61 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14688-7
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14688-7
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7363-566-1
Część I: Mechanizmy emocjonalne. Czy wstyd i poczucie winy to różne emocje? Wstręt pierwotny i moralność; Humor - między emocjami a poznaniem; Doświadczanie szczęścia przez dorosłych i dzieci. Emocjonalny komponent szczęścia dzieci; Szlachetna i wychwalana, lecz wciąż niecodzienna i niepraktykowana? - pogląd literatury psychologicznej na temat wdzięczności; Narracje o miłości osób z osobowością antyspołeczną; Emocjonalne podłoże zemsty; Inni będą lojalni wobec ciebie, jeśli ich o to poprosisz. Wpływ prośby i gratyfikacji na lojalność; Niejęzykowa ekspresja emocji w wykrywaniu kłamstw - przegląd wybranych zagadnień; Zmiany emocjonalne w funkcjonowaniu osób z uszkodzeniami mózgu - kierunki analizy w diagnozowaniu neuropsychologicznym. Część II: Emocje w życiu społecznym. Różnice indywidualne w percepcji ekspresji emocjonalnej w muzyce. Prezentacja Kwestionariusza EEM, badającego wrażliwość na natężenie ekspresji emocjonalnej w muzyce; Procesy derywacji i racjonalizacji w kształtowaniu preferencji wyborczych dla kandydatów zwycięskich i pokonanych; Rola nastroju w komunikacji perswazyjnej; Podprogowa modyfikacja preferencji filmowych. Badania eksperymentalne; Wpływ erotyki w reklamie na zapamiętywanie marek; Emocje i przekonania na temat Ja. Dwa kierunki wyjaśniania ich wzajemnych relacji; Emocje w wypowiedziach dzieci upośledzonych umysłowo i dzieci w normie intelektualnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-3229-3
Zawiera: Teorie dwusystemowe w psychologii; Proponowany model teoretyczny związków emocji i p4rocesów poznawczych; Metody badań – w stronę obiektywizacji metody porównań między dwoma systemami; Rola genezy ładunku emocjonalnego w procesach przetwarzania słów; Rola typów aktywacji w zadaniach wymagających kontroli poznawczej; wpływ genezy emocji na preferowany typ przetwarzania w sytuacjach ambiwalentnych; Status proponowanego modelu teoretycznego i dalsze pytania badawcze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60083-12-6
I. Niezaangażowany obserwator 1. Empatia, pobudzenie empatyczne i zachowania prospołeczne 2. Rozwój cierpienia empatycznego 3. Empatyczny gniew, współczucie, poczucie winy i poczucie niesprawiedliwości II. Sprawca 4. Poczucie winy i internalizacja (uwewnętrznienie) norm moralnych 5. Od dyscypliny do internalizacji III. Wyobrażone sprawstwo 6. Relacyjne poczucie winy oraz inne rodzaje wyobrażonego poczucia winy IV. zy sama empatia wystarczy? 7. Ograniczenia empatii: nadmierne pobudzenie i błędy poznawcze V. Empatia i zasady moralne 8. Interakcje i związki empatii z zasadami moralnymi 9. Rozwój zasad sprawiedliwosci opartych na empatii 10. Dylematy związane z wieloma osobami oczekującymi pomocy oraz z wyborem między troską a sprawiedliwością VI. Kultura 11. Problem uniwersalności kultury VII. Interwencja 12. Wnioski dotyczące socjalizacji i edukacji moralnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologii Społecznej)
ISBN: 83-85416-96-X
Historia i definicje; Ewolucyjne pochodzenie zdolności empirycznych; Ocena różnic indywidualnych w zakresie empatii; Pochodzenie indywidualnych różnic w zakresie empatii; Skutki nieafaktywne; Skutki afektywne; Altruizm i pomaganie; Agresja i zachowania aspołeczne; Zależności społeczne i społeczne zachowania; Gdzie byliśmy, a dokąd powinniśmy zmierzać
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologii Społecznej)
