80 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-506-6
1. Wstęp, 2. Społeczne wyobrażenia na temat sosby psychicznie chorej - wyniki badań, 3. Odstępstwo od normy a zanikanie podmiotowości jednostki, 4. Problematyka uprzedzeń i wykluczenia społecznego, 5. Osoba niepełnosprawna w szkole powszehcnej. Stosunek nauczycieli do niesegregacyjnego modelu nauczania, 6. Człowiek niepełnosprawny w środowisku społecznym - wywiad zogniskowany, 7. Podsumowanie - implikacje edukacyjne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7326-239-3
1. Myśl i ruch w filozofii Henri Bergsona, 2. Koncepcja czasu Roamana Ingardena, 3. Podstawy wiedzy fenomenologicznej Edmunda Husserla, 4. Martin Heidegger i jego rozumienie bytu ludzkiego, 5. Wolność egzystencjalna w ujęciu Jean Paul Sartre'a, 6. Człowiek konkretny Miguela de Unamuna, 7. Ludzka wolność i jej granice według ojca Mieczysława Alberta Krąpca, 8. Wolnośc i jej zagrożenia według książki Erich Fromma Ucieczka od wolności, 9. Czy mieć?, 10. Człowiek jednowymiarowy Herberta Marcusego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 1 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7326-084-6
1. Charakter konkurencji w sektorze bankowym; 2. Ewolucja koncepcji zarządzania w bankach; 3. Tradycyjne czynniki przewagi konkurencyjnej; 4. Nietradycyjne czynniki przewagi konkurencyjnej; 5. Ocena skuteczności wysiłków marketingowych banków w Polsce przez klientów indywidualnych; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336.71 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336.71 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-490-8
1. Globalizacja gospodarki światowej - koszty i korzyści dla kraju rozwijającego się. 2. Zaangażowanie krajów Azji Południowo-Wschodniej w procesy globalizacji ekonomicznej; 3. Efekty globalizacji ekonomicznej w Azji Południowo-Wschodniej a rola rządów; 4. Efekty kryzysu finansowego końca lat 90. dla gospodarek krajów Azji Południowo-Wschodniej; procesy integracyjne w Azji Południowo-Wschodniej a dalszy rozwój gospodarczy w regionie; 6. Rola międzynarodowych instytucji w rozwoju gospodarczym krajów Azji Południowo-Wschodniej na przełomie wieków; 7. Perspektywy dalszego rozwoju gospodarek Azji Południowo-Wschodniej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-481-6
1. Uwarunkowania telewizyjnej reklamy kierowanej do dzieci. Uzasadnienie przedmiotu badań, 2. Miedzy nadawcą a dzieckiem- adresatem i odbiorcą, 3. Programowanie odbioru treści reklamy, 4. Dziecko jako odbiorca reklamy. Przedstawienie badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-472-4
Dziecko w świecie kultury - teksty, znaki i znaczenia. Część I: Teksty dla dzieci. Znaczenia literatury, znaczenia w literaturze. Od paidii do odpowiedzialności - poetycki dyskurs wartości i znaczeń; Hans Christian Andersen i Jego świat wartości (refleksje nie tylko rocznicowe); Baśń a rozwój człowieka - psychoanalityczne metody badania dzieła literackiego; Dlaczego spadanie z topoli jest przyjemne? Refleksje o współczesnej literaturze dla dzieci i młodzieży. Część II: Teksty dzieci. Znaczenia w twórczości dziecięcej. Twórcza odtwórczość - obraz i słowo we współczesnych pamiętnikach uczniowskich; Kształtowanie się znaczeń w twórczym rysunku dziecka; Obraz a słowo. Analiza wytworów rysunkowych i werbalnych dzieci hospitalizowanych i niehospitalizowanych; Rysunek projekcyjny dziecka - komunikat pełen znaczeń w przestrzeni komunikacji społecznej. Część III: Dziecko - pośrednik - tekst. Z zagadnień edukacji literackiej i artystycznej. Formy pracy z książką a kształtowanie uczuć społeczno-moralnych u dzieci w wieku przedszkolnym; Pozycja dorosłych "pośredników" w konstruowaniu estetyki treści i formy ilustrowanej książki dla dzieci; Podręcznik jako zaproszenie do spotkania ze sztuką; W świecie muzyki - Metoda Suzuki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-426-7
