58 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7996-644-8
Zawiera: R. 1 Psychospołeczna struktura środowiska pracy: Środowisko pracy jako jedno z podstawowych środowisk życia człowieka dorosłego; Praca zawodowa w strukturze środowiska pracy; Role zawodowe i ich statusy „w roli” konstruktorów środowiska pracy; Aksjologiczne podstawy pracy i środowiska pracy; Przyszłość pracy i środowiska pracy w kontekście wyzwań społeczeństwa ponowoczesnego. R. 2 Podmiotowe czynniki adaptacji do środowiska pracy: Adaptacja i jej wymiary, z uwzględnieniem środowiska pracy; Kompetencje komunikacyjne a adaptacja w środowisku pracy; Aspiracje zawodowe jako czynnik adaptacji w środowisku pracy; Postawy wobec pracy i środowiska pracy; Motywacja zawodowa a jakość funkcjonowania człowieka w środowisku pracy; Motywowanie do pracy; Identyfikacja z zawodem i środowiskiem pracy. R. 3 Czynniki fizyczne a adaptacja w środowisku pracy: Klasyfikacja czynników fizycznych; Znaczenie światła i barwy w środowisku pracy; Hałas; Temperatura, wilgotność powietrza i ciśnienie atmosferyczne; Zapylenie; Minimalizowanie barier adaptacji w fizycznym środowisku pracy. R. 4 Korzyści z adaptacji w środowisku pracy: Satysfakcja zawodowa a zadowolenie z pracy; Czynniki warunkujące osiąganie satysfakcji zawodowej; Znaczenie satysfakcji zawodowej dla jednostki i organizacji, z uwzględnieniem problemów adaptacji zawodowej; Kariera i sukces jako efekt adaptacji zawodowej. R. 5 Psychospołeczne czynniki nasilające ryzyko dezadaptacji w środowisku pracy: Stres i frustracje; Konflikty w środowisku pracy; Agresja i przemoc w stosunkach zawodowych; Sposoby przeciwdziałania agresji; Mobbing – charakterystyka problemu; Przyczyny, symptomy i konsekwencje mobbingu; Przeciwdziałanie i obrona przed mobbingiem. R. 6 Konsekwencje dezadaptacji zawodowej dla bio-psycho-społecznego funkcjonowania pracownika: Wypalenie zawodowe; Pracoholizm; Choroby zawodowe. R. 7 Kształcenie ustawiczne w przygotowaniu do adaptacji zawodowej: Kształtowanie kompetencji zawodowych w zintegrowanym procesie edukacyjnym; Miejsce edukacji dorosłych w kształceniu zawodowym; Rozwój zawodowej edukacji dorosłych w Polsce; Formy edukacji zawodowej dorosłych w Polsce w kontekście rozwiązań wybranych krajów Unii Europejskiej; Uwarunkowania i bariery edukacji zawodowej dorosłych Polaków; Orientacja, poradnictwo i doradztwo zawodowe. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-382-1
1. Istota bezpieczeństwa i porządku publicznego, 2. Ochrona bezpieczeństwa i porządku publicznego jako zadanie państwa, 3. System organów administracji właściwych w sprawach ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego, 4. Organizacje pozarządowe i podmoty prywatne działające w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego, 5. Prawne formy działania adminsitracji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7338-230-5
R.1 Podstawowe problemy wychowania zdrowotnego dzieci i młodzieży; R.2. Rodzina w procesie wychowania zdrowotnego dzieci w okresie wczesnej edukacji; R.3 Podstawy metodologiczne pracy i organizacji badań; R.4 Wychowanie zdrowotne oraz poziom aktywizacji ruchowej dzieci w okresie wczesnej edukacji w środowisku rodzinnym - prezentacja wyników badań; R.5 Rola szkoły w procesie wspomagania rodziny w wychowaniu zdrowotnym dzieci w okresie wczesnej edukacji; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-467-5
