23 results
Book
In basket
ISBN: 83-01-14381-9
1. Zachowanie jako przedmiot badań, 2. Dynamiczna struktura organizmów żywych. Dziedziczenie cech, 3. Rozwój i budowa układu nerwowego, 4. Czynności neuronów i przekaźnictwo synaptyczne, 5. Ogólne właściwości układów sensorycznych, 6. Czucie somatyczne i czucie równowagi, 7. Układ wzrokowy, 8. Układ słuchowy, 9. Zmysły chemiczne, 10. Ból, 11. Czynności ruchowe, 12. Rytmika czynności fizjologicznych, 13. Czuwanie i sen, 14. Regulacja homeostazy wewnątrzustrojowej, 15. Zachowania popędowe i instynktowne. Regulacja nastroju, 16. Pobieranie pokarmu i gospodarowanie energią, 17. Czynności ochronne, 18. Czynności rozrodcze, 19. Uczenie się i warunkowanie, 20. Pamięć, 21. Środowisko życia. Życie społeczne, 22. Myślenie, mowa, inteligencja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-422-2
Zawiera: 1. Era neurokonektomiki – krótka historia, długa przeszłość; 2. Trudności w neuropsychologicznej diagnozie dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi. Rozpoznanie fałszywie ujemne; 3. Reprezentacja ciała w badaniach neuropsychologicznych – problemy i wyzwania; 4. Diagnoza neuropsychologiczna funkcji somatognostycznych u dzieci; 5. Skargi na własne funkcjonowanie poznawcze – nowa perspektywa w diagnozie neuropsychologicznej?; 6. Neuropsychologiczna ocena wglądu pacjentów po udarze mózgu we własne funkcjonowanie poznawcze i emocjonalno-społeczne; 7. Zastosowanie Kwestionariusza do Pomiaru Depresji w badaniu chorych na depresję wielką oraz osób zagrożonych zaburzeniami nastroju; 8. Wsparcie psychiczne a pomaganie osobie z dysfunkcją mózgu; 9. Zastosowanie nowoczesnych technologii komputerowych w diagnostyce neuropsychologicznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-904-6
Zawiera: 1. Metapoznanie – metapamięć: stary problem w nowszym ujęciu, 2. Struktura i działanie metapamięci, 3. Poznawcze i afektywne aspekty metapamięci, 4. Metapamięć – metody diagnozy, 5. Mózgowe mechanizmy metapamięci, 6. Determinanty metapmięci, 7. Zaburzenia metapamięci – modele wyjaśniające. Metapamięć w grupach klinivznych, 8. Skutki deficytów metapamięciowych. Treningi metapamięci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-234-6
1. Straty; 2. Nadmiary; 3. Uniesienia i powroty; 4. Świat prostych umysłów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-4226-7
Zawiera: Rozdział 1: Zastosowanie neuronauki: 1. Nauka praktycznej neuronauki. Rozdział 2: Promowanie zdrowia mózgu: 1. Pierwsze „S” z nasion SEEDS: Wsparcie społeczne; 2. Pierwsze „E” z nasion SEEDS: Ćwiczenia fizyczne; 3. Drugie „E” z nasion SEEDS: Edukacja przez całe życie; 4. Litera „D” z nasion SEEDS: Zdrowa dieta; 5. Drugie „S” z nasion SEEDS: Zdrowy sen. Rozdział: 3: Powstawanie układów pamięciowych: 1. Układy pamięciowe. Rozdział 4: Zaburzenia związane z autostresem (stresem subiektywnym): 1. Stres somatyczny i stres umysłowy. Rozdział 5: Jak powstaje lęk uogólniony: 1. Utrzymywanie w równowadze autonomicznego układu nerwowego. Rozdział 6: Lęk zognioskowany: 1. Stawianie czoła strachowi i unikaniu; 2. Fobie; 3. Zaburzenia paniki. Rozdział 7: Zespół stresu pourazowego: Faza 1: Stabilizacja; Faza 2: Integracja pamięci; Faza 3: Powrót do zdrowia po urazie. Rozdział 8. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne: 1. Opisywanie obwodu OCD w mózgu; 2. Porządek, czyli mnemotechnika ORDER; 3. Obsesje na punkcie zdrowia. Rozdział 9: Depresja: 1. Płeć i depresja; 2. Rola stanu zapalnego w depresji; 3. Lek w depresji; 4. Przejście do działania; 5. Wyjście z depresji dzięki kontaktom społecznym; 6. Tryb domyślny i rozmyślanie; 7. Aranżowanie metody o szerokim zasięgu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-855-8
