23752
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 429-472.
Uwaga dotycząca zawartości
R.1 Historia i przegląd: Zakres niniejszej pracy; Zanim zrodziły się poglądy naukowe; Pierwsze poglądy naukowe; Fizjologia; Ewolucja; Psychologia eksperymentalna, psychiatria i etologia; Genetyka zachowań, socjobiologia i psychologia ewolucji; Neurologia i endokrynologia; Perspektywa kulturowa; Metody naukowe. R.2 Ewolucja motywacji i emocji: Ewolucję łatwo dostrzec w powszechnych obserwacjach; Ewolucja motywacji; Ewolucja stanów emocjonalnych. R.3 Genetyka, uczenie się i rozwój: Zachowania wrodzone a zachowania wyuczone; Perspektywa genetyk zachowań Interakcje zachodzące w trakcie rozwoju. R.4 Zarys perspektywy fizjologicznej: Ogólny opis struktur i osiągnięć ewolucyjnych; Struktury o największym znaczeniu dla motywacji i emocji. R.5 Pragnienie, głód i wydalanie: Pragnienie; Głód i sytość; Określone apetyty; Wydalanie i obrzydzenie. R.6 Ból, lęk i ukojenie: Ból; Termoregulacja; Lęk. R.7 Rozmnażanie: Strategie rozrodcze a ewolucja; Neuroendokrynoligiczne podstawy zachowań seksualnych; Orientacja seksualna; Menstruacja, ciąża i karmienie. R.8 Pobudzenie i stres: Stres i GAS; Adaptacja krótko terminowa; Przystosowanie długoterminowe; Zespół stresu pourazowego. R.9 Gniew, nienawiść i agresja: Formy grożenia i agresji; Dominacja i podporządkowanie; Gniew ludzki i jego oznaki; Różnice płciowe i podstawy neuroendoktrynologiczne; Zmiany ednokrynologiczne wynikające ze statusu społecznego; Neurologiczne podstawy agresji; Frustracja a rozdrażnienie; Rola procesów uczenia się w okazywaniu agresji; Zabójstwo; Dzieciobójstwo i nadużycia względem dzieci; Wojna, ewolucja człowieka i motywacja żołnierzy. R.10 Szczęście, smutek i strategie radzenia sobie: Prezentacja stanów afektywnych; Stany afektywne; Zachowania zagrażające życiu. R.11 Miłość i przywiązanie: Relacje rodzic-dziecko; Relacje między rodzeństwem i rówieśnikami; Więzi partnerskie. R.12 Motywacja do nauki: Zacięcie badawcze i ciekawość Zabawa; Przyzwyczajanie, wyczulanie i klasyczne warunkowanie emocji; Wzmocnienie i kara; Neurologiczne podstawy wzmocnienia i zahamowania; Wzmocnienie warunkowe i cele nabyte; Kontrola wewnętrzna i zewnętrzna; Zarażanie, naśladownictwo, uczenie się pośrednie i kultura; Zachęta a wzmocnienie u zwierząt inteligentnych; Edukacja, rozwój poznawczy i osiągnięcia. R.13 Konflikty motywacyjne: Dążenie ku-unikanie; Wielokrotne dążenie ku-unikanie, zmartwienie i niepokój; Zahamowania korowe i uwydatnianie emocji; Zwłoka w gratyfikacji; Mechanizmy obronne i rozwiązania irracjonalne; Dysonans poznawczy; Racjonalne podejmowanie decyzji; Hierarchia popędów; Podejmowanie ryzyka. R.14 Ja, rodzina i społeczność: Źródła emocji społecznych wyższego rzędu; Wyrażanie emocji społecznych wyższego rzędu; Osobowość i okoliczności.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej