24 results
Book
In basket
ISBN: 83-60083-01-0
1. Komunikacja - wstępne pojęcia i klasyfikacje 2. Zawartość informacyjna komunikatu 3. Podtekst i komunikacja niedosłowna 4. Sztuka wnioskowania 5.Sztuka argumentacji 6. Sztuka dyskutowania 7. Perswazja 8. Dwutorowość procesu perswazyjnego 9. Naiwne taktyki manipulacyjne: presja i szantaż 10. Naiwne taktyki manipulacyjne: kłamstwo 11. Czynnik psychologiczny w perswazji 12. Komunikacja niewerbalna 13. Manipulacje komunikacyjne w praktyce: przesłuchanie podejrzanego 14. Manipulacje komunikacyjne w praktyce: negocjacje z terrorystą 15. Manipulacje komunikacyjne w praktyce:starania o zatrudnienie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Metodologia / PWN Wydawanictwo Naukowe)
ISBN: 978-83-01-16249-8
1. Badanie materiałów wizualnych. Ku krytycznej metodologii badań nad wizualnością; 2. Jak posługiwać się tą książką?; 3. "Dobre oko". Analiza obrazów przy zastosowaniu interpretacji kompozycyjnej; 4. Analiza treści. Opowiadanie o tym, co (sądzisz, że) widzisz; 5. Semiologia. Obnażanie przesądów pod gładką powierzchnią piękna; 6. Psychoanaliza. Kultura wizualna, przyjemność wzrokowa i wizualne zerwanie; 7. Analiza dyskursu I. Tekst, intertekstualność i kontekst; 8. Analiza dyskursu II. Instytucje i sposoby widzenia; 9. Badania widowni. Jak ludzie oglądają telewizję; 10. Podejście antropologiczne. Bezpośrednia obserwacja życia społecznego obiektów wizualnych; 11. Zdjęcia jako część projektu badawczego. Wywiad na podstawie zdjęć, dokumentacja fotograficzna oraz inne zastosowania fotografii; 12. Przegląd metod interpretacji materiałów wizualnych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-242-0445-8
Rozdział I: Komunikacja kulturowa. 1. Pojęcie. 2. Komunikacja i jej nawiązanie. 3. Komunikacja jako spotkanie. 4. Jakie są granice komunikacji? 5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej. Rozdział II: Międzynarodowość jako płaszczyzna komunikacji. 1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy. 2. Międzynarodowość: dwie jej postaci. 3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stosunków międzynarodowych. 4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa. 5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska. 6. Komunikowanie polityczne. 7. Komunikowanie międzynarodowe. 8. Wielokulturowość a międzynarodowość. 9. Komunikacja międzykulturowa. Rozdział III: Ewolucja modeli komunikacji i komunikowania. 1. Tradycyjne modele komunikacji. 2. Późniejsze modele komunikowania. 3. Społeczne funkcje komunikowania. 4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji. 5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych. 6. Nowe spojrzenie na akt komunikacji. Rozdział IV: Komunikowanie w zmieniającym się społeczeństwie. 1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej. 2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami. 3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę. Rozdział V: Rola zmysłów w procesie komunikacji. 1. Pierwotny poziom kulturowy. 2. Orientacja proksemiczna - miejsce w przestrzeni. 3. Dotyk. 4. Smak. 5. Węch. 6. Słuch. 7. Wzrok. Przekaz wizualny. Rozdział VI: Kultura a jednostka. 2. Kultura i cywilizacja. 3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze. 4. Kultura jako nastawienie na wartości. 5. Kultura jako komunikacja. 6. Fragmentaryzacja społeczna. Rozdział VII: Kulturowe postacie komunikacji. 1. Style poznawcze. 2. Język. 3. Style komunikacji. 4. Ramowanie medialne. 5. Metafora. 6. Gatunki. 7. Dyskurs. Rozdział VIII: Typy kultur narodowych w perspektywie komunikacji. 1. Charakter społeczny i charakter narodowy. 2. Analiza kultur: dominacja - współistnienie - współpraca. 3. Typy kultur według Geerta Hofstedego. 4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa. Rozdział IX: Europejczycy w świetle wymiarów kultury. 1. Wstęp. 2. Źródła zróżnicowań. 3. Inteligencja a różnice zamożności. 4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego. 5. Kontekst. 6. Preferencje kulinarne. 7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich. 8. Przykłady dwu narodów europejskich. Rozdział X: Od spotkania kulturowego do wielokulturowości.1. Spotkanie międzykulturowe. 2. Podejście emiczne i etniczne. 3. Obcy. 4. Dzieci trzeciej kultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
Język reklamy w komunikacji medialnej / Wacław Šmid. - Warszawa : CeDeWu, 2008. - 317, [3] s. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7556-071-8
1. Komunikat i komunikowanie w świetle współczesnych prądów umysłowych: Egzystencjalizm; Fenomenologia; Strukturalizm; Psychoanaliza; Psychologia głębi; Intuicjonizm; Logicyzm; Relatywizm; Symboliczny interakcjonizm; Amerykanizm; Ogólne aspekty komunikowania. 2. Szczegółowe aspekty komunikowania jako procesu społecznego: Lingwistyczny kontekst komunikacji biznesowej; Kulturowy kontekst komunikacji biznesowej; Literacki kontekst komunikacji biznesowej; Dialogiczny kontekst komunikacji biznesowej; Biznesowy kontekst komunikowania. 3. Mit, iluzja i slogan w kulturze, biznesie i komunikacji społecznej: Mit i metafora w komunikacji biznesowej; Iluzja i przesąd w komunikacji biznesowej; Hasło i slogan w komunikacji biznesowej; Kulturowe i biznesowe środowisko języka reklamy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-921325-0-9
1. Narzędzia komunikacji a język; 2. Komunikacja a informacja; 3. Komunikowanie poprzez język; 4. Język w działaniu; 5. Komunikacja o krótkim i długim zasięgu; 6. Komunikacja w interakcji; 7. Komunikacja i społeczeństwo; 8. Jak przekonać masy?; 9.Nauczanie komunikacji w języku obcym; 10. Język medycyny i komunikacja medyczna; 11. Komunikacja internetowa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-02-09409-9
1.Czym jest kultura?, 2.CZym jest komunikowanie, 3.Tożsamość a komunikowanie, 4.Percepcja a komunikowanie, 4.Kultura a zachowanie, 6.Niechęć do innych/obcych, 7.Język a komunikowanie, 8.Komunikowanie niewerbalne, 9.Instytucje społeczne, 10.Kompetentne komunikowanie międzykulturowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-0504-4
1. O komunikowaniu. Varia- koncepcje; 2. Media masowe- definicja, o publiczności; 3. Dzieje mediów masowych. Media drukowane- elektroniczne- cyfrowe; 4. Doktryny medialne i rozwiązania normatywne; 5. Funkcjonowanie mediów masowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2282-5
I. Nauka a badania; Elementy badań; Etyka badań; Próbkowanie. II. Strategie badań: Metoda badań jakościowych; analiza treści; Badania sondażowe; Badania longitudinalne; Badania doświadczalne. III. Analiza danych: Wprowadzenie do statystyki; Sprawdzanie hipotez; Podstawowe procedury statystyczne. IV. Zastosowanie badań: Badania mediów drukowanych; Badania mediów elektronicznych; Badania reklamy; Badania public relations; Badania środków masowego przekazu a Internet
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15885-9
1. Ja w stanie oblężenia; 2. Od romantycznej do nowoczesnej wizji Ja; 3. Społeczne nasycenie i zaludnione Ja; 4. Prawda w kłopotach; 5. Wyłanianie się ponowoczesnej kultury; 6. Od Ja do relacji; 7. Kolaż nowoczesnego życia; 8. Samoodnowa i szczerość; 9. Rozliczenia i względność
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-1714-0
1. Zasady komunikacji interpersonalnej, 2. Reguły wywierania wpływu społecznego oraz zasady autoprezentacji, 3. Konflikty interpersonalne, 4. Negocjacje, 5. Mediacje
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7378-188-9
1. Komunikowanie. Zarys problematyki 2. Rozwój badań nad komunikowaniem masowym 3. Rola, cele i funkcje mass mediów 4. Wpływ mass mediów na życie społeczne 5. Wpływ mass mediów na tożsamość człowieka 6. Budowanie tożsamości w Internecie
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Kreatywność)
ISBN: 83-7249-021-X
Wstęp; R.1 Komunikowanie jako proces; R.2 Komunikologia jako dyscyplina naukowa; R.3 Modele komunikacyjne; R.4 Systemy komunikowania społecznego; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (8 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Skrypty i Wykłady Wyższej Szkoły Zarządzania Edukacja)
ISBN: 83-87708-45-3
R.1 Socjologia i polityka społeczna: Przedmiot i geneza socjologii; Kultura i natura; Jednostka a społeczeństwo. Społeczne uwarunkowania osobowości. Typy osobowości. Role społeczne; Więź społeczna. Grupy społeczne ich struktura i funkcje. Rodzina i tłum jako małe grupy społeczne; Teorie uwarstwienia społecznego; Państwo Naród i ideologie narodowe; Regulacja społeczna; Ideo logia; Społeczeństwo masowe i kultura masowa; Zagadnienia rozwoju społecznego; Przedmiot i zadania polityki społecznej. R.2 Komunikacja społeczna: Podstawowe zagadnienia komunikacji społecznej; Kultura logiczna jako płaszczyzna dialogu; Sztuka słuchania; Komunikacja niewerbalna; Co to znaczy - dobrze się komunikować? Skuteczna komunikacja- jej uwarunkowania i zakłócenia; Wywieranie wpływu i manipulowanie w komunikacji; Grupy społeczne a style komunikowania się; Podstawowe pojęcia analizy transakcyjnej; Umiejętność asertywnego komunikowania się; O tym, jak nie godzimy się z bezsensem, czyli teoria redukcji dysonansu poznawczego Leona Festingera Kobiecość, męskość, androgynia - płeć psychologiczna człowieka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15153-9
Cz.I Zagadnienia wstępne: 1. Wprowadzenie, 2. Narodziny mediów masowych. Cz.II Teorie: 3. Pojęcie i modele komunikowania masowego, 4. Teoria mediów a teoria społeczna,5. Komunikowanie masowe a kultura, 6. Nowe media - nowa teoria?, 7. Normatywna społeczna teoria mediów. Cz.III Struktury: 8. Struktura i produkt mediów - zasady i odpowiedzialność, 9. Ekonomia i zarządzanie mediami, 10. Globalne komunikowanie masowe. Cz.IV Organizacje: 11. Organizacja mediów - naciski i wyzwania, 12. Tworzenie kultury mediów. Cz.V Treść: 13. Treść przekazu masowego - zagadnienia, koncepcje i metody analizy, 14. Gatunki i teksty, Cz.VI Widownia: 15. Widownia - teoria i tradycje badawcze, 16. Tworzenie się widowni i doświadczenie odbioru mediów. Cz.VII Oddziaływanie: 17. Oddziaływanie mediów - procesy i modele, 18. Oddziaływanie społeczno-kulturowe, 19. Informacje, opinia publiczna i komunikacja polityczna, 20. Epilog
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Kreatywność)
Komunikowanie publiczne, Obszar komunikowania publicznego, Organizacja komunikowania publicznego, Społeczne kampanie komunikacyjne, Komunikowanie polityczne, Istota komunikowania politycznego, Kampania polityczna i wyborcza jako formy komunikowa- nia politycznego, Uczestnicy kampanii politycznej i wyborczej, Organizacja kampanii wyborczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-13399-6
Organizm społeczny, Empiryzm nowego świata, Teoria informacji, Przemysł kulturalny, ideologia i władza, Ekonomia polityczna, Powrót życia codziennego, Dominium komunikacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2265-8
Cz.I Wstęp do teorii komunikowania masowego, 2. Rozumienie i ocena teorii komunikowania masowego. Cz.II Era społeczeństwa masowego i kultury masowej: 3. Powstanie przemysłu medialnego i teorii społeczeństwa masowego, 4. Rozwój teorii mediów w okresie propagandy, 5. Normatywne teorie komunikowania masowego. Cz.III Powstanie i upadek teorii ograniczonych efektów: 6. Powstanie teorii ograniczonych efektów mediów, 7. Teoria średniego zasięgu i umocnienie paradygmatu ograniczonych efektów mediów, 8. Zakwestionowanie dominującego paradygmatu: dzieci, systemy, efekty. Cz.IV Współczesna teoria komunikowania masowego: poszukiwanie konsensusu i nowe wyzwania: 9. Rozwój krytycznych i kulturowych teorii komunikowania masowego, 10. Media i publiczność: teorie roli mediów w codziennym życiu, 11. Teorie mediów, kultury i społeczeństwa, 12. Obecne tendencje w teorii komunikowania masowego: konsensus i wyzwania
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Edukacja medialna. Podręcznik akademicki / komitet red. Janusz Adamowski, Edward Chudziński, Tomasz Goban-Klas, Krzysztof Mroziewicz, Walery Pisarek)
ISBN: 978-83-60501-14-6
1. Podstawowe pojęcia; 2. Znaki; 3. Kompetencje komunikacyjne; 4. Media; 5. Rodzaje komunikacje między ludźmi; 6. Modele aktów i procesu komunikacji; 7. Typologia mediów masowych; 8. Funkcje komunikowania; 9. Główne orientacje w badaniach komunikacji publicznej; 10. Tradycje badań nad komunikowaniem masowym w Europie i USA; 11. Tradycje badań nad komunikowaniem masowym w Polsce; 12. Metody i techniki badawcze; 13. Skuteczność a skutki komunikacji; 14. Wyniki badań; 15. Wymiar globalny
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again