107 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-64000-15-7
Zawiera: Czym jest przemoc?; Co myślimy o przemocy?: Strategie powstrzymania przemocy; Skąd się bierze przemoc?; Kto i dlaczego stosuje przemoc?; Jak powszechne jest zjawisko przemocy?; O procesie wchodzenia w przemoc; Przemoc wobec dziecka: Rodzaje przemocy wobec dziecka; Co nas nie zabije, to nas wzmocni…, czyli o konsekwencjach przemocy; Alkohol a przemoc w rodzinie; Początki przeciwdziałania przemocy w rodzinie w Polsce; Idea pracy interdyscyplinarnej; Kompetencje służb; Praca interdyscyplinarna w świetle ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie: trudności występujące w pracy zespołowej; Korzyści z pracy w zespole interdyscyplinarnym; Interwencja: Procedura „Niebieskie Kart”; Zadania służb przy uruchamianiu procedury „Niebieskie Karty”; Co się dzieje po interwencji?; Wychodzenie z przemocy; Gdzie szukać pomocy?; Prawo a przemoc w rodzinie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-35-7
1. Agresja - główne pojęcie i narzędzia pomiaru, 2. Teorie zachowania agresywnego, 3. Różnice indywidualne w agresji, 4. Wpływy sytuacyjne na agresję, 5. Przemoc w mediach a agresja, 6. Agresja w sferze publicznej, 7. Przemoc w rodzinie, 8. Agresja seksualna, 9. Kontrola i prewencja zachowania agresywnego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
ISBN: 83-7308-018-X
1. Bezpieczeństwo- zagrożenia dzieci i młodzieży w ujęciu psychologii; 2. Ochrona małoletniego przed złym traktowaniem i prawnokarna ochrona prawidłowego rozwoju człowieka; 3. Rozpoznany stan przestępczości nieletnich oraz poziom demoralizacji i patologii rodziny w województwie śląskim w 1999 roku; 4. Działania sądownictwa rodzinnego na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją, w tym alkoholizmem i narkomanią w obrębie Sadu Okręgowego w Katowicach; 5. Kontrola wychowawcza w rodzinie a typy zaburzeń w zachowaniu dzieci; 6. Przemoc wobec dziecka w rodzinie i jej eliminowanie; 7. Wpływ postaw rodzicielskich na kształtowanie się agresywnych zachowań dzieci; 8. Zagrożenia społeczne w percepcji dzieci i młodzieży; 9. Młodzież o przyczynach, przejawach, skutkach i profilaktyce przestępczości nieletnich; 10. Negatywne przejawy podkultury szkolnej jako czynnik zagrożenia bezpieczeństwa ucznia; Zachowania agresywne dzieci w wieku szkolnym; 11. Demoralizacja i przestępczość nieletnich w środowisku wielkomiejskim w okresie przemian społeczno-gospodarczych w Polsce w latach 1985-1994 (na Chorzowa); 12. Telewizja- zagrożenie czy inspiracja? Z zagadnień oddziaływania telewizji na dziecko; 13. Kompensacja braku poczucia bezpieczeństwa dzieci w zastępczym środowisku rodzinnym; 14. Wybrane aspekty pracy z dzieckiem niewidomym i słabo widzącym; 15. Problemy profilaktyczne podstawą walki z uzależnieniem od środków odurzających;
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7278-142-0
Ciało i moralność I. Mówić, lecz nie powiedzieć 1. Głęboka cześć dla rodziców i jej tragiczne skutki 2. Walka o wolność w dramatach i ignorowanie krzyku własnego ciała 3. Zdrada wobec własnych wspomnień 4. Nienawiść do samego siebie i niespełniona miłość 5. Uwięzione dziecko i konieczność zapierania się bólu 6. Miłość matczyna, która nie pozwala oddychać 7. Mistrz odszczepiania emocji II. Terapia oparta na tradycyjnej moralności a wiedza ciala 1. Maltretowanie dzieci jako rzecz oczywista 2. Na karuzeli uczuć 3. Ciało jako strażnik prawdy 4. Czy wolno mi to powiedzieć? 5. Morderstwo jako sposób ucieczki od własnej prawdy 6. Narkotyki - oszukiwanie ciała 7. Mamy prawo to zrozumieć III. Anoreksja: tęsknota za prawdziwym porozumieniem IV. Dziennik Anity Fink
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7414-264-9
1. Bezpieczeństwo osobiste. 2. Nietykalność. Prawo do zachowania integralności cielesnej. 3. Wolność. 4. Godność. 5. Równość. O niektórych aspektach sytuacji kobiet w Polsce. Akty prawne: Karta Narodów Zjednoczonych (fragmenty); Światowa Konferencja Praw Człowieka: Deklaracja wiedeńska i Program działania (fragmenty); Międzynarodowa Konferencja na rzecz Ludności i Rozwoju: Równość kobiet i mężczyzn z perspektywy owej tożsamości płci, sprawiedliwość i uwłasnowolnienie kobiet (fragmenty); Deklaracja o Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet; Deklaracja pekińska; Konwencja w sprawie likwidacji wszelkich form dyskryminacji kobiet; Protokół fakultatywny do Konwencji w sprawie likwidacji wszelkich form dyskryminacji kobiet.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7930-321-2
1. Kim są sprawcy przemocy domowej?; 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie; 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich.
Bibliogr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89501-52-X
I. Podstawy diagnozy psychopedagogicznej 1. Diagnoza psychopedagogiczna - ogólne założenia teoretyczne 2. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 3. Podstawowe techniki diagnostyczne w psychologii i pedagogice II. Główne obszary diagnozy psychopedagogicznej - założenia teoretyczne i rozwiązania metodologiczne 1. Diagnoza środowiska wychowawczego rodziny - założenia teoretyczne 2. Wybrane koncepcje i środki diagnozy rodziny 3. Diagnoza niektórych problemów funkcjonowania rodziny jako środowiska wychowawczego - przemoc i zaniedbywanie dzieci 4. Sytuacja szkolna jako przedmiot diagnozy psychopedagogicznej 5. Diagnoza dojrzałości szkolnej jako podstawa prognozy funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 6. Diagnoza funkcjonowania dziecka w szkole 7. Diagnoza dysleksji rozwojowej jako postawa prognozy trudności w uczeniu się - model psychopedagogiczny 8. Odmowa chodzenia do szkoły jako zaburzenie funkcjonowania dziecka w sytuacji szkolnej 9. Błąd wychowawczy jako kategoria diagnozy sytuacji szkolnej i jakości środowiska rodzinnego 10. Diagnoza sytuacji społecznej w klasie szkolnej 11. Techniki projekcyjne w psychopedagogicznym diagnozowaniu sytuacji rodzinnej i szkolnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (9 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-921930-1-6
Cz.I Szanse wychowawcze oraz zagrożenia we współczesnej rodzinie: 1. Współczesne dziecko i obraz jego dzieciństwa - nowe szane wychowawcze oraz zagrożenia, 2. Wspomóc rodzinę w zapewnieniu dobrego wychowania, 3. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie dysfunkcyjnej, 4. Rodzina źródłem kapitału ludzkiego, 5. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju, 6. Rola rodziny w realizowaniu potrzeb dziecka, 7. Znaczenie metody modelowania i zadaniowej w wychowaniu rodzinnym. Cz. II Obraz dziecka i dzieciństwa - historia i współczesność: 1. Dobro dziecka w literaturze pamiętnikarskiej XVII wieku, 2. Edukacja domowa dzieci w polskich rodzinach ziemiańskich w XIX wieku, 3. Relacje ojciec-dziecko i ich znaczenie w procesie wychowania rodzinnego, 4. Rodzice i dziecko - aksjologiczne aspekty obrazu dziecka, 5. Rodzinne uwarunkowania obrazu JA i poczucie własnej wartości dzicka, 6. Tematyka rodzinna w kształceniu zintegrowanym, 7. Doświadczenia emocjonalne i społeczne dziecka w rysunku projekcyjnym rodziny. Cz.III Instytucjie wspierające dzicko i rodzinę: 1. Wsppółdziałanie rodziców ze szkołą na rzecz dobra dzicka na przykładzie szkół STO, 2. Organizacja wczesnej pomocy terapeutycznej dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, 3. Literatura dziecięca w terapii lęków u dzieci, 4. Policyjne działania na rzecz ochrony dziecka - program wczesnej profilaktyki zagrożeń "Bezpieczny przedszkolak", 5. Przestępstwo znęcania się w opinii społecznej, 6. Ingerencja sądu rodzinnego w sprawowanie władzy rodzicielskiej, 7. Pomoc społeczne na rzecz dziecka i rodziny, 8. Prawna ochrona rodziny i nieletniego w świetle kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89629-35-6
1. Wprowadzenie, 2. Zespół dziecka maltretowanego, 3. Problem dziecka maltretowanego w rodzinie, 4. Ochrona praw dziecka i rodziny (prawo polskie i standardy prawa międzynarodowego), 5. Normatynwe podstawy ochorny zdrowia dzieci, 6. Rodzina - środowiskiem pełnego rozwoju dziecka, 7. Rola komunikacji w wychowaniu dziecka w rodzinie, 8. Rozmowa z wcześniakiem, 9. Granice ratowania życia skrajnie niedojrzałych wczesniaków. Poglądy lekarzy i pielęgniarek, 10. Uczeń w polskiej szkole w XXI wieku, 11. Prawo do życia dzieci niepełnosprawnych i co dalej?, 12. Rysunek w medycynie - rola w diagnostyce i terapii, 13. Dziecko w stanie terminalnym w rodzinie, 14. Odmienność i nietolerancja - romskie dziecko w społeczeństwie większości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2661-8
