75 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7545-130-6
1. Akredytacja- droga do uznania: Uznanie jako warunek uczestnictwa i sukcesu; Formalne procedury akredytacji; Akredytacja jako sprawdzian pretendentów; 2. Przesłanki akredytacji pretendentów: Racjonalne przesłanki uznania społecznego; Przesłanki fałszywej akredytacji; 3. Narzędzia i formy fałszywej akredytacji: Wyróżniki i atrybuty fałszywej akredytacji; Hipokryzja, czyli dwulicowość; Typowe metody i taktyki akredytacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88822-97-7
Trudności z definicją; Przyczyny; Przywódca; Struktura; Doktryna; Święte księgi; Rytuał; Symbolika; Medytacje; Więź grupowa; Manipulacje; Nadużycia seksualne; Skutki; Wychowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60083-01-0
1. Komunikacja - wstępne pojęcia i klasyfikacje 2. Zawartość informacyjna komunikatu 3. Podtekst i komunikacja niedosłowna 4. Sztuka wnioskowania 5.Sztuka argumentacji 6. Sztuka dyskutowania 7. Perswazja 8. Dwutorowość procesu perswazyjnego 9. Naiwne taktyki manipulacyjne: presja i szantaż 10. Naiwne taktyki manipulacyjne: kłamstwo 11. Czynnik psychologiczny w perswazji 12. Komunikacja niewerbalna 13. Manipulacje komunikacyjne w praktyce: przesłuchanie podejrzanego 14. Manipulacje komunikacyjne w praktyce: negocjacje z terrorystą 15. Manipulacje komunikacyjne w praktyce:starania o zatrudnienie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 8)
ISBN: 83-7383-181-9
1. Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna, 2. Wiedza i sądy o świecie społecznym, 3. Spostrzeganie osób, 4. Ja i wizerunek własnej osoby, 5. Postawy i wartości, 6. Zmiana postaw, 7. Wpływ społeczny, 8. Atrakcyjność i miłość, 9. Pomocność i prospołeczność, 10. Agresja, 11. Grupa społeczna, 12. Kobiety i mężczyźni:psychiczne zróżnicowanie płci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89862-25-5
Wobec świata; Obowiązek agitacji; Formy agitacji; W rodzinie; W szkolnym mundurku; Sekty a nauka; W działalności charytatywnej; W polityce; W ekonomii; W mass mediach; W tajemnicy; Wobec prawa karnego; Samoobrona; Kościół wobec sekt.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89275-07-4
1.Profesjonalne rozmowy i negocjacje w procesie sprzedaży, 2.Sztuka negocjowania, 3.Techniki manipulacyjne w negocjacjach, 4.Negocjacje specjalistyczne, 5.Negocjacje w czasie spotkań rekrutacyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7299-573-5
R. I. Problem zdefiniowania pojęcia "sekta destrukcyjna", R. II. Klasyfikacja sekt destrukcyjnych oraz ich podstawowe modele strukturalne; R. III. Etiologiczne aspekty funkcjonowania sekt destrukcyjnych, R. IV. Psychomanipulacja jako instrument wymuszania posłuszeństwa w sektach destrukcyjnych; R. V. Obraz przestępczości związanej z działalnością sekt destrukcyjnych; R. VI. Wolność sumienia i wyznania a możliwość przeciwdziałania patologicznemu zjawisku sekt destrukcyjnych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 117)
ISBN: 83-232-1340-2
I. Dwa typy osobowości makiawelicznej: 1. Osobowość makiaweliczna w okresie dorastania. 2. Temperament a typy osobowości makiawelicznej. 3. Cechy zimnej osobowości makiawelicznej. II. Różnice indywidualne w osobowości makiawelicznej a ocena zeznań niepełnoletnich świadków: 4. Treściowe kryteria prawdomówności. 5. Mimiczne wskazówki kłamstwa. 6. Czy psycholog wykryje fałszywe zeznanie niepełnoletniego świadka?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Kreatywność)
ISBN: 978-83-7277-283-1
