11 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-056-8
Zawiera: Przedmowa. Rozdział 1. Dziecko zaburzone czy dziecko z zaburzeniami?. Rozdział 2. Dziecko trudne: 2.1. Dziecko nieposłuszne; 2.2. Dziecko tyran; 2.3. Dziecko zabiera czy kradnie?; 2.4. Dziecko agresywne i jego ofiara. Rozdział 3. Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo. Rozdział 4. Dziecko lękliwe: 4.1. Dziecko śpiące z rodzicami; 4.2. Dziecko z fobią przedszkolną. Rozdział 5. Dziecko mutystyczne czy nieśmiałe?. Rozdział 6. Dziecko jąkające się czy niepłynnie mówiące?. Rozdział 7. Dziecko opóźnione w rozwoju mowy: 7.1. Dziecko niemówiące lub słabo mówiące; 7.2. Dzieci z mową bezładną; 7.3. Dziecko z autyzmem czy upośledzone umysłowo?; 7.4. Dziecko dwujęzyczne. Rozdział 8. Rozpoznanie dziecka zaburzonego: 8.1. Rodzaje diagnozy; 8.2. Cele diagnozy; 8.3. Etapy diagnozy; 8.4. Metody diagnozy. Rozdział 9. Wychowanie dziecka zaburzonego: 9.1. Zmierzch wychowania; 9.2. Kary fizyczne; 9.3. Olimpiada z wychowania oraz ocena z mowy. Rozdział 10. Terapia dziecka zaburzonego: 10.1. Podejście dyrektywne i niedyrektywne; 10.2. Motywacja do terapii; 10.3. Pseudoterapia. Rozdział 11. Praktyka: 11.1. Procedury; 11.2. Metoda przytrzymywania lub siłowania; 11.3. Muzykoterapia i relaksacja; 11.4. Terapia mutyzmu; 11.5. Jąkanie wczesnodziecięce – dylematy terapeutyczne; 11.6. Postępowanie z dzieckiem moczącym się; 11.7. Cudotwórczyni; 11.8. Reedukacja dzieci agresywnych; 11.9. Spojrzenie rodziców. Rozdział 12. Program WST: 12.1. Praca z rodzicami/opiekunami; 12.2. Zmiana zachowania; 12.3. Stymulowanie rozwoju poznawczo-językowego; 12.4. Materiały pomocnicze do programu WST. Rozdział 13. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci a reakcje rodziców – badania własne: 13.1. Zaburzenia zachowania, emocji i mowy u dzieci; 13.2. Reakcje rodziców na zaburzenia występujące u dzieci. Bibliografia. Indeks. Spis rycin i tabel. Aneks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-920403-1-7
Część I: W kręgu nowych zagrożeń. Zagrożenie. Między szokiem a depresją. Prognozy demograficzne - sukces czy katastrofa. Człowiek w sytuacji zagrożenia ekonomicznego w świetle teorii stresu i kosztów psychologicznych. Choroba XXI wieku czy choroba wieków? Jadłowstręt psychiczny w dobie kultury współczesnej. Wirtualna rzeczywistość i zagrożenia z nią związane. Psychologiczne aspekty katastrof i kataklizmów. Terroryzm polityczne. Próba charakterystyki psychologicznej zjawiska. Funkcjonowanie człowieka w roli zakładnika. W cieniu dwóch wież. Część II: Oblicza kryzysu psychologicznego. Kryzysy emocjonalne w przebiegu stresu chronicznego. Temporalne przejawy sposobu przechodzenia kryzysu rozwojowego. Dystans psychiczny wobec przeszłych doświadczeń warunkiem wyjścia poza własne urazy emocjonalne. Rola dóbr materialnych w radzeniu sobie z kryzysami tożsamości - przegląd teorii i badań. Pojęcie kryzysu zdrowotnego i jak sobie z nim radzić.. Strategie radzenia sobie z kryzysem związanym z utratą sprawności ruchowej. Oczekiwanie na narodziny pierwszego dziecka jako kryzys rozwojowy w życiu mężczyzny. Rozwiązywanie konfliktów przez pary małżeńskie w sytuacji rozwodowej. Rozwód w rodzinie a poziom samoakceptacji młodzieży. Przyszli internauci wobec ryzyka sytuacji trudnej - postawy deklarowane bezpośrednio po usłyszeniu informacji o dokonaniu gwałtu. Ucieczka w paranauki jako swoista strategia przetrwania. Część III: Zagrożenia w środowisku pracy. Zarządzanie paranoiczne i destruktywna krytyka jako generatory stresu. Zachowania nieetyczne w środowisku pracy. Kontekst interpersonalny. Poczucie sensu życia jako zmienna modyfikująca ryzyko wypalenia zawodowego. W kręgu nierealnej pomocy - wsparcie społeczne osób wypalonych zawodowo. Stres zawodowy służb mundurowych. Konsekwencje i profilaktyka. Samobójstwa wśród policjantów jako skutek nieefektywnego radzenia sobie z sytuacjami stresowymi. Psychologiczny autoportret jednostki i przewidywanie własnych zachowań zaradczych w sytuacjach braku pracy. Wybrane psychologiczne aspekty pracy z bezrobotnymi. Zagrożenie regulacyjnej funkcji planów życiowych w sytuacji pozostawania bez pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-574-1