1. Imperatyw rozwoju gospodarki opartej na iwedzy, 2. Gospodarka oparta na wiedzy - podejście teoretyczne, 3. Gospodarka oparta na wiedzy - podejście praktyczne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7326-242-3
1.Pomiar roli MSP w gospodarce polskiej i problemy z nim związane, 2.Teoretyczna i empiryczne podstawy badań nad efektywnością podatkową małych i średnich przedsiębiorstw, 3.Baza podatkowa i efektywność podatkowa MSP, 4.Efektywność podatkow przedsiębiorstw różnej wielkości w zakresie podatków dochodowych według form prawnych, 5.Badanie współzależności statystycznych między wielkościami wpływów podatkowych w zakresie podatków dochodowych a wybranymi elementami bilansu rachunku wyników, 6.Taksonomiczne uporządkowanie różnych grup, 7.Efektywność podatkowa przedsiębiorstw różnej wielkości w zakresie podatku VAT według form prawnych, 8.Badanie statystycznych współzależności pomiędzy VAT a wybranymi elementami bilansu i rachunku wyników.wyniki badań, 9.Taksonomiczne uporządkowanie róznych grup przedsiębiorstw w zakresie efektywności podatkowej w podatku VAT, 10.Efektywność podatkowe MSP według rodzajów działalności (sekcji Europejskiej Klasyfikacji Działalności - EKD), 11.Proponowane rozwiązania koncepcji optymalizacji bazy podaatkowej, 12.Zmiany w systemie podatkowym sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-473-1
1. Transport jako przedmiot badań ekonomicznych. 2. Ekonomiczne i pozaekonomiczne determinanty działalności transportowej. 3. Transport jako dział gospodarki narodowej. 4. Popyt na usługi transportowe. 5. Podaż usług transportowych. 6. Przedsiębiorstwo transportowe. 7. Rynek usług transportowych. 8. Konkurencja w transporcie. 9. Koszty w transporcie. 10. Ceny usług transportowych. 11. Rachunek ekonomiczny w transporcie. 12. Polityka transportowa i problemy integracji polskiego transportu z europejskim systemem transportowym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7326-368-3
1. Istota i formy działalności gospodarczej; 2. Ogólne zagadnienia finansowania przedsiębiorstw; 3. Finansowanie działalności gospodarczej; 4. Kredyt bankowy jako źródło finansowania działalności gospodarczej; 5. Finansowanie transakcji eksportowych; 6. Pozyskiwanie środków finansowych przez emisję papierów dłużnych; 7. Leasing jako źródło finansowania działalności gospodarczej; 8. Faktoring jako źródło finansowania przedsiębiorstw; 9. Pożyczki z sektora pozabankowego i środki pomocowe jako źródło finansowania działalności gospodarczej mniejszych przedsiębiorstw; 10. Zobowiązania jako źródło finansowania majątku przedsiębiorstw; 11. Finansowanie projektów inwestycyjnych typu project finance; 12. Koszty pozyskania i struktura kapitału.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Book
In basket
Finansowanie działalności gospodarczej / Joanna Bednarz, Eugeniusz Gostomski. - [dodruk 2007]. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2008. - 196, [2] s. : rys.; tab. ; 21 cm.
