41 results
No cover
Book
CD
In basket
(Dziecko Sukcesu)
ISBN: 978-83-7582-720-0
Czym jest inteligencja językowa i jakie działania podjąć, by ja rozwijać u swojego malucha?; Jak rozwiniesz u dziecka inteligencję logiczno-matematyczną?; Jakie ćwiczenia i zabawy stosować, by rozwinąć inteligencję wizualno-przestrzenną, naukową i emocjonalna; Na czym polega kreatywność i jak wspierać twórcze myślenie u swojego dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. A (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-240-0594-3
1. Temperament empirtka, 2. Inteligentne molekuły, 3. Naturalizm i transcedencja, 4. Twórcza zupa, 5. Psychologia i jej ograniczenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Inteligencja i procesy poznawcze / Edward Nęcka. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 1994. - 319 s. : rys., tab. ; 23 cm.
ISBN: 83-85543-41-4
Zawiera: R. 1. Poznawcze ujęcie inteligencji; R. 2. Inteligencja a funkcjonowanie uwagi; R. 3. Inteligencja a funkcjonowanie pamięci; R. 4. Inteligencja a stosunek do nowości; R. 5 Zarys formalnej teorii intelektu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7301-939-3
1. Zaprogramowany dla łączenia, 2. Zerwane więzi, 3. Wychowanie natury, 4. Odmiany miłości, 5. Zdrowe związki, 6. Konsekwencje społeczne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Biznesmena)
ISBN: 83-85428-45-3
1. Rozpocznij od podstawowej analizy sukcesu; 2. Uczyń z "inteligencji stosunków międzyludzkich" centralny punkt twojej indywidualnej strategii sukcesu; 3. Weź sobie do serca podstawowe zasady realizacji; 4. Traktuj partnera jako "wyjątkową osobowość": okazuj mu szacunek; 5. Wspieraj siłę i motywację partnera: okazuj mu uznanie; 6. Unikaj pochopnego niszczenia kontaktów: szanuj godność partnera; 7. Postaraj się, aby spotkanie z partnerem było dlań niezapomnianym przeżyciem: okaż styl i klasę w komunikacji i współpracy; 8. Wzmocnij pozytywne nastawienie partnera do siebie: działaj fachowo
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Postępy Psychologii)
ISBN: 83-89120-08-9
Zawiera: 1.Pojęcie inteligencji; 2. Struktura inteligencji; 3. Biologiczne koncepcje inteligencji; 4. Poznawcze mechanizmy inteligencji; 5. Poza ilorazem inteligencji; 6. Poza inteligencją; 7. Geneza inteligencji; 8. Bieguny inteligencji; 9. Inteligencja w praktyce; 10. Sztuczna inteligencja; Próba syntezy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7299-313-0
Cz.I Inteligencja w teorii: 1. Rozumienie inteligencji w psychologii; 2. Założenia teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera; 3. Teoria inteligencji wielorakich jako inspiracja dla edukacji szkolnej. Cz.II Teoria inteligencji wielorakich w praktyce: 1. Test psychozabawa "Jak jesteś inteligentny"; 2. Style uczenia się; 3. Sposoby rozwijania inteligencji wielorakich; 4. Kariera zawodowa osób o określonym profilu inteligencji; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7120-974-6
Czym jest inteligencja emocjonalna, Energia emocjonalna, Poziom stresu, Optymizm, Samoocena, Pracowitość Staranność, Potrzeba zmian, Odwaga, Samodzielność, Asertywność, Tolerancja, Troska o innych, Towarzyskość Zastosowania testu, Rekrutacja i doskonalenie pracowników, Pogłębianie związków z ludźmi i rozwijanie inteligencji emocjonalnej, Krótki autotest inteligencji emocjonalnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
Zawiera: Cz. 1 Wprowadzenie: R.1 Rys historyczny; R.2 Badanie inteligencji; R.3 Ogólna teoria inteligencji. Cz. 2 Struktura inteligencji: R.4 Zdolności inteligencji; R.5 Zdolności pamięci; R. 6 Zdolności wytwarzania dywergencyjnego; R.7 Zdolności wytwarzania konwergencyjnego; R.8 Zdolności oceniania; R.9 Kategorie operacji; R.10 Kategorie informacji. Cz.3 Implikacje dla teorii psychologicznej: R.11 Spostrzeganie a poznawanie; R.12 Uczenie się; R.13 Przechowywanie i przypominanie; R.14 Rozwiązywanie problemów i mylenie twórcze. Cz.4 determinanty inteligencji: R.15 Biologiczne podłoże inteligencji; R.16 Warunki środowiskowe i inne; R.17 Rozwój intelektualny; R.18 Obniża się poziom zdolności intelektualnych. Cz.5 Refleksje: R.19 Ogólne podsumowanie i perspektywy na przyszłość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
O inteligencji człowieka / Jan Strelau. - Warszawa : Wiedza Powszechna , 1987. - 253, [2] s. : rys., tab. ; 18 cm.
(Biblioteka Wiedzy Współczesnej OMEGA ; 407)
ISBN: 83-214-0603-3
Zawiera: 1.Co to jest inteligencja? 2.Strukturalne teorie inteligencji: Hierarchiczne teorie inteligencji; Teorie oparte na koncepcji czynników równorzędnych; Zalety i wady strukturalnych teorii inteligencji. 3.Rozwojowe teorie inteligencji: Model rozwojowy w teoriach czynnikowych; Teoria rozwoju inteligencji według Piageta. 4.Teoria działania jako podstawa koncepcji zdolności umysłowych: Zdolności jako wynik działania; Doświadczenie społeczno-historyczne jako źródło zdolności specyficznie ludzkich; Krytycznie o teoriach zdolności Tiepłowa i Leontiewa. 5.Inteligencja – z punktu widzenia teorii informacji: Różnice indywidualne w zdolności przetwarzania informacji a psychometryczne zdolności umysłowe; Inteligencja jako zespół składników przetwarzania informacji. 6.Fizjologiczne podstawy inteligencji: Inteligencja a spontaniczna czynność bioelektryczna mózgu; Potencjały wywołane a inteligencja. 7.Czy inteligencję można mierzyć?: Skala Inteligencji Bineta-Simona jako miara wieku umysłowego; Iloraz inteligencji w ujęciu tradycyjnym; Dewiacyjny iloraz inteligencji; Czym jest iloraz inteligencji? 8.Testy stosowane do pomiaru inteligencji: Ogólne zasady konstrukcji testów; Indywidualne testy inteligencji; Grupowe testy inteligencji. 9.Kontrowersje wokół testów inteligencji: Czy pomiar inteligencji na podstawie testów jest trafny?; Konsekwencje społeczne testowego pomiaru inteligencji. 10.Czy różnice w inteligencji są dziedziczne?: Interakcja genotypu i środowiska w determinowaniu różnic w inteligencji; Na jakiej podstawie wnioskujemy o roli czynnika genetycznego; Próba ilościowego określenia udziału genotypu w różnicowaniu inteligencji; Dziedziczność i środowisko jako równanie ważne źródła różnic indywidualnych w inteligencji. 11.Rola wychowania i kształcenia w determinowaniu różnic w inteligencji: Czy kompensacyjne programy wychowania wpływają na rozwój inteligencji?; Inteligencja a uczenie się; Związek między inteligencja a osiągnięciami szkolnymi. 12.Wybitne zdolności i upośledzenie umysłowe – dwa bieguny inteligencji: Charakterystyka ilorazu inteligencji na podstawie krzywej rozkładu normalnego; Wybitne zdolności umysłowe: możliwości i ich urzeczywistnienie; Upośledzenie umysłowe jako kategoria ilorazu inteligencji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-421-7
Cz. I Wczesne lata; 1. Wczesny rozwój społeczny, 2. Zabawa Cz. II Czynniki kognitywne a uczenie się; 3. Formowanie się pojęć a rozwój poznawczy, 4. Mowa, 5. Inteligencja, 6. Kreatywność, 7. Uczenie się. Cz. III Czynniki afektywne; 8. Osobowość, 9. Wartość a rozwój moralny. Cz. IV Społeczna interakcja, relacje nauczyciel-dziecko i osobowość nauczyciela; 11. Zachowanie społeczne a umiejętności społeczne, 12. Doradztwo i poradnictwo edukacyjne, 13. Kierowanie klasą i jej kontrola, 14. Osobowość nauczyciela, cechy nauczyciela i stres nauczyciela
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17257-2
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-17257-2
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14632-0
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14632-0
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu całego życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Poznanie społeczne i relacje społeczne. 17. Procesy społeczne, społeczeństwo i kultura.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7251-872-9
1. Wybrane zagadnienia z biologicznych podstaw psychiki: Budowa mózgu; Neuron- mechanizm funkcjonowania; Rola poszczególnych struktur mózgu; Płeć mózgu; Inne aspekty funkcjonowania mózgu człowieka; Biologia agresji; 2. Pamięć i uczenie się: Fazy procesów pamięciowych; Przykład zadania badającego pamięć; Rodzaje pamięci; Nadczynność pamięci; Zasady efektywnego wykorzystania pamięci; 3. Myślenie i rozwiązywanie problemów: Rodzaje myślenia; Operacje myślowe; Rozwiązywanie problemów; Zadania badające skuteczność rozwiązywania problemów; Czy urządzenia informatyczne są zdolne do myślenia?; 4. Emocje i stres: Charakterystyka emocji; Najważniejsze rodzaje i formy emocji; Stres; Asertywność; 5. Inteligencja i zdolności: Zdolności, ich specyfika i rodzaje; Zdolności- wrodzone czy nabyte?; Inteligencja ogólna; Testy inteligencji ogólnej; Teorie inteligencji ogólnej; Znaczenie badania inteligencji ogólnej; Inne rodzaje inteligencji; 6. osobowość: Różne sposoby rozumienia pojęcia "osobowość"; Teorie osobowości; 7. Negocjacja, manipulacja i konflikty: Pojęcie negocjacji; Konflikt i jego cechy; Negocjacje sposobem osiągania porozumienia; Typy i style negocjacji; Fazy negocjacji; Podmiotowe uwarunkowania skuteczności negocjacji; Manipulacja; Obrona przed manipulacją; 8. Kierowanie karierą: Fazy procesu kadrowego; Sposoby efektywnego poszukiwania pracy; 9. Człowieka w społeczeństwie informacyjnym: Geneza i historia Internetu; Człowiek w dobie Internetu; Psychologiczne zagrożenia w kształtującym się społeczeństwie informacyjnym; Kryteria diagnostyczne rozpoznania uzależnienia od Internetu; Krótka historia badań nad uzależnieniem od Internetu, czyli kto jest najbardziej zagrożony uzależnieniem?; Przykłady indywidualnych przypadków osób uzależnionych od Internetu, które zgłosiły się do Ośrodka Psychologiczno- Psychiatrycznego w Krakowie; Poszukiwanie przyczyn uzależnień komputerowych; Teoria uzależnień komputerowych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-16331-0
1. Wrażenia zmysłowe i spostrzeżenia: Jak stymulacja staje się wrażeniem?; Co łączy zmysły, Co je różni?; Na czym polega związek między doznawaniem wrażeń a spostrzeganiem?; 2. Myśli i inteligencja: Jakie są komponenty myślenia?; Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Jak dokonujemy pomiaru inteligencji? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? W jaki sposób psycholodzy wyjaśniają różnicę w IQ występujące między grupami?; 3. Stany świadomości: jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi?; Jakie cykle występują w świadomości na co dzień? Jakie inne formy może przyjmować świadomość?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia różnic indywidualnych / Jan Strelau. - Wyd. 2 rozszerz. [2 dodruk]. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 378 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
ISBN: 978-83-7383-209-1
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-825-5
Zawiera: Wprowadzenie; Inteligencja i style poznawcze; Kształtowanie się osobowości; Teorie osobowości - ujęcie w terminach cech; Freudowskie teorie osobowości; Testy osobowości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 10)
ISBN: 83-7369-003-4
1. Źródła, na których wyrosła psychologia różnic indywidualnych. 2. Podstawowe kategorie służące do opisu różnic indywidualnych. 3. Determinanty różnic indywidualnych: dziedziczność i środowisko; 4. Inteligencja: definicje; Struktura i procesy poznawcze; 5. Mechanizmy poznawcze i biologiczne leżące u podstaw inteligencji; 6. Rola adaptacyjna inteligencji w życiu codziennym; 7. Osobowość jako zespół cech: od Allporta do modelu wielkiej piątki: Gordon Allport - inicjator teorii osobowości opartych na pojęciu cechy; 16-Czynnikowy model osobowości w ujściu Raymonda Cattella; Leksykalne badania nad strukturą osobowości; Psychometryczne badania nad strukturą osobowości w ramach modelu PMO. 8.Teorie temperamentu koncentrujące się na dziecku: Interakcyjna teoria temperamentu Thomasa i Ches; Rozwojowy model temperamentu; Koncepcja temperamentu zahamowanego i niezahamowanego; Behawioralno-genetyczna teoria temperamentu. 9. Teorie temperamentu skoncentrowane na człowieku dorosłym: Teoria PEN - koncepcja trzech superczynników w ujęciu Eysencka; Teoria poszukiwania doznań; Psychologiczny model temperamentu; Regulacyjna teoria temperamentu. 10. Funkcjonalne znaczenie temperamentu i rola specyficznych dla niego mechanizmów biologicznych uczestniczących w regulacji wartości stymulacyjnej i zachowań; 11. Style jako konstrukty psychologiczne podkreślające istnienie różnic indywidualnych w sposobach funkcjonowania człowieka
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again