Zawiera: Część I. Złość w normie: Czy złość jest zła?; Złość na siebie. Źródła – mechanizmy – konsekwencje; Kiedy złość motywuje? Społeczne funkcje wyrażania złości; Czynniki hamujące w procesie zemsty; Obraz siebie w sytuacji przezywanej złości; Wybrane problemy diagnostyki psychologicznej: przegląd ważniejszych narzędzi pomiaru złości. Część II. Patologia złości: Znaczenie samoregulacji w radzeniu sobie ze złością i agresją u osób uzależnionych; Oblicza złości w schizofrenii; Charakterystyka emocji złości u pacjentów leczonych psychiatrycznie z powodu depresji egzogennej; Złość w psychopatologii i psychoterapii zaburzeń nerwicowych; Występowanie złości u pacjentów z zaburzeniami nerwicowymi; Złość w zaburzeniach psychosomatycznych; Złość w zaburzeniach jedzenia; Wpływ osobistych celów oraz dążenia do bycia szczupłą na (nie)wyrażanie złości u kobiet z bulimią psychiczną, otyłością i prawidłową masą ciała. Złość w psychoterapii, Złość w relacji małżeńskiej. Analiza początkowej fazy terapii pary z problemem zdrady małżeńskiej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-775-4
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Psychologia i Zdrowie)
(Psychologia i Zdrowie)
ISBN: 83-87957-78-X
Cz.1 Mój problem: lęk przed lękiem; Cz.2 Rozwiązanie problemu: podejście poznawcze; Cz.3 Wyjście z domu: podjęcie ryzyka; Cz.4 Informacje końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-656-4
1. Charakterystyka podstawowych stanów emocjonalnych człowieka w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Problematyka empatii i aleksytymii w literaturze przedmiotu; 3. Rodzinna dysfunkcyjna- zachowania rodziców i ich wpływ na dramatyczne i traumatyczne przeżycia emocjonalne dzieci i młodzieży; 4. Środowisko pracy a inteligencja emocjonalna pracowników; 5. Etapy sukcesów zawodowych i porażek emocjonalnych pracowników- od pasji, poprzez pracoholizm do wypalenia zawodowego i utraty zdrowia; 6. Empatia a wypalenie zawodowe w działalności wolontariuszy, pielęgniarek, lekarzy i ratowników medycznych oraz pracowników socjalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15707-4
1. Niepełnosprawności fizyczno-ruchowe oraz specjalne potrzeby zdrowotne, 2. Niepełnosprawność słuchowa, 3. Niepełnosprawność wzrokowa, 4. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania, 5. Edukacja specjalna dzieci pochodzących ze środowisk wielokulturowych i dwujęzycznych, 6. Wybitne zdolności i rozwijanie talentów, 7. Pedagogika specjalna i system kształcenia osób z niepełnosprawnościami w Polsce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2762-1
1. Nieprzystosowanie społeczne oraz zaburzenia w zachowaniu jako zjawiska interdyscyplinarne. 2. Zachowania problemowe i ryzykanckie a nieprzystosowanie społeczne. 3. Przystosowanie w naukach psychologicznych. 4. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarach osobowościowym i emocjonalnym. 5. Kliniczne oblicza nieprzystosowania w wymiarze seksualnym. Zaburzenia seksualne. 6. Zaburzenia w zachowaniu, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia emocjonalne w twórczości filmowej. 7. Środowisko społeczne a nieprzystosowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7322-665-6
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
Uczucia - zaburzenia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Uczucia - zaburzenia - w filmie (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again