155 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-161-0
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Pojęcie adaptacji jako procesu przystosowania do pracy: 1.1. Wielowymiarowość pojęcia adaptacji; 1.2. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy; 1.3. Charakterystyka procesu adaptacji do pracy w policji. Rozdział 2. Determinanty procesu adaptacji w policji (zgodnie z założeniem badawczym): 2.1. Role społeczno-zawodowe w kontekście pozycji i statusu społecznego; 2.2. Motywacja do pracy; 2.3. Potrzeby pracownicze; 2.4. Zadowolenie z pracy. Rozdział 3. Specyfika formacji mundurowej policji w Polsce: 3.1. Charakterystyka formacji i jej nadrzędnych zadań; 3.2. Regulacje prawne dotyczące służby w policji; 3.3. Warunki i specyfika pełnienia służby; 3.4. Charakterystyka etapów rekrutacji do policji. Rozdział 4. Kobieta w formacji mundurowej policji: 4.1. Reprezentacja kobiet w policji - analiza porównawcza; 4.2. Statystyczna charakterystyka funkcjonariuszek policji w Polsce; 4.3. Sytuacja i pozycja kobiet w policji. Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań: 5.1. Przedmiot i cel badań; 5.2. Pytania i hipotezy badawcze; 5.3. Zmienne i ich wskaźniki;5.4. Zastosowana metodologia oraz charakterystyka i organizacja badań. Rozdział 6. Adaptacja społeczno-zawodowa policjantów w świetle badań socjologicznych: 6.1. Prezentacja wyników badań własnych; 6.2. Motywy wyboru zawodu policjanta oraz potrzeby, z których ta motywacja wynika; 6.3. Charakterystyka przystosowania do pracy w grupie badanych osób; 6.4. Czynniki kształtujące proces adaptacji policjantek. Analiza jakościowa. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-372-0
Zawiera: Część I. RAMY DEFINICYJNE I PRAWNE PROGRAMOWANIA I WDRAŻANIA POLITYK PUBLICZNYCH: 1. O pojęciu polityki publicznej; 2. Współzależność prawa i programowania; 3. Polityka publiczna jako forma działania administracji publicznej w środowisku społeczno-technologicznym epoki informacyjnej; 4. Reforma jako korekta racjonalności. Część II. POLITYKI PUBLICZNE W WYMIARZE HORYZONTALNYM I SEKTOROWYM: 1. Ograniczenia w urządzaniu gier hazardowych jako instrument działania w realizacji polityki publicznej; 2. Czy Komisja Nadzoru Finansowego realizuje politykę publiczną w zakresie stabilności systemu bankowego i bezpieczeństwa finansowego państwa? Rozważania na tle charakteru prawnego rekomendacji Komisji Nadzoru Finansowego; 3. Wpływ polityki publicznej na ograniczanie deficytu i długu publicznego w wybranych państwach europejskich; 4. Realizacja polityki społeczeństwa informacyjnego Unii Europejskiej w odniesieniu do informatyzacji administracji publicznej w Polsce; 5. Polityka wobec Romów jako polityka publiczna – pomiędzy poziomem regionalnym a lokalnym; 6. Polityka administracyjna państwa w odniesieniu do autostrad i dróg ekspresowych. Część III. POLITYKI PUBLICZNE W WYMIARZE LOKALNYM: 1. Rola kontroli i nadzoru w administracji na przykładzie polityki publicznej miasta Krakowa; 2. Prywatyzacja zadań publicznych jako przykład polityki lokalnej; 3. Ustawowe stosunki prawne między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi w ramach działalności pożytku publicznego jako przykład relacji na publicznoprawnej płaszczyźnie normatywnej; 4. Partycypacja społeczna w lokalnej polityce publicznej na przykładzie konsultacji społecznych; 5. Strategia rozwoju uzdrowisk – wybrane aspekty.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 351/354 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-654-7
Zawiera: Wprowadzenie; Narracje jako źródło wiedzy na temat agresji i przemocy – stan badań; O przemocy w filmie; Zjawisko patriotycznego rapu: Agresywna narracja w kontekście psychologii ewolucyjnej; „To nie ja jestem winien”. Narracje osadzonych; Przemoc ukryta i symboliczna w doświadczeniu osób z niepełnosprawnością; Małe wojny Farouka. Rysunek jako odbicie żołnierskich doświadczeń; Narracja na temat agresji u dzieci w rysunku projekcyjnym „Narysuj osobę w deszczu”; Biogramy autorów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7930-718-0
