99 results
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61991-31-1
1.O koncepcji stosunku pracy i zasadach prawa stosunku pracy: Koncepcja stosunku pracy w pismach Macieja Święcickiego; Fikcja pozaumownych stosunków pracy; Pojęcie pracodawcy w polskim prawie pracy i wynikające z niego problemy praktyczne; Jeszcze o zasadach prawa pracy w rozumieniu art. 300 k.p.; Wpływ społecznej nauki Kościoła katolickiego na kształtowanie się podstawowej zasady prawa do pracy; Wybrane aspekty ujmowania prawa do wypoczynku; 2. Z zagadnień powstania, treści i ustania stosunku pracy w "powszechnym" prawie pracy; 2. Z zagadnień powstania, treści i ustania stosunku pracy w "powszechnym" prawie pracy: Dopuszczalność wykorzystywania danych biometrycznych pracowników i kandydatów do pracy w stosunkach pracy; Podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników. Wybrane problemy prawne; Obowiązek poszanowania prywatności pracownika jako warunek legalności monitoringu stosowanego przez pracodawcę; Wybrane aspekty czasu pracy telepracownika; Zastosowanie konstrukcji fikcji w przepisach Kodeksu pracy o wynagrodzeniu gwarancyjnym; Prawo pracownika do wynagrodzenia za przerwy w pracy nadliczbowej; Koncepcje ochrony trwałości stosunku pracy w Stanach Zjednoczonych i Europie; Obowiązki pracodawcy związane z rozwiązywaniem stosunków pracy w przypadku upadłości likwidacyjnej; Roszczenia pracownicze w razie upadłości pracodawcy; Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy; 3. Z zagadnień polityki społecznej: Polityka społeczna a CSR; Regulacje UE w zakresie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; Faktyczne i prawne okoliczności podwyższania i zrównywania wieku emerytalnego; Kryteria oceny konstrukcyjności zmian prawa ingerującego w eksektatywę emerytalną w świetle orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego; Subkonto w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych- zagadnienia wybrane; Uprawnienia ojców związane z rodzicielstwem; Zakazy zatrudniania kobiet i modyfikacje warunków pracy w ciąży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 349 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Assessment Development Center : projektowanie procesu i narzędzi oceny / Sabina Nikodemska. - Warszawa : INFOR PL, 2018. - 247 s., [1] karta tablic złożona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
ISBN: 978-83-8137-322-7 978-83-8137-322
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Assessment | Development Center jako metoda oceny kompetencji: 1. Krótka historia metody; 2. Assessment i Development Center - podobieństwa i różnice; 3. Elementy procesu; 4. Czynniki budujące obiektywizm metody; Wiele kryteriów; Wiele narzędzi oceny; Wielu oceniających; Wiele ocen. Rozdział 2. Kompetencje - czyli kryteria oceny: 1. Czym są kompetencje?; 2. Kompetencje - jak je zdefiniować?; Różne modele opisu; Model otwarty; Model addytywny; Model matrycowy; 3. Skale oceny kompetencji; Ile poziomów?; Skala parzysta czy nieparzysta?; Ilościowa czy jakościowa?; 4. Profil i model kompetencji - czy są tym samym?; Profil kompetencji; Model kompetencji; Katalog lub księga kompetencji; W jakim celu?; Struktura profilu kompetencji; Struktura modelu kompetencji; 5. W jaki sposób opracować profil kompetencji na użytek sesji AC| DC?. Rozdział 3. Narzędzia oceny wykorzystywane podczas sesji AC|DC: 1. Wywiad; Wywiad biograficzny; Wywiad kompetencyjny/behawioralny; 2. Różne typy testów; Testy wiedzy; Testy osobowości, testy psychologiczne; Testy kompetencyjne, zadaniowe, sytuacyjne; 3. Próbki pracy; 4. Wywiady i testy w procesach AC|DC - atuty i ograniczenia; 5. Zadania symulacyjne; Rodzaje zadań symulacyjnych; Zadania grupowe;; Zadania symulacyjne (rozmowy); Zadania indywidualne (pisemne]; 6. Jak przygotować matrycę/macierz oceny kompetencji?; Etapy tworzenia matrycy obserwacji i oceny; Jakość i efektywność oceny - tworzenie matrycy i harmonogramu sesji. Rozdział 4. Tworzenie zadań symulacyjnych: 1. Elementy składowe zadania; Instrukcja logistyczna (dla administratora sesji i asesora); Instrukcja dla uczestnika; Instrukcja dla asesora; Instrukcja dla aktora; Arkusz oceny - wskaźniki zadaniowe; 2. Zadania grupowe; Kiedy stosować grupowe zadania symulacyjne, a kiedy nie; Dyskusja grupowa z rolami i