27 results
No cover
Book
In basket
Mowa i myślenie dziecka / Jean Piaget ; przetł. Janina Kołudzka. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2010. - 227, [1] s. ; 21 cm.
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 978-83-01-14478-4
1. Funkcje mowy dwojga dzieci sześcioletnich; 2. Typy i stadia rozmów między dziećmi od lat 4 do 7; 3. Rozumienie się wzajemne i wyjaśnienia słowne miedzy rówieśnikami od 6 do 8 lat; 4. Niektóre właściwości rozumienia słownego u dzieci w wieku od 9 do 11 lat; 5. Pytania dziecka sześcioletniego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 137)
ISBN: 978-83-232174-4-2
I. Bierne i aktywne mechanizmy obrony przed dystrakcją, 1. Koszty i pożytki dystrakcji, 2. Geneza dystrakcji i mechanizmy obrony przed dystrakcją-ogólne ramy teoretyczne, 3. Badania nad spontanicznie pojawiającymi sie świadomymi myślami oderwanymi od zadania, 4. Aktywne i bierne mechanizmy obrony w przetwarzaniu informacji percepcyjnej, 5. Aktywne i bierne mechanizmy obrony w funkcjonowaniu pamięci, II. Tłumienie źródła dystrakcji-badania nad przetwarzaniem treści odnoszących sie do wcześniej rozwiązywanego problemu, 6. Efekt pogorszonego pamiętania i lokalizacja jego źródła, 7. Efekt pogorszonego pamiętania a czasowe warunki w zadaniu klasyfikacyjnym, 8. Efekt pogorszonego pamiętania a pomysły rozwiązań problemu dywergencyjnego, 9. Pomysły rozwiązań problemu dywergencyjnego,myśoli oderwane od problemu i podatność na dystrakcję w codziennych sytuacjach życiowych, 10. Geneza gystrakcji i mechanizmy obrony przed dystrakcja w świetle badań nad przetwarzaniem treści dotyczących wcześniej rozwiązywanego problemu-podsumowanie,implikacje i perspektywy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Odkryj w sobie kreatywność / Michał Paszkowski. - Warszawa : Difin, 2008. - 164 s. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-7251-963-4
1. Kreatywnosć - odkryj swój talent, 2. Poznaj i przełam bariery kreatywności, 3. Rozwiń swoje zdolności twórcze, 4. Zbuduj strefę twórczego myślenia, 5. Opanuj techniki tworzenia pomysłów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
ISBN: 97883-242-0697-1
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zawiera: Cz. 1 Spostrzeganie: O gotowości percepcyjnej; Wartość i potrzeba jako czynniki organizujące spostrzeganie; Znajomość sekwencji literowych a ich rozpoznawanie tachistoskopowe; O spostrzeganiu niespójności - paradygmat; Zakłócenia w rozpoznawaniu wzrokowym; Dynamika osobowości a proces spostrzegania; Funkcje spostrzegania - rzut oka wstecz na Nowy Nurt. Cz. 2 Myślenie: Proces tworzenia pojęć; Strategie odbioru w procesie tworzenia pojęć; Rola przeuczenia i poziomu popędu w uczeniu się odwrotności; Rozpoznawanie powtarzającej się prawidłowości; Warunki działalności twórczej; Wychodzenie poza dostarczone informacje. Cz. 3 Sprawność w okresie niemowlęctwa: Rozwój i struktura sprawności; Oko, ręka i umysł; O działaniu dowolnym i jego strukturze hierarchicznej; Kompetencja w okresie niemowlęctwa. Cz. 4 Procesy reprezentacji w dzieciństwie: Rozwój procesów reprezentacji w dzieciństwie; przebieg rozwoju poznawczego; Rozwój transformacji na zasadzie równoważności u dzieci; kultura a rozwój poznawczy. Cz. 5 Kształcenie: Akt dokonywania odkrycia; Dojrzałość szkolna; Reprezentacja a uczenie się matematyki; Rozwój umysł; Różnice kulturowe a wnioskowanie o procesach psychicznych; Wychowanie jako produkt społeczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Emocje i Rozum)
ISBN: 83-87957-18-6
