31 wyników
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 86-89163-17-9
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7489-541-5
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3777-5
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
ISBN: 978-83-60215-43-2
Zawiera: 1. Ogólne zasady diagnozowania: Zaburzenia łączone, Pierwsze oznaki, Oficjalne badanie. Ogólne zasady terapii: zmiana podejścia, zrozumienie nastawienia dziecka. Zestaw nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Definiowanie ADHD; Konkretne objawy ADHD i zaburzeń funkcji wykonawczych; Neurologiczne podstawy ADHD; Terapia ADHD i problemów z organizacją; "Czy wszystko będzie w porządku?". Trudności w nauce: Poznawanie trudności w nauce; Wspieranie dziecka z trudnościamiw nauce; Konkretne trudności w nauce. Zaburzenia ze spektrum autystycznego: Zdolności wykorzystywane w komunikacji; Kategorie zaburzeń komunikacyjnych. Zespół Aspergera i jego leczenie: Dostosowanie się do bycia innym; Nawiązywanie przyjaźni: czynniki motywujące i zachęcanie; Radzenie sobie z emocjami; Nauka: zdolności i style; Szczególne zainteresowania; Czy objawy mogą stać się mniej wyraźnie?. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: Zaburzenia lękowe uogólnione (ZLU); Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (ZOK); Terapia. Zaburzenia integracji sesnsorycznej: Jak działa mózg; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?; Szukanie specjalistycznej pomocy; Ćwiczenia terapeutyczne w domu i szkole. Tiki i zespół Tourette'a: podstawowe definicje; Złożony problem; Wybór właściwych warunków i metod terapii. Depresja: Zdefiniowanie depresji i dystymii; terapia. Depresja dwubiegunowa: czym jest depresja dwubiegunowa?; Terapia. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze: Czym są zaburzenia opozycyjno-buntownicze?; Diagnozowanie zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego; Terapia w domu i szkole. Lekarstwa: Faszerowanie dzieci lekami? Do czego zmierza ten świat?; Lekarstwa używane w terapii ADHD; Lekarstwa używane w terapii depresji; Lekarstwa używane w terapii zaburzeń lękowych; Lekarstwo używane w terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych; Lekarstwa używane w terapii depresji dwubiegunowej; Lekarstwa używane w terapii tików. Dodatek 1: Test kontrolny dotyczący zachowania. Dodatek 2: Szybki quiz dotyczący funkcji wykonawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7850-064-3
. Autyzm a opóźnienie rozwoju; 2. Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne; 3. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm; Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca; Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne; Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; Zaburzenia zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera; Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD); Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii; Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się; Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące; Dyslalia rozszczepowi a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk.)
ISBN: 978-83-01-16957-2
1. Scenariusze postępowania terapeutycznego- wprowadzenie; 2. Wgląd w sytuację psychologiczna dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne; 3. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych; 4. Opracowanie kazuistyczne- karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7308-725-5