1. Miejsce czynności faktycznych wśród prawnych form działania administracji: Pojęcie prawnych form działania administracji; Pojęcie czynności faktycznych w doktrynie polskiej; Wyodrębnienie czynności faktycznych w doktrynie niemieckiej. 2. Czynności materialno-techniczne: Pojęcie czynności materialno-technicznych; Zaświadczenia; Czynności techniczno-procesowe; Czynności materialno-techniczne wykonywane w ramach administracji specjalnej; Prowadzenie ewidencji i rejestrów; Udzielanie informacji. 3. Działania społeczno-organizatorskie: Miejsce działań społeczno-organizatorskich w klasyfikacji prawnych form działania administracji; Przykłady działań społeczno-organizatorskich. 4. Granice czynności faktycznych administracji: Rozgraniczenie czynności faktycznych i aktów administracyjnych; Stopień sformalizowania; Ochrona obywateli przez bezprawną ingerencją administracji publicznej;
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 351.077.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-466-8
1. Działanie i komunikowanie; 2. Interes wspólny a dziennikarstwo; 3. Interes praktykularny a public relations; 4. Modele interakcji dziennikarzy i specjalistów PR; 5. Zastosowanie modeli interakcji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-232-9
Wstęp. I. Komunikowanie: 1. Działanie. 2. Komunikowanie. 3. Media i znaki. 4. Kodowanie i dekodowanie. 5. Język i jego funkcje. 6.Transmisja sygnałów czy stymulowanie działania? 7. utrwalanie pamięci czy interpretowanie przekazu? 8. Interakcja czy socjalizowanie? 9. Perswazja czy dialog? 10. Komunikowanie masowe. 11. Komunikowanie telepatyczne. 12. Pięć typów komunikowania masowego. 13. Nieuważny odbiorca. II. Dziennikarstwo: 1. Wstępne określenia dziennikarstwa. 2 Perspektywa funkcjonalna: 2.1. Luhmann: Sterowanie samoobserwacją i tworzenie pamięci. 2.2. Funkcje a gatunki dziennikarskie. 2.3. Burkart: Funkcje masowych mediów. 3. Perpektywa teorii konfliktu: 3.1. dziennikarze w społeczeństwie obywatelskim. 3.2. Dwie pozycje dziennikarzy. 4.Perspektywa teorii wymiany: 4.1. Dygresja: od oświecenia do technopolu. 5. Perspektywa interakcjonizmu symbolicznego: 5.1. Ramy i fasady. 5.2. Trzy światy. 6. Modele dziennikarstwa. 7. Wnioski. III. Public relations: 1. Wstępne określenie PR. 2. Perspektywa funkcjonalna. 3. Perspektywa teorii konfliktu. 4. Perspektywa torii wymiany. 5. Perspektywa interakcjonizmu symbolicznego. 6. Spojrzenie zbiorcze. 7. Modele PR. 8. Perswazja i manipulacja w działaniach PR. 9. Wnioski. IV. Wprowadzenie do analizy: 1. Trzy rodzaje zależności dziennikarstwa i PR. 2. Synergiczna współpraca: 2.1. Gazeta popularna " Fakt". 2.2. Gazeta poważna " Rzeczpospolita". 2.3 Metoda badania. 3. Silne PR i słabe dziennikarstwo: 3.1. Prasa Samorządowa. 3.2. Metoda badania. 4. Silne dziennikarstwo i słabe PR: 4.1. Siła mniejszości: " Nasz Dziennik" i " Trybuna". 4.2. Metoda badania. V. Wyniki analizy: 1. Przykłady współpracy dziennikarzy i specjalistów PR: reagowanie na krytykę. 1.1." Fakt". 1.2." Rzeczpospolita" 1.3. Wnioski. 2. Przykłady silnych PR i słabego dziennikarstwa: gazeta samorządowa: 2.1." Tygodnik Sanocki" 2.2 "Korso". 2.3. W nioski. 3. Przykłady silnego dziennikarstwa i słabych PR: 3.1." Nasz Dziennik". 3.2." Trybuna". 3.3. Wnioski.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-349-4