R.1 Czym jest "pozytywne myślenie"?: Ludzkie losy. R.2 Prorocy "pozytywnego myślenia"- misjonarze z literackim zacięciem: Joseph Murphy- nawiedzony ezoteryk; Norman Vincent Peale- pastor pochlebstw; Dale Carnegie amerykański mit dla każdego; Erhard F. Feritag- fanatyk religijny czy szarlatan?. R.3 "Pozytywne myślenie"- teori a rzeczywistość: Myślenie jako wszechmocna siła; Złudne cele; Każdy jest kowalem swojego losu; Dlaczego ta metoda musi zawieść; Pseudonaukowa metoda wypierania; "Pozytywne myślenie" jako teoria uzdrawiania. R.4 "Pozytywne myślenie" jako interes: Inflacja literatury propagującej "pozytywne myślenie"; Idelany adresat- menedżer i "pozytywne myślenie". R.5 Psychoterapia zamiast "pozytywnego myślenia": Jak funkcjonuje psychika; Alternatywą jest psychoterapia; Lęk problemem wielu ludzi; Błędne koło depresji; Natręctwa, które opierają się rozumowi; Uzależniony na skutek "negatywnego myślenia". Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia ogólna / red. Tadeusz Tomaszewski ; T.1)
ISBN: 83-01-10212-8
1. Procesy percepcji: Twórczy charakter systemu percepcyjnego; Wzrok; Słuch; Czucie skórne; Kinestezja i zmysł równowagi; Smak i węch; Współdziałanie zmysłów w ramach jednego systemu percepcyjnego; 2. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Definicja terminu; Informacja jako materiał myślenia; Operacje umysłowe; Reguły sterujące łańcuchem operacji umysłowych; Heurystyczna struktura myślenia; Wynik czynności myślenia; Rola myślenia w rozwiązywaniu problemów; Rodzaje sytuacji problemowych; Fazy rozwiązywania problemów; Fazy dostrzegania problemu; Analiza sytuacji problemowej; Faza wytwarzania pomysłów; Faza weryfikacji pomysłów; Strategie rozwiązywania problemów; Przeszkody w rozwiązywaniu problemów; Myślenie twórcze; 3. Podejmowanie decyzji: Podejmowanie decyzji w warunkach ryzyka; Proces przewidywania. Prawdopodobieństwo subiektywne; Wartościowanie wyników działania. Pojęcie użyteczności; Ocena ryzyka; Procesy decyzyjne. Akt wyboru; Sekwencja decyzji ryzykownych; Granice badań decyzyjnych: sytuacje otwarte
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Szerokie Horyzonty)
ISBN: 978-83-7489-417-3
1. Czym jest psychologia? Jak ją studiować?; 2. Co trafia do naszego umysłu? Percepcja; 3. Co pozostaje w naszym umyśle? Uczenie się i pamięć; 4. Jak wykorzystujemy to, co się znalazło w naszym umyśle? Myślenie, rozumowanie i komunikowanie się; 5. Dlaczego robimy to, co robimy? Motywacja i emocje; 6. Czy istnieje ustalony wzorzec? Psychologia rozwojowa; 7. Czy można kategoryzować ludzi? Różnice indywidualne; 8. Co się dzieje, gdy coś źle działa Psychopatologia; 9. Jak wpływamy na siebie nawzajem? Psychologia społeczna; 10. Po co nam psychologia?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16331-0
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia: Jak stymulacja staje się wrażeniem?; Co łączy zmysły, Co je różni?; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 2. Myśli i inteligencja: Jakie są komponenty myślenia?; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnicę w IQ występujące między grupami?; 3. Stany świadomości: jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Jakie inne formy może przyjmować świadomość?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14586-6
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
CD
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 - 5 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2013. - 739 s. ; 24 cm + CD.
ISBN: 978-83-01-17468-2
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
CD
In basket
Psychologia poznawcza / Edward Nęcka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wyd. 1 [dodruk 4]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 739 s. ; 24 cm + CD.
