53 results
Book
In basket
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
ISBN: 83-85220-67-4
1. Wstęp: o początkowych zamiarach i rezultatach pracy; Determinowania poznawanie i redukcjonizm; 2. Pojęcie przyczynowości w teoretycznych wizjach świadomości; Przyczynowość w koncepcji współczesnego interakcjonistycznego dualizmu; Mechanicyzm a hipoteza jaźni jako systemu luźno związanego z mózgiem; Paradoksy teorii identyczności; 3. Percepcja, pamięć, wyobraźnia: Teorie percepcji a problem zależności przyczynowo- skutkowych; Pamięć; Wyobrażenia i wyobraźnia; 4. Przyczynowość a zjawiska intencjonalne: Intencjonalność a pojęcie reprezentacji; Intencjonalność; Cognitive science, cognitive neuroscience a wittgenstenizm i filozofia postmodernizmu. Postmodernistyczne krytyki i pojęcie reprezentacji; 5. W kierunku nieklasycznego pojmowania przyczynowości: Wola i akty woli. Wola jako problem filozoficzny; Czy naukowa psychologia może zajmować się zjawiskami woli?; 3. Przyczynkowość a zjawiska woli i zjawiska świadomości; 4. Możliwość redukcjonizmu w psychologii procesów poznawczych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-3229-3
Zawiera: Teorie dwusystemowe w psychologii; Proponowany model teoretyczny związków emocji i p4rocesów poznawczych; Metody badań – w stronę obiektywizacji metody porównań między dwoma systemami; Rola genezy ładunku emocjonalnego w procesach przetwarzania słów; Rola typów aktywacji w zadaniach wymagających kontroli poznawczej; wpływ genezy emocji na preferowany typ przetwarzania w sytuacjach ambiwalentnych; Status proponowanego modelu teoretycznego i dalsze pytania badawcze.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 143)
ISBN: 978-83-232-1906-4
1. Dziecięce teorie umysłu - podejścia wyjaśniające: Wprowadzenie; Metody pomiaru umysłu; Podejścia wyjaśniające; Podsumowanie. 2. Funkcje wychowawcze - z perspektywy rozwojowej: Problem struktury; Metody do pomiaru funkcji wykonawczych w badaniach nad dziećmi; Teorie rozwoju funkcji wychowawczych; Podsumowanie. 3. Problem relacji między rozwojem teorii umysłu i funkcji wykonawczych: Rozwój teorii umysłu prowadzi do lepszej samokontroli; Funkcje wykonawcze jako warunek wstępny rozwoju teorii umysłu; Rozumowanie warunkowe jako wspólny funkcjonalny składnik; Wspólne struktury mózgu; Komponent wykonawczy w testach teorii umysłu; Podsumowanie. 4. Relacja miedzy teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nad nietypowym rozwojem; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u osób z autyzmem; Jaki aspekt funkcji wykonawczych jest szczególnie osłabiony w autyzmie?; Badania podłużne nad związkiem TU-FW w autyzmie; Teoria umysłu i funkcje wykonawcze u dzieci z ADHD; Relacja Tu-FW w świetle badań nad innymi zaburzeniami rozwojowymi. 5. Relacja między teorią umysłu a funkcjami wykonawczymi w świetle badań nas normalnym rozwojem: Wczesne dzieciństwo; Średnie dzieciństwo; Dane przemawiające za i przeciwko poszczególnym stanowiskom. 6. Natura utajonej kompetencji mentalnej: Zjawisko antycypacyjnej reakcji wzrokowej; Utajona kompetencja mentalna jako okres gotowości do odnoszenia korzyści z jawnego uczenia się; Wzrokowe reakcje antycypacyjne u dzieci z autyzmem; Reakcje antycypacyjne a reguła "widzieć=wiedzieć" oraz pytania kontrolne; Czy reakcje wzrokowe faktycznie wyrażają nieświadomą wiedzę?; Rola funkcji wykonawczych i syntaktyki w przejściu od utajonej do jawnej kompetencji mentalnej; Dalsze dowody na rzecz niezależności reakcji antycypacyjnych od kontroli hamowania; Hipotezy dotyczące natury i pochodzenia reakcji antycypacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-696-1
Emocje; Głód i apetyt; Motywacja społeczna; Motywacja i zachowania seksualne; Stres i radzenie sobie z nim
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 14)
ISBN: 978-83-01-15710-4
1. Ewolucyjne źródła dyspozycji poznawczych: mózgi, złożone środowiska, ewoluujące umiejętności; 2. Poznanie społeczne: lustrzane neurony, automatyzmy a refleksje, rozpoznanie umysłów; 3. Język: przestrzenie mentalne, znaczenia zobrazowane, interpretacja pragmatyczna; 4. Najnowsze tendencje w kognitywistyce: podejmowanie decyzji, neurotyka, neuroestetyka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Główne idee współczesnej psychologii / Tadeusz Tomaszewski. - Wyd.3 popr. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 1998. - 209, [1] s. ; 21 cm.