Przemoc wobec dzieci: Charakterystyka sprawców przemocy w rodzinie; Psychologiczne uwarunkowania realizacji zadań rozwojowych przez dzieci alkoholików; Wstyd u dzieci krzywdzonych - mechanizmy i konsekwencje; Seksualność osób skazanych za czyny seksualne z małoletnim (pedofilne) i jej uwarunkowania; Fantazje w modelu motywacyjnym przestępstwa seksualnego; Terapia kognitywno-behawioralna nieletnich sprawców przestępstw seksualnych; Psychologiczna charakterystyka kobiet agresywnych seksualnie; Postawy wobec sytuacji dziecka wykorzystywanego seksualnie, przejawiane przez studentów psychologii, prawa, pedagogiki i medycyny - analiza porównawcza wyników badań, Bidula - studium przypadku. Opiniowanie sądowo-psychologiczne i ochrona dziecka krzywdzonego: Ochrona interesu dziecka w polskich regulacjach prawnych w okresie transformacji ustrojowej. Perspektywa biegłego psychologa sądowego; Przemoc wobec dziecka a możliwości oddziaływania psychologiczno-prawnego w sprawach rodzinnych i karnych; Opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach nieletnich - błędy proceduralne i merytoryczne; Interdyscyplinarna współpraca w zakresie ochrony dziecka - małoletniej ofiary lub świadka przestępstwa na przykładzie doświadczeń środowiska lubelskiego. Mechanizmy psychologiczne: Zjawisko przymuszającego wpływu społecznego w etiopatogenezie zachowań agresywnych; "Odzyskane wspomnienia" - kwestie psychologiczne, etyczne i prawne; Jak dzieci rozumieją i ujmują czas? Psychologia czasu w ujęciu rozwojowym i jej implikacje praktyczne; Zjawisko zemsty w ujęciu procesualnym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-767-4
Zawiera: Rozdział I. Mechanizmy psychologiczne pozostawiania w krzywdzącej relacji. Wybrane koncepcje. 1. Wyuczona bezradność; 2. „Pranie mózgu”; 3. Współuzależnienie ofiar przemocy; 4. Syndrom sztokholmski; 5. Zespół zaburzeń stresu pourazowego – PTSD; 6. Teoria cyklu przemocy Lenory E. Walker; 7. Wtórne zranienie. Rozdział II. Formy i procedury pomocy osobom doświadczającym przemocy w rodzinie. 1. Pomoc osobom doświadczającym przemocy w rodzinie w świetle obowiązujących przepisów prawa; 2. Rola zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie; 3. Procedura „Niebieskie Karty”. Rozdział III. Charakterystyka grupowych form pomocy psychologicznej. 1. Rozwój grupowych form pomocy; 2. Rodzaje grupowych form pomocy; 3. Modele grup dla ofiar urazu; 4. Historia grup dla osób doświadczających przemocy; 5. Istota grup wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie. Rozdział IV. Organizowanie grup wsparcia dla osób doświadczających przemocy w rodzinie. 1. Planowanie i organizacja grupy wsparcia; 2. Zasady grupowe i kontrakt; 3. Fazy pracy w grupie; 4. Kompetencje i rola moderatora grupy; 5. Niektóre problemy występujące w grupie. Rozdział V. Grupy wsparcia dla osób doświadczających przemocy na terenie województwa mazowieckiego. 1. Początki działalności grup dla osób doświadczających przemocy na terenie Warszawy; 2. Instytucje i organizacje tworzące grupy dla osób doświadczających przemocy na terenie Warszawy i województwa mazowieckiego; 3. Rodzaje grup dla osób doświadczających przemocy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-137-5