1. Wywieranie wpływu na ludzi: Wywieranie wpływu a manipulacja; Mechanizmy wywierania wpływu- sześć technik Cialdiniego; I jeszcze więcej technik; Specyfika wywierania wpływu w miłości; 2. Autoprezentacja jako metoda wywierania wpływu na ludzi: Motywy autoprezentacji; Strategie autoprezentacji; 3. Perswazja: Drogi perswazji; Teoria a rzeczywistość; Jak zwiększyć skuteczność perswazji? Perswazja eksperymentalna, czyli o "praniu mózgu"; Perswazja tajemnicza, czyli o hipnozie; Perswazja nieświadoma, czyli o komunikatach podprogowych; 4. Specyfika wywierania wpływu w biznesie: Najczęstsze techniki wpływu; Taktyki oddolne; Negocjacje; Manipulacja a motywacja; Autoprezentacja w procesie rekrutacji; 5. Obrona przed wpływem innych: Propozycje Cialdiniego; Asertywność; Przerwanie automatyzmów; Obrona przed manipulacja- mechanizmy naturalne; Obrona przed manipulacją- techniki
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
ISBN: 978-83-7441-579-8
Część I: Manipulacja a media. Wizerunki medialne: uproszczenie, mijanie się z prawdą czy manipulacja? Dlaczego ulegamy manipulacji? Człowiek w świecie mediów. Tożsamość jako towar; Informacja a manipulacja - o pewnych pozapsychologicznych aspektach manipulacji informacją; Symbole przemocy. "Gorące" narzędzia medialnej manipulacji; Rytuał oglądania. Jak stajemy się telewidzami? Komunikacja bez manipulacji? O nieistnieniu dziennikarstwa obiektywnego; Manipulacja obrazem. Część II: Społeczno-polityczny kontekst manipulacji w mediach. Pluszak i bulterier. Rzecz o manipulacji, mediach i polityce; Globalonia - światowy rynek bredni; Manipulacja we wzorcu osobowym obywatela. Relacje prasowe po stu dniach rządu Marcinkiewicza - jako przykład manipulacji politycznej; Czego uczy lokalna prasa bezpłatna? (na przykładzie wybranych płockich tytułów); Propaganda. Między manipulacją a poznaniem; Manipulacja polityczna w polskojęzycznym Internecie na przykładzie popularnych portali. Część III: Pedagogiczne odniesienia do manipulacji w mediach. Sposoby i zakres manipulacji w mediach a profilaktyka edukacyjna; Kształcenie pedagogów i nauczycieli @ media; Manipulacja w propagandzie szeptanej a wychowanie; Przekaz medialny jako problem pedagogiczny; Manipulacja jako treść kształcenia studentów pedagogiki; Modele ojcowskie w serialu telewizyjnym "M jak miłość" - kontekst pedagogiczny; Zrozumienie - tarczą przed manipulacją. Część IV: Edukacja a manipulacja. Szkoła i media. Dwa oblicza manipulacji; Komunikacja, manipulacja, edukacja; Wychowanie i manipulacja w mediach - podobieństwa i różnice w ujęciu psychologicznym; Manipulacja a oświata i wychowanie w poglądach Gustawa Le Bon; Funkcje środków masowego przekazu w edukacji i obszary manipulacji medialnej; O manipulacji w mediach na podstawie uwag studentów; Rozumowanie matematyczne ucznia a kształtowanie jego odporności na manipulację poprzez media. Część V: Manipulacja w cyberprzestrzeni. Manipulacja w sieci; Edukacyjne aspekty manipulacji w cyberprzestrzeni; Tożsamość w sieci; Bezimienny odbiorca zasobów internetowych - ujęcie dydaktyczne; Narkotyki w Internecie - dzieło Boga czy dziecko szatana? Część VI: Dziecko w sieci manipulacji. Obraz dziecka w reklamach telewizyjnych - jako narzędzie manipulacji medialnej; Reklama telewizyjna w życiu uczniów kończących edukację wczesnoszkolną; Aspekty odbioru reklamy telewizyjnej przez dzieci w młodszym wieku szkolnym; Dziecko w obliczu mediów. Wybrane aspekty; Rodzina a oddziaływanie Internetu na psychikę dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych badań; Podręcznik - książka pomocnicza w wychowaniu przedszkolnym - manipulacja czy świadomy wybór nauczyciela? Część VII: Problemy edukacji medialnej a manipulacja. Wartość rzetelnej informacji naukowej