5 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-448-1
1. Lęk przed ofiarowaniem się, 2. Lęk przed samorealizacją, 3. Lęk przed zmianą, 4. Lęk przed koniecznością
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-62-4
Cz.I Interdyscyplinarne podstawy emocji: 1. Filozofia emocji, 2. Historia emocji: zmiany i ich oddziaływanie, 3. Reprezentacje znaczenia emocjonalnego: kategoria, metafora, schemat, dyskurs, 4. Modele społeczne w wyjaśnianiu emocji, 5. Punkt widzenia psychologów, 6. Emocja i depresja kliniczna - koncepcja środowiskowa, 7. Psychologia ewolucyjna a emocje, 8. Emocje a sztuka i humanistyka, Cz.II Biologiczne i neuropsychologiczne podejście do emocji: 9. Emocje jako twory naturalne w mózgu ssaków, 10. Sieci emocjonalne w mózgu, 11. Psychofilozofia emocji, 12 .Emocje i genetyka behawioralna, 13. Wielowymiarowe podejścia do badania emocji u niemowląt, 14. Wokalne komunikowanie emocji, 15. Wyrażanie emocji twarzą. Cz.II Zmiany rozwojowe: 16. Motywacyjne, organizacyjne i regulacyjne funkcje odrębnych emocji, 17. Wyłanienia się ludzkiej emocji, 18. Zrozumieć emocje, 19. Emocje a tożsamość, 20. Społeczny kontekst rozwoju emocjonalnego, Cz. IV Czynniki społeczne i osobowościowe: 21. Dobrostan emocjonalny, 22. Płeć, emocja i ekspresja, 23. Wpływ nastroju na społeczne oceny rozumowania, 24. Ekspresja emocji w grupach, 25. Temperament jako konstrukt emocjonalny - problemy teoretyczne i praktyczne, 26. Psychologia kulturowa emocji - od starożytności po czasy współczesne, Cz.V Czynniki poznawcze: 27. Pozytywny afekt a podejmowanie decyzji, 28. Rozumienie emocji w teorii oceny - implikacje dla rozwoju i uczenia się, 29. Poznawcza i społeczna konstrukcja w emocjach, 30. Emocje i pamięć, 31. Pojęcia dotyczące emocji, 32. Aktualne kierunki w badaniach nad inteligencją emocjonalną, Cz.VI Emocje a zdrowie: 33. Emocje a choroby somatyczne przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania, 34. Gdy widzieć znaczy czuć - poznawczo-emocjonalne podejście do radzenia sobie ze stresem zdrowotnym, 35. Emocje a odporność, Cz.VII Wybrane emocje: 36. Strach i lęk z perspektywy ewolucyjnej, poznawczej i klinicznej, 37. Rozwój złości i wrogich interakcji, 38. "Smutek" - czy istnieje takie zjawisko?, 39. Emocje samoświadomościowe, zażenowanie, duma, wstyd, poczucie winy, 40. Wstręt, 41. Miłość i procesy przywiązania, 42. Szczęście, 43. Empatia i współczucie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
Strach - filozofia - psychologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Strach - psychologia (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again