bez ról - podobieństwa i różnice; Kluczowe kompetencje oceniane w dyskusjach - jakie oceniać, a jakich nie; 3. Dyskusja bez ról; 4. Dyskusja z rolami; 5. Zadania indywidualne - symulacje rozmów; 6. Rozmowa z pracownikiem; 7. Rozmowa ze współpracownikiem; 8. Rozmowa z klientem; 9. Analiza danych i poszukiwanie faktów; 10. Dokumenty na biurku (koszyk zadań); Instrukcja i klucz otwarty; Instrukcja i klucz zamknięty; Tworzenie zadania. Rozdział 5. Pilotaż i weryfikacja zadań symulacyjnych: 1. Testowanie i pilotaż zadań; Weryfikacja teoretyczna; Weryfikacja empiryczna; 2. Kto bierze udział w pilotażu?; Dobór uczestników; Kontrakt z uczestnikiem pilotażu; Test roli aktora; Zespół obserwatorów; Informacje zwrotne od "testerów" zadania; 3. Jak zorganizować pilotaż?; Co weryfikujemy podczas pilotażu?; Kilka prób testowych; Ocena wartości diagnostycznej; Skalowanie czasu; Od pilotażu do... pilotażu. Rozdział 6. Opracowanie raportu po sesji AC|DC: Cele realizowane podczas sesji oceny, czyli o zawartości raportu; Odbiorcy raportu; Opis zachowań w zadaniu, wskaźników, kompetencji, czyli o formule raportu; Kilka zasad, które mogą być pomocne w tworzeniu raportów. Rozdział 7. Przygotowanie organizacyjne sesji: Harmonogram; Zespół pracujący podczas sesji; Podsumowanie (integracja wyników); Komunikacja procesu; Pomocnik koordynatora projektu AC|DC. Rozdział 8. Różne metody - różne wyniki: 1. Porównywalność wyników oceny kompetencji z wykorzystaniem zadań symulacyjnych i testów; Różny sposób definiowania kryteriów oceny; Różne skale i punkt odniesienia wyników; Różny sposób oceny; Porównywać, czy nie?; 2. Porównywalność wyników oceny w ramach sesji AC|DC i oceny 360 stopni; Jak różne mogą być wyniki?; Kontekst sytuacyjny i przedmiot diagnozy; Oceniający; Skale oceny; Efekt synergii. Rozdział 9. Metoda AC|DC - kontrowersje i dylematy: 1. Kontrowersje dotyczące AC|DC jako metody oceny kompetencji; 2. Kontrowersje dotyczące narzędzi wykorzystywanych podczas sesji AC|DC; 3. Kontrowersje dotyczące osób oceniających – asesorów; 4. Kontrowersje dotyczące wiarygodności wyników uzyskanych z zastosowaniem metody; 5. Kontrowersje dotyczące formalnych aspektów stosowania metody AC|DC. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 658.3
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2297-7
1. Koncepcja pomiaru jakościowych wymiarów kapitału ludzkiego w organizacji; 2. Kompetencyjny wymiar kapitału ludzkiego w organizacji; 3. Pomiar kluczowych postaw pracowników; 4. Pomiar kontaktów interpersonalnych; 5. Klimat organizacyjny jako wymiar kapitału ludzkiego; 6. Kulturowy wymiar kapitału ludzkiego w organizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Edukacja Jutra)
ISBN: 978-83-61991-83-0
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7426-467-9
1. Kompetencje a przewaga konkurencyjna: Kultura organizacyjna w kontekście zarządzania kompetencjami; Wizja, misja, wartość, strategia jako podstawowe wyznaczniki tworzenia zintegrowanych systemów zarządzania kompetencjami; 2. Systematyka kompetencji: Definicje kompetencji; Kompetencje a inteligencja emocjonalna; Księga kompetencji; Metodologia tworzenia ksiąg kompetencji; Firmy doradcze; Wiedza innych organizacji; Załącznik "Księga kompetencji"; Agregacja wiedzy firmy; Profil kompetencyjny; Metodologia tworzenia profilu; Statystyczna; Dobór profilu ze względu na strategię firmy; Dobór kompetencji ze względu na realizowaną strategię firmy; Pożądane poziomy kompetencji; Mierzenie kompetencji; Testy kompetencji; Opis procedury projektu dla skandynawskiej firmy; Ocena 360; 3. Implementacja profili kompetencyjnych w narzędziach zarządzania zasobami ludzkimi: Procedura implementacji ZSZK; Księga kompetencji; Cykl zarządzania zasobami ludzkimi w firmie; Kompetencje w opisie stanowiska; Etapy tworzenia opisów stanowisk; Kompetencje w rekrutacji i selekcji; Narzędzia używane w selekcji kandydatów; Kompetencje w systemie oceny okresowej; Kompetencyjny system ocen; Kompetencje w szkoleniach; Metody podnoszenia kompetencji; Uczenie się poprzez wykonywanie powierzonej pracy; Outdoor; Mentoring; Coaching; Ocena efektywności programów szkoleniowych; Proces rozwoju kompetencji; Kompetencje w planowaniu ścieżek kariery i awansów; Wynagradzanie pracowników- podnoszenie profilu kompetencyjnego na systemy wartościowania stanowisk pracy i systemy premiowania; Płaca zasadnicza; System premiowy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7373-204-9