ISBN: 83-85416-96-X
Historia i definicje; Ewolucyjne pochodzenie zdolności empirycznych; Ocena różnic indywidualnych w zakresie empatii; Pochodzenie indywidualnych różnic w zakresie empatii; Skutki nieafaktywne; Skutki afektywne; Altruizm i pomaganie; Agresja i zachowania aspołeczne; Zależności społeczne i społeczne zachowania; Gdzie byliśmy, a dokąd powinniśmy zmierzać
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85594-46-9
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85594-46-9
Mózg emocjonalny; Natura inteligencji emocjonalnej; Inteligencja emocjonalna stosowana; Przedziały możliwości; Wykształcenie emocjonalne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-88461-21-4
Co to jest inteligencja emocjonalna?; Ludzie inteligentni emocjonalnie osiagają więcej; Nazywanie uczuć; Rozpoznawanie własnych uczuć; Gdy mówi ciało; Postępowanie z własnymi uczuciami; Panowanie nad uczuciami; Optymizm czyni silnym; Wyrażanie życzeń; Zrozumieć uczucia innych ludzi; Umiejętność wczuwania się; Inteligencja emocjonalna a emocje innych; Ja i inni; Rozwiązywanie konfliktów; Przyjazna krytyka; Motywowanie innych; Rozwijanie własnych zdolności.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7301-939-3
1. Zaprogramowany dla łączenia, 2. Zerwane więzi, 3. Wychowanie natury, 4. Odmiany miłości, 5. Zdrowe związki, 6. Konsekwencje społeczne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7243-902-4
1.Dziecko, czyli kto? Co moje dziecko chce mi powiedzieć bez słów? Ustalanie przez dziecko terytorium i strefy wpływów w rodzinie; Kim jestem? Ja i moje "ja"; 2. Dziecko, czyli co robić?! Jak reagować na pytania i żądania dzieci? Kłopotliwe żądania dzieci; Relacje z rodzicami; Relacje z rodzeństwem; Relacje z rówieśnikami; 3. Dziecko, czyli obiekt dociekań naukowych. Co specjaliści mówią o moim dziecku i o mnie jako rodzicu? Świat emocji dziecka; Wychowanie bezstresowe a stawianie granic. Zasada: przyjaciel, sprzymierzeniec czy wróg dziecka; Nagradzanie- karanie, jaka jest między nimi granica; Zakończenie. Rodzic wobec dziecięcego "Ja! Moje! Daj!".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Poradnik)
ISBN: 83-7120-789-1
Zawiera: Wprowadzenie; Początki; Wynaturzenia; Deformacje: wybrane trucizny; Naprawa: profilaktyka i środki zaradcze; Odważyć się na gniew.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Moderatora / red. Tomasz Witkowski)
ISBN: 83-920207-0-7
1. Pranie mózgu, 2. Niepodważalne przekonania, 3. Warunkowanie, 4. Wpływ uczuć, 5. Zmiana postaw, 6. Hipnoza, 7. Zaskakujące nawrócenia, 8. Wywieranie wpływu przez profesjonalistów, 9. Opór wobec wpływu
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-654-0
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-85416-84-6
Wstęp; Czy istnieją emocje podstawowe?; Co odróżnia emocje od nastroju, temperamentu i innych pojęć afektywnych; Jaką funkcję pełnią emocje?; Jak wyjaśnić dowody na powszechność zdarzeń poprzedzających emocje?; Ile procesów poznawczych potrzeba do wzbudzenia emocji Czy poszczególne emocje cechują się specyficznymi wzorcami reakcji fizjologicznych?; Czy jesteśmy w stanie kontrolować nasze emocje?; Czy emocje mogą być nieświadome?; Jaki jest związek emocji z pamięcią?; Na czym polegają indywidualne różnice w aktywności emocjonalnej?; Na czym polega rozwój emocjonalny?; Co wpływa na subiektywne doświadczanie emocji?; Epilog.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologii Społecznej)
ISBN: 83-87957-02-X
