17 results
E-book
In basket
ISBN: 978-83-63837-56-3
Poznaj niezależnego i błyskotliwego stratega, twórczego i wrażliwego mentora oraz optymistycznego i ciepłego doradcę. Poznaj artystę, logika, entuzjastę, prezentera… Dowiedz się, czym wyróżniają się poszczególne typy osobowości, i sprawdź, czy rozpoznasz wśród nich swoich znajomych i bliskich. Czy rozpoznasz wśród nich siebie? Książka ta jest wprowadzeniem do typologii osobowości ID16. Dzięki niej poznasz profile poszczególnych typów osobowości i dowiesz się, jaki procent populacji stanowią. Typologie osobowości odwołujące się do teorii Carla Gustava Junga (do których należy ID16) są narzędziem powszechnie stosowanym w praktyce pedagogicznej, coachingu, zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz poradnictwie zawodowym i małżeńskim. Stanowią one również podstawę wielu programów wspierających rozwój osobisty i doskonalących relacje międzyludzkie. Jungowskie testy osobowości stały się standardowym narzędziem stosowanym przez większość globalnych przedsiębiorstw w procesie rekrutacji oraz w rozwoju zawodowym.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-422-2
Zawiera: 1. Era neurokonektomiki – krótka historia, długa przeszłość; 2. Trudności w neuropsychologicznej diagnozie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Rozpoznanie fałszywie ujemne; 3. Reprezentacja ciała w badaniach neuropsychologicznych – problemy i wyzwania; 4. Diagnoza neuropsychologiczna funkcji somatognostycznych u dzieci; 5. Skargi na własne funkcjonowanie poznawcze – nowa perspektywa w diagnozie neuropsychologicznej?; 6. Neuropsychologiczna ocena wglądu pacjentów po udarze mózgu we własne funkcjonowanie poznawcze i emocjonalno-społeczne; 7. Zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji w badaniu chorych na depresję wielką oraz osób zagrożonych zaburzeniami nastroju; 8. Wsparcie psychiczne a pomaganie osobie z dysfunkcją mózgu; 9. Zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 7)
ISBN: 83-88495-68-2
Zawiera: Wstęp. Jakim zagadnieniem poświecona jest ta książka. R. 1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna i obszar zainteresowania nauki: 1.1. Diagnozowanie jako umiejętność praktyczna. Blok rozszerzający: Modele współpracy psychologów i psychiatrów wg Obuchowskiego; Modele współpracy psychologów praktyków i teoretyków wg Brzezińskiej; Modele odpowiadania psychologów diagnostów na wyzwania praktyki wg Kelly-ego. 1.2. Pojęcie i przedmiot diagnozowania. Blok rozszerzający: Miary nieinwazyjne; Asymetria relacji: badania naukowe i praktyka psychologiczna. R.2. Pojęcie diagnozy w psychologii: 2.1. Sposoby ujmowania procesu diagnozowania w psychologii; 2.2. Diagnostyka tradycyjna a diagnostyka behawioralna; 2.3. Personologiczna koncepcja diagnozowania i pojęcie cechy psychologicznej; 2.4. Diagnoza a terapia; 2.5. Nowe wyzwania – możliwości i konsekwencje wykorzystywania komputerów w diagnostyce psychologicznej. R.3. Diagnozowanie – faza prediagnostyczna, badania i wstępnych decyzji: 3.1. Faza prediagnostyczna. Blok rozszerzający: Wiedza i umysł diagnosty; 3.2. Faza badania i wstępnych decyzji. Blok rozszerzający: Wyodrębnianie zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie techniki Rorschacha; Klasyfikacja zachowań testowych na przykładzie kwestionariusza MMPI; Norma statystyczna i jej konsekwencje; Próba normalizacyjna a pacjenci. R.4. Diagnozowanie – opis i interpretacja: 4.1. Ilościowy opis zachowań; 4.2. Jakościowy opis zachowań; 4.3. Opis a interpretacja zachowań testowych i pozatekstowych. Blok rozszerzający: Znaczenie interpretacyjne, skupione wokół skal MMPI; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (6 i 9) w obszarze patologii; Znaczenie interpretacyjne wybranych skal klinicznych (4 i 0) w obszarze normy; Przykład reguł klasyfikowania profili MMPI wg systemu Gilbestadta i Drukera; Typ 2-7-4 (3); 4.4. Zachowania testowe i rzeczywiste (pozatekstowe) jako przedmiot interpretacji; 4.5. Wyjaśnianie psychologiczne; 4.6. Sposoby interpretacji. Blok rozszerzający: Schemat interpretacji wielowymiarowych inwentarzy osobowości na przykładzie MMPI; 4.7. Trafność interpretacji. R.5. Diagnozowanie i formułowanie zaleceń i interwencja: Etap formułowania zaleceń interwencyjnych i komunikatów (planu interwencji); Interwencja i jej formy; Iteracyjny charakter diagnozowania. R.6. Kształtowanie i kształcenie diagnostów: 6.1. Problemy etyczne związane z diagnozowaniem; 6.2. Problemy związane z komercjalizacją diagnostyki psychologicznej; Problemy nauczania diagnozowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7373-204-9