Obywatelstwo polskie w Konstytucji RP ; Stan i perspektywy immunitetu parlamentarnego w Polsce ; Konstytucja i odpowiedzialność ; Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej wobec postępów integracji europejskiej. Diagnoza stanu europeizacji ustawy zasadniczej ; Wotum nieufności wobec członka Rady Ministrów w uregulowaniach obowiązującej konstytucji i praktyce lat 1997-2007 ; Rada Ministrów i administracja rządowa RP a członkostwo w Unii Europejskiej ; Społeczeństwo obywatelskie a konstytucyjne prawo dostępu do informacji publicznej ; Konstrukcja art. 90 ust. 1 Konstytucji RP a problem określenia tzw. " Jądra suwerennościowego " ; Konstytucyjna zasada decentralizacji władzy publicznej ; W sprawie oddziaływania Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 r. na prawo morskie i politykę morską państwa ; Kilka uwag o trwałości i zmianach Konstytucji RP z 1997 r. na tle 10-lecia praktyki konstytucyjnej ; III Rzeczpospolita państwem guasi-wyznaniowym ( 10 lat obowiązywania konfesyjnych postanowień Konstytucji z 1997 r. ) ; Odesłania do umów międzynarodowych w Konstytucji RP ; Prawo do dobrej demokracji i zasada zaufania jednostki do państwa ; Integracyjna funkcja Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej z 2 kwietnia 1997 r. ; Konstytucyjny system źródeł prawa o charakterze powszechnym ; Konstytucja RP z 1997 r. - nowe interpretacje podziałuu władz ; O zmianach Konstytucji RP z 1997 r. ( w 10-lecie jej obowiązywania ) ; Dwie płaszczyzny praw konstytucyjnych ; Model prezydentury polskiej w Konstytucji z 1997 r. w porównaniu z rozwiązaniami Francji, Niemiec i Włoch ; Czy konstytucjonalizacja Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji pomogła w zachowaniu jej niezależności?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 342 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-300-5
Cz. I. Współczesna edukacja dorosłych- tendencje, przemiany i propozycje teoretyczno-praktyczne: Pozaszkolna edukacja ustawiczna wobec wyzwań i problemów polskiej transformacji oraz gospodarki opartej na wiedzy; Pedagogika językowa i kulturalna młodzieży oraz osób dorosłych w świecie cywilizacji technicznej; Poziom kompetencji językowej społeczeństwa polskiego i jego uwarunkowania; Autokreacja zawodowa jako przedmiot badań andragogiki pracy; Wychowanie społeczne dla tożsamości wspólnoty i wielokulturowości; Spór o status metodologiczny inteligencji; Symptomy cywilizacji początku XXI wieku; Cz. II. Współczesny nauczyciel i uczeń dorosły w teorii i praktyce oświatowej: Dorosły uczeń wobec tendencji edukacyjnych; Uwarunkowania aktywności osób dorosłych w procesie kształcenia w świetle wyników hospitacji diagnozującej w Policealnym Studium Zawodowym; Motywy i potrzeby kształcenia ludzi dorosłych; Proces boloński wyznacznikiem rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Efektywność doskonalenia zawodowego nauczycieli; Nauczyciel wobec wyzwań cywilizacji informacyjnej i społeczeństwa wiedzy; Kulturowe uwarunkowania postaw w procesie edukacji studentów; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczycieli w teorii i praktyce; Nauczyciel w edukacji ustawicznej i pozaszkolnym kształceniu dorosłych; Rola nauczyciela w edukacji dorosłych; Metody narracyjne w edukacji psychologicznej dorosłych; Cz. III. Zagrożenia rozwoju człowieka dorosłego: Andragogika wobec problemów społecznej marginalizacji; Społeczne aspekty edukacji kandydatów na opiekunów zastępczych; Obraz starzenia się, postawy wobec starości i ocena jakości życia osób starszych w percepcji młodzieży szkół średnich; Moralna powinność pracowników