13 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-847-7
1. Agresja - słowo wstępne, 2. Agresywne zachowania uczniów w świetle badań porównawczych z 1997 i 2003 roku, 3. Przestępczość nieletnich w Poslce w świetle statystyk, 4. Bezpieczenstwo szkoły w opinii nauczycieli, 5. Wpływ klimatu szkoły na przejawianie przez uczniów agresji i przemocy w szkole, 6. Zapobieganie przemocy rówieśniczej w szkole, 7. Refleksje nad wynikami badan agresji, 8. Agresja w szkole. Uwarunkowania społeczne i kulturowe, 9. Polityka oświatowa państwa. zadania i ułomności, 10. Rodzina i szkoła w systemie wychowania, 11. Pedagogika resocjalizacyjna wobec przemocy i agresji, 12. Agresja dzieci i młodziezy - wyjaśnienie socjologiczne, 13. System psychoprofilaktyki rozowju i edukacji a przeciwdziałania zachowaniom dewiacyjnym dzieci i młodzieży, 14. Agresywne zachowania młodziezy jako konsekwencja zaburzonych procesów poznawczych. Doniesienie z badań, 15. Profilaktyczna pomoc wychowawcza szkole w zapobieganiu agresji: znaczenie kompetencji społecznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-211-1793-5
1. Siła i bezsilność w sytuacjach mobbingu, 2. Co to jest mobbing?, 3. Profilaktyka przez wzmacnianie poczucia własnej wartości, 4. Wspierac dzieci w okresie dojrzewania, 5. Mobbing jako wyzwanie dla pedagogiki, 6. Co może zrobić nauczyciel
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Wychowawcy)
ISBN: 978-83-7489-127-1
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89120-60-7
1. Podstawowe ustalenia. 2. Typowe wzorce zachowań outsidera. 3. W matni. 4. Co mogą zrobić rodzice? 5. Co mogą zrobić nauczyciele?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (5 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-327-3
1. Wokół problemu napastowania seksualnego; 2. Wymiary seksualnego napastowania; 3. Różne formy napastowania seksualnego; 4. Szkolny program przeciwdziałania przemocy seksualnej w relacjach rówieśniczych; 5. Prawo- wybrane przepisy dotyczące równouprawnienia płci, molestowania seksualnego w pracy i przemocy; 6. Scenariusze zajęć dla młodzieży do programu profilaktycznego dotyczącego przemocy ze względu na płeć.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-432-7
1. Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówieśniczego ; 2. Pojęcie i rodzaje odrzucenia rówieśniczego ; 3. Status odrzucenia w grupie i podtypy dzieci odrzuconych rówieśniczo ; 4. Zjawisko odrzucenia ucznia przez rówieśników ; 5. Determinanty odrzucenia rówieśniczego ; 6. Konsekwencje odrzucenia rówieśniczego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja i reforma)
ISBN: 83-233-1979-0
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-88278-92-4
1. Przemoc, agresja w świetle teorii i badań: Przyczyny agresji wśród uczniów - teoria i badania empiryczne; Przejawy agresji w sieci zniewolonych dróg (analiza historyczno-porównawcza); Fenomenologiczne ustrukturyzowanie problemu agresji jako koincydencji podmiotu, akty i przedmiotu; Agresja i przemoc w szkole w świetle badań; Zjawisko mobingu wśród uczniów szkół gimnazjalnych w świetle przeprowadzonych badań; Agresja wśród młodzieży gimnazjalnej; Agresywne zachowania dzieci i młodzieży - próba holistycznego ujęcia diagnozowanego problemu. 