ISBN: 83-86770-70-8
1. Historyczne korzenie współczesnej myśli psychologicznej, 2. Kryzys psychologii klasycznej, 3. Psychologia klasyczna, 4. Behawioryzm, 5. Psychoanaliza, 6. Psychologia postaci, 7. Człowiek i świat, 8. Psychologia poznawcza, 9. Psychologia osobowości, 10. Psychologia w Polsce, 11. Spojrzenie w przyszłość
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Krótkie wykłady z psychologii)
ISBN: 978-83-01-15554-4
1. Psychologia przednaukowa; 2. Fizjologia, psychofizyka i nauka o umyśle; 3. Niemcy i narodziny nowej nauki; 4. Początki psychologii naukowej w Ameryce; 5. Wczesne nurty psychologiczne; 6. Narodziny amerykańskiej psychologii stosowanej; 7. Psychoanaliza; 8. Behawioryzm; 9. Nowy zawód: psycholog; 10. Psychologia działań i przemian społecznych; 11. Psychologia poznawcza
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 83-85543-41-4
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Koncepcje psychologiczne człowieka / Józef Kozielecki. - Wyd. 5 zm. i rozszerz. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 1995. - 292 s. ; 20 cm.
ISBN: 83-903103-1-7
Cz.I Koncepcja behawiorystyczna, czyli człowiek zewnątrzsterowany; Cz.II Koncepcja psychodynamiczna, czyli człowiek niedoskonały; Cz.III Koncepcja poznawcza, czyli człowiek samodzielny; Cz.IV Koncepcja humanistyczna, czyli dążenie do samorealizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-47-3
Cz.I Koncepcja behawiorystyczna, czyli człowiek zewnątrzsterowany; Cz.II Koncepcja psychodynamiczna, czyli człowiek niedoskonały; Cz.III Koncepcja poznawcza, czyli człowiek samodzielny; Cz.IV Koncepcja humanistyczna, czyli dążenie do samorealizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63354-06-0
Zawiera: 1.Proces uczenia się z perspektywy psychologii poznawczej, 2. W oszukiwaniu poznawczych predyktorów osiągnięć szkolnych, 3. Tyle rzeczy mnie rozprasza – procesy kontroli uwagi, 4. Pamięć robocza – istotna zmienna w badaniach edukacyjnych, 5. Lęk i poczucie bezradności na lekcjach, 6. Wybrane predyktory osiągnięć szkolnych – model podsumowujący, 7. Poznawcze korepetycje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Horyzonty Nowoczesności - teoria - literatura - kultura / przewod.kom.red Ryszard Nycz ; 44)
ISBN: 83-242-0672-8
Kultura, umysł i edukacja; Pedagogia potoczna; Złożoność celów kształcenia; Nauczanie Teraźniejszego, Przyszłego i Możliwego; Rozumienie i wyjaśnianie innych umysłów; Narracje w nauce; Narracyjna konstrukcja rzeczywistości; Wiedzieć jako działać; Następny rozdział w psychologii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-904-6
Zawiera: 1. Metapoznanie – metapamięć: stary problem w nowszym ujęciu, 2. Struktura i działanie metapamięci, 3. Poznawcze i afektywne aspekty metapamięci, 4. Metapamięć – metody diagnozy, 5. Mózgowe mechanizmy metapamięci, 6. Determinanty metapmięci, 7. Zaburzenia metapamięci – modele wyjaśniające. Metapamięć w grupach klinivznych, 8. Skutki deficytów metapamięciowych. Treningi metapamięci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej / FUNDACJA NA RZECZ NAUKI POLSKIEJ ; rada wydawnicza Henryk Samsonowicz, Janusz Sławiński, Lech Szczucki, Marek Ziółkowski)
ISBN: 83-85220-54-2
1. Teoretyczna konstrukcja przyjmowanego modelu: Przekaz kulturowy w procesie rozwoju; Sytuacja indywidualnego podmiotu poznającego; Zarys współczesnego modelu rozwoju reprezentacji; Integracja czynnika Piageta i czynnika Wygotskiego w rozwoju i możliwe zakłócenia: wiedza naturalna a wiedza scholastyczna; 2. Empiryczna weryfikacja modelu teoretycznego: Plan eksperymentu. Zmienne, materiał, procedura; Prezentacja wyników; Interpretacja wyników; Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-466-9
1. Dlaczego?; 2. Czasowe objawienia; 3. Język pamięci; 4. Przemiany; 5. Wspólne poetyzowanie; 6. Dzienniki z podróży; 7. Wsłuchiwanie się w siebie; 8. Nieznane dziecko; 9. Wiedza o wspomnieniach; 10. Tłum i pojedyncze oblicze
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89511-08-8
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89120-68-2
1. Wstęp, 2. Teorie klasyczne, 3. Behawioryzm, 4. Rozwiązywanie problemów, wgląd i aktywność, 5. Piaget i konstruktywizm psychologiczny, 6. Społeczne aspekty uczenia się, 7. Struktury poznawcze i dyscyplinarne, 8. Psychologia poznania, 9. Kwestie sporne i zagadnienia do dyskusji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1898-0473 ; Nr 2)
ISBN: 978-83-232183-3-3
1. Zagadnienia zmiany- wybrane podejścia: Człowiek jako przedmiot zmian rozwojowych; O pewnej koncepcji zmiany i zmienności; 2. Zmiana funkcjonowania poznawczego ludzi: Rehabilitacja neuropsychologiczna jako czynnik zmiany funkcjonowania poznawczego w kontekście uszkodzeń mózgu; Podstawy neuropsychologiczne wpływu afektu pozytywnego na procesy poznawcze; Zmiana w terapiach narracyjnych; 3. Społeczne aspekty zmiany: Główne czynniki zmiany w socjoterapii dzieci i młodzieży; Problem stabilności zachowań antyspołecznych w ciągu życia człowieka; Czynniki hamujące i wspierające przeprowadzenie zmian organizacyjnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again