domów pomocy społecznej w aspekcie poczucia sensu życia jej mieszkańców; Niestandardowe formy zatrudnienia jako jedna z dróg walki z bezrobociem; Problemy wieku senioralnego na przykładzie syndromu opuszczonego gniazda- refleksje psychologiczno-socjologiczne; Analfabetyzm cywilizacyjny dorosłych skutkiem wykluczenia społecznego; Ocena stymulatorem społecznej aktywności młodocianych przestępców. Aspekty teoretyczne i zastosowanie; Rola wychowawcy penitencjarnego w systemie resocjalizacji skazanych; Samotność osób starszych jako czynnik ryzyka nadużyć strukturalnych; Przyjaźń wartością człowieka dorosłego; Wolność i sprawiedliwość w edukacji dorosłych; Cz. IV. Animacja społeczno-kulturalna i jej miejsce w społecznościach lokalnych: Dziedzictwo kulturowe w edukacji regionalnej pogranicza; Animacja społeczno-kulturalna człowieka dorosłego wobec uwarunkowań ponowoczesności; Znaczenie systemu wczesnej pomocy dla rodziców dziecka z trudnościami w rozwoju; Edukacja estetyczna w koncepcjach andragogicznych; Czytelnicze "potwory" czyli literatura dziecięca w recepcji dorosłych; Kształcenie muzyczno-ruchowe animatorów społeczno-kulturowych; kulturalne młodzieży- założenia a rzeczywistość; Kształcenie animatorów kultury w Uniwersytecie Rzeszowskim; Rola animatora kultury w promowani sztuki; Cz. V. Tradycja, potrzeby i rzeczywistość kształcenia dorosłych: Edukacja dorosłych. Teorie i doświadczenia przeszłości. Perspektywy przyszłości; Potrzeby edukacyjne ludzi starszych; Edukacja zawodowa dorosłych- konieczność czy wolny wybór?; Znaczenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku dla poczucia jakości życia ludzi w wieku senioralnym- na przykładzie UTW w Częstochowie; Działalność edukacyjna w Arboretum Bolestraszyce; Internat i bursa szkolna jako środowisko wychowawcze dla dorosłej młodzieży; Alfabetyzacja społeczeństwa powiatu tarnowskiego w Galicji doby autonomicznej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-306-7
Geneza i główne orientacje metodologiczne w polskiej pedeutologii w początkach XX wieku; Nauczyciel w obliczu ponowoczesności (uwagi na marginesie pedagogii artystycznej); Proces twórczy sztuką dialogu i wartości w procesie edukacji artystycznej; Aksjologiczne konteksty edukacyjnej wspólnoty kształtowane przez muzykę w szkole wyższej; W poszukiwaniu wyznaczników rozważań o nauczycielu akademickim edukacji jutra; Refleksje nad skutecznością (efektywnością) kształcenia nauczycieli; Młodzież akademicka wobec mniejszości seksualnych; Samoograniczenia studentów w procesie dydaktycznym. Dwa spojrzenia; Nauczyciel pedagogicznych studiów zawodowych w opinii absolwentów; Młodziez akademicka wobec wyznawców innych religii; Obraz nauczyciela w percepcji młodzieży akademickiej; Poczucie satysfakcji z wykonywanego zawodu w grupie nauczycieli o różnym stażu pracy a ich poczucie sensu życia; Smak sukcesu w szkole publicznej a w szkole społecznej; Optymizm nauczyciela podstawą sukcesu jego uczniów - modelowa sylwetka wykładowcy UTW; Sukces lub porażka miarą kreatywności nauczyciela; Styl wyjaśniania zdarzeń nauczycieli; Optymizm czy pesymizm kandydatów na nauczycieli w sytuacji bezrobocia; Postawy i wartości - zarys problematyki; Hipotetyczne modele twórczej pracy nauczycieli i ich ogólna ch-ka (problem do dyskusji); Nauczyciel zawodu a tranzycja młodzieży ze świata edukacji do świata pracy; Współczesny model nauczyciela zawodu w kształceniu pielęgniarek; Oczekiwania studentów kierunku peięgniarstwa wobec nauczycieli zawodu; Perspektywy dla pracy socjalnej w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-339-5