Wybrane modele zachowań kierowcy; Starsi kierowcy; Praktyka psychologiczna badań kierowców seniorów; Cel badań; Metoda badań; Wyniki badań; Podsumowanie i interpretacja wyników.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-766-9
Zawiera: R. 1 Organizacja edukacji dorosłych w Polsce i w Europie: historia i teraźniejszość w warunkach integracji: Wyjaśnienia terminologiczne; rys historyczny polskiej edukacji dorosłych na tle dokonań europejskich; Współczesne funkcje i cele edukacji ustawicznej dorosłych; Formy edukacji ustawicznej dorosłych Polaków, ze szczególnym uwzględnieniem studiów podyplomowych. R. 2 Wybrane czynniki sytuacji zawodowej: Pojęcie sytuacji zawodowej; Motywacja do pracy; Motywacja osiągnięć a decyzje edukacyjno-zawodowe; Postawy i ich struktura; Postawy zawodowe a decyzje edukacyjne; Satysfakcja zawodowa i czynniki warunkujące jej osiąganie; Satysfakcja zawodowa a aktywność edukacyjna pracowników; Wypalenie zawodowe i jego uwarunkowania; Zapobieganie ryzyku wypalenia zawodowego z uwzględnieniem decyzji edukacyjnych; Współzależność omawianych czynników sytuacji zawodowej. R. 3 Założenia metodologiczne badań własnych: Celem badań; Problemy badawcze; Metoda, techniki i narzędzia badawcze; Teren badań; Dobór i charakterystyka osób badanych. R. 4 Sytuacja zawodowa badanych osób studiujących w systemie komercyjnym i grantowym: Wprowadzenie; Forma realizowanych studiów podyplomowych a obiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a subiektywne czynniki sytuacji zawodowej; Forma realizowanych studiów podyplomowych a motywacja osiągnięć; Forma realizowanych studiów podyplomowych a postawy zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a wypalenie zawodowe; Forma realizowanych studiów podyplomowych a satysfakcja z warunków pracy; Podsumowanie. R. 5 Staż pracy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Staż pracy a motywacja osiągnięć; Staż pracy a postawy zawodowe; Staż pracy a wypalenie zawodowe; Staż pracy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 6 Forma zatrudnienia a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Forma zatrudnienia a motywacja osiągnięć; Forma zatrudnienia a postawy zawodowe; Forma zatrudnienia a wypalenie zawodowe; Forma zatrudnienia a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 7 Funkcjonowanie badanych słuchaczy studiów podyplomowych w zawodach nauczycielskich i nienauczycielskich: Wprowadzenie; Charakter wykonywanego zawodu a motywacja osiągnięć; Charakter wykonywanego zawodu a postawy zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a wypalenie zawodowe; Charakter wykonywanego zawodu a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 8 Zajmowanie stanowisk kierowniczych a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a motywacja osiągnięć; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a postawy zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a wypalenie zawodowe; Zajmowanie stanowisk kierowniczych a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. R. 9 Status zawodowy a funkcjonowanie zawodowe słuchaczy pedagogicznych studiów podyplomowych: Wprowadzenie; Status zawodowy a motywacja osiągnięć; Status zawodowy a postawy zawodowe; Status zawodowy a wypalenie zawodowe; Status zawodowy a satysfakcja zawodowa; Podsumowanie. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
Key Account Manager / Krzysztof Kałucki. - Warszawa : Difin SA , 2015. - 188, [1] s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7930-764-7
Zawiera: Od Autora. Rozdział I. Kim jest Kluczowy Klient?: Kluczowy Klient, czyli kto?; Wybór Kluczowego Klienta; Decyzja o wyborze klienta oraz sposobu współpracy; Co robić w przypadku, kiedy umowa jest podpisywana po raz pierwszy?; Specyfika relacji z Kluczowymi Klientami. Rozdział II. Praca na stanowisku Key Account Managera: Początki zawodu KAM w Polsce; Ścieżka kariery; Zadania; Cykliczność pracy; Trochę o zaangażowaniu w pracy; Dokumentacja w dziale. Rozdział III. Kompetencje na stanowisku Key Account Managera: Umiejętności, wiedza, odpowiedzialność?; Manager czy lider?; Kreowanie nowego lidera; Praca z zespołem KAM-ów. Stawianie celów i rozliczanie; Finansowa strona pracy; Analiza rentowności promocji; Rachunek wyników (P&L); Kaskadowanie rabatów; Marża a narzut; Marża dostawcy a marża klienta; Kontrakty net/net; Poprawa warunków – co, kiedy się opłaca?; Przesunięcia z „back” na „front” i odwrotnie – co, kiedy się opłaca?; Budżetowanie; Współpraca z Działem Kontrolingu. Rozdział IV. Dualizm pracy na stanowisku Key Account Managera: Współpraca z innymi działami wewnątrz organizacji; Grupy robocze, praca zespołowa; Zasady dobrej pracy zespołowej; Feedback; Prawa w środowisku międzynarodowym; Sprzedaż czy negocjacje?; Zrozumieć sposób myślenia kupującego. Rozdział V. Proces negocjacyjny: Negocjacje; Negocjacje: indywidualne, w parach, a może grupowe?; Negocjacje a sztuki walki – skąd to porównanie?; Nastawienie do siebie i do działania; Trudny Klient a typy osobowości: od Hipokratesa do Donalda Trumpa. Wpływ osobowości na proces negocjacyjny; „No logo” – etykietowanie; Stawianie celów, metoda SMART, Spotkanie negocjacyjne: etapy; Wybrane techniki negocjacyjne; Tabela zmiennych; Negocjacje: uniwersalne i dobre rady; Podobieństwa i różnice w pracy KAM-a i Kupca; Perswazja i manipulacja; Etyczna perswazja czy zaspokajanie potrzeby bezpieczeństwa?; Komunikacja interpersonalna: rola pytań; SPIN „łączy” sprzedaż i negocjacje: jeszcze o sztuce zadawania pytań; Lingwistyka negocjacyjna; Aktywne słuchanie: jak słuchać, aby usłyszeć i zrozumieć?; Informacje ukryte w komunikacji niewerbalnej; Wartości etyczne w pracy KAM-a. Rozdział VI. Rola emocji w pracy Key Account Managera: Emocje w biznesie; Kłamstwo w biznesie. Rozdział VII. Praktyczne NLP w pracy Key Account Managera: Co to jest NLP?; Uniwersalny model komunikacji a filtracja myśli; Indywidualne predyspozycje w komunikacji interpersonalnej; Rola predykatów; Jeszcze o dopasowaniu do drugiej osoby. Znaczenie metaprogramów. Zakończenie. Aneks. Studium przypadku: Negocjacje handlowe. Przygotowanie do procesu; Studium przypadku. Firmy Orion i Cezar. Słownik popularnych zwrotów w języku angielskim. Bibliografia. O Autorze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 65.01
Book
In basket
ISBN: 978-83-7432-532-5
1.Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-1475-6
1. Znaczenie zasobów niematerialnych i kompetencji w gospodarce opartej na wiedzy; 2. Charakterystyka zasobów niematerialnych i kompetencji przedsiębiorstwa; 3. Pomiar zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa; 4. Analiza i wycena kompetencji przedsiębiorstwa; 5. Strategia budowania wartości jako proces tworzenia i wykorzystania kompetencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 658.1/.5
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-572-0
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-587-8
Zawiera: R. 1 Kompetencje pracowników: Kompetencje pracowników we współczesnym przedsiębiorstwie - wprowadzenie; Definiowanie kompetencji; problemy definicyjne i pomiarowe kompetencji; Różnorodność kompetencji zawodowych; Wykorzystanie kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacji. R. 2 Satysfakcja z pracy: Satysfakcja z pracy jako kluczowa postawa pracowników; Satysfakcja a zachowania pracowników; Indywidualne i środowiskowe wyznaczniki satysfakcji z pracy; Pomiar satysfakcji pracowniczej; Nie tylko satysfakcja - różnorodność postaw pracowniczych. R. 3 Dopasowanie pracownika do stanowiska, zawodu i organizacji: Koncepcja dopasowania pracownika do środowiska pracy; Dopasowanie do pracy - wykonywanego zawodu i stanowiska; Dopasowanie pracownika do organizacji; Wieloaspektowe podejście do dopasowania pracownika do środowiska pracy. R. 4 Metodyka badań: Problem badań i hipotezy badawcze; Tury badań i próba badawcza; Analizowanie zmienne i narzędzia badawcze. R. 5 Kompetencje pracowników - ocena i charakterystyka wymagań: Identyfikacja skupisk kompetencyjnych; Wymagania kompetencyjne na różnych stanowiskach pracy; Znaczenie kompetencji dla podejmowania i efektywności pracy o różnym charakterze; Kompetencyjna charakterystyka pracowników - determinanty zróżnicowania. R. 6 Satysfakcja z pracy - czynniki środowiskowe i poziom oczekiwań: W poszukiwaniu kluczowych organizacyjnych wymiarów satysfakcji z pracy; Waga czynników środowiskowych w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Determinanty satysfakcji z pracy. R. 7 Luka kompetencyjna a poziom satysfakcji i inne postawy pracownicze: Dopasowanie pracownika do wymagań stanowiska pracy; Rola dopasowania w zakresie posiadanych kompetencji w kształtowaniu satysfakcji pracownika; Inne negatywne skutki poczucia niedopasowania do wymagań stanowiska pracy. R. 8 Zarządzanie oparte na kompetencjach - implikacje praktyczne prowadzonych badań: Proces wdrażania zarządzania zasobami ludzkimi opartego na kompetencjach; Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach na różnych stanowiskach. Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 658.3