2. Biopsychologiczne uwarunkowania przemocy i agresji: Indywidualne i społeczne determinanty agresywności uczniów klas czwartych; Poszukiwania związków pomiędzy osobowością i sprawnością fizyczną młodzieży w okresie adolescencji; Zapotrzebowanie na stymulację a zachowania agresywne uczniów; W poszukiwaniu źródeł zachowań antyspołecznych. Agresja w naturze ludzkiej - próba ujęcia interdyscyplinarnego; Czynniki warunkujące agresję u młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim i normie intelektualnej; 3. Socjokulturowe czynniki wzmacniające zachowania agresywne: Gry komputerowe i sieciowe jako stymulator zachowań agresywnych dzieci i młodzieży; Model instytucji szkolnictwa w świetle struktur prawno-organizacyjnych. Redukcja czy generowanie zjawiska agresji; System szkolny a problem agresji; Radzenie sobie ze stresem jako forma profilaktyki zachowań agresywnych; Ustawodawstwo prorodzinne oraz rodzina - czy przyczynia się do wzmacniania zachowań agresyjnych u dzieci i młodzieży? Ryzykowne zachowania związane z używaniem substancji psychoaktywnych w opinii młodzieży; Wartości preferowane przez licealistów doświadczających przemocy w pryzmacie ich dotychczasowych osiągnięć; Wpływ agresji na proces wychowania młodzieży do wartości; 4. Profilaktyka przemocy i agresji w szkole: Przejawy i formy agresji w szkole jako narastający problem w polskiej edukacji. Rola nauczyciela- wychowawcy w profilaktyce agresji; diagnoza i działania profilaktyczne podejmowane przez nauczycieli wobec ucznia agresywnego; Przeciwdziałania zachowaniom agresywnym w szkole; Współpraca nauczycieli i rodziców szansą na zapobieganie zachowaniom agresywnym dzieci i młodzieży; Profilaktyka agresji w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem metody projektu edukacyjnego; Programy rówieśnicze jako nowa forma działań zapobiegających agresji w zakresie profilaktyki pierwszorzędowej oraz drugorzędowej; Festiwal Małych Form Teatralnych pod hasłem "Dramat i tragedię pozostaw teatrowi"- zwrot ku kreatywnej i skutecznej profilaktyce; Rola komunikacji w konflikcie wśród młodzieży gimnazjalnej (na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego); Trening Zastępowania Agresji- ART.; 5. Rozwiązywania systemowe problemu przemocy i agresji: Profilaktyka zachowań agresywnych w warunkach otwartych instytucji probacyjnych; Przemoc jako wyzwanie dla profilaktyki w wychowaniu do dorastania wśród sprzeczności; Terapia kompatybilna wobec ucznia agresywnego; Projekt programu przeciwdziałania agresji i przemocy wśród dzieci i młodzieży szkolnej na terenie dzielnicy Śródmieście w Warszawie w 2007 roku; Znaczenie wartości w profilaktyce zachowań agresywnych i przestępczych wśród młodzieży; Kształtowanie umiejętności prospołecznych dzieci i młodzieży jako ważny element profilaktyki agresji; Agresja w języku polityki; Pochwała agresywności czyli o waleczności i przedsiębiorczości; Pedofilia jako przemoc seksualna wobec nieletnich, typologia postaw i sprawców
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3039-4
Rozdział 1: Wprowadzenie. Rozdział 2: Zmartwienia rodziców. Rozdział 3: Istota przemocy szkolnej. Rozdział 4: Badania nad przemocą szkolną. Rozdział 5: Wasze dzieci w szkole. Rozdział 6: Informowanie. Rozdział 7: Świadkowie. Rozdział 8: Wchowanie a prawidłowy rozwój dziecka. Rozdział 9: Rodzice jako nauczyciele życia. Rozdział 10: Rodzice pomagają dzieciom, które zetknęły się z przemocą. Rozdział 11: Jak dobre szkoły radzą sobie z przemocą. Rozdział 12: Wybrane pytania i odpowiedzi. Załącznik 1: Diagram dłoni - pomoc dla najmłodszych uczniów. Załącznik 2: Metody intewencji w przypadkach znęcania się. Załącznik 3: Wskazówki dotyczące szkolnych strategii przeciwdziałania przemocy. Załącznik 4: Wskazówki dotyczące przeciwdziałąnia przemocy elektronicznej. Załącznik 5: Przeciwdziałanie przemocy w programach szkolnych. Załącznik 6: Kwestionariusz do oceny poziomu przemocy. Załącznik 7: Programy i metody przeciwdziałania przemocy. Załącznik 8: Przydatne strony internetowe poświęcone przemocy w szkole.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61121-39-8
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again