R. I. Społeczne i organizacyjno-prawne determinanty skutecznej resocjalizacji: 1. Kryteria i mierniki efektywności resocjalizacji, 2. Kuratela sądowa propozycją przełamywania procesu destygmatyzacji skazanych w warunkach resocjalizacji wspierającej w społeczeństwie, 3. Determinanty resocjalizacji penitencjarnej - wybrane aspekty, 4. Sprawność organizacyjna placówek wychowawczo-resocjalizacyjnych w aspekcie reguł uczenia się przez doświadczenie (raport z badań), 5. Osobowościowe i aksjologiczne uwarunkowania postaw religijnych więźniów - w poszukiwaniu elementów skutecznej resocjalizacji, 6. Styl funkcjonowania interpersonalnego funkcjonariuszy Służby Więziennej a ich percepcja znaczenia i efektywności zróżnicowanych oddziaływań penitencjarnych, 7. Kultura narzędziem wychowania resocjalizacyjnego (Rzecz o procedurze kulturo-technicznej). R. II. Determinanty efektywności profilaktyki i resocjalizacji nieletnich: 8. Problemy współczesnej teorii pedagogiki resocjalizacyjnej w procesie kształcenia studentów, 9. Trudności w procesie wartościowania u nieletnich, 10. Inwentarz Cech Psychopatycznych (ICP) jako narzędzie do przesiewowych badań zaburzeń psychopatycznych w ogólnej populacji młodzieży, 11. Dzieci ulicy - spojrzenie historyczne i problematyka wspólczesna, 12. Niekonwencjonalne matody oddziaływań resocjalizacyjnych wzgledem dzieci ulicy, 13. Programy profilaktyczne w ocenie młodzieży a jej postawy wobez uzależnień, 14. Skuteczność Metody Tomatisa (Stymulacji Audio-psycholingwistycznej SAPL) w terapii nieletnich wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii z syndromem deficytu uwagi i nadruchliwości (ADHD), 15. Skutecznośc ustawowych środków wychowawczych pod względem powrotności nieletnich do przestepstwa na podstawie danych z powiatu brzozowskiego, 16. Działalność profilaktyczna i resocjalizacyjna Ochotniczych Hufców Pracy, 17. Determinanty powrotności do przestepstwa w grupie młodocianych. Doniesienie z badań, 18. Asertywność a agresywność młodocianych sprawców przestępstw, 19. Sztuka w modelu terapeutycznym resocjalizacji, 20. Nowa telewizyjna rzeczywistość i jej negatywne implikacje dla postaw moralnych młodzieży, 21. Wideotrening jako innowacyjna technika doskonalenia komunikacji w resocjalizacji, 22. Specyfika przestepczości nieletnich w świetle analiz statystycznych. R. III. Resocjalizacja penitencjarna, jej uwarunkowania i poszukiwanie efektywności oddziaływań: 23. Praktyczne zastosowanie programów resocjalizacyjnych na przykładzie Zakładu Karnego w Wojkowicach, 24. Przestepczość w opiniach osób osadzonych w zakładach karnych województwa podkarpackiego, 25. Realizacja systemu programowanego oddziaływania w ocenie wychowawców penitencjarnych i skazanych, 26. Poziom pizonizacji sprawców przestepstw a zachowania autoagresywne w warunkach izolacji więziennej, 27. Zakład karny z oddziałem odwykowym jako miejsce oddziaływań terapeutycznych, 28. Przejawy drugiego życia i sposoby ich ograniczania w jednostkach penitencjarnych okręgu lubelskiego, 29. Praca skazanych w jednostakach penitencjarnych we Francji i Hiszpanii a nasza polska rzeczywistość, 30. Etiologiczne podłoże recydywy penitencjarnej w opinii skazanych, 31. Więź społeczna osadzonych - środek oddziaływania penitencjarnego, 32. Ocenianie pracy funkcjonariuszy