ISBN: 978-83-01-14586-6
1. Umysł i poznanie, Cz.I Reprezentacje poznawcze: 2. Istota i forma reprezentacji umysłowych, 3. Pojęcia i schematy, 4. Wiedza. Cz.II Elementarne procesy poznawcze: 5. Świadomość i uwaga, 6. Kontrola poznawcza, 7. Percepcja, 8. Pamięć, 9. Czynności pamięciowe, Cz.III Złożone procesy poznawcze : 10. Myślenie i rozumowanie, 11. Rozwiązywanie problemów, 12. Wydawanie sądów i podejmowanie decyzji, 13. Język i mowa
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-01-14152-2
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Book
In basket
ISBN: 83-01-14237-5
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-14151-4
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-240-0734-9
1. Psychologia wczoraj i dziś. 2. Proces badawczy: w jaki sposób prowadzimy nasze dociekania? 3. Biologia umysłu i zachowania. 4. Wrażenia i spostrzeganie: wkraczanie świata w umysł. 5. Świadomość. 6. Uczenie się. 7. Pamięć: życie dniem wczorajszym. 8. Język i myślenie. 9. Rodzaje inteligencji: co to znaczy być bystrym? 10. Emocje i motywacja: czucie i dążenie. 11. Osobowość: niech żyje różnorodność! 12. Psychologia biegu życia: dorastanie, starzenie się, nabywanie mądrości. 13. Stres, zdrowie i radzenie sobie ze stresem. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapia. 16. Psychologia społeczna: spotkanie umysłów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7378-329-4
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Rusz głową / Tony Buzan ; przeł. Jerzy Morka. - Wyd. 2 popr. i zm., dodruk. - Łódź : Wydawnictwo "Ravi" , 2005. - 154, [6] s., [4 k. tab.] : rys. ; 21 cm.
ISBN: 83-7229-048-2
Zawiera: 1.Nieziszczalne marzenie, czyli historia Edwarda Hughesa. 2.Masz umysł sprawniejszy, niż sądzisz: Co wiemy o własnym umyśle; Więcej niż jeden mózg; Połączenia między „szarymi komórkami”; Modele postrzegania: oko - mózg - kamera; Hologram jako odwzorowanie umysłu; IQ i twoja wrodzona błyskotliwość; Dziecko - model doskonałości. 3.W jaki sposób spętano ludzki umysł: Dlaczego w pełni nie wykorzystujemy mózgu; „… tylko człowiekiem”; „Instrukcja obsługi” mózgu. 4.Jak czytać szybciej i z lepszym skutkiem: Problemy z czytaniem; Definicja czytania; Skąd biorą się trudności w czytaniu; Ruchy oka w trakcie czytania; Korzyści z szybszego czytania; Błędne przekonania; Zaawansowane techniki coraz szybszego czytania; Ćwiczenia motywacyjne; Ćwiczenie z metronomem. 5.Pamięć: Sprawdziany pamięci; Rozwiązanie testu oraz pytania uzupełniające; Trwałość pamięci w trakcie nauki; Trwałość pamięci po zakończeniu nauki; Pamięć - teoria, zapamiętywanie przez powtarzanie; Sposoby i metody poszerzania pamięci; Niezwykłe możliwości pamięci; System oparty na liczbach i rymach; Zadanie „niemożliwe” do wykonania. 6.Mapy myśli (Mind Maps®) - wprowadzenie w naturę myśli i słów: Omówienie ćwiczenia - opowiadanie Kusa-hibari; Rodzaje słów-kluczy; Wielopłaszczyznowa natura słów; Słowa-klucze w tradycyjnym notowaniu. 7.Mapy myśli (Mind Maps®) - zgodność z naturą umysłu: Ćwiczenie - kosmiczna podróż; Linearna historia mowy i druku; Twój umysł a tworzenie mapy myśli; Zasady sporządzania map myśli. 8.Mapy myśli (Mind Maps®) - rozbudowywanie i zastosowanie: Rozbudowywanie map myśli; Mapy myśli a lewa i prawa półkula mózgu; Mapy myśli - zastosowania; „Kartografowanie” przemówień i artykułów; Mapy myśli - notowanie wykładów; Mapy myśli - zebrania. 9.Technika uczenia się na podstawie map myśli (MMOST): Opieszały uczeń; Zagrożenie ze strony podręczników; Stare i nowe metody nauczania; MMOST; MMOST - przygotowanie; MMOST - zastosowanie; MMOST - podsumowanie. 10.Perspektywy: Co zaszło w ciągu 21 lat, które minęły od napisania tej książki; Wiek a sprawność umysłu. Posłowie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Klasyków Psychologii)
ISBN: 978-83-01-14795-2
1. Rozwój umysłowy dziecka, 2. Myślenie małego dziecka, 3. Mowa i myślenie z genetycznego punktu widzenia, 4. Rola pojęcia równowagi w wyjaśnieniach psychologicznych, 5. Problemy psychologii genetycznej, 6. Geneza i struktura w psychologii inteligencji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again