11 results
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-60594-00-7
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Edukacja i rehabilitacja osób z upośledzeniem umysłowym / Janusz Kirenko, Monika Parchomiuk. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Lublin, 2008. - 203 s. : tab. ; 24 cm.
ISBN: 83-60594-00-7
Część I: Podstawowe zagadnienia z rehabilitacji i edukacji osób z upośledzeniem umysłowym. 1. Istota upośledzenia umysłowego. 2. Rehabilitacja i edukacja osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Przystosowanie psychospołeczne osób z upośledzeniem umysłowym. Część II: Badania własne. 4. Założenia badawcze. 5. Prezentacja wyników badań.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-8957-22-5
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-096-0
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88845-01-2
Część I: Rehabilitacja a proces edukacji. 1. Niepełnosprawność człowieka. 2. Klasyfikacje i typologie niepełnosprawności - kryteria, kategorie, tendencje. 3. Aksjologiczne i prakseologiczne aspekty procesy rehabilitacji. 4. Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością w procesie rehabilitacji. 5. Ekologiczny i edukacyjny kontekst procesu rehabilitacji. 6. Życie człowieka z niepełnosprawnością - stereotypy i oczekiwane standardy. Część II: Struktura i dynamika procesu rehabilitacji. 1. Swoiste problemy kształtowania się zadań rehabilitacyjnych. 2. Systemowe ujęcie procesu rehabilitacji. 3. Podstawowe strategie i procedury w procesie rehabilitacji. 4. Zasady procesu rehabilitacji. 5. Postępowanie w procesie rehabilitacji. 6. Przygotowanie zawodowe osób z niepełnosprawnością. Część III: Specyfika procesu rehabilitacji różnych kategorii osób. 1. Dobór treści w procesie rehabilitacji i edukacji. 2. Rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną. 3. Rehabilitacja osób niesłyszących i niedosłyszących. 4. Rehabilitacja osób niewidomych i niedowidzących. 5. Rehabilitacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 6. Rehabilitacja osób z upośledzeniami wielozakresowymi. Część IV: uwarunkowania, komponenty i ewaluacja procesu rehabilitacji. 1. Diagnoza podstawą procesu rehabilitacji. 2. Funkcja poradnictwa i doradztwa w toku rehabilitacji. 3. Podmiotowa rola rodziców w procesie rehabilitacji. 4. Instytucje i organizacje wspomagające proces rehabilitacji. 5. Prawne podstawy procesu rehabilitacji i wsparcia społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Neuropsychologia Stosowana ; 1)
ISBN: 978-83-7784-467-0
Zawiera: 1. Wprowadzenie do rehabilitacji neuropsychologicznej: 1.1. System a proces; 1.2. Funkcje a procesy; 1.3. Współczesne modele funkcji mózgu; 1.4. Proces diagnozy neuropsychologicznej; 1.5. Proces rehabilitacji neuropsychologicznej. 2. Zasady rehabilitacji neuropsychologicznej: 2.1. Rehabilitacja neuropsychologiczna a rozumienie niepełnosprawności zaproponowane przez WHO; 2.2. Założenia rehabilitacji neuropsychologicznej; 2.3. Założenia rehabilitacji neuropsychologicznej opartej na podejściu procesualnym; 2.4. Plastyczność ośrodkowego układu nerwowego; 2.5. Wspieranie procesu poprawy; 2.6. Wybrane podejścia terapeutyczne. 3. Terapia zaburzeń świadomości: 3.1. Neuropsychologiczne podstawy świadomości; 3.2. Mikrogenetyczne ujęcie świadomości; 3.3. Zaburzenia świadomości; 3.4. Metody rehabilitacji neuropsychologicznej osób z zaburzeniami świadomości i samoświadomości. 