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7417-970-6
Zawiera: 1. Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw wysokich technologii: 1.1. Pojęcie i cechy przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.2. Determinanty rozwoju przedsiębiorstw wysokich technologii; 1.3. Analiza sektora wysokich technologii. 2. Kompetencje kadry kierowniczej: 2.1. Istota i swoistość kompetencji kadry kierowniczej; 2.2. Klasyfikacja kompetencji kadry kierowniczej; 2.3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej. 3. Kluczowe kompetencje kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 3.1. Determinanty wykorzystania potencjału przedsiębiorstw wysokich technologii przez kadrę kierowniczą; 3.2. Zbiór kluczowych kompetencji kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 3.3. Kluczowe umiejętności i postawy kadry kierowniczej – wyniki badań pilotażowych. 4. Luka kompetencyjna kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii: 4.1. Organizacja postępowania badawczego; 4.2. Charakterystyka próby badawczej; 4.3. Analiza kluczowych kompetencji kadry kierowniczej: 4.3.1. Wykształcenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.2. Doświadczenie kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.3. Umiejętności kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.3.4. Postawy kadry kierowniczej w przedsiębiorstwach wysokich technologii; 4.4. Model analizy luki kompetencyjnej kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii. Załączniki: 1. Dyspozycje do wywiadu; 2. Kwestionariusz ankiety do badań eksperckich w zakresie wyceny cech; 3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody eksperta na upublicznienie nazwiska w publikacji naukowej; 4. Zbiór kluczowych umiejętności i postaw kadry kierowniczej; 5. Porównanie średnich ważności czynników wpływających na możliwości wykorzystania potencjału zmiennych opisujących przedsiębiorstwa wysokich technologii dla wpływu osób zarządzających – graniczny poziom istotności (p) dla wyników testy t-Studenta ma porównanie dwóch średnich; 6. Kwestionariusz ankiety (badania pilotażowe); 7. Zestawienie organizacji wylosowanych do badań pilotażowych; 8. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (uzupełniony o stwierdzenia do badań pilotażowych); 8a. Podział kluczowych kompetencji kadry kierowniczej przedsiębiorstw wysokich technologii z uwzględnieniem kluczowych umiejętności i kluczowych postaw (układ stwierdzeń po analizie dyskryminacyjnej); 9. Podział sektora wysokiej techniki zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności; 10. Kwestionariusz ankiety; 11. Kwestionariusz ankiety (samoocena); 12. Podziękowanie za udział w badaniach naukowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
No availability information: sygn. 658.1/.5
Book
In basket
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : HELION , 2018. - 384 s. : il. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-283-4272-9
Zawiera: Rozdział 1. Kompetencje HR: ABC kompetencji; Podział i właściwości kompetencji; Kompetencje i work-life balance; Tworzenie modelu (księgi kompetencji); Model kompetencji; Zarządzania procesem szkoleniowym; Określanie celu szkolenia; Określenie grupy odbiorców; Ewaluacja szkolenia; Przykład praktycznego wykorzystania metody Donalda L. Kirkpatricka; Rekrutacja i selekcja pracowników; Zarządzanie oceną pracowniczą; Zarządzanie talentami. Rozdział 2. Kompetencje osobiste: Inteligencja emocjonalna; Kompetencje wchodzące w zakres inteligencji emocjonalnej; Inteligencja niezbędna w codziennym życiu i w pracy; Komunikacja menedżera; Reguła wzmacniaczy i osłabiaczy komunikacyjnych; Bomby