Zawiera: Specyfika zajęć dla osób starszych: Kwestie ogólne; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami słuchu; Wskazówki do pracy z osobami z zaburzeniami wzroku; Wskazówki do pracy z osobami z trudnościami w poruszaniu się; Wskazówki do pracy z osobami z otępieniem; Wskazówki w kwestii organizacji wycieczek; Ankieta dot. zainteresowań. Scenariusze zajęć: Zajęcia integracyjne; Smutki i radości starości - w tym: Bajka „…i żyli długo i szczęśliwie”; Szczęśliwy senior; Starość jako niepełnosprawność; Różni czy podobni?; Dobra starość - jak ją osiągnąć?; Starość, czyli co?; Wesołe jest życie staruszka (spotkanie słowno-muzyczne); Dodatki. Szlachetne zdrowie… : „Na zdrowie”; Zdrowie na wesoło; Z higieną za pan brat; Inscenizacja bajki Chory kotek Stanisława Jachowicza; Wiem, co jem; Podkładki pod talerze; Przychodzi baba do lekarza…; U wód; Dodatki. Uczuciowy zawrót głowy: Jak się czuję?; Zabawy w uczucia; (Po)mieszane uczucia; Zobaczyć i usłyszeć emocje; Emocjonalne łamigłówki (wersja trudniejsza); Emocjonalne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Miłość niejedno ma imię; Dodatki. Kres życia: Perspektywa śmierci; Towarzyszenie choremu; Żałoba; Opieka nad grobami; Dodatki. Sport to zdrowie: Poranna gimnastyka na siedząco; Ćwiczenia na stojąco z kijami; Miniolimpiada I; Miniolimpiada II; Umysłowa gimnastyka; Sport z przymrużeniem oka - sesja zdjęciowa; Piłka kopana - drużyna narodowa; Dodatki. Moda i uroda: Becyklingowy pokaz mody; Powróćmy jak za dawnych lat…; Jubilerski kram; Guzik z pętelką; Diabeł tkwi w szczegółach; Dzień Piękności; Dodatki. Swojskie klimaty: Słoneczna kraina; Polskie kwiaty; Siano w roli głównej; Słomiany zapał; Ziołowo mi; W kurniku; Na ludowo; Dodatki. Bliżej natury: Leśne przygody; Zapachy lasu; Przewodnik przyrodniczy; Ptasi gaj; Cuda z natury; Spacer po lesie; Dodatki. Zwierzyniec: Zoologiczne łamigłówki (wersja trudniejsza); Zoologiczne łamigłówki (wersja łatwiejsza); Zwierzęta o ludziach; Na safari; Poszukiwacze zwierząt; Zabawa tematyczna „Nasi Pu[ile”; Pies z kotem; Dodatki. Może nad morzem?: Na fali; Muszelkowy zawrót głowy; W kręgu kamieni; Kamienie szlachetne; Okręty; Na plaży; Na ryby; Rejs w nieznane; Dodatki. Podróże małe i duże: Poznajemy Japonię; Światowo; Łamigłówki geograficzne (wersja trudniejsza); Łamigłówki geograficzne (wersja łatwiejsza); Podróż w krainę fantazji; Dodatki. Smaki świata: Owoce świata; Czy znasz ten smak?; Owocowe łamanie głowy (wersja trudniejsza); Owocowe łamanie głowy (wersja łatwiejsza); Nie tylko sól; czas na herbatę; W pasiece; Dodatki. Arte-eko, czyli sztuka ekologii: ekologia na co dzień; Na okrągło; Muzyczny recykling; Pod prąd?; Z wiatrem i pod wiatr; Papier; Wyrol(k)owani; Woda (wersja trudniejsza); Woda (wersja łatwiejsza; Recyklingowe zawody; Teatrzyk recyklingowy; Dodatki. Geometryczne miszmasz: Zwierzęta w paski i w kropki; Gimnastyka z piłką i szarfą; Igła z nitką; Łamigłówki z kształtami; Rękodzieło geometryczne; Pompony; Dodatki. Aby język giętki powiedział wszystko… : Wieża Babel; Bohater: „K”; Gimnastyka języka; Językowe zabawy (wersja trudniejsza); Językowe zabawy (wersja łatwiejsza); Poskromić słowa; Sztuka pięknego pisania; Kaligrafia - inaczej; Dodatki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-983-1
1. Charakterystyka alternatywnych procedur głosowania; 2. Alternatywne procedury głosowania w wybranych państwach świata- pomiędzy gwarancją zasady powszechności wyborów a zwiększeniem frekwencji wyborczej; 3. Prace nad wprowadzeniem alternatywnych procedur głosowania do polskiego prawa wyborczego; 4. Alternatywne procedury głosowania w Kodeksie Wyborczym i ich praktyczne zastosowanie w wyborach 2011 roku; 5. Funkcje alternatywnych procedur głosowania w polskim prawie wyborczym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 342 (1 egz.)
Book
In basket
Anatomia bezpieczeństwa / Jan Gołębiewski. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 294, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7930-708-1
1.Bezpieczeństwo w ujęciu historycznym; 2. Próba zdefiniowania bezpieczeństwa; 3. Aspekty i standardy bezpieczeństwa; 4. Potencjał bezpieczeństwa; 5. Absolutne priorytety bezpieczeństwa; 6. Koncepcje systemu bezpieczeństwa powszechnego; 7. Obrona cywilna- organizacyjno-planistyczne ujęcie ochrony ludności w okresie wojny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 327 (1 egz.)