SW - zarys sposobów i kryteriów, 33. Wypalenie zawodowe peronelu penitencjarnego, 34. Analiza sytuacji w rodzinie generacyjnej w percepcji osób odbywających karę pozbawienia wolności, 35. Matki, żony... - więzi rodzinne skazanych kobiet przesłanką dla resocjalizacji, 36. Prostytucja w Poznaniu - charakterystyka zjawiaka na podstwie analizy portali internetowych, 37. Działalność świadków Jehowy na terenie zakładów karnych, 38. Resocjalizacyjne aspekty warunkowego przedterminowego zwolnienia skazanych odbywających karę pozbawienia wolności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7338-104-X
0. Biografia prof. Witolda Kurka. 1. Polityka regionalna i strategie rozwoju regionów: model uwarunkowań budowy strategii rozwoju układów regionalnych; miasto Rzeszów jako metropolia oraz potencjalny europol; 2. Rozwój i zmiany sektorów gospodarki: uwarunkowania restrukturyzacji sektora gazowego w Polsce; kierunki zmian w branży gazowniczej w Polsce; dobra beresteckie Andrzeja Zamoyskiego; 3. Rynek i infrastruktura rynku: rozwój bankowości hipotecznej szansą aktywizacji polskiego rynku nieruchomości; rynek kapitałowy, polityka pieniężna i ceny w procesie transformacji systemowej. 4. Inwestycje i kapitał ludzki jako uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw: zdolność produkcyjna i jej wykorzystanie we współczesnej gospodarce; wpływ zarządzania wiedzą i kapitałem intelektualnym na proces doskonalenia organizacji w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; inwestycje sektora przedsiębiorstw w świetle ich sytuacji finansowej; główne problemy i dylematy projektowania oraz realizacji i skutkowania inwestycji; wybrane zagadnienia dotyczące oceny inwestycji ekologicznych w gospodarce rynkowej; wybrane zagadnienia oceny efektywności inwestycji proekologicznych; przejawy podmiotowości pracownika; międzynarodowy przepływ siły roboczej w perspektywie członkostwa polski w Unii Europejskiej. 5. Metodologia badań w nowych dziedzinach wiedzy ekonomicznej: główne nurty w rozwoju świata organizacji w organizacji w ostatnim wieku; rozważania o logistyce jako nowej dziedzinie wiedzy naukowej w Polsce; wpływ międzynarodowych standardów rachunkowości na jakość informacji sprawozdawczej; bariery wiarygodności diagnostycznej analizy finansowej; generatory liczb losowych w badaniach ekonometrycznych; ocena wpływu współliniowości na wyniki prognozowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
(Materiały konferencyjne: Tarnopol 1998)
ISBN: 83-7338-000-0
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-440-8
Cz. I. Referendum: 2. Geneza instytucji referendum w Europie; 3. Instytucja referendum- jego pojecie i rodzaje; 4. Referendum w Republice Austrii; 5. Referendum w Królestwie Hiszpanii; 6. Referendum konstytucyjne w Rzeczypospolitej Polskiej; 7. Referendum w sprawie o szczególnym znaczeniu dla państwa w Rzeczypospolitej; 8. Referendum w sprawie ratyfikacji umowy międzynarodowej w Rzeczypospolitej Polskiej; 9. Referendum w Konfederacji Szwajcarskiej; 10. Referendum konstytucyjne w Republice Włoskiej; 11. Referendum w sprawie okręgów terytorialnych w Republice Włoskiej; Cz. II. Inicjatywa ludowa: 12. Geneza instytucji inicjatywy ludowej w Europie; 13. Instytucja inicjatywy ludowej- jej pojęcie i rodzaje; 14. Inicjatywa ludowa w sprawie zmiany konstytucji w Konfederacji Szwedzkiej; 15. Inicjatywa ludowa ustawodawcza w Republice Austrii; 16. Inicjatywa ludowa