16 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7133-544-0
1. Rodzina jako miejsce socjalizacji dziecka: Socjalizacja dziecka w rodzinie a kontekst społeczno-kulturowy; O socjalizacji funkcji konfliktu pokoleń w rodzinie; Dziecięca perspektywa migracji rodzicielskich; Proces socjalizacji dziecka w środowisku rodziny zastępczej; Dziecko przewlekle chore w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym- wybrane zagadnienia; 2. Środowiskowe uwarunkowania procesu socjalizacji dzieci: Efekty socjalizacji szkolnej- ocena kompetencji polskich uczniów; Osiągnięcia szkolne gimnazjalistów z rodzin dotkniętych ubóstwem; Socjalizacja i wychowanie dziecka w realiach kultury popularnej; Lokalność, kosmopolityzm, koegzystencja w przestrzeni przepływów. Wybrane kwestie socjalizacji młodych pokoleń we współczesnym świecie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-86770-97-X
Telewizja - medium XX wieku, Reklama - perswazja, sztuka czy edukacja, metodologiczne podstawy badań, Telewizja w życiu dzieci, Reklama telewizyjna w życiu dzieci, Recepcja reklamy telewizyjnej proszku pollena rex przez dzieci w wieku 5-10 lat, Reklama telewizyjna jako inspiracja dla folkloru dziecięcego, Dorośli o dzieciach i reklamach telewizyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
(Wyzwania Pedagogiki)
ISBN: 83-89120-67-4
1. Międzykulturowość jako nowy koncept badań humanistyki, 2. W kręgu rozwiązań metodologicznych, 3. Wobec obcości kulturowej - analizy i interpretacje
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2329)
ISBN: 83-226-1434-9
1. Wstęp; 2. Proces socjalizacji dzieci; 3. Ubóstwo dzieci jako problem społeczny; 4. Metodologiczne problemy w badaniu ubóstwa dzieci i młodzieży; 5. Doświadczanie ubóstwa- interpretacje socjobiografii dzieci; 6. Dziecko z rodziny dotkniętej ubóstwem społecznym w percepcji dorosłych- interpretacje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-607-9
1. Przestępstwa czynów lubieżnych i zgwałceń dokonywanych na nieletnich w świetle kodyfikacji prawnej; 2. Pojęcie kary w sprawach o czyny lubieżne i zgwałcenia nieletnich; 3. Sprawcy czynów lubieżnych i gwałtów w polu badawczym patologii społecznej, kryminologii oraz teorii przemocy w rodzinie; 4. Teorie rodziny wobec wysokiego ryzyka przemocy i patologii procesów społecznych w rodzinie; 5. Analiza wyników badań. Sprawcy i ofiary zgwałceń i czynów lubieżnych; 6. "Dotyk wstrętu" - retrospektywna analiza monograficzna wyników badań na przykładzie wybranych sprawców przestępstw seksualnych z art. 168, 175, 176 k.k.; 7. Sprawcy przestępstw seksualnych skazani na mocy ustawy z dnia 6 czerwca 1997 roku kodeksu karnego, to jest art. 198, 200, 201; 8. Resocjalizacja penitencjarna czy probacja przestępców seksualnych?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
No availability information: sygn. 343
Book
In basket
ISBN: 83-227-1586-2
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7338-088-4
I. Istota i rodzaje przemocy: 1.Próba zdefiniowania zjawiska przemocy. 2.Determinanty przemocy: 2.1.Źródła przemocy w rodzinie. 2.2.Całościowe spojrzenie na źródła przemocy w otoczeniu dziecka. II. Metodologiczne podstawy badań własnych: 1.Przedmiot i cel badań. 2.Problemy badawcze. 3.Metody, techniki i narzędzia do badań własnych. 4.Teren badań i próba badawcza. 5.Harmonogram badań. III. Źródła i rodzaje przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym: 1.Doświadczenia socjalizacyjne wychowanków jako źródło przemocy: 1.1. Wykształcenie i zawód rodziców. 1.2.Warunki materialne i mieszkaniowe badanych rodzin. 1.3.Typ rodziny i liczba dzieci. 1.4. Elementy patologii społecznej w rodzinach wychowanków Pogotowia Opiekuńczego. 2. Stosunki interpersonalne a przemoc w środowisku badanym: 2.1.Relacje dziecko - rodzic - rodzeństwo. 2.1.1. Stosunki wewnątrzrodzinne i postawy wychowawcze w percepcji dziecka. 2.1.2.Styl wychowawczy i sytuacja rodzinna w ocenie badanych matek. 2.2.Relacje wychowawcy - wychowanek. 2.3. Relacje wychowanek - wychowanek. 3. Klimat społeczno - wychowawczy placówek. IV. Zjawisko przemocy w Pogotowiu Opiekuńczym zagrożeniem dla pełnienia jego funkcji: 1. Funkcje założone Pogotowia Opiekuńczego w świetle ustaw i zarządzeń. 2. Rzeczywista funkcja Pogotowia Opiekuńczego. 2.1.Strukturalne i organizacyjne uwarunkowania pracy Pogotowia Opiekuńczego. 2.2. Wybrane kierunki i formy pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej Pogotowia Opiekuńczego. 3.Funkcje i działalność Pogotowia Opiekuńczego w odczuciach personelu placówki. 4.Pogotowie Opiekuńcze w opiniach wychowanków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-1679-6
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
Authority data
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again