Book
In basket
Arteterapia : sacrum i profanum / Wiesław Karolak. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 157 s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-643-1
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1 Sacrum i profanum. Rozdział 2 Land art.: 2.1. Trochę teorii; 2.2. Scenariusze warsztatów. Rozdział 3 Upcykling: 3.1. Upcykling. Trochę teorii; 3.2. Scenariusze warsztatów. Zakończenie; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Aspekty karne działalności medialnej / Piotr Kosmaty. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 231 s. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-536-6
Zawiera: Rozdział I. Rola prawa karnego w ograniczaniu wolności wypowiedzi: 1. Pojęcie wolności wypowiedzi; 2. Wolność wypowiedzi jako zasada ustrojowa; 3. Wolność prasy; 4. Ograniczenia wolności wypowiedzi oraz prasy; 5. Wolność wypowiedzi oraz prasy w świetle regulacji międzynarodowych; 6. Znaczenie prawa karnego materialnego w wytyczaniu granic swobody wypowiedzi i wolności prasy; 7. Ustanie reakcji karnej a wolność wypowiedzi. Rozdział II. Odpowiedzialność prawna dziennikarza: 1. Odpowiedzialność prawna dziennikarza; 2. Model postępowania w sprawach prasowych; 2.1. Postępowanie karne; 2.2. Postępowanie cywilne; 3. Prawo karne w relacji do odpowiedzialności dyscyplinarnej dziennikarza; 4. Prawo do sprostowania. Rozdział III. Przestępstwa prasowe właściwe: 1. Grupa pierwsza; 1.1. Nieoznaczenie materiałów prasowych (art. 49 w zw. z art. 27 PrPras); 1.2. Rozpowszechnianie programu radiowego lub telewizyjnego bez koncesji oraz rozprowadzanie programu radiowego lub telewizyjnego bez wpisu do rejestru; 2. Grupa druga; 2.1. Uchylanie się od opublikowania komunikatu urzędowego, ogłoszenia sądu lub innego organu państwowego albo listu gończego (art. 47 PrPras); 2.2. Prawnokarna ochrona organizacji działalności prasowej (art. 49 w zw. z art. 14 i 15 ust. 2 PrPras); 3. Grupa trzecia. Rozdział IV. Przestępstwa prasowe niewłaściwe (popełnione w treści materiału prasowego): 1. Zniesławienie prasowe (medialne); 2. Zniewaga prasowa (medialna); 3. Obraza uczuć religijnych przy użyciu prasy; 4. Publiczne propagowanie faszyzmu lub totalitaryzmu. Rozdział V. Przestępstwa przeciwko wolności prasy (szczególna ochrona dziennikarza): 1. Prawnokarna ochrona aktywności dziennikarskiej (art. 43); 2. Prawnokarna ochrona krytyki prasowej (art. 44); 3. Prawnokarna ochrona swobody drukowania, nabywania i rozpowszechniania informacji prasowych (art. 49 w zw. z art. 3); 4. Prawnokarna ochrona obowiązku informowania prasy (art. 49 w zw. z art. 11 ust. 2); 5. Odpowiedzialność redaktora za przestępstwo prasowe (art. 49a). Rozdział VI. Wykroczenia prasowe: 1. Ogólna charakterystyka wykroczeń; 2. Działalność zawodowa dziennikarza a Kodeks wykroczeń; 3. Wykroczenia prasowe właściwe (porządkowo-prasowe); 3.1. Nielegalne wydawanie dziennika lub czasopisma (art. 45 PrPras); 4. Wykroczenia prasowe niewłaściwe (popełniane w treści publikacji); 4.1. Nawoływanie do przestępstwa (art. 52a k.w.). Rozdział VII. Dostęp do akt postępowania karnego: 1. Prawo do informacji. Jawność wewnętrzna i zewnętrzna postępowania karnego; 2. Ograniczenia w dostępie do akt sprawy; 3. Zewnętrzna jawność postępowania karnego; 4. Udostępnienie informacji z postępowania przygotowawczego na mocy art. 12 Prawa o prokuraturze; 5. Kodeks postępowania karnego a przepisy innych ustaw; 6. Tajemnica postępowania przygotowawczego – między teorią a praktyką. Rozdział VIII. Sprawozdawczość sądowa w świetle prawa prasowego: 1. Wypowiadanie opinii w mediach co do rozstrzygnięć sądowych (przedsądy); 2. Problematyka publikowania w środkach masowego przekazu wizerunku i danych osobowych uczestników procesu; 3. Sprawozdawczość prasowa w kontekście art. 357 k.p.k. Rozdział IX. Dziennikarstwo śledcze, agresywne metody gromadzenia informacji, tajemnica dziennikarska: 1. Śledztwo dziennikarskie; 1.1. Wpływ zasad procesowych na śledztwo dziennikarskie; 1.2. Granice śledztwa dziennikarskiego; 1.3. Prowokacja dziennikarska; 2. Agresywne sposoby gromadzenia informacji; 3. Tajemnica dziennikarska. Podsumowanie. Wybrana bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 343
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-783-4
Zawiera: Wprowadzenie; I SPECYFIKA ADOLESCENCJI WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE: 1. Czym jest dorastanie?. 2. Młodzież jako grupa społeczna – szanse i zagrożenia. 3. Potrzeby i zadania stadium adolescencji: 3.1. Potrzeby psychiczne młodzieży; 3.2. Zadania rozwojowe adolescencji. BLOK EKSPERCKI: Świat i młodzi, świat młody – perspektywa socjologia i teologia. 4. W jaki sposób nastolatek spostrzega siebie i swoje ciało?. 5. Kryzys adolescencyjny: istota i przebieg: 5.1. Formowanie tożsamości; 5.2. Konteksty rozwoju tożsamości. 6. Autodestruktywność i współwystępowanie zachowań problemowych jako odpowiedź na kryzys adolescencyjny. BLOK EKSPERCKI: Próbując zrozumieć zachowania nastolatków… - perspektywa psychologa rozwojowego. 