ISBN: 83-7326-368-3
1. Istota i formy działalności gospodarczej; 2. Ogólne zagadnienia finansowania przedsiębiorstw; 3. Finansowanie działalności gospodarczej; 4. Kredyt bankowy jako źródło finansowania działalności gospodarczej; 5. Finansowanie transakcji eksportowych; 6. Pozyskiwanie środków finansowych przez emisję papierów dłużnych; 7. Leasing jako źródło finansowania działalności gospodarczej; 8. Faktoring jako źródło finansowania przedsiębiorstw; 9. Pożyczki z sektora pozabankowego i środki pomocowe jako źródło finansowania działalności gospodarczej mniejszych przedsiębiorstw; 10. Zobowiązania jako źródło finansowania majątku przedsiębiorstw; 11. Finansowanie projektów inwestycyjnych typu project finance; 12. Koszty pozyskania i struktura kapitału.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-435-9
Wstęp; 1. Istota gospodarowania w aspekcie historycznego rozwoju transportu kolejowego, 2. Popyt na rynku usług transportu olejowego, 3. Charakterystyka podaży w transporcie kolejowym, 4. Marketing na jednolitym rynku usług kolejowych, 5. Konkurencyjność kolei na rynku transportowym, 6. Efektywność przedsiębiorstw transportu kolejowego, 7. Rewitalizacja jako czynnik poprawy pozycji konkurencyjnej transportu kolejowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7326-370-5
1. Uwarunkowania zewnętrzne gospodarowania w transporcie samochodowym. 2. Produkcja transportowa i sposoby jej realizacji. 3. Wymogi stawiane polskim przedsiębiorstwom transportu samochodowego. 4. Zarządzanie w transporcie samochodowym. 5. Strategie przedsiębiorstw transportu samochodowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-554-7
I.Infrastruktura transportu jako podstawa życia społeczno-gospodarczego: Istota infrastruktury transportu; Infrastruktura a rozwój gospodarczy; Infrastruktura transportu a środowisko; Współczesne tendencje w rozwoju infrastruktury transportu. II. Europejska infrastruktura transportu na świetle współczesnych wyzwań: Stan europejskiej infrastruktury transportu; Proces ujednolicania europejskiej infrastruktury transportu; Zrównoważony rozwój transportu; Finansowanie infrastruktury transportu w Unii Europejskiej. III. Problemy rozwoju infrastruktury transportu w Polsce: Stan infrastruktury transportu w Polsce; Kierunki i priorytety rozwoju infrastruktury transportu; Finansowanie rozwoju infrastruktury transportu w Polsce
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 338 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7326-142-7
Cz. I Przegląd internetowych zasobów i usług: Struktura Internetu; Wybrane aspekty pracy w Internecie; Narzędzia i usługi Internetu. Cz. II Organizacja i strategia funkcjonowania nowoczesnego podmiotu gospodarczego, wspomagającego swoją działalność zasobami i usługami Internetu: Informacje ogólne; Internet a polska praktyka gospodarcza; Zastosowanie internetowych narzędzi i usług w firmie; Reklama i prezentacja firmy; Interaktywny marketing; Internet a klienci firmy; Kontakty z dostawcami firmy; Rekrutacja; Internet a wewnętrzna struktura organizacyjna firmy; Korzyści odniesione z zastosowania organizacji i strategii funkcjonowania, bazującej na internetowych zasobach i usługach; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Internet : nowa strategia i organizacja firmy / Monika Woźniak. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2003. - 204 s. : rys., tab., mapy ; 21 cm.
ISBN: 83-7326-142-7
Cz. I Przegląd internetowych zasobów i usług: Struktura Internetu; Wybrane aspekty pracy w Internecie; Narzędzia i usługi Internetu. Cz. II Organizacja i strategia funkcjonowania nowoczesnego podmiotu gospodarczego, wspomagającego swoją działalność zasobami i usługami Internetu: Informacje ogólne; Internet a polska praktyka gospodarcza; Zastosowanie internetowych narzędzi i usług w firmie; Reklama i prezentacja firmy; Interaktywny marketing; Internet a klienci firmy; Kontakty z dostawcami firmy; Rekrutacja; Internet a wewnętrzna struktura organizacyjna firmy; Korzyści odniesione z zastosowania organizacji i strategii funkcjonowania, bazującej na internetowych zasobach i usługach; Podsumowanie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Inwestycje finansowe / Elżbieta Ostrowska. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2003. - 259 s. : tab., wzory, rys. ; 21 cm.
ISBN: 83-7326-138-9
Wstęp; 1. Instrumenty rynku kapitałowego; 2. Funkcjono wanie rynku kapitałowego; 3. Uczestnicy rynku inwesty cji finansowych; 4. Ryzyko w zarządzaniu inwestycjami finansowymi; 5. Stopa zwrotu i ryzyko jako kryteria oceny inwestycji finansowych; 6. Analiza fundamentalna spółek akcyjnych notowanych na giełdzie papierów warto ściwoych jako metoda oceny inwestycji finansowych; 7. Analiza techniczna papierów wartościowych jako metoda oceny inwestycji finansowych; 8. Strategie w inwesty cjach finansowych oraz indeksy giełdowe; 9. Analiza portfelowa papierów wartościowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 336 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-635-3
I.Jednostka a kształtujący się ład globalny świata; Globalizacja: czynniki napędowe i bariery; Perspektywy demokratyzacji globalnej wioski w warunkach wielokulturowości; Transformacje i rekonfiguracje podmiotów polityki w bliskiej i dalszej perspektywie; Współczesne mega trendy - od ryzyka do bezpieczeństwa globalnego; Uniwersalizm wartości w dobie globalizacji - możliwości wykorzystania skali Schaloma H. Schwartza w badaniach nad strukturą systemów wartości; Mierniki globalizacji; Zagraniczna pomoc gospodarcza dla krajów rozwijających się w dobie globalizacji; Zagrożenia wynikające z procesów globalizacyjnych w kontekście mega trendów na prze łomie XIX i XX wieku; Megatrendy a koncepcje działań podmiotów polityki; Globalistyka - wyzwania badawcze w rozpoznawaniu przemian globalnych; Trendy rozwojowe teorii politycznej w dobie komunikacji globalnej; Społeczeństwo "post fatum" a wyzwania przyszłości. Turystyka jako symbol współczesności; Przestępczość młodzieży w globalnym świecie; Edukacja w dobie globalnego społeczeństwa informacyjnego. II. Tożsamość społeczno-kulturowa wobec współczesnych przemian cywilizacyjnych (wybrane aspekty); Wpływ zjawiska wielokulturowości na kształtowanie się tożsamości ponowoczesnej; Migracja i wielokulturowość jako trwałe czynniki rozwoju człowieka; Wielokulturowość miasta a nowe tożsamości społeczne; Czy język jest elementem kształtującym współczesną europejską tożsamość?; Dyskurs o tożsamości w jednoczącej się Europie; Quo vadis Europo? Symboliczne źródła tożsamości cywilizacji europejskiej; Czy Europejczycy muszą bać się Islamu? Zagadnienie tożsamości europejskiej w świetle manifestu Jurgena Habermana i Jaquesa Derridy z 2003 r.; Narody etniczno-kulturowe w Europie Środkowej a kształtowanie się tożsamości europejskiej w warunkach integracji; Ludy tubylcze jako nowy aktor we współczesnych stosunkach międzynarodowych; Cyber Asyria: tożsamość współczesnych Asyryjczyków w dobie Internetu; Kwestia żydowska w myśli politycznej polskiej prawicy; Zmitologizowany obraz Holendra w Polsce; Funkcjonowanie organizacji mniejszości narodowych w Gdańsku; Polityczne i społeczne aspekty procesów rehabilitacji i weryfikacji narodowościowej na przykładzie województwa gdańskiego; Kształtowanie się tożsamości polskiego regionu na przykładzie Pomorza; wieloetniczność Wybrzeża Gdańskiego wyzwaniem XXI wieku; Stare stereotypy w nowej Europie. Młodzi Polacy o Austrii i Austriakach. III. Media w globalizującym się świecie: Mediatyzacja życia publicznego jako trend współczesnego