1. Rozpoznanie- różne podejścia diagnostyczne: Diagnoza dziecka z zaburzeniami w rozwoju- konteksty definicyjne; Pojęcie diagnozy psychologicznej i problem testowego diagnozowania intelektu; Podejście diagnostyczne wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu; O dwóch takich, co.. dostali diagnozę. Problematyka diagnozy dziecka z dysleksją; 2. Terapia- wspieranie- edukacja: Programy wczesnej interwencji O.I. Lovaasa i S. Greenpana w terapii małego dziecka z autyzmem; ADHD- terapia czy inne spojrzenie na dziecko?; Czytanie mapy czy recytowanie wiersza? Strategie utrwalania wiedzy przez dzieci z uszkodzonym słuchem; Terapia poprzez dramę dziecka napotykającego trudności szkolne; Dziecięca obecność w działaniach artystycznych; Dolnośląski Ośrodek Osób Twórczych- jako przykład zintegrowanych działań dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych w muzykoterapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; Wczesne wspomaganie rozwoju psychomotorycznego małego dziecka z zastosowaniem metody R. Castillo Moralesa; Nauczanie Kierowane dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem; Aktywność ruchowa jako forma rehabilitacji młodzieży oraz dzieci niewidomych i słabo widzących na przykładzie zimowych obozów integracyjnych; Edukacja seksualna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; 3. Rodzina w aspekcie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju dziecka: Niedoceniony w wychowaniu dziecka- świat uczuć; Podejście zorientowane na rodzinę we współczesnej teorii i praktyce wczesnej interwencji; Diagnoza rodziny biologicznej w pracy z wychowankiem domu dziecka; Porozumiewanie się dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3783-6
Zawiera: Od autorek. Podziękowania. Wstęp. Część I. Na dobry początek: Rozdział 1. Opracowywanie programów wczesnej interwencji dla twojego dziecka; Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny; Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju może mu pomóc w kontaktach z innymi osobami i przyspieszyć proces uczenia się. Część II. Codzienne strategie mające pomóc twojemu dziecku angażować się, komunikować i uczyć: Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka; Rozdział 5. Wywołaj uśmiech!. Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw społecznych; Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje; Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej; Rozdział 8. „Rób to, co ja!”. Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez naśladowanie; Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci; Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami; Rozdział 11. Czas na zabawę!; Rozdział 12. Poudawajmy!; Rozdział 13. Przejdźmy do mowy; Rozdział 14. Podsumujmy. Załącznik. Zabawki, materiały i książki dla autystycznego dziecka. Źródła informacji. Pomoc dla osób z autyzmem w Polsce. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia na co dzień)
ISBN: 978-83-7554-045-1
1. Potrzeby emocjonalne dzieci: teoria; 2. Dziecięcy strach i lęk; 3. Smutne dzieci; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Nadużycia emocjonalne i fizyczne zaniedbania; 6. Wykorzystywanie fizyczne i seksualne; 7. Rozwód i dzieci; 8. Rodzice, socjalizacja i sprawowanie kontroli; 9. Pomoc psychologiczna dla dzieci- praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7489-775-4
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7641-966-4
1. Komunikowanie się interpersonalne nadawców i odbiorców w świecie realnym w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Komunikacja elektroniczna we współczesnym świecie- w Internecie i w telefonach komórkowych; 3. Ergonomiczne aspekty używania telefonów komórkowych- bezpieczeństwo techniczne i psychologiczne w układzie- człowiek-telefon komórkowy; 4. Wpływ portali społecznościowych na dzieci i młodzież- zagrożenia i skutki dla osobowości; 5. Zachowania patologiczne i przestępcze w cyberprzestrzeni dzieci, młodzieży i dorosłych; 6. Zapobieganie i leczenie fonoholizmu w rodzinach i szkołach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7850-763-5