7. Problemy współczesnej młodzieży w doniesieniach z badań: 7.1. Fizjologia układu nerwowego; 7.2. Ocena siebie- ocena ciała; 7.3. Młodzi a media; 7.4. Zdrowie psychiczne nastolatków; Podsumowanie. II ZABURZENIA ODŻYWIANIA I NIEPRAWIDŁOWE ZACHOWANIA JEDZENIOWE: 1. Czym są zaburzenia odżywiania?. 2. Klasyfikacja, diagnoza, rozpowszechnienie, leczenie: BLOK EKSPERCKI: Trudności diagnostyczne – perspektywa psychoterapeuty. 2.1. Jadłowstręt psychiczny; 2.2. Bulimia psychiczna; 2.3. Zespół jedzenia kompulsyjnego; 2.4. Zaburzenie polegające na ograniczaniu/unikaniu jedzenia; 2.5. Ortoreksja psychiczna; 2.6. Dysmorfia mięśniowa; 2.7. Diabulimia. 3. Uwarunkowania i mechanizm (nie)jedzenia: 3.1. Czynniki biofizjoloficzne; BLOK EKSPERCKI: „Drugi mózg” (oś jelita – mózg) – perspektywa neuropsychologa. 3.2. Czynniki społeczne; 3.3. Czynniki kulturowe. 4 Problemy jedzeniowe i spostrzeganie ciała poprzez młodzież w doniesieniach z badań; Podsumowanie. III SAMOUSZKODZENIA UMIARKOWANE: 1. Czym są samookaleczenia?. 2. Klasyfikacja, diagnoza i rozpowszechnienie samookaleczeń. 3. Różnicowanie samookaleczeń i samobójstw. 4. Okaleczanie ciała a płeć. BLOK EKSPERCKI: Autodestruktywność młodzieży – perspektywa seksuologa. 5. Zrozumieć osobę okaleczającą się: 5.1. Motywy i funkcje samookaleczeń. BLOK EKSPERCKI: Gdy ciało się zmienia – perspektywa psychoterapeuty. 5.2. Bio-psycho-kulturowo-społeczny model wyjaśniania samookaleczeń; Podsumowanie. IV ZABURZENIA UŻYWANIA ALKOHOLU: 1. Alkohol, napoje energetyczne, upijanie się – ustalenia terminologiczne. 2. Używanie alkoholu i psychodrinków – epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie różnych wzorów picia alkoholu. 4. Uwarunkowania oraz mechanizm zaburzenia używania alkoholu: 4.1. Determinanty zaburzeń używania alkoholu; 4.2. Mechanizmy rozwoju uzależnienia i powstania głodu alkoholowego. 5. Somatyczne i psychospołeczne funkcjonowanie osób z zaburzeniami używania alkoholu: 5.1, Skutki somatyczne; 5.2. Skutki psychospołeczne. BLOK EKSPERCKI: Młodzi i alkohol – perspektywa psychoterapeuty. 6. Zrozumieć osobę uzależnioną i jej bliskich. 7. Leczenie i psychoterapia zaburzeń używania alkoholu. 8. Używanie alkoholu w doniesieniach z badań; Podsumowanie. V ZABURZENIA UŻYWANIA SUBSTANCJI PSYCHOAKTYWNYCH: 1. Narkotyki i paranarkotyki – ustalenia terminologiczne. 2. Epidemiologia w świetle wyników badań. 3. Diagnoza i różnicowanie. 4. Uwarunkowania i fazy przyjmowania narkotyków i paranarkotyków: 4.1. Determinanty sięgania po narkotyki i paranarkotyki; BLOK EKSPERCKI: Młodzi i narkotyki oraz dopalacze – perspektywa profilaktyka. 4.2. Mechanizm i fazy uzależnienia narkotycznego. 5. Konsekwencje używania narkotyków i paranarkotyków: 5.1. Funkcjonowanie somatyczne; 5.2. Funkcjonowanie psychiczne; 5.3. Funkcjonowanie społeczne. 6. Leczenie i psychoterapia. BLOK EKSPERCKI: Nastolatek w poradni profilaktyki i leczenia uzależnień – perspektywa terapeuty. 7. Narkotyki i dopalacze w świetle wyników badań; Podsumowanie. V PREWENCJA ZACHOWAŃ AUTODESTRUKTYWNYCH: 1. Wprowadzenie. 2. Prewencja w obrębie instytucji – ujęcie systemowe. 3. Poziom międzyinstytucjonalny. 4. Poziom instytucji: 4.1. Rola dorosłych opiekunów: nauczycieli i innych pracowników szkoły; 4.2. Rola osób pierwszego kontaktu. Zespół kryzysowy; 4.3. Psychoedukacja personelu i młodzieży szkolnej; 4.4.Postepowanie na terenie szkoły. Od obserwacji sygnałów ostrzegawczych do interwencji; 4.5. Procedura postepowania na terenie szkoły. 5. Poziom relacji wychowawca – uczeń: 5.1. Szczególne znaczenie relacji międzyludzkiej; 5.2. Postawa wobec nastolatka przejawiającego zachowania autodestruktywne. 6. Poziom osobisty dorosłego opiekuna młodzieży. Zakończenie; Literatura; Notki o autorkach; Materiały pomocnicze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-733-9
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Autyzm – wolna wola – odpowiedzialność; Rozdział 2 Kognitywistyczne podstawy odpowiedzialności prawnej osób autystycznych: świadomość w kontekście teorii umysłu; Rozdział 3 Dyskryminacja, wykluczenie, wiktymizacja osób autystycznych; Rozdział 4 Wpływ autyzmu na zakres odpowiedzialności karnej; Rozdział 5 Autyzm i jego istota w kontekście zdolności do rozpoznania znaczenia popełnianego czynu lub pokierowania swoim postępowaniem; Rozdział 6 Karnoprawna ochrona nauczycieli przedszkoli specjalnych; Rozdział 7 Osoby ze spektrum autyzmu a przypisanie odpowiedzialności karnej; Rozdział 8 Autyzm i ochrona zdrowia psychicznego: wybrane uwagi i refleksje; Rozdział 9 Autyzm w praktyce oddziałów niepsychiatrycznych: zagadnienia podstawowe; Rozdział 10 Wybrane cywilnoprawne aspekty statusu prawnego osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7930-557-5
1. Praca socjalna 2. Specyfika pracy socjalnej z osobami bezdomnymi 3. Pracownik socjalny w procesie komunikacji z osobą bezdomną 4. Praca socjalna z różnymi grupami osób bezdomnych, 5. Zawód: pracownik socjalny
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
Bezrobocie, bezrobotny, praca socjalna / Ewa Flaszyńska. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 133, [2] s. : il. ; 23 cm.