świata?; Nowe media w służbie demokracji - rozwój społeczny czy zagrożenie?; Zdominowani przez informację - szanse i zagrożania społeczeństwa informacyjnego; Globalne wzorce komunikacji politycznej; Marginalizacja państwa w procesie globalnego komunikowania - mit wolności czy groźba anarchii?; Demokracja a Internet - doświadczeni Szwajcarii i Polski; Internetowy podział socjopolityczny; Prasa w Internecie - współistnienie czy zagrożenie dla prasy drukowanej?; Polski system medialny wobec wyzwań globalizacji; Inwestycje zagranicznych koncernów medialnych w Polsce na przykładzie rynku prasy regionalnej; Nien@wiść zglobalizowana. Problem walki sieciowej w perspektywie rewolucji informacyjno-komunikacyjnej XXI wieku
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
Kara : podstawy filozoficzne i historyczne / Jarosław Warylewski. - Gdańsk : Uniwersytet Gdański, 2007. - 314 s. : il., wykr., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7326-446-5
Cz.I Podstawy filozoficzne, Cz.II Podstawy historyczne: 1. Historia kary, 2. Wybrane rodzaje kar, 3. Tortury, 4. Sądy boże i próby czarownic jako procesowe środki odwoławcze
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7326-514-1
1. Teoretyczne podstawy koncepcji tożsamości rynkowej: Przegląd teorii ekonomicznych w kontekście określenia determinant tożsamości rynkowej; Ewolucja teorii komunikacji społecznej; Geneza i rozwój komunikowania tożsamości; Komunikacja społeczna i marketingowa a komunikowanie tożsamości. 2. Istota tożsamości rynkowej i jej komunikowanie: Przegląd koncepcji dotyczących tożsamości; Konceptualizacja wizerunku jako pochodnej tożsamości i identyfikacji całościowej; Znaczenie systemu identyfikacji całościowej i klasyfikacja jego składników; Badania marketingowe w komunikowaniu tożsamości; Model programu identyfikacji całościowej. 3. Uwarunkowania funkcjonowania organizacji w otoczeniu międzynarodowym: Istota otoczenia międzynarodowego; Zjawiska wpływające na kształtowanie tożsamości rynkowej ľ ujęcie przedmiotowe; Wpływ interesariuszy na kształtowanie tożsamości rynkowej ľ ujęcie podmiotowe 4. Źródła i znaczenie przymiotów tożsamości w kontekście międzynarodowym: Klasyfikacja przymiotów; Przymioty wynikające z profilu organizacji; Powiązania przymiotów ze strategią organizacji; Finansowo-prawne ujęcie przymiotów tożsamości; Aksjologiczne podstawy tożsamości oparte na wartościach; Semiotyczne ujęcie przymiotów tożsamości. 5. Narzędzia komunikowania a uwarunkowania międzynarodowe: Różnorodność interpretacyjna nośników znaczeń; Morfologia podsystemu informowania; Działania służące wzmacnianiu tożsamości; Rola podsystemu informowania; Podsystem behawioralny jako narzędzie tworzenia relacji; Odzwierciedlenie tożsamości rynkowej w markach flagowych. 6. Realizacja koncepcji tożsamości w przedsiębiorstwach rodzinnych wobec wyzwań otoczenia międzynarodowego: Przedsiębiorstwo rodzinne jako przedmiot badań i jego miejsce w praktyce gospodarczej; Fundamenty tożsamości przedsiębiorstw rodzinnych; Tożsamość polskich przedsiębiorstw rodzinnych na tle tendencji ogólnoświatowych; Siła przetrwania przedsiębiorstw rodzinnych dzięki tożsamości ľ wyniki badań empirycznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again