w edukacji akademickiej; Edukacja matematyczna a proces kształtowania kompetencji medialnych w społeczeństwie wiedzy; Badanie przydatności prezentacji multimedialnej w procesie kształcenia informatyczno-medialnego; Środowisko zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej wobec wprowadzania komputerowego wspomagania procesu kształcenia; Świat wartości osób w wieku emerytalnym a wpływ mediów; Komunikaty medialne oswajające z niepełnosprawnością. Część VIII: Przekaz podprogowy w mediach. Dylematy z przekazem podprogowym; Przekaz podprogowy w procesie wychowania - dylematy; Propozycje zastosowania częstotliwości podprogowych w nauczaniu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media polskie / przewodniczący komitetu red. Marek Jabłonowski ; red. nauk. Alicja Jaskiernia ; Instytut Dziennikarstawa Uniwersytetu Warszawskiego ; Tom 1)
ISBN: 978-83-7545-063-7
R.1 Konflikt w Kosowie: 1. Położenie geograficzne, nazewnictwo; 2. Egzogeniczne i endogeniczne przyczyny konfliktu; 3. Geneza i przebieg w Kosowie; R.2 Wojna na wizerunki: 1. Konflikt w Kosowie i jego wykorzystanie w celach propagandowych; ?. Kreowanie pożądanego wizerunku przeciwnika - media na wojnie; 3. Oprawa propagandowa działań własnych; R.3 Wojna na słowa i obrazy: 1. Wykorzystanie technik propagandowych w konflikcie kosowskim; 2. Wykorzystanie środków propagandowych w konflikcie kosowskim; R.4 wojna oczyma mediów - różnice w relacjach: 1. Prasa drukowana; 2. Internet; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-183-5
Demokracja spektaklu, czyli przymus przez uwodzenie Cz.I . Media i rynek, 1. Media drukowane: Wzlot i upadek opinii publicznej, 2. Media a kontrola społeczna w czasach " wolności rynkowej 3. Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja. Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie public relations 4. Psychologiczne mechanizmy propagandy neoliberalnej 5. Media a Afera Rywina: perspektywa ekonomii politycznej komunikowania Cz. II. Ideologie medialne, 1. O badaniu i " kreowaniu" opinii publicznej 2. Media a tematyzacja świata 3. Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce 4. Hedonizm a konserwatyzm: rozważania nad ideologią kultury masowej 5. Media a Islam 6. Orientalizm - reaktywacja 7. Językowa przemoc mediów Cz. III. Praktyka medialna. 1. Brukowce atakują 2. Język dążący do monopolu: Wprost od stycznia do marca 2005 3. Naród z panem i plebanem: myśl polityczna i społeczna Adama Michnika 4. Robotnicy i ich wrogowie 5. Społeczne oddziaływanie mediów: feministki na rozdrożu? 6. Internet w stosunkach między władzą a obywatelami 7. Czy media kłamią? 8. Wolna prasa w niewoli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-2009-8
1. Media jako czwarta władza? Co na to prawo?, 2. Media: od "czwartej" do "pierwszej" władzy?, 3. O wolności wypowiedzi, 4. Spór polityczny wokół Telewizji Polskiej, 5. Kryzys polityki a prawo, 6. Społeczeństwo polskie wobec władzy, 7. Rola mediów w kształtowaniu społecznych opinii o sądach, 8. Dziennikarz i prawnicy. Wizerunek i wzajemne relacje w oglądzie empirycznym, 9. Bumerangowy efekt kampanii informacyjnej. Polacy za czy przeciw Unii europejskiej?, 10. Parlament Europejski a parlamenty narodowe. Kompetencje, wzajemne relacje i odbiór społeczny w Polsce, 11. Media publiczne w Unii Europejskiej, 12. O manipulacji w polityce
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Miłość, władza i manipulacja w bliskich związkach / Eugenia Mandal. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 323, [1] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-15484-4