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
ISBN: 978-83-8085-739-1
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział I Bezrobocie jako problem społeczny. Rozdział II Osoby bezrobotne w przepisach prawa: 2.1. Pojęcie osoby bezrobotnej; 2.2. Rejestracja w powiatowym urzędzie pracy; 2.3. Zasiłek dla bezrobotnych; 2.4. Świadczenia zdrowotne; 2.5. Osoby bezrobotne w przepisach pomocy społecznej. Rozdział III Charakterystyka osób bezrobotnych i ich rodzin. Rozdział IV: System pomocy osobom bezrobotnym: 4.1. Zadania powiatowych urzędów pracy; 4.2. Zadania ośrodków pomocy społecznej. Rozdział V Praca socjalna z osobami bezrobotnymi i ich rodzinami: 5.1. Kontrakt socjalny; 5.2. W jaki sposób przebiega proces pomocy w powiatowym urzędzie pracy; 5.3. W jaki sposób przebiega proces pomocy w ośrodku pomocy społecznej; 5.4. Współpraca ośrodka pomocy społecznej z powiatowym urzędem pracy w aktywizacji osób bezrobotnych; 5.5. Spółdzielnie socjalne; 5.6. zatrudnienie socjalne i zatrudnienie wspierane. Rozdział VI Pomoc bezrobotnej osobie niepełnosprawnej i jej rodzinie. Rozdział VII Rekomendacje dla pracowników socjalnych. Słowniczek najważniejszych pojęć; Literatura; Spis tabel; Spis wykresów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-355-3
Zawiera: Wstęp. Część I. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym. Rozdział 1. Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa: Wprowadzenie; 1.1. Rozwój rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej; 1.2. Cel, istota i zakres rachunkowości zarządczej; 1.3. Controlling a rachunkowość zarządcza; 1.4. Miejsce rachunku kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa; 1.5. Nowoczesny system zarządzania kosztami (controlling kosztów); 1.5.1. Koszty jako efekt celowego wykorzystania zasobów; 1.5.2. Obiekty kosztów;1.5.3. System zarządzania (controlling kosztów); Literatura; Podstawowe terminy. Część II. Rachunek kosztów. Rozdział 2. Pomiar i prezentacja informacji o kosztach w sprawozdaniu finansowym: Wprowadzenie; 2.1. Prezentacja i ewidencja kosztów dla celów sprawozdawczości zewnętrznej; 2.1.1. Prezentacja informacji o kosztach w sprawozdaniu finansowym; 2.1.2. Cele sprawozdawczego rachunku kosztów; 2.1.3. Pomiar i rejestracja kosztów w układzie rodzajowym; 2.1.4. Funkcjonalna (podmiotowa) struktura organizacyjna przedsiębiorstwa w rozwiązaniach ewidencyjnych rachunku kosztów; 2.1.5. Pomiar i rejestracja kosztów w układzie rodzajowo-kalkulacyjnym; 2.2. Kalkulacja kosztów produktów w tradycyjnych rozwiązaniach rachunku kosztów; 2.2.1. Cel i obiekt kalkulacji; 2.2.2. Wpływ organizacji produkcji na wybór metody kalkulacji; 2.2.3. Rodzaje i metody kalkulacji stosowane w sprawozdawczym rachunku kosztów; 2.2.4. Kalkulacja podziałowa i jej odmiany; 2.2.5. Kalkulacja doliczeniowa i jej odmiany; 2.3. Rachunek kosztów normalnych; 2.4. Działalność pomocnicza; 2.4.1. Rozliczenie kosztów wydziałów pomocniczych; 2.4.2. Kalkulacja kosztów świadczeń działalności pomocniczej; 2.4.3. Metody rozliczania świadczeń działalności pomocniczej. Rozdział 3. Koszty w problemowych rachunkach decyzyjnych: Wprowadzenie; 3.1. Proces podejmowania decyzji; 3.2. Podstawowe pojęcia w problemowym rachunku kosztów; 3.3. Zastosowanie problemowych rachunków decyzyjnych; 3.3.1. Decyzja „wytworzyć czy kupić”; 3.3.2. Decyzja „utrzymanie czy zaprzestanie produkcji”; 3.3.3. Decyzja „przetwarzanie czy sprzedaż produktów”; 3.3.4. Realizacja specjalnego zamówienia; 3.3.5. Optymalizacja decyzji w warunkach ograniczonych zasobów. Rozdział 4. Rachunek kosztów zmiennych: Wprowadzenie; 4.1. Rachunek kosztów zmiennych; 4.1.1. Zachowanie się kosztów pod wpływem zmian w poziomie aktywności. Koszty stałe i koszty zmienne; 4.1.2. Czynniki mające wpływ na zachowanie się kosztów; 4.2. Wykorzystanie koncepcji rachunku kosztów zmiennych do wyceny zapasów i ustalania wyniku na sprzedaży; 4.3. Metody wyodrębniania kosztów stałych i zmiennych. Rozdział 5. Nowoczesny rachunek kosztów: Wprowadzenie; 5.1. Przyczyny powstania i rozwoju nowoczesnych rozwiązań rachunku kosztów; 5.2. Zdefiniowanie rachunku kosztów działań w wybranych podręcznikach amerykańskich i polskich; 5.3. Rachunek kosztów działań; 5.3.1. Prezentacja koncepcji rachunku kosztów działań przez Kaplana i Coopera; 5.3.2. Budowa modelu rachunku kosztów działań; 5.3.3. Hierarchiczny model kosztów; 5.4. Pożądany model rachunku kosztów działań; 5.4.1. Podejście zasobowe; 5.4.2. Kalkulacja kosztów w pożądanym modelu rachunku kosztów działań; 5.5. Rozwój rachunku kosztów działań; 5.5.1. Rachunek kosztów działań sterowany czasem (time-driven activity-based costing); 5.5.2. Obiektowy rachunek kosztów; Literatura; Podstawowe terminy. Część III. Rachunkowość zarządcza zorientowana na pomiar i zrozumienie tworzenia wartości dla klienta. Rozdział 6. Wykorzystanie informacji o kosztach dla potrzeb podejmowania decyzji kształtujących rentowność portfela produktów i klientów: Wprowadzenie; 6.1. Rola rachunku kosztów w dostarczeniu prawidłowej informacji do zarządzania rentownością portfela produktów; 6.1.1. Wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania rentownością produktów; 6.1.2. Znaczenie hierarchii kosztów produktów w prawidłowym podejmowaniu decyzji kształtujących rentowność; 6.2. Kształtowanie rentowności portfela klientów, kanałów dystrybucji oraz rynków; 6.2.1. Wykorzystanie informacji z rachunku kosztów działań do zarządzania rentownością klientów, kanałów dystrybucji i rynków; 6.2.2. Znaczenie hierarchii kosztów klienta w prawidłowym podejmowaniu decyzji kształtujących rentowność; 6.3. Budowanie raportów rentowności we współczesnych przedsiębiorstwach – doświadczenia praktyczne; 6.3.1. Definiowanie obiektów o różnej rentowności; 6.3.2. Ustalenie przychodów dla zdefiniowanych obiektów; 6.3.3. Ustalenie kosztów dla zdefiniowanych obiektów. Rozdział 7. Wykorzystanie informacji o kosztach dla potrzeb optymalizacji kosztów w łańcuchu wartości: Wprowadzenie; 7.1. Zarządzanie zasobami oraz działaniami w przedsiębiorstwie; 7.1.1. Zarządzanie zasobami; 7.1.2. Działania dodające wartość dla klienta i niedodające jej; 7.1.3. Analiza czynników kosztotwórczych; 7.2. Zarządzanie kosztami jakości; 7.3. Zarządzanie kosztami dostawców; 7.4. Zarządzanie niewykorzystanym potencjałem; 7.4.1. Wpływ optymalizacji operacyjnej na wysokość kosztów zasobów zaangażowanych; 7.4.2. Identyfikacja niewykorzystanego potencjału; 7.4.3. Przypisanie odpowiedzialności za niewykorzystany potencjał w przedsiębiorstwie; 7.5. Alternatywne podejścia do zarządzania efektywnością w łańcuchu wartości; 7.5.1. Optymalizacja przy wykorzystaniu teorii ograniczeń; 7.5.2. Szczupłe zarządzanie i szczupła rachunkowość (lean accounting). Rozdział 8. Zarządzanie kosztami nowych produktów i technologii: Wprowadzenie; 8.1. Rachunek kosztów docelowych; 8.1.1. Ustalanie kosztu docelowego; 8.1.2. Ustalenie kosztu możliwego do osiągnięcia; 8.2. Metody wspierające osiąganie kosztu; 8.2.1. Analiza kosztów łańcucha wartości nowego produktu; 8.2.2. Analiza wartości produktu; 8.2.3. Kaizen costing; 8.2.4. Proces projektowania produktów zmierzający do łatwiejszego produkowania i obsługi posprzedażnej; 8.2.5. Strategia wspólnych platform produktów. Rozdział 9. Wykorzystanie rachunku kosztów zmiennych do pomiaru efektywności oraz podejmowania decyzji w krótkim okresie: Wprowadzenie; 9.1. Analiza: koszty – rozmiary produkcji – zysk; 9.1.1. Podstawowe założenia analizy: koszty – rozmiary produkcji – zysk; 9.1.2. Analiza wrażliwości przy niezmienionych kosztach stałych. Wskaźnik (współczynnik) marży na pokrycie (WMNP); 9.1.3. Punkt krytyczny; 9.1.4. Marża bezpieczeństwa; 9.1.5. Uwzględnienie w analizie KRPZ planowanego zysku na sprzedaży oraz planowanego zysku ze sprzedaży po opodatkowaniu; 9.1.6. Analiza wrażliwości przy zmianach w poziomie kosztów stałych. Dźwignia operacyjna. Stopień dźwigni operacyjnej; 9.1.7. Analiza KRPZ przy produkcji wieloasortymentowej; 9.2. Podejmowanie decyzji; 9.2.1. Uwzględnienie czynników ograniczających przy produkcji wieloasortymentowej; 9.2.2. Specjalne decyzje cenowe; 9.3. Segmentowy rachunek marż pokrycia; Literatura; Podstawowe terminy. Część IV. Rachunkowość zarządcza w procesie pomiaru i komunikowania wyników działalności Rozdział 10. Balanced scorecard: Wprowadzenie; 10.1. Balanced scorecard – sformalizowany sposób wdrożenia strategii przedsiębiorstwa; 10.1.1. Balanced scorecard – brakujące narzędzie procesu zarządzania strategicznego; 10.1.2. Proces przełożenia strategii na działanie przy wykorzystaniu balanced scorecard; 10.2. Budowa balanced scorecard; 10.2.1. Perspektywa finansowa; 10.2.2. Perspektywa klienta; 10.2.3. Perspektywa procesów wewnętrznych; 10.2.4. Perspektywa uczenia się i wzrostu; 10.2.5. Podstawowe zasady budowy balanced scorecard; 10.3. BSC jako system zarządzania strategią; 10.3.1. Cykl zarządzania strategią przy wykorzystaniu balanced scorecard; 10.4. Wdrażanie balanced scorecard; 10.4.1. Klarowanie strategii; 10.4.2. Wypracowanie celów strategicznych; 10.4.3. Budowanie związków przyczynowo-skutkowych; 10.4.4. Wybór miar oraz określenie ich wartości obecnych i docelowych; 10.4.5. Opracowanie inicjatyw strategicznych; 10.4.6. Uruchomienie balanced scorecard; 10.4.7. Sformalizowany proces realizacji strategii a wyniki przedsiębiorstw. Rozdział 11. Budżety jako instrument zarządzania: Wprowadzenie; 11.1. Istota ośrodków odpowiedzialności i pomiar efektów ich działalności; 11.1.1. Kontrola zarządzania w organizacjach zdecentralizowanych; 11.1.1.1. Rachunkowość według ośrodków odpowiedzialności; 11.1.1.2. Ośrodki odpowiedzialności; 11.1.2. Ośrodki kosztów; 11.1.2.1. Koszty kontrolowane i koszty niekontrolowane; 11.1.2.2. Ośrodki kosztów standardowych; 11.1.2.3. Ośrodki kosztów dyskrecjonalnych; 11.1.3. Ośrodki przychodów; 11.1.4. Ośrodki rentowności; 11.1.5. Ceny wewnętrzne; 11.1.5.1. Poziom cen wewnętrznych dla transferu z ośrodka kosztów i rentowności; 11.1.5.2. Negocjowana cena wewnętrzna a korzyści przedsiębiorstwa; 11.1.6. Ośrodki inwestycji; 11.1.6.1. Stopa zwrotu z aktywów (ROI); 11.1.6.2. Nadwyżka wyniku na działalności operacyjnej (RI); 11.1.6.3. Ekonomiczna wartość dodana (EVA); 11.2. Budżety – istota i zasady tworzenia; 