Zawiera: Wstęp – Jak korzystać z tej książki? Rozdział 1. Teoretyczne podstawy neuropedagogiki: Neuropedagogika, czyli co?; Teoretyczne podstawy badań pedagogicznych, czyli edukacja oparta na dowodach (Evidence Based Education). Rozdział 2. Elementy budowy układu nerwowego. Rozdział 3. Neuromity w edukacji dzieci: Z historii neuromitów; Teoria inteligencji wielorakich; Teoria stylów uczenia się; Kinezjologia edukacyjna; Specjalizacja półkul i używanie 10% mózgu; Okresy krytyczne w rozwoju i mit 3 lat; Wielozadaniowość. Rozdział 4. Neuro fakty w nauczaniu: Neurofakt, czyli co?; Mózg jest plastyczny przez całe życie człowieka i uczy się powoli; Mózg filtruje informacje – kluczem do sukcesu jest motywacja; Neurony lustrzane, czyli jak pasja rodzi pasję; Płeć ma znaczenie – o różnicach mózgu kobiet i mężczyzn; Nauczanie bezstresowe może być groźne dla życia; Cyfryzacja edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej nie jest koniecznością. Zamiast podsumowania. Spis rysunków i tabel.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-14977-2
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. Tom pierwszy obejmuje takie problemy, jak zaburzenia funkcji poznawczych i emocjonalnych, w tym: świadomości, orientacji, percepcji, pamięci, uwagi oraz emocji; zaburzenia celowego ruchu zwane apraksją; zaburzenia tzw. funkcji wykonawczych. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce : Można powiedzieć z całą odpowiedzialnością, że podręcznik spełnia właściwe dla tej kategorii książek standardy, zawiera reprezentatywne dla neuropsychologii klinicznej zagadnienia w ich wymiarze uniwersalnym i jednocześnie wzbogaca je o wymiar aplikacyjny dotyczący funkcjonowania osób z urazami mózgu, teoretycznego objaśniania mechanizmów patologii i mechanizmów wychodzenia z patologii. (z recenzji prof. Danuty Kądzielawy)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-14978-9
Nowoczesny i przekrojowy wykład o diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazie mózgu! Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Zakres tematyczny książki obejmuje: kompleksowe podejście do diagnozy zaburzeń poznawczych (w tym językowych), emocjonalnych i behawioralnych; szczegółowe, oparte na bogatym doświadczeniu klinicznym autorki, opisy technik, metod, programów i podejść terapeutycznych. Problematyka kliniczna jest zaprezentowana w każdym rozdziale zgodnie z przejrzystym i logicznym układem: teoretyczne wprowadzenie, metody diagnostyczne, ukierunkowana terapia. W tomie drugim autorka omawia problemy związane z wyższymi funkcjami, takimi jak myślenie, mowa i język, tożsamość i osobowość oraz trudności z reintegracją pacjenta po urazie mózgu w życiu rodzinnym, społecznym i zawodowym. Wskazuje także na najpilniejsze potrzeby oraz na kierunki dalszych badań w zakresie diagnozy i rehabilitacji neuropsychologicznej osób po urazach mózgu. Książka przeznaczona jest głównie dla studentów psychologii, neuropsychologii, logopedii i neurologopedii, a także terapeutów i psychologów specjalizujących się w terapii poznawczej. Opinia o książce: Nierzadko to klinicysta musi objąć całokształt życia pacjenta, zanim okaże się skuteczny jakikolwiek, nawet najlepszy program rehabilitacji. [...] Żadna znana mi książka na temat rehabilitacji pacjentów po urazach mózgu nie traktuje tej tematyki tak efektywnie, z tak głęboką znajomością problemu, jak niniejszy podręcznik profesor Marii Pąchalskiej. (z Przedmowy prof. Jasona W. Browna)
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
E-book
In basket
ISBN: 978-83-01-19148-1
Atutem pracy jest połączenie w jedną spójną całość najnowszych światowych trendów w myśleniu o mózgu (przede wszystkim teorii mikrogenetycznej) wraz ze specyficznymi wskazówkami, jak prowadzić diagnozę i terapię neuropsychologiczną chorego po urazie mózgu. Autorzy porządkują tu najnowsze osiągnięcia teoretyczne i kliniczne neuropsychologii. Przyjęty przez nich nowy paradygmat pracy mózgu oparty na teorii mikrogenetycznej umożliwił ukazanie struktur i procesów psychicznych w sposób dynamiczny. Oznacza to nowe pojmowanie neuropsychologii klinicznej jako nauki. Główna część podręcznika poświęcona jest analizie zaburzeń świadomości, procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki i przenikania objawów. Dzięki temu wprowadza nas ona, w profesjonalny a zarazem przystępny sposób, w złożone problemy, z jakimi borykają się osoby z uszkodzeniem mózgu. Każdy rozdział wzbogacono analizą przypadków z praktyki autorów lub nową interpretacją przypadków klasycznych. Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii i innych, pokrewnych kierunków, a także specjalistów, którzy zajmują się badaniami naukowymi i opieką chorych z uszkodzeniami mózgu.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
Book
In basket
ISBN: 978-83-7614-313-2 (AIK)
Zawiera: Część I. preliminaria: 1. Neuronauka poznawcza, 2. Neuroprawo. Pola zastosowań, 3. Pytania metateoretyczne, Część II. Rekonstrukcja obrazu człowieka w prawie cywilnym: Osoba fizyczna a człowiek, Model podejmowania decyzji, czyli teoria oświadczeń woli, 3. Wady oświadczenia woli, 4. W poszukiwaniu podstaw teorii oświadczenia woli; teoria działania Rudolfa von Iheringa, 6. Psychologiczne podstawy teorii działania. Część III. Człowiek z perspektywy neuronauki poznawczej: 1. Wprowadzenie, 2. Trylogia psychiczna, 3. Model(e ) podejmowania decyzji. Część IV. Ku nowej teorii oświadczeń woli: 1. Wprowadzenie, 2. Model konsumenta. Analiza pojęciowa, 3. Perspektywy wypracowania nowej teorii oświadczeń woli.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-775-4
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-695-3
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-577-4
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia kliniczna. Tom 2. / red. nauk. Helena Sęk. - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 359, [3] s. : rys., tab.; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-17298-5
1. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne, 2. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży - wybrane zagadnienia, 3. Psychologia zaburzeń osobowości i zaburzeń lękowych, 4. Psychologia schizofrenii, 5. Psychologia zaburzeń afektywnych, 6. Psychologiczne następstwa stresu traumatycznego, 7. Psychologia niepełnosprawności umysłowej, 8. Psychologia uzależnień, 9. Kliniczna neuropsychologia a psychologia kliniczna, 10. Psychologia zaburzeń seksualnych, 11. Kliniczna psychologia zdrowia, 12. Interwencja kryzysowa, 13. Osoby niepełnosprawne i psychologiczne aspekty ich rehabilitacji, 14. Psychologia sądowa - wybrane zagadnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 83-01-14489-0
1. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne, 2. Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży - wybrane zagadnienia, 3. Psychologia zaburzeń osobowości i zaburzeń lękowych, 4. Psychologia schizofrenii, 5. Psychologia zaburzeń afektywnych, 6. Psychologiczne następstwa stresu traumatycznego, 7. Psychologia niepełnosprawności umysłowej, 8. Psychologia uzależnień, 9. Kliniczna neuropsychologia a psychologia kliniczna, 10. Psychologia zaburzeń seksualnych, 11. Kliniczna psychologia zdrowia, 12. Interwencja kryzysowa, 13. Osoby niepełnosprawne i psychologiczne aspekty ich rehabilitacji, 14. Psychologia sądowa - wybrane zagadnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16236-8
1. Umysł, zachowanie oraz psychologia naukowa: Czym jest psychologia a czym nie jest?; W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę?; Na czym polega sześć podstawowych perspektyw badawczych w psychologii?; 2. Biopsychologia, nauka o układzie nerwowym i natura ludzka: W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie?; Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu?; Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe?; 3. Rozwój przez całe życie: Jakie wrodzone zdolności posiada noworodek?; Jakie zadania rozwojowe napotykamy w okresie dzieciństwa?; Jakie zmiany charakteryzują okres dorastania?; Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dorośli?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159,9, 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-140-0
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Neuropsychologia Stosowana ; 1)
ISBN: 978-83-7784-467-0
Zawiera: 1. Wprowadzenie do rehabilitacji neuropsychologicznej: 1.1. System a proces; 1.2. Funkcje a procesy; 1.3. Współczesne modele funkcji mózgu; 1.4. Proces diagnozy neuropsychologicznej; 1.5. Proces rehabilitacji neuropsychologicznej. 2. Zasady rehabilitacji neuropsychologicznej: 2.1. Rehabilitacja neuropsychologiczna a rozumienie niepełnosprawności zaproponowane przez WHO; 2.2. Założenia rehabilitacji neuropsychologicznej; 2.3. Założenia rehabilitacji neuropsychologicznej opartej na podejściu procesualnym; 2.4. Plastyczność ośrodkowego układu nerwowego; 2.5. Wspieranie procesu poprawy; 2.6. Wybrane podejścia terapeutyczne. 3. Terapia zaburzeń świadomości: 3.1. Neuropsychologiczne podstawy świadomości; 3.2. Mikrogenetyczne ujęcie świadomości; 3.3. Zaburzenia świadomości; 3.4. Metody rehabilitacji neuropsychologicznej osób z zaburzeniami świadomości i samoświadomości. 4. Terapia zaburzeń orientacji: 4.1. Neuropsychologiczne podstawy orientacji; 4.2. Zaburzenia orientacji; 4.3. Terapia zaburzeń orientacji. 5. Terapia zaburzeń percepcji: 5.1. Neuropsychologiczne podstawy percepcji; 5.2. Teorie percepcji; 5.3. Kliniczny opis zaburzeń percepcji; 5.4. Terapia zaburzeń percepcji. 6. Terapia zaburzeń uwagi: 6.1. Neuropsychologiczne podstawy uwagi; 6.2. Kliniczny opis zaburzeń procesów uwagi; 6.3. Metody terapii zaburzeń uwagi. 7. Terapia zaburzeń pamięci: 7.1. Neuropsychologiczne podstawy pamięci; 7.2. Rodzaje pamięci; 7.3. Mechanizmy pamięci; 7.4. Zaburzenia pamięci; 7.5. Terapia neuropsychologiczna zaburzeń pamięci. 8. Terapia zaburzeń emocji i zachowania: 8.1. Neuropsychologiczne podstawy emocji; 8.2. Zaburzenia emocji u osób z uszkodzeniem mózgu; 8.3. Terapia zaburzeń emocjonalnych. 9. Terapia zaburzeń funkcji wykonawczych: 9.1. Neuropsychologiczne podstawy funkcji wykonawczych; 9.2. Zaburzenia funkcji wykonawczych; 9.3. Terapia zaburzeń funkcji wykonawczych. 10. Poznanie osoby chorej: 10.2. Przypadek K. P. – afazja pourazowa; 10.3. Przypadek P. P. – aleksytymia; 10.4. Przypadek K. A. – anoreksja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-9073-1
Zawiera: 1. Neuropsychologia kliniczna w teorii i praktyce; 2. Rehabilitacja neuropsychologiczna w narracji wielogłosowej/polifonicznej z preludium, motywem wiodącym, rozwinięciem tematu i kodą; 3. Rehabilitacja neuropsychologiczna w kontekście modelu dynamicznej organizacji funkcji psychicznych A. R. Łurii. Współczesne komentarze i zastosowania; 4. Rehabilitacja funkcji poznawczych z wykorzystaniem metod komputerowych; 5. Wirtualna rzeczywistość, w rehabilitacji neuropsychologicznej; 6. Rehabilitacja osób z zaburzeniami funkcji poznawczych i ruchowych prowadzona w paradygmacie podwójnego zadania; 7. Wybrane problemy funkcjonowania osób poddanych głębokiej stymulacji mózgu (Deep Brain Stimulation) – implikacje terapeutyczne; 8. Rehabilitacja osób z afazją w kontekście badań nad rodziną; 9. Model rehabilitacji neuropsychologicznej osób wybudzanych ze śpiączki; 10. Paradygmat psychoterapii poznawczo-behawioralnej w diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej; 11. Funkcjonowanie poznawcze osoby z depresją wieku podeszłego – skuteczność oddziaływań terapeutycznych w modelu psychiatrii środowiskowej; 12. Zabawa w neurorehabilitacji dzieci; 13. Rehabilitacja funkcji wykonawczych u dzieci i młodzieży; 14. Behawioralne podejście do kształtowania komunikacji; 15. Kierunki pracy terapeutycznej z dziećmi z FASD.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Punkty Przełomowe)
ISBN: 978-83-240-1180-3
1.Uderzenie krwi do mózgu. Największe badania neuromarketingowe, jakie kiedykolwiek przeprowadzono, 2. To musi być tutaj. Lokowanie produktu, American Idol i wielomilionowy błąd Forda, 3. Wezmę to co ona. Neurony lustrzane w akcji, 4. Nie widzę wyraźnie. Informacja podprogowa ma się świetnie, 5. Wierzysz w magię? Rytuały, przesądy i powody, dla których kupujemy, 6. I Say a Little Prayer. Wiara, religia, marka, 7. Czemu cię wybrałem? Potęga markerów somatycznych, 8. Działanie na zmysły, 9. Odpowiedź brzmiůNeuromarekting i przewidywanie przyszłości, 10. Zostań ze mną na noc. Seks w reklamie, 11. Wnioski. Nowy markowy świat
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 339.138 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again