i wkręty komunikacyjne; Reguła jasnych i prostych komunikatów; Reguła wzmocnienia i osłabienia emocji a zachęta do zmiany bądź wykonania zadania; Reguła niespełnienia; Reguła zaprzeczeń; Reguła presupozycji; Reguła „Nie oceniaj człowieka, tylko jego zachowania”; Reguła faktów i dowodów; Reguła imadła komunikacyjnego czyli pytania zamknięte sugerujące; Reguła jasnych komunikatów - zero ukrytych intencji; Reguła asertywności na „nie”; Reguła asertywności na „tak”; Asertywna odmowa; Asertywna pochwała i krytyka; Wystąpienia publiczne; Efektywność osobista; Jak być efektywnym; Radzenie sobie z manipulacją; Zarządzanie sobą w stresie; Zarządzanie sobą w czasie; Kreatywność i innowacja. Rozdział 3. Kompetencje zarządcze: Komunikacja wewnętrzna w firmie; Zarządzanie zespołem; Co to oznacza, że ktoś jest z pokolenia X, Y lub Z?; Motywacja (płacowa i pozapłacowa); Etykieta biznesu; Zasada 1 - pierwszeństwo; Zasada 2 - punktualność; Zasada 3 - przywitanie i pożegnanie; Zasada 4 - stosowny ubiór; Zasada 5 - mowa ciała; Zasada 6 - cel spotkania; Zasada 7 - wizytówka (nie ulotka); Zarządzanie wizerunkiem firmy; Przywództwo i autorytet; Delegowanie zadań i uprawnień; Zarządzanie konfliktem; Zarządzanie strategiczne; Zarządzanie zmianą; Akceptowanie zmiany; Coaching i mentoring w zarządzaniu zespołem; Zarządzanie przez cele. Rozdział 4. Prawo pracy: Nawiązanie stosunku pracy (umowa o pracę); Umowa na okres próbny; Umowa na czas określony; Umowa na czas nieokreślony; Umowa na zastępstwo; Zmiana warunków umowy o pracę - porozumienie zmieniające (aneks) i wypowiedzenie zmieniające; Prawa i obowiązki stron stosunku pracy; Obowiązki pracodawcy wobec pracownika; Obowiązki pracownika; Sankcje za niewłaściwe w2ykonywanie obowiązków pracowniczych; Dokumentacja związana z udzielaniem kar; Notatka służbowa; Przeciwdziałanie dyskryminacji, molestowaniu, nierównemu traktowaniu i mobbingowi; Przeciwdziałanie dyskryminacji; Przeciwdziałanie molestowaniu; Przeciwdziałanie nierównemu traktowaniu; Przeciwdziałanie mobbingowi; Czas pracy: Okresy zaliczane i niezaliczane do czasu pracy; Szkolenia zaliczane i niezaliczane do czasu pracy; Dyżur; Podróż służbowa; Systemy czasu pracy; Planowanie, rozliczanie i ewidencjonowanie czasu pracy - główne pojęcia; Ewidencja czasu pracy; Zwolnienia okolicznościowe i nieobecności pracownika; Urlopy wypoczynkowe (wymiar, udzielanie, odmowa i odwołanie z urlopu); Uprawnienia związane z rodzicielstwem; Prawa rodziców; Ochrona danych osobowych i kadrowych; Co to są dane osobowe?; Ochrona i przetwarzanie danych kadrowych; Ochrona wizerunku pracownika; Dane wrażliwe; Zasady kontroli przetwarzania danych osobowych; Powierzenie danych osobowych; Dokumentacja kadrowa: osobowa i płacowa; Rozwiązywanie stosunku pracy (za wypowiedzeniem i bez wypowiedzenia); Wydanie świadectwa pracy. Akty prawne. Orzeczenia sądów. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-912-2
1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy; Nowelizacja Agendy Lizbońskiej; Organizacje uczące się; Strategia ustawicznej edukacji; Nowe wyzwania wobec kadry menedżerskiej; 2. Rodowód kompetentnego kierowania: Nauka o zarządzaniu; Ekonomia i ekonomiki szczegółowe; Nauki o prawie; 3. Kompetencje do pracy z ludźmi: Wyznaczniki kompetencji menedżera; Interakcje z kulturą organizacji; Kompetencje w elastycznych strukturach; Ekonomiczny kontekst kompetencji; Budowanie profilu kompetencji menedżera; 4. Zarządzanie kompetencjami kierownika (menedżera): Kierowanie w organizacji; Kompetencje menedżera jako element kapitału ludzkiego organizacji; Wartość kompetencji kierowniczych jako wielkość kapitału ludzkiego organizacji; Kształtowanie kompetencji menedżera- kierownika; 5. Koncepcje i metody doboru menedżerów: istota i zasady doboru menedżerów; Determinanty doboru typów menedżerów w przedsiębiorstwach; Typy menedżerów w zależności od poziomu kierowania; Typy menedżerów w zależności od stylów kierowania; Determinanty wyboru źródeł rekrutacji określonych typów menedżerów; selekcja kandydatów na menedżerów; 6. Szkolenie i doskonalenie zawodowe: Proces doskonalenia zawodowego w firmie; Szkolenie i doskonalenie menedżerów; Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowych; Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń UE; Kształcenie i szkolenie w przepisach prawa; 7. Organizacja pracy własnej menedżera: Przyczyny niesprawności w organizacji pracy menedżerów; Uwarunkowania efektywności pracy własnej menedżera; Czas i priorytety działania menedżera; 8. Menedżerowie w zarządzaniu zasobami ludzkimi- kontekst aksjologiczny: Pojecie wartości; Wartości kierownicze; Badanie wartości poprzez niekompetencje zagrażające zarządzaniu zasobami ludzkimi