R.1 Natura zakłopotania; R.2 Zakłopotanie jako emocja podstawowa; R.3 Okoliczności wywołujące zakłopotanie; R.4 Katalog sytuacji wywołujących zakłopotanie; R.5 Rozwój zakłopotania; R.6 Osobowość i kultura; R.7 Przyczyny zakłopotania; R.8 Oznaki zakłopotania; R.9 Reakcje na zakłopotanie; R.10 Pokonywanie zakłopotania.+
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-60747-32-2
Zawiera: Część I. Koherencja emocjonalna: ujednolicona podstawa behawioralnej, emocjonalnej i synaptycznej zmiany. 1. Maksymalizacja efektywności i satysfakcji w praktyce klinicznej: Odblokowanie pamięci emocjonalnej; Uczenie się emocjonalne, koherencja i powstawanie objawów; Pejzaż koherencji emocjonalnej; Koherencja emocjonalna a postęp kliniczny; 2. Rekonsolidacja pamięci: jak oducza się mózg: Po 100 latach – przełom; Uporczywość niejawnej pamięci emocjonalnej; Odkrycie rekonsolidacji: od nieusuwalnych do wymazywalnych wspomnień; Jak działa rekonsolidacja; Behawioralny proces usuwania wiedzy nabytej emocjonalnie; Rekonsolidacja pamięci w praktyce klinicznej: terapeutyczny proces rekonsolidacji; Neuronauka psychoterapii: rekonsolidacja a regulacja emocjonalna; Współzależność znaczeń i molekuł: prognoza; 3. Skoncentrowana, głęboka psychoterapia emocjonalnego oduczania: Przeprowadzenie terapeutycznego procesu rekonsolidacji; Terapeutyczny proces rekonsolidacji w terapii koherencji: przypadek lękowej niskiej samooceny; Proces rekonsolidacji w skrócie; Oznaki usunięcia objawów u ich emocjonalnych źródeł; Powszechność sekwencji transformacji w głębokiej zmianie; 4. Momenty fundamentalnej zmiany: mapa i metody: Jak wybrać konstrukty w procesie oduczania; Źródła sprzecznej wiedzy; Omówienie przykładowych przypadków i technik; Podsumowanie sposobów odnajdywania sprzeczności; 5. Spójność emocjonalna i wielka dyskusja o przywiązaniu: Przywiązanie, inne obszary emocjonalnego uczenia się i temperament; Wiedza zależna od przywiązania; Warunki przywiązania; Optymalizacja terapii przywiązania: praca naprawcza w diadzie i poza nią; Rodzaje terapii przywiązania w praktyce: studia przypadków; 6. Ramy dla integracji systemów psychoterapii: Zmiana transformacyjna i czynniki specyficzne; Przyspieszona dynamiczna psychoterapia eksperymentalna (AEDP); Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT); Terapia odwrażliwiania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR); Neurobiologia interpersonalna (IPNB); Wizja integracji systemów psychoterapii poprzez terapeutyczny proces rekonsolidacji; Czynniki wspólne, czynniki specyficzne i badania nad procesem psychoterapii; Podsumowanie: odblokowanie mózgu emocjonalnego. Część II. Terapia koherencji w praktyce. 7. Dręczące poczucie winy: dogłębne rozwiązanie w siedmiu sesjach skoncentrowanych na spójności; 8. Na szczyt z głębokiego dna: zaprzestanie kompulsywnego picia dzięki terapii koherencji; 9. Bez bypassów: użycie koherencji emocjonalnej w celu oduczenia kompulsywnego jedzenia; 10. Wrogie głosy: usunięcie objawów psychozy u ich spójnego źródła.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-181-3
1. Wyzwania związane z leczeniem, 2. W jaki sposób osobowość mozę wpływać na nasze zdrowie?, 3. Stres: co obecnie o nim wiemy?, 4. Negatywne emocje a zdrowie, 5. Osobowość podatna na choroby, 6. Osobowość, która nie poddaje się chorobie: osobowosć samouzdrawiająca, 7. Wewnętrzne leczenie z wykorzystaniem połączeń nerwowych i hormonów, 9. Osiąganie homeostazy: kształtowanie osobowosci samouzdrawiającej, 10. cZy istnieje spisek wokół kwestii dotyczących zdrowie? Jakie działania może podjąć społeczeństwo? Co przyniosą kolejne badania?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again