11.2.1. Pojęcie koncepcji zarządzania z wykorzystaniem budżetów; 11.2.1.1. Co to jest budżet?; 11.2.1.2. Istota kontroli budżetowej; 11.2.2. Planowanie strategiczne, taktyczne, operacyjne (budżet); 11.2.3. Proces budżetowania, jego zadania i zasady funkcjonowania; 11.2.3.1. Zadania budżetów; 11.2.3.2. Etapy procesu budżetowania; 11.2.3.3. Rodzaje i źródła standardów w procesie tworzenia budżetu; 11.2.4. Budżet wiodący i jego elementy; 11.2.5. Metody tworzenia budżetu wiodącego; 11.2.5.1. Budżety kroczące; 11.2.5.2. Budżety przyrostowe i „od zera”; 11.2.5.3. Budżetowanie odgórne i partycypacyjne; 11.2.6. Ilustracja budżetu wiodącego (ogólnego); 11.2.6.1. Dane dotyczące sprzedaży; 11.2.6.2. Produkcja; 11.2.6.3. Informacje dotyczące kosztów produkcji; 11.2.6.4. Koszty sprzedaży; 11.2.6.5. Koszty ogólnego zarządu; 11.2.6.6. Środki pieniężne; 11.2.6.7. Działalność inwestycyjna; 11.2.6.8. Informacje dotyczące zobowiązań podatkowych; 11.2.6.9. Opracowanie budżetu; 11.3. Kontrola wykonania budżetu – wykorzystanie rachunku kosztów standardowych; 11.3.1. Budżet statyczny – wyjściowy (static budget) i odchylenia od budżetu statycznego (static budget variances); 11.3.2. Budżet elastyczny (flexible budget), odchylenia od budżetu elastycznego (flexible budget variances); 11.3.3. Analiza odchyleń kosztów; 11.3.3.1. Odchylenia kosztów materiałów bezpośrednich; 11.3.3.2. Odchylenia kosztów robocizny bezpośredniej; 11.3.3.3. Odchylenia zmiennych kosztów pośrednich produkcji; 11.3.3.4. Odchylenia stałych kosztów pośrednich produkcji; 11.3.4. Ujawnianie i rozliczanie odchyleń – odchylenia istotne i nieistotne; 11.4. Krytyka tradycyjnego budżetowania jako narzędzia zarządzania w XXI wieku i kierunki zmian; 11.5. Budżetowanie z wykorzystaniem rachunku kosztów działań; 11.5.1. Konstrukcja modelu rachunku kosztów działań dla potrzeb budżetowania; 11.5.2. Szacowanie standardu zużycia zasobów i działań w modelu rachunku kosztów działań dla potrzeb budżetowania; 11.5.3. Proces sporządzania budżetu według koncepcji Activity Based Budgeting (ABB) – FAZA I – tworzenie planu; 11.5.4. Aktualizacja budżetu według koncepcji Activity Based Budgeting (ABB) na podstawie rzeczywistej wielkości produkcji/sprzedaży – FAZA II; 11.5.5. Kontrola wykonania budżetu sporządzonego przy wykorzystaniu Activity Based Budgeting (ABB) – FAZA III; Rozdział 12. Decyzje inwestycyjne w rachunkowości zarządczej – budżetowanie kapitałowe: Wprowadzenie; 12.1. Istota budżetowania kapitałowego; 12.2. Modele budżetowania kapitałowego; 12.3. Klasyfikacja projektów; 12.4. Etapy procesu budżetowania kapitałowego; 12.5. Istotne przepływy pieniężne w budżetowaniu kapitałowym; 12.6. Techniki budżetowania kapitałowego; 12.6.1. Metody statyczne; 12.6.1.1. Rachunek porównawczy kosztów; 12.6.1.2. Rachunek porównawczy zysków; 12.6.1.3. Metoda okresu zwrotu; 12.6.1.4. Księgowa stopa zwrotu; 12.6.2. Techniki dynamiczne; 12.6.2.1. NPV; 12.6.2.2. Wskaźnik wartości zaktualizowanej netto; 12.6.2.3. Indeks zyskowności; 12.6.2.4. Wewnętrzna stopa zwrotu; 12.6.2.5. Modyfikacje wewnętrznej stopy zwrotu; 12.7. Instrukcja budżetowa; 12.8. Problemy budżetowania kapitałowego; 12.8.1. Ryzyko w procesie budżetowania kapitałowego; 12.8.2. Koszt kapitału w budżetowaniu kapitałowym; 12.8.3. Inflacja w procesie budżetowania kapitałowego. Rozdział 13. Rachunkowość zarządcza jako baza informacyjna dla raportowania zintegrowanego: Wprowadzenie; 13.1. Istota i cele raportowania zintegrowanego; 13.2. Elementy raportu zintegrowanego; 13.3. Model biznesu w raportowaniu zintegrowanym; 13.4. Rola rachunkowości zarządczej w raportowaniu zintegrowanym; Literatura; Podstawowe terminy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 657 (2 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 657
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-906-7
Zawiera: Wstęp; Rozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE: 1. Cele; 2. Metody i formy pracy; 3. Organizacja zajęć; 4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka; 5. Oczekiwane efekty. Rozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH: 1. Żywioły; 2. Materiał przyrodniczy; 3. Sylwoterapia; 4. Aromaterapia; 5. Chromoterapia; 6. Litoterapia; 7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczy. Rozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Układ treści; 2. Budowa zajęć; 3. Propozycje aktywności (3.1. Wiosna; 3.2. Lato; 3.3. Jesień; 3.4. Zima); 4. Przykłady scenariuszy zajęć (4.1. Wiosna; 4.2. Lato; 4.3. Jesień; 4.4. Zima). WYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszy; TEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CD.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-706-3
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-897-8
1. Specyfika funkcjonowania dziecka z traumą rozwojową, 2. Dziecko z traumą rozwojową na tle międzynarodowych i polskich standardów ochrony praw dziecka, 3. Dziecko z traumą rozwojową w polskim prawie oświatowym, 4. Dziecko z traumą rozwojową w polskim prawie rodzinnym i opiekuńczym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 342.9 (1 egz.)
Book
In basket
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wyd. 5. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 162 s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-8085-571-7
Zawiera: Wstęp; 1 POJĘCIE DIAGNOZY – ZAGADNIENIA TERMINOLOGICZNE: 1.1. Diagnoza jako proces i jako rezultat tego procesu; 1.2. Rodzaje diagnoz z uwagi na cel badania; 1.3. Etapy procesu diagnozowania; Literatura polecana. 2 WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA: 2.1. Pytania ułatwiające zrozumienie rozwoju małego dziecka; 2.2. Założenia dotyczące rozwoju psychicznego małych dzieci jako podstawa diagnozy; Literatura polecana. 3 WARUNKI SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ DIAGNOSTYCZNYCH I PRODIAGNOSTYCZNYCH: 3.1. Podstawowe zasady diagnozowania; 3.2. Warunki fizyczne – pomieszczeni i wyposażenie; 3.3. Warunki psychiczne leżące po stronie dziecka – czynniki pozwalające na zaprezentowanie przez dziecko jego rzeczywistych możliwości; 3.4. Warunki związane z relacjami społecznymi; 3.5. Kompetencje osoby prowadzącej diagnozę; Literatura polecana. 4 WYBRANE METODY DIAGNOZOWANIA ROZWOJU W PIERWSZYCH LATACH ŻYCIA: 4.1. Ilościowe czy jakościowe techniki zbierania i analizy danych?; 4.2. Wywiad rozwojowy; 4.3. Obserwacja; Literatura polecana. 5 INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DIAGNOZY: 5.1. Kontakt z rodzicami/opiekunami małego dziecka – diagnoza środowiska rodzinnego; 5.2. Współpraca z innymi specjalistami oraz poradniami i placówkami diagnozującymi małe dziecko; 5.3. Znaczenie diagnozy rozwoju dziecka i jego rodziny dla celów programu Wczesnego Wspomagania Rozwoju; 5.4. Co w praktyce oznacza WWR? Przykładowa ścieżka dostępu do diagnozy małego dziecka; Literatura Polecana. Załączniki; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-890-2
Zawiera: R. I. Problematyka definicyjna oraz typologia podmiotowa organizacji pozarządowych w oparciu o regulacje prawa polskiego: Zagadnienia wstępne; Prawne pojęcie organizacji pozarządowej - heterogeniczny charakter definicji; Wnioski. R. II. Ustrojowo-prawne podstawy działalności organizacji pozarządowych na rzecz osiągania celów publicznych: Zagadnienia wstępne; Podstawy niezależnej i samodzielnej działalności organizacji pozarządowych na rzecz osiągania celów publicznych w sferze zewnętrznej administracji; Podstawy prawne współdziałania organizacji pozarządowych z administracją publiczną na rzecz realizacji celów publicznych; Zasady podległości kompetencji organom administracji publicznej przez organizacje pozarządowe w sferze zewnętrznej i wewnętrznej administracji; Wnioski. R. III. Materialny i prawny wymiar funkcjonowania organizacji pozarządowych w kontekście realizacji celów publicznych; Zagadnienia wstępne; Materia działań organizacji pozarządowych w aspekcie osiągania celów publicznych; Materialnoprawne podstawy uprawnień związanych z posiadaniem statusu organizacji pozarządowej; Wnioski. R. IV. Działalność organizacji pozarządowych na rzecz realizacji celów publicznych w ramach i poza strukturami administracji w ujęciu proceduralnym: Zagadnienia wstępne; Realizacja celów publicznych w kontekście korzystania z uprawnień strony postępowania administracyjnego oraz wykonywania funkcji zaleconych z zakresu administracji; Udział organizacji pozarządowych w postępowaniu administracyjnym i sądowoadministracyjnym jako forma instytucjonalnej kontroli społecznej; Bimorficzny charakter uczestnictwa organizacji pozarządowych w postępowaniu o charakterze administracyjnym; Wnioski. Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 347 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-752-0
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?; Rozdział 2 Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia; Rozdział 3 Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem; Rozdział 4 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym; Rozdział 5 Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym; Rozdział 6 Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania; Rozdział 7 Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci; Rozdział 8 Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych; Notki o autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-012-5
1. Osoba starsza w przestrzeni demograficznej, psychologicznej i edukacyjnej; 2. Transformacja życia codziennego osób w wieku senioralnym w kontekście społeczeństwa informacyjnego; 3. Uczenie się i nauczanie osób starszych w obszarze nowych mediów w świetle podstaw teoretycznych; 4. Edukator osób starszych a prowadzenie działań dydaktycznych w obszarze nowych mediów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again