21 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-292-3
Cz.I Opis badań: 1. Metody i narzędzia badawcze zastosowane w badaniach "Wymiary sytuacji pracy i ich psychologiczne konsekwencje", 2. Społeczne czynniki podziałów badanej zbiorowości, 3. Charakterystyka wybranych kategorii społeczno-zawodowych. Cz.II Lęk: 1. Teoretyczna problematyka nerwic, 2. Lęk i zaburzenia nastroju, 3. Lęk a stratyfikacja społeczna - wyniki i interpretacja badań. Cz.III Autorytaryzm: 1. The Authoritarian Personality - koncepcja teoretyczna i metodologia badań, 2. Autorytaryzm: socjologiczna kontynuacjia koncepcji Adorno, 3. Autorytaryzm jako sposób widzenia świata. Źródła autorytaryzmu, 4. Autorytaryzm - wyniki badań z 1997 r. i ich interpretacja, 5. Autorytaryzm społeczeństwa polskiego w 1984 r.. Cz.IV Konformizm: 1. Konformizm - wartości rodzicielskie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-235-0330-9
II.I. Filozofia i istota sensu zła, cierpień i lęku 1. Zło budzące niepokój w ujęciu filozofów 2. Sens i bezsens - postmodernistyczny absurd orientacji bez orientacji 3. Aksjologiczny sens cierpienia 4. Filozofia lęku Antoniego Kępińskiego 5. Cierpienie jako doświadczenie siebie i świata 6. Istota współczesnego strachu 7. Strach i lęk - wybrane problemy 8. Lęk społeczny i nieśmiałość II. Lęki i obawy wieku dorastania 1. Czego obawiają się dzieci 2. Sposób doświadczania młodzieńczego kryzysu rozwojowego - problemy, sposoby radzenia sobie i konsekwencje w percepcji młodzieży szkół średnich 3. Poczucie samotności wśród młodzieży studenckiej 4. Czego boją się studenci? Identyfikowanie zagrożeń za pomocą introspekcji pytaniowej 5. Wartości i normy młodzieży uczącej się 6. Osobowościowe źródła obniżonego samopoczucia u progu dorosłości 7. Kto kontroluje zachowania dorastającej młodzieży III. Przyczyny życiowych niepowodzeń 1. Zmiany w środowisku a społeczna troska o jakość życia 2. Bezradność intelektualna a styl wyjaśniania zdarzeń 3. Dzieci z "dys" (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) - moda czy porażka polskiej edukacji 4. Oswajanie lęku: praca ze światem wewnętrznym osoby z anoreksją 5. Rodzina w sytuacji choroby psychicznej IV. Kryzys rodziny i rodzicielstwa 1. Społeczne uwarunkowania kryzysu rodzicielstwa 2. Lęk przed rodzicielstwem 3. Kto się boi wady genetycznej? Społeczne konsekwencje wady genetycznej i sposoby poprawy jakości życia na przykładzie zespołu Turnera (ZT) 4. Dylemat kobiety-matki na podstawie powieści Doroty Terakowskiej Poczwarka 5. Samotne rodzicielstwo i jego konsekwencje dla rozwoju płciowego dziecka- zagrożenie czy nadzieja 6. Niektóre wymiary społecznych obaw przed zjawiskiem krzywdzenia dzieci 7. Przemoc w rodzinie i jej postrzeganie przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Analiza wyników badań V. Dysfunkcjonalna szkoła 1. Kryzys systemu edukacji i wychowania 2. Kryzys wychowania czy kryzys instytucji wychowania? 3. Zagrożenia i obciążenia w pracy pedagoga specjalnego 4. Poczucie sensu życia i kryzys wartości pedagogów specjalnych a zagrożenie wypaleniem zawodowym VI. Zagrażające media 1. Potencjalne zagrożenia socjalizacji dzieci i młodzieży przez telewizję 2. Kształtowanie się systemu ochrony dzieci i młodzieży w mediach audiowizualnych w Polsce - zarys podstawowych zagadnień 3. "Polskie strachy" - przykłady absurdów polskiej rzeczywistości społecznej (na przykładzie konstrukcji informacji Tomasza Sianeckiego w Faktach TVN) 4. Internetowe zagrożenia w oczach nauczycieli 5. Internet - szansa na rozwój kompetencji społecznych czy zagrożenie uzależnieniem? 6. Komputer oraz inne wynalazki zaawansowanej technologii wśród ważnych zagrożeń współczesności VII. Kościół i sekty - kreowanie i oswajania lęków 1. Kościół - przestrzeń kreowania i oswajania lęków 2. Sekty - zagrożenie realne czy medialne? 3. Rodzice uczniów szkół średnich wobec sekt i związanych z nimi zagrożeń VIII. Przeciwdziałanie i zapobieganie porażkom wychowawczym 1. Na co nam postmodernizm w pedagogice? O tożsamości otwartej współczesnego człowieka 2. Stowarzyszenie Terapeutów i Arteterapeutów "LINIE" - sukcesy i porażki 3. STACJA - program streetworkerski adresowany do zbłąkanej młodzieży 4. Skauting bezpieczną i ciekawą drogą do dorosłości 5. Wykorzystanie Teatru Stosowanego w poszerzaniu świadomości i wiedzy na tematzdrowia psychicznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
CD
In basket
1. Znaczenie lęku; 2. Gdy moje serce się lęka, tak mówię; 3. Pomoc specjalistyczna; 4. Nieświadomość i sny w walce z lękiem; 5. Siła wiary i modlitwy z lękiem; 6. Psalmy jako teksty, w których lęk ma swe odbicie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. A (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Klątwa czy dar przemijania? Studium z tanatopsychologii / Joanna Mesjasz. - Warszawa : Difin, 2010. - 199, [1] s. : tab.; wykr. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-270-2
1. Bliżej definicji; 2. Społeczny kontekst; 3. Zrozumieć lęk; 4. Drogi do prawdy; 5. Lek przed śmiercią a rozwój człowieka; 6. Wybrane determinanty leku fanatycznego; 7. Lęk przed śmiercią z perspektywy badawczej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7509-232-5
1. Wpływ dramatycznych przeżyć i lęków matki ciężarnej na losy jej dziecka; 2. Różne oblicza lęku w psychiatrii rozwojowej- wybrane zagadnienia; 3. Lęk- choroba duszy i ciała; 4. Leki u kresu życia; 5. Lęk jako szansa rozwoju ludzkiego; 6. Moje spotkania z lękami studentów; 7. Słowa lękiem podszyte. O nadużywaniu emocji w komunikacji językowej; 8. Na progu końca świata. Sztuka przełomu XIX i XX wieku w przestrzeni lęku; 9. Obawy studentów śląskich publicznych uczelni wyższych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-105-3
Zasady praktyki wychowawczej opartej na podstawach duchowych; Na tropie zmysłu życia; Na tropie zmysłu dotyku; Na tropie zmysłów ruchu i równowagi; Zakończenie: pedagogika a etyka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Nowość od: 09.10.2020
ISBN: 978-83-227-3122-2
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Zaburzenia nerwicowe: Pojęcie i istota zaburzeń nerwicowych; Poglądy na temat zaburzeń nerwicowych; Klasyfikacja zaburzeń nerwicowych; Zaburzenia lekowe z grupy nerwicowych. R. 2 Stres i radzenie sobie ze stresem: Wybrane aspekty stresu psychologicznego; Radzenie sobie ze stresem; Osobowość a radzenie sobie ze stresem; Wpływ czynników pozaosobowościowych na radzenie sobie ze stresem; Radzenie sobie ze stresem a zaburzenia nerwicowe; Zależności między osobowością, czynnikami pozaosobowościowymi a radzeniem sobie ze stresem w zaburzeniach nerwicowych; Podsumowanie. R. 3 osobowościowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem osób z nerwicowymi zaburzeniami lekowymi – badania własne: Problematyka i cele badań; Charakterystyka grup badanych; Metody badawcze. R. 4 Analiza wyników badań własnych: Osobowościowe korelaty sposobów radzenia sobie ze stresem; Osobowościowe korelaty sposobów radzenia sobie ze stresem w świetle danych Skali SRSS; Analiza sposobów radzenia sobie ze stresem w podgrupach osób odznaczających się zbliżonymi cechami osobowości wyłonionych z grup badanych za pomocą analizy skupień. R. 5 Dyskusja wyników: Wnioski i wskazania praktyczne; Refleksje końcowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60747-11-7
1. Rana śmiertelności, 2. Rozpoznawanie lęku przed śmiercią, 3. Doświadczenie przebudzenia, 4. Potęga myśli, 5. Przezywciężanie lęku przed śmiercią poprzez kontakty z ludźmi, 6. Świadomość śmierci: Pamiętnik, 7. Jak zajmować się lękiem przed śmiercią. Rady terapeutów
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-679-0
Zawiera: 1. Teoretyczne przesłanki i psychologiczne podłoże niepokoju przyszłościowego. Konceptualizacja zjawiska: Pojęcie i obszary; Niepewność jutra; Koncepcja NP; Poznawcze podłoże NP; Otwarty vs zamknięty umysł a NP; Kultura a NP; Możliwa czy niepewna przyszłość; Obszary i poziomy NP; Statystyka NP; Celowość NP; Automatyzm NP; NP a decyzja ostateczna; Specyfika NP; NP jako stan ukryty czy jawny; NP a wyjaśnianie zachowania. Motywacyjna siła; Zmienność (Wariancja); NP a działanie; NP a aktywność; Wysoki NP a działanie; NP a prewencja; Osobowościowe podłoże NP; Predyspozycje do NP; NP a natura człowieka; NP a koncepcja JA; NP a cechy indywidualne; NP a inne niepokoje; Lęk egzystencjalny; Lęk przed śmiercią; Nadzieja a NP; Możliwe zdarzenia jako gleba dla niepokoju; Niepokojowe varia. 2. Teoria a empiria: narzędzie pomiarowe do sprawdzania założeń; 3. Niepokój przyszłościowy a funkcjonowanie w wybranych obszarach życia; 4. Radzenie sobie z niepokojem przyszłościowym.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-085-4
Jak człowiek zaczął rozumieć siebie?: Czym jest psychologia?; Psychologia a zdrowy rozsądek; Podejście psychologa; Czy psychologowie to podejrzani eksperymentatorzy; Eksperyment psychologiczny; To, czego oczekujemy, wpływa na to, co widzimy; Eksperymenty to nie wszystko; Co dalej?. 1. Język ciała: Czy język ciała to zjawisko naturalne?; Wyraz twarzy; Gesty i postawa; Zapachy jako element języka ciała; Dotyk; Kłamstwo i oszustwo; Trening umiejętności społecznych. 2. Twoja osobowość: Każdy ma osobowość; To zależy od punktu widzenia; Podejście oparte na pojęciu cechy; Teoria Eysencka - trzy wymiary osobowości; Od opisu do wyjaśnienia; "Czy jestem sobą, czy sytuacją" - problem konsekwencji; Perspektywa poznawcza - to zależy od punktu widzenia; Teoria konstruktów osobistych; Atrybucje i dystres psychiczny; Metody oceny osobowości. 3. Twoja płeć - o byciu mężczyzną i kobietą: Płeć czy rodzaj?; Wpływy biologiczne; Hormony i zachowanie; Płeć a tożsamość rodzajowa; Od narodzin do dojrzałości; Czy różnice płciowe się zmieniają; Różnice rodzajowe w szkole i po jej ukończeniu. 4. Ty i inni: Role społeczne; Co myślimy, a co robimy?; Stereotypy i uprzedzenia; Jak inni na nas wpływają; Konformizm; Posłuszeństwo i autorytet; Przemoc a środki masowego przekazu; Siła społecznego oddziaływania. 