1. Władza; 2. Władza i płeć; 3. Wpływ społeczny- władza- płeć; 4. Bliskie związki i wpływ społeczny; 5. Uroda- władza- manipulacja; 6. Seks- władza- manipulacja; 7. Małżeństwo- rodzina- władza- manipulacja, 8. Od oczarowania do wymuszenia- wybrane taktyki wpływy społecznego w bliskich związkach; 9. Refleksje końcowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-246-1732-6
Część I: Zasady NLP: podstawy sukcesu. 1. Bagna i aligatory. 2. Ciężar gatunkowy opinii. 3. Kozły ofiarne pilnie poszukiwane. Część II: Wzorce NLP: świadomość różnicy. 4. Mapy rzeczywistości, 5. Stan umysłu. 6. Kontakt. 7. Kanały komunikacyjne. 8. Język, który zmienia rzeczywistość. 9. Metaprogramy. 10. Model poziomów logicznych. 11. Kodowanie czasu. 12. Tygrys w ogrodzie róż. Część III: Tworzenie zmiany: praktyczne zastosowanie NLP. 13. Jak wyznaczać ważne cele. 14. Przeramowanie - tworzenie nowych perspektyw. 15. Ramy informacji dla zebrań. 16. Kotwiczenie: dotarcie do wszystkich zasobów, których potrzebujesz. 17. Wizualizacja konkurencji. 18. Percepcja a rzeczywistość. 19. Coaching prelegenta. 20. Koło ryzyka. 21. Strategia siedmiu kroków. 22. Realizacja celów. 23. Zaufanie w zespołach wirtualnych. 24. Zarządzanie czasem i zastosowanie techniki Orange Circle Thinking. Część IV: Modelowanie doskonałości: jak rozwinąć umiejętności, których Ci potrzeba. 25. Metoda i technika modelowania. 26. Strategia kreatywności Walta Disneya. 27. Przykład modelowania: sztuka obsługi klienta. 28. Przykład modelowania: modelowanie doskonałości w doradztwie podatkowym. 29. Uwolnij się od nawyku - raz na zawsze!
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7251-580-8
1. Jak odkryć najlepsze zasoby do współpracy z innymi 2. Poznaj pierwszy sposób przetwarzania informacji 3. Spotkania, narady i negocjacje - czyli jak byc lubianym 4. Jak błyskawicznie odkryć strategie innych ludzi 5. Zaplanuj swoje zwycięstwo - czyli po co to ribisz 6. Szefie, motywuj! czyli technologia przekonywania 7. Twoje centrum dowodzenia umysłem
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-85428-87-9
1. Paradygmaty zarządzania zasobami ludzkimi, 2. Komunikacja społeczna, 3. Ocena, 4. Dwa warianty motywacji i jedna manipulacja, 5. Wiedza, 6. Sposoby i efekty kierowania personelem, 7. Społeczne tło kierowania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-80-969938-9-5
1. Socjotechniki- kształtowanie umysłu; 2. Manipulacja jako psychologiczna operacja dezinformacji; 3. Manipulacja a świat polityki; 4. Rola technik manipulacyjnych w kształtowaniu opinii publicznej; 5. Komunikacja werbalna jako niefizyczne programowanie zachowań; 6. Rola komunikacji niewerbalnej w interakcjach międzyludzkich; 7. Diagnostyka rekrutacyjna w oparciu o wiedzę z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej; 8. Reklama: źródło informacji czy forma warunkowania?; 9. Eksperci o manipulacji w mediach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2597)
ISBN: 978-83-226-1760-1
1. Geneza i istota pojęcia "makiawelizm"; 2. Makiawelizm a różnice indywidualne; 3. Makiawelizm a psychopatologia i aspołeczne zachowanie; 4. Makiawelizm w kontaktach społecznych; 5. Makiawelizm a nieetyczne zachowanie; 6. Makiawelizm w badaniach interdyscyplinarnych: ekonomia, biologia ewolucyjna i teoria gier; 7. Makiawelizm w organizacji; 8. Makiawelizm dziecięcy; 9. Pomiar i różnice w poziomie makiawelizmu; 10. Makiawelizm w związku przyjacielskim- badania własne; 11. Makiawelizm w związkach małżeńskich- badania własne; 12. Makiawelizm a pomaganie; odwzajemnianie się i precepcja podobieństwa do innych ludzi- badania własne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again