4. Terapia zaburzeń orientacji: 4.1. Neuropsychologiczne podstawy orientacji; 4.2. Zaburzenia orientacji; 4.3. Terapia zaburzeń orientacji. 5. Terapia zaburzeń percepcji: 5.1. Neuropsychologiczne podstawy percepcji; 5.2. Teorie percepcji; 5.3. Kliniczny opis zaburzeń percepcji; 5.4. Terapia zaburzeń percepcji. 6. Terapia zaburzeń uwagi: 6.1. Neuropsychologiczne podstawy uwagi; 6.2. Kliniczny opis zaburzeń procesów uwagi; 6.3. Metody terapii zaburzeń uwagi. 7. Terapia zaburzeń pamięci: 7.1. Neuropsychologiczne podstawy pamięci; 7.2. Rodzaje pamięci; 7.3. Mechanizmy pamięci; 7.4. Zaburzenia pamięci; 7.5. Terapia neuropsychologiczna zaburzeń pamięci. 8. Terapia zaburzeń emocji i zachowania: 8.1. Neuropsychologiczne podstawy emocji; 8.2. Zaburzenia emocji u osób z uszkodzeniem mózgu; 8.3. Terapia zaburzeń emocjonalnych. 9. Terapia zaburzeń funkcji wykonawczych: 9.1. Neuropsychologiczne podstawy funkcji wykonawczych; 9.2. Zaburzenia funkcji wykonawczych; 9.3. Terapia zaburzeń funkcji wykonawczych. 10. Poznanie osoby chorej: 10.2. Przypadek K. P. – afazja pourazowa; 10.3. Przypadek P. P. – aleksytymia; 10.4. Przypadek K. A. – anoreksja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-9073-1
Zawiera: 1. Neuropsychologia kliniczna w teorii i praktyce; 2. Rehabilitacja neuropsychologiczna w narracji wielogłosowej/polifonicznej z preludium, motywem wiodącym, rozwinięciem tematu i kodą; 3. Rehabilitacja neuropsychologiczna w kontekście modelu dynamicznej organizacji funkcji psychicznych A. R. Łurii. Współczesne komentarze i zastosowania; 4. Rehabilitacja funkcji poznawczych z wykorzystaniem metod komputerowych; 5. Wirtualna rzeczywistość, w rehabilitacji neuropsychologicznej; 6. Rehabilitacja osób z zaburzeniami funkcji poznawczych i ruchowych prowadzona w paradygmacie podwójnego zadania; 7. Wybrane problemy funkcjonowania osób poddanych głębokiej stymulacji mózgu (Deep Brain Stimulation) – implikacje terapeutyczne; 8. Rehabilitacja osób z afazją w kontekście badań nad rodziną; 9. Model rehabilitacji neuropsychologicznej osób wybudzanych ze śpiączki; 10. Paradygmat psychoterapii poznawczo-behawioralnej w diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej; 11. Funkcjonowanie poznawcze osoby z depresją wieku podeszłego – skuteczność oddziaływań terapeutycznych w modelu psychiatrii środowiskowej; 12. Zabawa w neurorehabilitacji dzieci; 13. Rehabilitacja funkcji wykonawczych u dzieci i młodzieży; 14. Behawioralne podejście do kształtowania komunikacji; 15. Kierunki pracy terapeutycznej z dziećmi z FASD.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86990-01-5
Cz.I Wiadomości ogólne: Turystyka ludzi niepełnosprawnych - wiadomości ogólne; Rekreacja osób niepełnosprawnych. Cz.II Turystyka osób z dysfunkcją narządu ruchu; Rekreacja ruchowa osób z dysfunkcją narządu ruchu poruszających się na wózku inwalidzkim; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku ludzi niewidomych; Rekreacja ruchowa chorych o wyrównanej cukrzycy; Turystyka osób upośledzonych umysłowo; Rekreacja fizyczna osób z upośledzeniem umysłowym; Turystyka i krajoznawstwo w środowisku osób z uszkodzonym słuchem; Mozliwości uprawniania turystyki przez osoby z chorobami układu krążenia; Turystyka ludzi w starszym wieku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 379.85 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again