5. Twoje emocje: Miłość i przywiązanie; Natura miłości niemowlęcej; Przywiązanie i miłość osoby dorosłej; Natura miłości dojrzałej; Typy i style miłości; Gniew i agresja; Gorąca i zimna agresja; Natura gniewu; Czym jest prowokacja; Cechy gniewu; Czy możemy radzić z gniewem. 6. Twój mózg: Co znajduje się w twojej głowie; Skąd wiemy, za co odpowiadają poszczególne części mózgu?; Komórki w centralnym układzie nerwowym; Dwie półkule - jeden mózg; Odczuwanie emocji; Świadomość; Naprawianie uszkodzeń. 7. Twoje zdrowie: Psychologia; zdrowie i choroba; Być zdrowym; Profilaktyka zdrowotna; Bycie chorym; Leczenie. 8. Rozwój człowieka: Badania nad rozwojem; Rozwój w niemowlęctwie; Teoria umysłu - spostrzeganie emocji u innych; Rozwój języka; Poznanie społeczne u dzieci w wieku szkolnym; Adolescencja i dojrzałość. 9. Problemy psychologiczne: Lęk i związane z nim problemy; Założona natura strachu i lęku; Źródła fobii i lęków; Leczenie strachu i lęku; Lęk społeczny; Schizofrenia; zaburzenia osobowości; Krytyczna ocena metod klasyfikacji - niektóre ograniczenia diagnostycznych systemów wyróżniania zaburzeń osobowości. 10. Jak widzimy świat - spostrzeganie i myślenie: Spostrzeganie to coś więcej niż odczuwanie zmysłami; Uwaga oddziałuje na spostrzeganie; Mechanizmy pamięci; Myślenie i natura myśli; Różnice w sposobie myślenia i kreatywności. 11. Uczenie się o świecie: Uczenie się przez tworzenie powiązań; Uczenie się na podstawie skutków; Uczenie się przewidywania; Uczenie się od innych; Świadomość, inteligencja i uczenie się. 12. Człowiek i inne zwierzęta: Czy inne zwierzęta myślą?; Inteligencja, posługiwanie się narzędziami i kultura; Czy tylko ludzie mają swój język?; Wrażliwość zmysłów u zwierząt; Świadomość i przytomność; Jak człowiek wykorzystuje inne zwierzęta; Człowiek i inne zwierzęta. 13. Co psychologowie mogą zrobić dla Ciebie?: Jak zostać psychologiem; Wykładowcy i badacze; Psychologie kliniczni i psychoterapeuci; Psychologowie zdrowia; Psychologowie wychowawczy; Psychologowie sądowi; Psychologowie pracy; Psychologowie sportu; Psychologowie pracujący w innych dziedzinach
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89120-17-8
1. Psychologia zaburzeń: zarys ogólny, 2. Historyczne poglądy na zaburzone zachowanie, 3. Przyczyny zaburzeń psychicznych i poglądy na psychologię zaburzeń, 4. Stres i zaburzenia przystosowania, 5. Zaburzenia na tle lękowym, 6. Zaburzenia nastroju i samobójstwa, 7. Zaburzenia somatomorficzne i dysocjacyjne, 8 Zaburzenia odżywiania i inne szkodliwe dla zdrowia fizycznego czynniki psychologiczne, 9. Zaburzenia osobowości, 10. Zaburzenia związane z substancjami psychoaktywnymi i inne wywołane przez uzależnienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Skrypty miłości, nienawiści i lęku u osób antyspołecznych / Barbara Gawda. - Warszawa : Difin , 2011. - 173, [1] s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 978-83-7641-473-7
1.Skrypty afektywne; 2. Funkcjonowanie afektywne osób z osobowością antyspołeczną; 3. Ogólna charakterystyka programu badań własnych; 4. Skrypty miłości; 5. Skrypty nienawiści; 6. Skrypty lęku; 7. Model skryptów emocji złożonych z osób z antyspołeczną osobowością- podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Lęk - psychologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Lęk - psychologia - socjologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again