ustawodawcza w Królestwie Hiszpanii; 17. Inicjatywa ludowa ustawodawcza w Rzeczypospolitej Polskiej; 18. Inicjatywa ludowa ustawodawcza w Republice Włoskiej; 19. Inicjatywa ludowa w sprawie przeprowadzenia referendum ustawodawczego w Rzeczypospolitej; Cz. III. Inne formy demokracji bezpośredniej: 20. Inicjatywa weta ludowego- jego pojęcie; 21. Weto ludowe w Konfederacji Szwajcarskiej; 22. Weto ludowe w Republice Włoskiej; 23. Instytucja plebiscytu- jego pojęcie i geneza; 24. Plebiscyt w Republice Austrii; 25. Zgromadzenie ludowe i konsultacje ludowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-766-9
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7338-220-8
1. Instytucja inicjatywy ludowej jako forma demokracji bezpośredniej, 2. Inicjatywa ludowa w sprawie zmian konstytucji, 3. Inicjatywa ludowa w sprawie uchwalenia ustawy, 4. Inicjatywa ludowa w sprawie referendum konstytucyjnego, 5. Inicjatywa ludowa w sprawie przeprowadzenia referendum zwykłego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-442-2
1. Pojęcia- definicje, istota, zakres: Demokracja, System polityczny, Cyberprzestrzeń, E-government i e-demokracja- siatka pojęciowa; 2. Wpływ Internetu na funkcjonowanie władzy państwowej: Internet a władza państwowa, Władza ustawodawcza, Władza wykonawcza, Wymiar sprawiedliwości i instytucje ochrony prawnej; 3. Wpływ Internetu na rozwój niepaństwowej sfery publicznej: Partie polityczne; Wybrane podmioty społeczne; Samorząd terytorialny; 4. Wpływ Internetu na ewolucję zasad demokracji: Zasada równości; Zasada wolności; Zasada transparentności; Zasada reprezentacji i partycypacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 32 (1 egz.)
Book
In basket
Jutro edukacji technicznej / Waldemar Furmanek. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2007. - 426, [1] s. : tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7338-263-3
Część I: Edukacja techniczna w polskich szkołach ogólnokształcących. Diagnoza systemu. 1. Stan polskiej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 2. Ocena dotychczasowego rozwoju powszechnej edukacji technicznej w Polsce. 3. Niektóre trudności edukacji technicznej. 4. Dysfunkcjonalność znanych rozwiązań modelowych systemu edukacji technicznej w szkołach ogólnoksztalcących. 5. Wnioski z analizy diagnostycznej. Część II: Technika zjawiskiem cywilizacyjnym. 1. Cywilizacja a technika. 2. Facylitacyjne funkcje techniki. Część III: Technika współczesna czynnikiem przemian cywilizacyjnych. 1. Ogólna charakterystyka przemian cywilizacyjnych. 2. Wyzwania globalne cywilizacji informacyjnej. 3. Zmiana funkcji techniki współczesnej. 4. Technologie informacyjne - technologiami kluczowymi. 5. Cena postępu i upowszechniania nowych technologii informacyjnych. 6. Problemy edukacji w okresie transformacji cywilizacyjnej. 7. Potrzeba i kierunki przebudowy systemu edukacji technicznej. Część IV: Poszukiwania idei dla projektowania powszechnej i obowiązkowej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 1. Problematyka humanistycznych aspektów współczesnej edukacji technicznej. 2. Kryteria jakości życia człowieka wytycznymi teleologii kształcenia technicznego w szkołach ogólnokształcących. 3. Konieczność przebudowy modelu kształcenia ogólnego. Część V: Edukacja techniczna i informatyczna wobec wyzwań cywilizacyjnych. 1. Pilna potrzeba badań nad edukacją techniczną. 2. Podstawowe paradygmaty edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 3. W poszukiwaniu nowego modelu edukacji technicznej. Częśc VI: Jutro polskiej szkoły wyznacznikiem jutra edukacji technicznej. 1. Dobra szkoła. Eksplikacja pojęcia. 2. Szkoła na miarę cywilizacji wiedzy. 3. Postulaty raportów dotyczących globalnych procesów edukacji. 4. Przykłady rozwiązań problemu tzw. Szkoły przyszłości. 5. Przemiany na rynku pracy wyznacznikiem przemian szkołyu. 6. Warunki unowocześnienia systemu szkolnego 7. Prace nad przyszłą szkołą w Polsce. 8. Wnioski do modelowania polskiej edukacji technicznej. Część VII: Projektowanie modelu powszechnej i obowiązkowej edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 1. Założenia ogólne do projektowania modelu systemu edukacji technicznej. 2. Modelowanie horyzontalne edukacji technicznej w szkołach ogólnokształcących. 4. Założenia pedagogiczne do projektowania podstaw programowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 1.)
ISBN: 978-83-7996-182-5
Jak makropolityka oświatowa niszczy polską edukację; Mała szkoła - charakterystyka kategorii; Mała szkoła - czy zawsze lepsza w osiąganych wynikach? (zarys studium literaturowego); Mała/duża, dobra/zła. Szkoła w perspektywie XXI wieku; Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych w małej szkole; Integracyjny system kształcenia i jego realizacja w warunkach małej szkoły ogólnodostępnej; Szkoły demokratyczne w Polsce i na świecie. Perspektywa teoretyczno-praktyczna; Od uspołecznienia do prywatyzacji - dwa nurty opinii na temat przekazywania przez samorząd lokalny szkół innym podmiotom; „Szkoła mała i normalna” - współczesne koncepcje edukacyjne widziane poprzez pryzmat alternatywnych doświadczeń z przeszłości; Hi, keefak/keefik, cava? Specyfika libańskiego systemu edukacyjnego; Nauczyciel w klasie łączonej: kim być i jak nauczać? Czyli czego uczą się studenci - praktykanci na temat nauczania zróżnicowanego w klasach łączonych; Obciążenia zawodowe nauczycieli szkół wiejskich; Školske vzdelavanie romskych deti a mladeže - zakladne problemy a systemove riešenia na slovensku;
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 2.)
ISBN: 978-83-7996-235-8
Nowomedialne wspomaganie funkcjonowania małej szkoły; Media w pracy małej szkoły - problem czy szansa rozwoju?; Komunikacja interpersonalna w małej grupie bazą dynamiki komunikacji i dydaktyki interaktywnej w małej szkole w immersji społeczeństwa sieciowego; Kultura medialna w małej szkole - raport z badań; Aktywność medialna dzieci w wieku szkolnym a przygotowanie do wejścia w cyfrową rzeczywistość; Small School and 3D Virtual Worlds; Edukacja mobilna uczniów a infrastruktura informatyczna małej szkoły; Radio internetowe w przestrzeni edukacyjnej małej szkoły; Mała szkoła audiowizualnym centrum społeczności lokalnej; Czytelnictwo prasy specjalistycznej wśród nauczycieli małych szkół województwa podkarpackiego; Rola i funkcje kształcenia na odległość w przygotowaniu matematycznym uczniów małych wiejskich szkół; Nowomedialne wspomaganie funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną w małej szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7338-068-X
1. Podstawowe elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym 2. Etapy postępowania badawczego 3. Ilościowe i jakościowe badania pedagogiczne 4. Metody badań pedagogicznych 5. Techniki zbierania materiałów 6. Podstawowe zasady opracowania materiałów badawczych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again