Zawiera: Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej: Określenie definicji. Etiologia zespołu hiperkinetycznego. Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka. Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku. Formy terapii dzieci z ADHD. Założenia i cele programu: Cele zajęć grupowych. Cele zajęć indywidualnych. Struktura zajęć. Ewaluacja skuteczności terapii opartej na programie profilaktyczno-terapeutycznym dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej: Podstawowe założenia metodologiczne. Wyniki badań. Wpływ czynnika eksperymentalnego na wybrane elementy funkcjonowania poznawczego dzieci z ADHD. Wpływ eksperymentu na funkcjonowanie psychospołeczne dzieci z ADHD. Motywacja do nauki szkolnej dzieci z ADHD. Podsumowanie i wnioski z badań. Propozycja zajęć grupowych: Zajęcia I, Zajęcia II, Zajęcia III, Zajęcia IV, Zajęcia V, Zajęcia VI, Zajęcia VII, Zajęcia VIII, Zajęcia IX, Zajęcia X, Zajęcia XI, Zajęcia XII, Zajęcia XIII, Zajęcia XIV, Zajęcia XV. Propozycja zajęć indywidualnych: Zajęcia I, Zajęcia II, Zajęcia III, Zajęcia IV, Zajęcia V, Zajęcia VI, Zajęcia VII, Zajęcia VIII.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7609-799-2
1. Podstawy teoretyczne i pojęcia ogólne: Norma i patologia; Zasadnicze źródła teoretyczne pedopsychiatrii klinicznej; Badanie dziecka; 2. Badanie psychopatologii zachowania: Psychopatologia zaburzeń zasypiania i snu; Psychopatologia zachowań ruchowych; Psychopatologia mowy; Psychopatologia sfery oralno-alimentarnej; Zaburzenia czynności zwieraczy; Psychopatologia funkcji poznawczych; Psychopatologia zaburzeń zachowania; Psychopatologia zabawy; Zaburzenia identyfikacji płciowej i zachowań seksualnych; 3. Obszary nomograficzne: Upośledzenie rozwoju umysłowego, mózgowe porażenie dziecięce i padaczka; Autyzm wczesnodziecięcy i psychozy dziecięce; Zaburzenia lękowe, objawy i organizacja o charakterze nerwicowym; Epizod depresyjny a "choroba depresyjna" u dziecka; Zaburzenia psychosomatyczne; Na pograniczu nozografii; 4. Dziecko w środowisku: Stres i uraz. Czynniki ryzyka oraz zaburzenia reaktywne i adaptacyjne; Dziecko w rodzinie; Dziecko w szkole; Dziecko i migracje; Dziecko i świat medyczny; Dziecko potrzebujące ochrony. Ochrona dziecka: struktury leczniczo-socjalne; 5. Terapia: Rejonizacja i struktury lecznicze w psychiatrii dziecięcej; Zgłoszenie do leczenia i konsultacja terapeutyczna; Psychoterapia i reedukacja; Leczenie farmakologiczne dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7489-688-7
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Terapia schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą – podstawowe zagadnienia: psychorozwojowe aspekty terapii schematów; Model terapii schematów; Model trybów w pracy z dziećmi i młodzieżą; Cechy szczególne terapii schematów uwarunkowane wiekiem pacjenta; Dostępność terapii schematów. R. 2 Terapia schematów w przypadku niemowląt i małych dzieci: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Mężczyzna w roli ojca z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i terapia zaburzeń regulacji w terapii schematów; Podsumowanie. R. 3 terapia schematów w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji i strategie terapii odpowiednio do wieku dziecka; opis przypadku: wyniki diagnozy oraz postępowanie terapeutyczne; Podsumowanie. R. 4 Terapia schematów w przypadku dzieci w wieku szkolnym: Specyficzne dla wieku szkolnego zadania rozwojowe i konflikty; Koncepcje diagnozy dzieci szkolnych w terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapii odpowiednie do wieku dziecka; Podsumowanie. R. 5 Terapia schematów w przypadku nastolatków: Specyficzne dla okresu dojrzewania zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy oraz ich wpływ na rozwój poznawczy; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapeutyczne odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 6 terapia schematów w przypadku młodych dorosłych: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja oraz leczenie i obraz kliniczny najczęstszych zaburzeń według terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: strategie terapeutyczne, kształtowanie relacji terapeutycznej i techniki odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 7 Techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą: Uwagi wstępne: motywacja dzieci i młodzieży do terapii; Praca