytucje nadawcze; Przekazy masowe; Zbiorowości odbiorcze; Kontakt komunikacyjny. 3. Rozwój i funkcje komunikowania masowego: Geneza i stymulatory rozwoju; Stadia procesów rozwojowych; Funkcje komunikowania masowego. 4. Komunikowanie masowe w systemie społecznym: Komunikowanie masowe jako (pod)system społeczny; Rola i zadania mediów w modelu demokracji liberalnej; Kampanie wyborcze; Media w sytuacjach kryzysowych. 5. Komunikowanie masowe w gospodarce rynkowej: Założenia modelu rynkowego; Rynek mediów; Struktura rynku mediów; Funkcjonowanie rynku mediów; Rynek konsumpcyjny - reklama i media. 6. Komunikowanie masowe a stosunki władzy: Normatywne teorie mediów (doktryny medialne); Krytyczne teorie mediów. 7. Nadawcy - warunki i zasady działania: Typy instytucji nadawczych; Uwarunkowania działalności nadawczej; Zasady działania instytucji nadawczych. 8. Przekazy - konstruowanie obrazów rzeczywistości: Znaki, znaczenia, interpretacje; Konstruowanie przekazów; Obraz świata - odbicie rzeczywistości- opowieść mityczna. 9. Świat przedstawiony w mediach: Dziennikarski dyskurs; Wymiary świata przedstawionego. 10. Odbiorcy - rozumienie i wpływ mediów: Media masowe a więzi społeczne; Odbiór, wykorzystanie i recepcja przekazu; Oddziaływanie i efekty mediów. Podsumowanie: media masowe w perspektywie społeczeństwa informacyjnego i kultury postmodernistycznej.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again