Zawiera: Wstęp; 1. Rozwój instrumentarium polityki społecznej na ziemiach polskich do połowy XX wieku; 2. Normatywne i organizacyjne uwarunkowania polityki społecznej; 3. Patologika społeczna jako naukowy instrument polityki społecznej; 4. Edukacja kulturowa narzędziem polityki profilaktyki społecznej; 5. Instrumenty monitorowania i controllingu w uczelniach publicznych; 6. Instrumenty finansowania polityki społecznej; 7. Raportowanie spółek w zakresie społecznie odpowiedzialnego biznesu; 8. Reklama zamknięta w okowach prawa; 9. Policja instrumentem polityki społecznej państwa (na przykładzie problemów nieletnich w powiecie zgierskim); 10. Środki prawne zwalczania przemocy w rodzinie; 11. Między sein a sollen. Tryb określania dóbr chronionych prawem na przykładzie przestępstw i wykroczeń przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji; 12. Polityka karna państwa w aspekcie zwalczania przestępczości przeciwko bezpieczeństwu w komunikacji; 13. Prawnoadministracyjne instrumenty przeciwdziałania zjawisku niealimentacji; 14. Postępowanie w przedmiocie przymusowego leczenia osób uzależnionych od alkoholu i narkotyków; 15. Instrumenty wspierania zdrowia a polityka społeczne - wybrane problemy; 16. Potrzeba instytucjonalnego wsparcia wobec ludzi z otyłością; 17. Doradztwo i pośrednictwo zawodowe jako instrumenty polityki społecznej; 18. Doradztwo edukacyjno-zawodowe w kontekście projektowania karier na współczesnym rynku pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 304 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-413-9
1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane?, 2. Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?, 3. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości, 4. Dać czy nie dać klapsa?, 5. Przekazywanie zdrowego podejścia do seksu, 6. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy?, 7. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole, 8. Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele?, 9. W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
CD 1. Jak rozpoznać czy dziecko jest molestowane? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne przy tobie?
CD 2. Umacnianie w dziecku poczucia własnej wartości ; Dać czy nie dać klapsa? ; Przekazywanie zdrowego podejścia do sukcesu.
CD 3 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w domu i podczas zabawy? ; Czy twoje dziecko jest bezpieczne w szkole?
CD 4 Czy twoje dziecko jest bezpieczne w kościele? ; W poszukiwaniu uzdrowienia i przebaczenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. A (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 82 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Kształtowanie systemu zapobiegania przemocy w rodzinie; Przemoc w rodzinie- doświadczenia wymiaru sprawiedliwości w relacjach policja- prokuratura- sądy; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach Zespołu Prawa Rodzinnego z punktu widzenia realizowanej polityki społecznej; Realizacja polityki karnej w świetle uregulowań prawnych, działalności służ© bezpieczeństwa publicznego i orzecznictwa sądowego; przemoc wobec kobiet w rodzinie z punktu widzenia ofiar; Przemoc w rodzinie na wsi. Perspektywy wychodzenia z przemocy; Doświadczenia Centrum Praw Kobiet w pracy z ofiarami przemocy. Ofiara- policja, ofiara- prokuratura, ofiara-sąd; Niebieska karta jako narzedzie zapobiegania przestępczości; Realizowane formy zapobiegania przemocy w rodzinie w doświadczeniach Ogólnopolskiego Pogotowia dla ofiar przemocy w rodzinie Niebieska Linia; Dzieci- ofiary przemocy w rodzinie; Ochrona dziecka przed przemocą; Diagnoza zjawiska przemocy wobec dzieci; Zabezpieczenie interesów dziecka w postępowaniu sądowym; Realizacja konstytucyjnego prawa dziecka do ochrony przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacja w działalności RPO; System reagowania na przemoc wobec dzieci. Działalność Fundacji Dzieci Niczyje. Pomoc dzieciom, ofiarom krzywdzenia; System reagowania na przemoc wobec dzieci; Eksmisja z mieszkania za znęcanie się nad członkiem rodziny; Potrzeba monitorowania sytuacji zagrożenia dzieci; Zakaz karcenia fizycznego jako formy stosowania środków wychowawczych; System reagowania na przemoc wobec dzieci w świetle doświadczeń Komitetu Ochrony Praw dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biuletyn RPO. Źródła nr 3 / 2010)