z trybami: podstawowe elementy, materiały i pomoce; Budowanie relacji terapeutycznej jako zasadniczy element terapii schematów; Empatyczna konfrontacja; Zorientowana na tryby terapia przez zabawę; praca z historiami; psychoedukacja; Wykorzystanie obrazków, rysunków i innych technik twórczych w pracy nad schematami i trybami; Praca z trybami przy użyciu krzeseł; Praca z trybami przy użyciu lalek (marionetek, pacynek, kukiełek) i innych figur; Budowanie „wewnętrznego domu”; Praca wyobrażeniowa; Karty przypominające i podobne pomoce; Zadania domowe; Podsumowanie i wskazówki dotyczące leczenia poszczególnych technik. R. 8 Praca z rodzicami pacjenta w ramach terapii schematów: Sposoby pracy z rodzicami; Perspektywy rozwoju systemowej terapii schematów; Konstelacje trybów i aktywowanie się trybów w systemie; Rola terapeuty wobec rodziców: relacja terapeutyczna na trudnym polu pomiędzy poradnictwem, coachingiem, udzielaniem wskazówek i terapią; Diagnozowanie schematów i trybów rodziców pacjenta; psychoedukacja oparta na wyjaśnieniach i rysunkach; Interwencje stosowane w pracy ze schematami i z trybami; Opis przypadku: stosowanie różnych interwencji w praktyce; Podsumowanie. R. 9 terapia schematów a wniosek o terapię: Informacje na temat objawów; Informacje na temat pacjenta i zaburzenia; Orzeczenie dotyczące stanu psychicznego pacjenta w momencie składania wniosku; Orzeczenie dotyczące chorób somatycznych; Analiza zachowań pacjenta i warunków sprzyjających rozwinięciu się zaburzenia; Diagnoza; Cele terapii i rokowanie; plan leczenia uwzględniający techniki terapii schematów; Podsumowanie. R. 10 terapia schematów dzieci i młodzieży – rozwijające się podejście: Krajowe i międzynarodowe grupy robocze; Doskonalenie zawodowe terapeutów; terapia schematów w kształceniu terapeutów dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3022-6
1.Charakterystyka problemowych zachowań i trudności przystosowawczych u dzieci; 2. Opracowanie planu działania dla dziecka z trudnościami rozwojowymi; 3. Wspomaganie rozwoju samokontroli u dziecka; 4. Wspomaganie rozwoju społecznego u dziecka; 5. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dziecka; 6. Wspomaganie rozwoju umiejętności szkolnych u dziecka; 7. Poprawa samopoczucia rodzica; 8. Poprawa relacji w rodzinie; 9. Podtrzymywanie poprawy u dziecka i pozostałych członków rodziny; 10. Instytucje świadczące pomoc dziecku i rodzinie; Przewodnik dla terapeuty: 11. Jak posługiwać się ta książką w pracy z dziećmi i rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 83-89518-06-6
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-235-0509-8
1. Różne formy wspierania rozwoju dziecka z autyzmem w Polsce i na świecie: AutismPro- psychoedukacyjne narzędzie wspierające terapię autyzmu; Wybrane techniki rozwijania umiejętności społecznych w pracy z dziećmi z autyzmem metodą stosowanej analizy zachowania; EEG- biofeedback i możliwości jego wykorzystania we wspomaganiu terapii dziećmi z autyzmem; Rola muzykoterapii w terapii dziecka z autyzmem; Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne jako metoda wspomagająca terapię dzieci z autyzmem. Studium przypadku; 2. Z doświadczeń terapeutów i stażystów uczestniczących we wspomaganiu rozwoju dzieci z autyzmem: Wykorzystanie terapii kontaktowej z udziałem psów jako metody wspierającej leczenie autyzmu- refleksje terapeuty; Szkoła dla dzieci z autyzmem- relacje stażystki z duńskiej Kollegievejens Skole w Aalborgu; Wspieranie rozwoju komunikacji u dziecka z autyzmem. Studium przypadku; Moje wkraczanie w nowy świat: zajęcia muzykoterapii dla dzieci z autyzmem; 3. Rodzice dzieci z autyzmem wobec terapii i rozwoju dziecka: Oczekiwania rodziców związane z edukacją i terapią ich dzieci z autyzmem; Poczucie koherencji u rodziców dzieci z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7489-368-8
1.Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ISBN: 978-83-7489-440-1
1.Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej