32 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-940123-0-4
Zawiera: 1. Życie Friedricha Wilhelma Augusta Froebla; 2. Koncepcja pedagogiczna Friedricha Froebla; 3. Dary; 4. Formy organizacyjne: Zabawa; Zajęcia dydaktyczne; Twórcze prace ręczne; Praca w ogródku i ogrodzie przedszkolnym; Prace gospodarcze; 5. Przykłady rozwiązań: Wprowadzenie; Propozycje edukacyjnych spotkań w „Porannym kole”; Zabawy badawcze; Wierszyki i wyliczanki; Wierszyki w języku angielskim; Aktywność twórcza; Działania w plenerze; 6. Przykłady planów zajęć w „Porannym kole” i „Aktywności w grupach zabawowo-zadaniowych; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-910051-4-9
Zawiera: 1. Teoretyczne podstawy programu: Koncepcja pedagogiczna Friedricha Froebla; Wizja dziecka; Poglądy na zabawę; Dary; 2. Formy organizacyjne; 3. Cele kształcenia i wychowania; 4. Treści dydaktyczne; 5. Organizacja pracy według programu „Dar zabawy”; 6. Sposoby osiągania celów: Styl pracy nauczyciela; Strategie edukacyjne; 7. Sposoby diagnozy osiągnięć rozwojowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Dziecięce lata : Przedszkole Uniwersytetu Łódzkiego 2012-2017 / Joanna Sosnowska. - Łódź : Uniwersytet Łódzki , 2017. - 206, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 21 cm.
ISBN: 978-83-8088-689-6
Zawiera: Wstęp; 1. Początek; 2. Maria Montessori; 3. Społeczność Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; 4. Dzieci w roku szkolnym 2016/2017; 5. Absolwenci Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego 92013-2017); 6. Przestrzeń edukacyjna; 7. Program wychowania i plan dnia; 8. Inne (ciekawe) działania z dziećmi; 9. Działania promocyjne; 10. Publikacje o Przedszkolu Uniwersytetu Łódzkiego, Dane adresowe Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-07-6
Postmodernism as a XXIst Century Phenomenon from the Value Perspective Part I. Teachers as a Leaders of School Education Creating the Image of School - A New Teacher's Competence Pre-school and Lower-Primary School Teachers, Grades 1-3, in the Face of Changes in Contemporary Education Multicultural Challenges at the Door of Polish Schools. How Polish Teachers are Competent to Intercultural Dialog? Ways to Identity Individual Learning Needs of the Students and the Organization of Support in Pedagogical and Educational Process on School Grounds Strategies for Con!ict Resolution and Stress Handling Employed by Teachers in Di"cult Situations. Survey Report Part II. Pre-school Upbringing and Integrated Education as a Basis of Later Education Process of Constructive Con!ict Resolution in Middle and Late Childhood .........................85 Freinet Inspiration in Kindergartens Use of Illustrations and Pictures by a Teacher in Pre-school and Lower-primary School Education The School of Tomorrow as a Space for the Child's Interrogative Thinking Development Physical Education in Integrated Teaching Part III. Upbringing and Education in School Life Media in Education - an Opportunity or a Hazard? Olympism as a School of Intercultural Education Challenging Xenophobia in Polish Formal Education - the Present State and Possible Sources of Inspiration Motivation to Learn English as a Foreign Language. A Social Perspective Relationship Between Cognitive Appraisal and Strategy of Coping with Di"culty Social Situation among Junior High School Students Part IV. The Quality of Teaching in Higher Education Planning an Improvement in the Quality of Teacher's Education for the School of Tomorrow Qualification, Education and Assessment Standards for the Area of Adult Educators The Quality of Teaching Practice Pursued at the University School of Physical Education in Wrocław - Study Report Part V. Non-Public High Schools in Searching of Identities Private Ukrainian University. Descriptive Marks and Developing Private Universities as a Development Factor of Competitive Environment in Higher Education Comparative Description of the State and Private Higher Education of Ukraine Cheating at Universities and the Commercialization of Academic Teaching Part VI. Diversity as a Challenge for Education of Tomorrow Backpaper Tourism among Polish Seniors Foreigner in a Correctional Institution - in the Borderlands of Customs and Tradition Pedagogical Accents of Musical Lviv. Context of Ukrainian and Polish Co-operation (1852-1944) The Methodological Aspects of Education within the Context of 21st Century Artistic Pedagogy The Characteristics of the Moral Development of Children Concept on the Example of the Lawrence Kohlberg and Carol Gilligan Theories The In!uence of De"ning Itself on the Individual Behavior in a Period of Growing and Adult Life in the Light of Achievements of the Carol Gilligan and Lawrence Kohlberg Theories of Moral Development Edukacja Jutra Wychowanie i kształcenie w systemie edukacji szkolnej Postmodernizm jako zjawisko XXI wieku w perspektywie wartości Część I. Nauczyciele jako liderzy edukacji szkolnej Kreowanie wizerunku szkoły - nowa kompetencja nauczycielska Nauczyciele przedszkoli i klas I-III w obliczu zmian we współczesnej edukacji Wielokulturowość na progu polskiej szkoły. Zakres kompetencji międzykulturowej polskich nauczycieli Sposoby rozpoznawania indywidualnych potrzeb edukacyjnych ucznia i organizacja jego wsparcia w procesie wychowawczo-dydaktycznym Strategie rozwiązywania kon%iktów oraz radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli w sytuacjach trudnych. Komunikat z badań Część II. Wychowanie przedszkolne i nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa dalszej edukacji Proces konstruktywnego rozwiązywania kon"iktów w okresie średniego i późnego dzieciństwa Freinetowskie inspiracje w przedszkolach Wykorzystywanie przez nauczycieli ilustracji i obrazków w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej Szkoła jutra jako przestrzeń rozwijania myślenia pytajnego dziecka Edukacja 'zyczna w kształceniu zintegrowanym 129 Część III. Wychowanie i kształcenie w życiu szkolnym Media w wychowaniu - szansa czy zagrożenie? Olympism jako szkoła edukacji międzykulturowej Ksenofobia jako wyzwanie dla polskiej edukacji - sytuacja obecna i możliwe źródła inspiracji Motywacja do nauki języka angielskiego jako języka obcego. Perspektywa społeczna Ocena poznawcza a obronne strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych Część IV. Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Projektowanie poprawy jakości kształcenia nauczycieli dla szkoły jutra Kwali'kacje, kształcenie i ocena standardów w edukacji nauczycieli Jakość praktyk zawodowych realizowanych w Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu - raport z badania Część V. Uczelnie niepubliczne w poszukiwaniu tożsamości Niepubliczne szkolnictwo wyższe na Ukrainie. Próba opisu i wyznaczenia perspektyw rozwoju Uczelnie niepubliczne jako czynnik rozwoju środowiska konkurencyjnego w szkolnictwie wyższym Charakterystyka porównawcza państwowego i niepublicznego szkolnictwa wyższego na Ukrainie Oszustwo akademickie a urynkowienie edukacji akademickiej Część VI. Różnorodność wyzwaniem dla edukacji jutra Turystyka backpackingowa polskich seniorów Cudzoziemiec w warunkach więziennych jako sytuacji trudnej Pedagogiczne akcenty muzycznego Lwowa w kontekście ukraińsko-polskiej współpracy w latach 1852-1944 Metodologiczne aspekty edukacji muzycznej w kontekście założeń edukacji artystycznej XXI w. Charakterystyka rozwoju moralnego dzieci na przykładzie koncepcji Wpływ de(niowania samego siebie na funkcjonowanie jednostki w okresie dorastania oraz w dorosłym życiu w świetle osiągnięć teorii rozwoju moralnego Carol Gilligan i Lawrence'a Kohlberga
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-98-4
Część I. Szanse i zagrożenia wychowawcze jako wyzwanie dla szkoły jutra Dialog przestrzenią dla wychowania ; Dążenie do kultury zaufania w klasie szkolnej z udziałem nauczyciela-wychowawcy klasy ;Uwarunkowania konfliktów w środowisku szkolnym ;Gry komputerowe w życiu uczniów szkoły podstawowej ;Część II. Wychowanie przedszkolne w perspektywie jutra; Zabawa jako podstawowy czynnik kształtowania zainteresowań dziecka w wieku przedszkolnym Obserwacja procesu twórczego dzieci Poziom gotowości szkolnej dzieci kończących wychowanie przedszkolne a postawy rodziców wobec ich edukacji - doniesienia z badań Diagnozowanie dzieci na progu szkolnym Terapia logopedyczna a poziom słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym Część III. Nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa procesu edukacji Ewolucja ról i zadań nauczycieli Wychowanie obywatelskie w przedszkolu drogą formowania postaw prospołecznych - planowanie, realizacja zadań oraz efekty edukacyjne "Biel i czerwień", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u uczniów edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie analizy wybranych pakietów edukacyjnych Znajomość pojęć z przyrody nieożywionej przez uczniów klasy trzeciej Kształtowanie zdrowego, aktywnego i ekologicznego stylu życia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Część IV. Edukacja otwarta Edukacja ogólnodostępna szansą zaspokajania specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych Strategia oceniania włączającego wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Piecza zastępcza w Polsce - przegląd stanowisk Część V. Kształcenie w szkołach wyższych Ewaluacja i autoewaluacja w urzeczywistnieniu poprawy jakości kształcenia Szkic metodologii dydaktyki obronnej Wybrane czynniki warunkujące sukcesy w studiowaniu studentów Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu Szkolnictwo wyższe wobec problematyki edukacji kobiet Część VI. Różnorodność w edukacji W poszukiwaniu modelowych rozwiązań w badaniach nad edukacją. O modelowym ujęciu relacji szkoły i rodziny Pedagogiczne implikacje różnic indywidualnych uczniów w toku oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych gimnazjum Podmiotowość dziecka w procesie edukacji - idea pedagogiki Janusza Korczaka we współczesnej praktyce pedagogicznej Edukacyjna rola kampanii społecznych w opinii młodych mieszkańców województwa śląskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0842-7
1. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji; 2. Od teorii do praktyki- trzy przykłady demokratycznego eksperymentowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7173-345-1
Zawiera: Wstęp; R. 1 Wyjaśnienie pojęć związanych z edukacją przyrodniczo-ekologiczną; R. 2 Przyroda jako środowisko edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym; R. 3 Podstawy metodyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym: Cele i treści edukacji ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; Zasady edukacji ekologicznej; Metody edukacyjne, formy organizacyjne i środki dydaktyczne edukacji przyrodniczo-ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym; R. 4 Edukacja ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym w świetle wybranych programów wychowania przedszkolnego: Analiza programu „ Zanim będę uczniem. Program wychowania przedszkolnego” Elżbiety Tokarskiej i Jolanty Kopały; Analiza programu „Dobry start przedszkolaka. Program wychowania przedszkolnego” Moniki Rościszewskiej-Woźniak; Analiza programu „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci” Małgorzaty Kwaśniewskiej i Wiesławy Żaby-Żabińskiej; R. 5 Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez zajęcia z edukacji przyrodniczo-ekologicznej – w oparciu o zadania przedszkola określone w „Podstawie programowej wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego”: Organizowanie warunków i środków aktywizowania dziecka we wszystkich obszarach rozwojowych, wspieranie wielostronnej aktywności wychowanków; Kształtowanie wrażliwości społecznej dziecka wobec innych osób, wzmacnianie jego poczucia wartości, rozwoju tożsamości. Uwrażliwianie na potrzeby tworzenia pozytywnych relacji z innymi ludźmi; Zapewnianie warunków do zabawy, wypoczynku i relaksu w okolicznościach sprzyjających zdrowiu i bezpieczeństwu dziecka; Zapewnianie optymalnych warunków do poznawania świata przez dziecko poprzez osobistą aktywność, kształtowanie umiejętności badawczych niezbędnych do poznawania świata, w tym obiektów i zjawisk przyrody żywej i nieożywione, z uwzględnieniem indywidualnego rozwoju każdego dziecka; Kaszetowanie wrażliwości na otaczający świat, w tym wrażliwości estetycznej, stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu empatii dziecka, pomocy w rozumieniu emocji własnych i cudzych, uświadomienie potrzeby dbałości o zdrowie psychiczne; R. 6 Autorska koncepcja przedszkola ekologicznego: Program edukacji przyrodniczo-ekologicznej dla dzieci w wieku przedszkolnym; Organizacja przedszkola ekologicznego; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2887-1
1. Świadomość zagrożeń u dzieci: Poczucie zagrożenia u dzieci ze środowiska wiejskiego w młodszym wieku szkolnym; Świadomość zagrożeń wśród uczniów, ich rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej w Górkach Wysokich w kontekście podejmowanych działań profilaktycznych; Wiadomości i umiejętności dzieci sześcio- i siedmioletnich w obszarze "Spotkanie z osobą nieznajomą"; Poczucie skuteczności własnych działań w opinii dzieci a praca nauczyciela; Problem odpadów jako zagrożenie dla środowiska w świadomości dzieci sześcioletnich; 2. Profilaktyka zagrożeń i wspieranie rozwoju dziecka: Rola przedszkola i szkoły w zapobieganiu zagrożeniom rozwoju dziecka; Współczesne zagrożenia rozwoju i wydolności narządu ruchu u dzieci i młodzieży oraz rola sportu w leczeniu ortopedycznym; Problem diagnozy i terapii trudności w uczeniu się; Działania poradni psychologiczno-pedagogicznej na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży; Pomoc dziecku w praktyce poradnianej na przykładzie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Łęcznej; Edukacyjny kontekst wspierania rozwoju kompetencji emocjonalnej dziecka; Więzi emocjonalno- społeczne dziecka z przedszkolem; Programy pobudzania twórczej aktywności jako profilaktyka postawy konsumpcyjnej u dzieci; Ogród przedszkolny miejscem bezpiecznego i harmonijnego rozwoju dziecka; Rozwijanie u dzieci w wieku przedszkolnym umiejętności bezpiecznego zachowania się w ruchu drogowym; Dzieci niepełnosprawne na wsi- dziećmi bez przyszłości?; XXI wiek- wyzwaniem dla rodziców i przedszkola; Wolność rozwoju dziecka- zagrożenia doby postmodernizmu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 131, [1] s. : rys. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7850-428-3
1. Efektywność- warunki efektywnego uczenia się: Czynniki zewnętrzne- egzogenne (środowiskowe); Czynniki wewnętrzne- endogenne (tkwiące w dziecku); 2. Efektywne metody pracy z dziećmi: Metoda projektów; Metoda projektowania okazji edukacyjnych; Metoda story-line; Konstrukcja scenariusza; Metoda synek tyki; Metoda pytań; Metody zabawowe; Gry edukacyjne; Metoda ośrodków zainteresowań; Metody ewaluacyjne; 3. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi: Techniki twórczego rozwiązywania problemów; Techniki przyśpieszonego uczenia się; Techniki dyskusyjne; Wywiad; 4. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62329-90-8
1. Gra jako okno do poznania dziecięcego świata; 3. Menedżmnet gier edukacyjnych; 4. Gra w kontekście procesu edukacyjnego; 5. Program edukacyjny Dziecko i świat; 6. Powiązanie diagnozy pedagogicznej z programem edukacyjnym i grą; 7. Rozwiązania praktyczne w zakresie rocznego programu edukacyjnego; 8. Propozycje gier edukacyjnych; 9. Unikalność gry w edukacji przedszkolnej; 10. Kompetencja nauczyciela w dziedzinie gier.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka "The New Educational Review" / red. Stanisław Juszczyk)
ISBN: 978-83-7441-291-9
I. Sylwetka psychofizyczna dziecka sześcioletniego II. Gotowość a dojrzałość szkolna - kodyfikacja pojęć i procesów III. Analiza procesu kształtowania gotowości szkolnej IV. Czynniki wspierające lub spowalniające proces osiągania gotowości szkolnej V. Komputer w przedszkolu VI. Koncepcja metodologiczna badań własnych VII. Ogólna charakterystyka edukacyjnych programów komputerowych wykorzystanych w trakcie realizacji eksperymentu pedagogicznego VIII. Teren badań IX. Analiza wyników badań własnych X. Poziom gotowości szkolnej dzieci w świetle badań początkowych XI. Kierunek zmian poziomu gotowości szkolnej dzieci w trakcie trwania eksperymentu XII. Poziom gotowości szkolnej w świetle badań końcowych XIII. Komputer w zabawie i nauce dzieci sześcioletnich w przedszkolu w świetle badań początkowych i końcowych dzieci z grupy eksperymentalnej; Wnioski końcowe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-192-0