1. Wystapienia Inauguracyjne; 2. Dzieci a przemoc: Dzieci w realcach przemocowych- jako ofiary, świadkowie lub sprawcy przemocy; Społęczno-medyczne aspekty Zespołu Dziecka Maltretowanego. Od Hipokratesa i Platona do współczesności; Budowanie świadomości społecznej na przykładzie kampanii "Kocham. Nie biję" oraz "Kocham. Reaguję"; 3. Kobiecy a przemoc: Przemoc ma płeć. Wymazywanie kobiet z programów antyprzemocowych; Konsekwencje przemocy wobec kobiet. Kobiety- zabójczynie; 4. Marginalizowane ofiary przemocy: Niebezpieczna starość; Męzczyzna jako ofiara przemocy domowej; Doświadczenia przemocy przez osoby niepełnosprawne; Doświadczenia przemocy przez osoby homoseksualne; 5. Narzedzia wpływu na zmianę postawy sprawców przemocy: Resocjalizacja sprawców przemocy w warunkach więziennych; Za i przeciw mediacji w sprawach dotyczących znęcania; Terapia sprawców. Modele i rola organizacji pozarządowych; Powrót sprawcy przemocy do środowiska rodzinnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-331-0
1. Interpersonalne traumatyczne zdarzenia w rodzinie przyczyną i skutkiem cyklów przemocy; 2. Czynniki społeczne i środowiskowe cyklów przemocy; 3. Czynniki rodzinne przekazywania przemocy; 4. Czynniki osobowe cyklów przemocy; 5. Czynniki biologiczne związane z cyklami przemocy; 6. Czynniki związane z interwencją psychologiczną podtrzymującą przemoc; 7. Procesy transmisji przemocy z pokolenia na pokolenie w kontekście life-span; 8. Czynniki sprzyjające przerwaniu cyklu przemocy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-92-9
Wprowadzenie: 1. Ograniczanie negatywnych zachowań wobec dzieci- spojrzenie w przeszłość; 2. Współczesna "ideologia" przeciwdziałaniu krzywdzeniu dzieci; 3. Dlaczego trudno jest skutecznie ograniczać krzywdzenie dzieci?; I. Krzywdzenie dzieci jako przedmiot politycznego zainteresowania: 1. Początki międzynarodowego zainteresowania sytuacja dzieci krzywdzonych; 2. Współczesny status problematyki dzieci krzywdzonych na arenie międzynarodowej; II. Temat krzywdzenia dzieci w dokumentach międzynarodowych- poziom globalny: 1. Raport Komitetu Praw Dziecka ONZ o przemocy wobec dzieci; 2. Komentarz Ogólny nr 8 Komitetu Praw Dziecka ONZ; 3. Światowy raport o przemocy wobec dzieci niezależnego eksperta ONZ P.S. Pinheiro; III. Polityka europejska w kwestiach krzywdzenia dzieci: 1. Zainteresowanie problemem krzywdzenia dzieci w polityce europejskiej; 2. Charakter preferowanych działań; 3. Inicjatywy na rzecz ochrony dzieci krzywdzonych w Europie; 4. Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w podstawowych dokumentach Rady Europy i Unii Europejskiej; IV. Europejskie instrumenty ochrony dzieci przed krzywdzeniem: 1. Podstawowe dokumenty w kwestii przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci w państwach europejskich; 2. Prohibicja kar fizycznych państwach europejskich; 3. Regulacje europejskie związane pośrednio z problemem krzywdzenia dzieci w rodzinie; 4. Orzecznictwo Trybunałów europejskich; V. Europejskie inicjatywy w kwestii krzywdzenia dzieci: 1. Raporty, komunikaty i deklaracje; 2. Programy unijne; VI. Podsumowanie- obraz i perspektywy ochrony dzieci przez krzywdzeniem w Europie: 1. Praktyka przeciwdziałania krzywdzeniu dzieci w państwach europejskich; 2. Europejskie modele ochrony dzieci przed krzywdzeniem. Synteza
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 341 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again