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18838-2
Wprowadzenie. 1. Menedżer w tradycyjnej i współczesnej organizacji: 1.1. Menedżer - rozumienie pojęcia; 1.2. Menedżer w teorii zarządzania i ekonomii; 1.3. Menedżer a przywódca; 1.4. Rola, funkcje i zadania menedżera we współczesnym przedsiębiorstwie; 1.5. Styl kierowania i jego rola w kształtowaniu zachowań innowacyjnych w organizacji. 2. Kompetencje menedżerskie jako przedmiot badań: 2.1. Pojęcie kompetencji i ich znaczenie w pracy menedżera; 2.2. Struktura i cechy kompetencji menedżerskich; 2.3. Klasyfikacje kompetencji menedżerskich; 2.4. Kompetencje indywidualne a organizacyjne. 3. Teoretyczne ujęcie innowacyjności oraz determinanty innowacyjności organizacji: 3.1. Innowacyjność przedsiębiorstw - podstawowe kwestie terminologiczne; 3.2. Uwarunkowania rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw; 3.3. Rola kreatywności i twórczości pracowników w procesie innowacyjnym; 3.4. Zachowania menedżerskie jako czynnik innowacyjności; 3.5. Organizacyjne uwarunkowania innowacyjności przedsiębiorstwa. 4. Kompetencje menedżerskie i ich wpływ na innowacyjność przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych 4.1. Metodyka podjętych badań; 4.2. Doświadczenia wybranych przedsiębiorstw związane z wprowadzaniem innowacji; 4.3. Wiedza, umiejętności, cechy i postawy menedżerów w kontekście innowacyjności przedsiębiorstwa; 4.3.1. Wiedza jako składnik kompetencji menedżerskich sprzyjający wprowadzaniu innowacji; 4.3.2. Umiejętności menedżerskie a innowacyjność organizacji; 4.3.3. Cechy osobowości i postawy sprzyjające wprowadzaniu innowacji w przedsiębiorstwie; 4.4. Organizacyjny kontekst wpływu kompetencji menedżerskich na innowacyjność przedsiębiorstwa; 4.4.1. Strategia a poziom innowacyjności; 4.4.2. Struktura a poziom innowacyjności; 4.4.3. Kultura organizacyjna a poziom innowacyjności; 4.4.4. Procesy operacyjne a innowacyjność; 4.4.5. Wielkość przedsiębiorstwa a poziom jego innowacyjności; 4.5. Modelowe ujęcie kompetencji menedżerskich stymulujących innowacyjność przedsiębiorstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2796-6
Część I Problematyka kształcenia akademickiego pedagogów specjalnych: 1. Rozwijanie umiejętności zrozumienia rodziców jako element ksztalcenia studentów pedagogiki specjalnej, 2. Przygotowania zawodowe pedagogów specjalnych do uczestnictwa w procesie edukacji i rehabilitacji, 3. Student pedagogiki specjalnej jako osoba dorosła, 4. Postawa wobec życia a gotowość do pracy w kontakcie pomocnym u studentów kierunku pedagogka specjalna, 5. Osobowościowe predyspozycje do zawodu pedagoga specjalnego studentów pedagogiki specjalnej, 6. Kompetencje społeczne studentów resocjalizacji. Część II. Kompetencje pedagoga specjalnego w aktualnym ustroju edukacyjnym: 7. Wybrane kompetencje diagnostyczne pedagoga specjalnego - diagnoza pozytywna, 8. Psychopedagogiczne kompetencje nauczycieli szkół specjalnych - w świetle badań, 9. Próba określenia cech nauczyciela szkoły specjalnej dla uczniów upośledzonych umysłowo, 10. Kompetencje nuczyciela wymagane przy pracy z uczniem z uposledzeniem umysłowym w procesie edukacji inkluzyjnej, 11. Kompetencje komunikacyjne wolontariuszy pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, 12. O potrzebie badania związków między wypaleniem zawodowym a hierarchią wartości pedagogów specjalnych, 13. Współczesny pedagog specjalny - jego rozwój i potrzeby zawodowe, 14. Nauczyciel wobec wyzwań przyszłości - dylematy i nadzieje kształcenia i wychowania młodzieży niepełnosprawnej, 15. Nauczyiel wobec medycznych i psychospołecznych problemów dzieci z chorobami alergicznymi. Część III. Mozliwości i uwarunkowania pracy nauczycieli w szkole specjalnej, ogólnodostepnej i integracyjnej: 16. Interakcje społeczne nauczyciel - uczeń na lekcji w szkole spewcjalnej 17. Sukcesy i porazki zawodowe