Część I: Część teoretyczna. 1. Przedszkole i jego rola w rozwoju dziecka. 2. Wiedza i rozwój poznawczy we wczesnych latach życia dziecka. 3. Konstruktywizm jako teoria i postulat edukacyjny. 4. Część II: Część badawcza. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Wiedza nazewnicza jako obszar działań nauczycielki przedszkola. 6. Wiedza wyjaśniająca jako obszar działań nauczycielki przedszkola. 7. wiedza interpretacyjna jako obszar działań nauczycielki przedszkola. 8. Nauczycielskie rozumienie sytuacji dydaktycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2522-1
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Wczesna Edukacja)
ISBN: 978-83-8088-514-1
Zawiera: Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie; Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych; Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit”; Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” - nowe możliwości dla nauczycieli; Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym; Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania; Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu; Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; Sztuka edukacji - przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury; nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych; Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 736)
ISBN: 978-83-7271-945-4
Zawiera: I.Dzieci i dorośli o sobie wzajemnie; II Nota metodologiczna; III. Poszukiwanie rozwiązań – między przeszłością i przyszłością; IV. Odczytany in fabula obraz siebie i świata nauczycieli oraz kandydatów na nauczycieli; V. Obraz etyczności i profesjonalizmu in fabula; VI. Status społeczny – profil samooceny badanych – projekcja; VII. Rozdroża badacza: niepokój – poszukiwania – rozwiązania; VIII. Co po badaniach?; IX. Niepokój o naukowość pedagogiki przedszkolnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems -discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-467-4
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8019-633-9
Zawiera: Część 1: Dziecko jako podmiot edukacyjnych oddziaływań i naukowych poszukiwań. Rozdział 1: Sztuka wychowania – korczakowski skrót życia i pracy pedagogicznej; Rozdział 2: Polska pedagogika małego dziecka w defensywie; Rozdział 3: Aktualność niektórych koncepcji Nowego Wychowania o dziecku i jego dzieciństwie; Rozdział 4: Refleksje nad współczesnym dzieciństwem z perspektywy dorosłych – studentów pedagogiki; Rozdział 5: Rodzina w oczach dzieci kończących edukację przedszkolną w środowisku miejskim i wiejskim. Część 2: Wspieranie rozwoju dziecka w przedszkolu – wyzwania, poszukiwania i propozycje. Rozdział 1: Autoramenty instytucji edukacji przedszkolnej; Rozdział 2: Wspieranie dziecka w rozwoju – refleksje na marginesie aktualnych wyzwań dla nauczyciela; Rozdział 3: Koncepcja Edwina Eliasa Gordona; Rozdział 4: Być ojcem twórczego dziecka; Rozdział 5: Istota zabaw twórczych; Rozdział 6: Postrzeganie powietrza przez dzieci przedszkolne; Rozdział 7: Rozwój wczesnej nauki pisania i czytania wśród dzieci w przedszkolu; Rozdział 8: Powszechna dwujęzyczność z językiem angielskim – pieśń przyszłości czy konieczność na tu i teraz?; Rozdział 9: „Nauczyciel-nadzorca”, „nauczyciel-animator” – zastosowanie oceny jako czynnika wspierania podmiotowości ucznia lub jego uprzedmiotowienia; Rozdział 10: Rola nauczyciela we wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością; Rozdział 11: Indywidualne zachowania proekologiczne studentów pedagogiki; Rozdział 12: Kluczowe momenty w karierze zawodowej nauczyciela edukacji przedszkolnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Wypożyczalnia
No availability information: sygn. 37
Book
In basket
ISBN: 978-83-7614-011-7 (Ignatianum)
1. Z historii wychowania przedszkolnego; 2. Aktualny stan wychowania przedszkolnego w Polsce; 3. Uczestnicy (podmioty) procesu edukacyjnego w przedszkolu; 4. Placówki wychowania przedszkolnego w Polsce; 5. Założenia metodyczne pracy pedagogicznej w przedszkolu; 6. Planowanie pracy pedagogicznej w przedszkolu; 7. Diagnozowanie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again