Wybrane modele zachowań kierowcy; Starsi kierowcy; Praktyka psychologiczna badań kierowców seniorów; Cel badań; Metoda badań; Wyniki badań; Podsumowanie i interpretacja wyników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18104-8
1. Wstęp; 2. Rozwojowe testy przesiewowe dla dzieci w wieku 4-7 lat; 3. Przesiewowe testy rozwojowe przeznaczone dla dzieci powyżej 7. Roku życia 4. Program ćwiczeń integrujących INPP.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Kwestionariusz twórczego zachowania KANH / Stanisław Popek. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej , 2000. - 83, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 83-227-1662-1
Zawiera: Wstęp; Podstawy teoretyczne Kwestionariusza Twórczego Zachowania KANH; Konstrukcja Kwestionariusza; Niektóre psychometryczne właściwości Kwestionariusza KANH-I; Próby empirycznej weryfikacji wartości Kwestionariusza KANH-I; Technika obliczania wyników; Opracowanie norm stenowych dla Kwestionariusza KANH-I; Interpretacja wyników; Kwestionariusz KANH-I; Kwestionariusz KANH-II; Klucz do Kwestionariusza KANH; Arkusz odpowiedzi KANH-I; Arkusz odpowiedzi KANH-II.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-15954-2
1. Nowa nauka o czasie. Jak działa czas?: Dlaczego czas się liczy?; Czas. Retrospektywny przegląd perspektyw postrzegania czasu; Przeszłość. Sposób, w jaki widzisz wczoraj przez okulary dnia dzisiejszego; Teraźniejszość. Chwila na to wszystko, co jest prawdziwe; Przyszłość. Jutro przez pryzmat dnia dzisiejszego; Przyszłość transcendentalna. Nowy czas po śmierci; 2. Jak sprawić, by czas działał na Twoją korzyść? Czas; twoje ciało i Zdowie. Tutaj tyka coś więcej niż tylko twój zegar biologiczny; Upływ czasu. Rola wyborów życiowych i pieniędzy w bilansowaniu teraźniejszości i przyszłości; Miłość i szczęście; Biznes, polityka i twój czas; Dostrajanie własnego zegara psychologicznego. Jak rozwinąć idealną dla siebie perspektywę czasu; Poza czasem. Aby twój czas miał znaczenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Podręcznik diagnostyki psychologicznej / Richard Meili ; tł. Beatrice Horoszowska. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe , 1967. - 372 , [4] s., [2] k. tabl. : rys., tab., err ; 24 cm.
Zawiera: I.Wstęp: Praktyczne zadania diagnostyki psychologicznej i jej rozwój; Krytyka przednaukowych metod poznania człowieka; Przegląd naukowych metod poznania. II.Zdolności i ich badanie: Teorie inteligencji i testów inteligencji; Badanie inteligencji; Specjalne formy inteligencji a zdolności; Badanie całościowe. III.Osobowość i jej badanie: Podstawy teoretyczne; Metody diagnostyki charakterologicznej. IV.Technika badanie. Ocena i opracowanie wyników testów: Badanie; Ilościowe opracowanie wyników TESTÓW; Orzeczenie psychologiczne. V.Analiza kontrola wyników testów: Rzetelność techniczna; Trafność testu jako środka diagnostycznego. VI.Oddziaływanie niektórych czynników ogólnych na wyniki testów: Poziom osiągu, sprawność i stopień zdolności; Różnice między osiągami obu płci; Wpływ warunków zewnętrznych na osiągi w testach; Wpływ ćwiczenia. DODATEK: Technika niektórych testów; Statystyka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-247-0672-3
Zawiera: Cz. I Czym jest kokologia i jak się w nią bawić? Podstawy kokologii: Psychologia Dalekiego Wschodu; Parę słów na temat psychologii współczesnej; Test psychologiczny. Rodzaje testów; (jeszcze trochę wiadomości: Psychologia i osobowość. Cz. II (wreszcie kokologia) Testy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Nowość od: 08.10.2020
ISBN: 978-83-7784-978-1
Zawiera: R. 1 Nonkonformizm: Wprowadzenie; Pojęcie nonkonformizmu: Nonkonformizm w zachowaniu się człowieka; Nonkonformizm w zachowaniu się grup społecznych; Nonkonformizm jako aspekt struktury osobowości człowieka; Nonkonformizm jako aspekt osobowości twórczej; Nonkonformizm jako aspekt postawy twórczej; Nonkonformizm pozorny – rozważania terminologiczne. R. 2 Nonkonformizm jako personalne źródło aktywności emancypacyjnej: Wprowadzenie; v w kontekście emancypacji; Nonkonformizm i postawa twórcza a podmiotowość; Nonkonformizm w szkole” Typy uczniów nonkonformistycznych w praktyce szkolnej. R. 3 Predyktory nonkonformizmu pozornego – poszukiwania modelu badań własnych: Wprowadzenie; Biologiczne podłoże nonkonformizmu – temperament; Osobowościowe przesłanki nonkonformizmu; Emocjonalne przesłanki nonkonformizmu; Społeczny kontekst nonkonformizmu – postawy rodzicielskie; Inne przesłanki nonkonformizmu: Płeć; Wiek; Model teoretyczny badań własnych. R. 4 program badań własnych: Wprowadzenie; Cele badawcze; Definicje zmiennych; Problemy i hipotezy badawcze; Narzędzia badawcze; Charakterystyka badanej grupy; uwagi o statystycznym opracowaniu wyników. R. 5 Analiza wyników badań własnych: Wprowadzenie; Etap pierwszy – analiza skupień; Etap drugi – analiza skupień pod względem zmiennych kryterialnych; Etap drugi – porównanie skupień pod względem predyktorów; Etap trzeci – regresja logistyczna; Podsumowanie analizy statystycznej wyników badań własnych. R. 6 Interpretacja wyników badań własnych: Wprowadzenie; Podjęte decyzje dotyczące weryfikacji hipotez; Osobowościowe przesłanki nonkonformizmu pozornego; Społeczny predyktor nonkonformizmu pozornego; Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-825-5
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61086-31-4
1. Zastosowanie testów psychologicznych. 2. Przegląd wybranych testów psychologicznych. 3. Co to jest pomiar psychologiczny? 4. Klasyczna teoria rzetelności testów. 5. Jakich informacji o teście dostarcza testowanie? 6. Jakich informacji o osobie badanej dostarcza testowanie? 7. Etyka badań testowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Omega : współczesna biblioteka naukowa ; 95)
Zawiera: Przedmowa. 1.Charakter i rola pomiarów w psychologii: Potrzeba ocen ilościowych; Cztery poziomy pomiarów. 2.Podstawowe pojęcia statystyczne: Porządek w zmienności; Miary tendencji centralnej; Miary zmienności; Miary zależności; istotność statystyczna a przypadek. 3.Testy psychologiczne: Testy a pomiary; Tło historyczne; Znaczenie trafności i testu; Znaczenie rzetelności; Normy i wyniki pochodne; Klasyfikacja testów. 4.Testy inteligencji: Charakterystyczne cechy testów binetowskich; Znaczenie ilorazu inteligencji; Testy Wschslera; grupowe testy inteligencji; Testy dla niemowląt; Błędne poglądy na inteligencję; Inteligencja jako myślenie symboliczne; Rozwój inteligencji. 5.Testy zdolności specjalnych: Zdolności a wiadomości i umiejętności; Trafność dla różnych celów; Badania nad zdolnościami specjalnymi; Czy różne zawody wymagają różnych rodzajów uzdolnień?; Zestaw Testów Zdolności Ogólnych; Specjalne właściwości i zastosowania testów wiadomości i umiejętności; Połączone zestawy testów zdolności i wiadomości. 6.Testy osobowości: Specjalne problemy w badaniach testowych osobowości; Klasyfikacja testów osobowości; Kwestionariusze osobowości; Techniki projekcyjne; Różne sposoby określania osobowości 7.Zastosowania testów i pomiarów: Testy a indywidualne decyzje; Testy jako narzędzia w badaniach nad różnicami grupowymi; Różnice związane z wiekiem ludzi dorosłych; Zależność między cechami psychicznymi a fizycznymi; Dziedziczność a środowisko; Zastosowania testów i pomiarów - uwagi końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Test Drzewa a inne metody : przegląd badań / Elżbieta R. Dajek. - Warszawa : ERDA , 2016. - 172 strony : il. ; 22 cm.
ISBN: 978-83-935498-9-4
1. Rysunki drzew, wykonane przez osoby z różnych grup badawczych; 2. Porównanie wyników uzyskanych z Testu Drzewa i innych testów na podstawie indywidualnych przypadków; 3. Korelacje pomiędzy wynikami Testu Osobowości i Zainteresowań a Testem Drzewa; 4. Korelacje wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi cechami opisującymi rysunek drzewa; 5. Kontrowersje wokół najczęściej stosowanych metod projekcyjnych; Zmodyfikowana lista cech do oceny rysunku drzew.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Authority data
Testy psychologiczne (hasło przedmiotowe)
Authority data
Testy psychologiczne - metodologia (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again