nauczycieli szkół specjalnych, 18. Rola i miejsce surdopedagoga w edukacji uzdolnionego ucznia z wadą słuchu, 19. Kształcenie pedagogów specjalnych a jakość pracy w kontekście integracyjnej i segregacyjnej formy edukacji specjalnej, 20. Edukacja dziecka niesłyszącego w szkole ogóolnodostępnej wyzwaniem nie tytlko dla surdopedagoga, 21. Postrzeganie funkcjonowania społecznego dzieci niepełnosprawnych na tle klasy integracyjnej przez ich rodziców i wychowawców, 22. Rola rodziców i nauczycieli we wspólczesnej szkole, 23. Nowe wyzwania dla pedagoga specjalnego w kontakcie z uczniem niesłyszącym i słabo słyszącym w procesie edukacji integracyjnej i włączającej. Część IV. Pedagogika specjalna w działaniu praktycznym: 24. Wspieranie społecznych kompetencji uczniów klas integracyjnych z wykorzystaniem metody Magic Circle, 25. Znaczenie muzykoterapii i poezjoerapii w rehebilitacji osób niepełnosprawnych, 26. Terapia pedagogiczna na tle kompleksowej rehabilitacji dzieci i młodzieży w Dziennym Centrum Aktywności w Świdniku, 27. Edukacja terapeutyczna dzieci z cukrzycą na turnusach rehabilitacyjntych, 28. Sylwetka terapeuty w domu pomocy społecznej, 29. Pedagog wobec stresu rodzicielskiego matek wychowujących dzieci z uszkodzeniami słuchu, 30. Uwarunkowania efektywności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zagrożonego niepełnosprawnością, 31. Kompetencje społeczne studentów niepełnosprawnych. Możliwości wspomagania i rozowju, 32. Poziom uspołecznienia młodzieży podsądnej w percepcji kuratorów sądowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zarządzanie. HR)
ISBN: 978-83-255-0758-9
1. Wiedza i organizacyjne uczenie się: Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw; Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju organizacji; Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego przedsiębiorstwa; Funkcje kierownicze; 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji: Istota i komponenty kompetencji pracowniczych; Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi konkurencyjnej; Kompetencje pracownicze determinantą kapitału intelektualnego organizacji; Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji; Metody i techniki kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się; 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji uczącej się: Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych; Metodologiczne aspekty kształtowanie kompetencji; Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się; Zmienne sterowanie procesami rozwoju kompetencji; Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu o logikę zbiorów rozmytych; Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych; Instrumenty stymulujące zarządzania wiedzą
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7930-327-4
1. Wiadomości wstępne o komunikacji; 2. Klasyfikacja potrzeb człowieka i ich charakterystyka; 3. Komunikacja interpersonalna; 4. Komunikacja werbalna i niewerbalna; 5. Typologia zachowań klientów; 6. Komunikacja międzynarodowa i międzykulturowa; 7. Podróż psychologiczna; 8. Konflikty międzyludzkie - główne ich przyczyny w miejscu pracy; 9. Różne role w grupie; 10. Negocjacje; 11. Etyka w relacji z drugim człowiekiem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 379.85 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-236-5
Kluczowe znaczenie kompetencji społeczno-psychologicznych we współczesnych koncepcjach i praktyce systemów edukacji ekonomistów i menedżerów. O potrzebie nowej filozofii edukacyjnej. Kompetencje człowieka - tradycja i współczesność. Kompetencje społeczne we współczesnej psychologii i teorii zarządzania. Przegląd wybranych podejść i problemów. Badania nad kompetencjami menedżerów. Przegląd problemów i kierunków. Właściwości psychologiczne i poziom kompetencji społecznych a formy aktywności studentów oraz ich motywacje do edukacji psychologicznej. Synteza badań. Kompetencje społeczne menedżerów i osób bezrobotnych. Własne badania porównawcze z lat 1996-2004. Model kształcenia kompetencji społeczno-psychologicznych u studentów uczelni ekonomiczno-menedżerskich. Wybrane aspekty rozwijania kompetencji społeczno-psychologicznych. Kierunki dalszych badań w zakresie kompetencji społeczno-psychologicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again