21 results
Book
In basket
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-2907-7
1. Wstęp; 2. Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy; 3. Czym jest cyberprzemocy?; 4. Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy; 5. Co mogą zrobić rodzice; 6. Co mogą zrobić nauczyciele; 7. Prawa i procedury.
Bibliogr.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-921930-1-6
Cz.I Szanse wychowawcze oraz zagrożenia we współczesnej rodzinie: 1. Współczesne dziecko i obraz jego dzieciństwa - nowe szane wychowawcze oraz zagrożenia, 2. Wspomóc rodzinę w zapewnieniu dobrego wychowania, 3. Problem sieroctwa społecznego w rodzinie dysfunkcyjnej, 4. Rodzina źródłem kapitału ludzkiego, 5. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju, 6. Rola rodziny w realizowaniu potrzeb dziecka, 7. Znaczenie metody modelowania i zadaniowej w wychowaniu rodzinnym. Cz. II Obraz dziecka i dzieciństwa - historia i współczesność: 1. Dobro dziecka w literaturze pamiętnikarskiej XVII wieku, 2. Edukacja domowa dzieci w polskich rodzinach ziemiańskich w XIX wieku, 3. Relacje ojciec-dziecko i ich znaczenie w procesie wychowania rodzinnego, 4. Rodzice i dziecko - aksjologiczne aspekty obrazu dziecka, 5. Rodzinne uwarunkowania obrazu JA i poczucie własnej wartości dzicka, 6. Tematyka rodzinna w kształceniu zintegrowanym, 7. Doświadczenia emocjonalne i społeczne dziecka w rysunku projekcyjnym rodziny. Cz.III Instytucjie wspierające dzicko i rodzinę: 1. Wsppółdziałanie rodziców ze szkołą na rzecz dobra dzicka na przykładzie szkół STO, 2. Organizacja wczesnej pomocy terapeutycznej dziecku niepełnosprawnemu i jego rodzinie, 3. Literatura dziecięca w terapii lęków u dzieci, 4. Policyjne działania na rzecz ochrony dziecka - program wczesnej profilaktyki zagrożeń "Bezpieczny przedszkolak", 5. Przestępstwo znęcania się w opinii społecznej, 6. Ingerencja sądu rodzinnego w sprawowanie władzy rodzicielskiej, 7. Pomoc społeczne na rzecz dziecka i rodziny, 8. Prawna ochrona rodziny i nieletniego w świetle kodeksu karnego Federacji Rosyjskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7383-240-4
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7383-102-9
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89629-35-6
1. Wprowadzenie, 2. Zespół dziecka maltretowanego, 3. Problem dziecka maltretowanego w rodzinie, 4. Ochrona praw dziecka i rodziny (prawo polskie i standardy prawa międzynarodowego), 5. Normatynwe podstawy ochorny zdrowia dzieci, 6. Rodzina - środowiskiem pełnego rozwoju dziecka, 7. Rola komunikacji w wychowaniu dziecka w rodzinie, 8. Rozmowa z wcześniakiem, 9. Granice ratowania życia skrajnie niedojrzałych wczesniaków. Poglądy lekarzy i pielęgniarek, 10. Uczeń w polskiej szkole w XXI wieku, 11. Prawo do życia dzieci niepełnosprawnych i co dalej?, 12. Rysunek w medycynie - rola w diagnostyce i terapii, 13. Dziecko w stanie terminalnym w rodzinie, 14. Odmienność i nietolerancja - romskie dziecko w społeczeństwie większości
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7363-281-6
1. Tendencje destruktywne i konstruktywne w świetle koncepcji E. Fromma, 2. Gry komputerowe - charakterystyka zjawiska, 3. Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci i młodzież, 4. Problematyka i program badań własnych, 5. Tendencje konstruktywne i destruktywne w świetle zastosowanych metod badawczych, 6. Podsumowanie wyników, hipotezy interpretacyjne i wnioski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Kształtowanie systemu zapobiegania przemocy w rodzinie; Przemoc w rodzinie- doświadczenia wymiaru sprawiedliwości w relacjach policja- prokuratura- sądy; Przemoc w rodzinie w doświadczeniach Zespołu Prawa Rodzinnego z punktu widzenia realizowanej polityki społecznej; Realizacja polityki karnej w świetle uregulowań prawnych, działalności służ© bezpieczeństwa publicznego i orzecznictwa sądowego; przemoc wobec kobiet w rodzinie z punktu widzenia ofiar; Przemoc w rodzinie na wsi. Perspektywy wychodzenia z przemocy; Doświadczenia Centrum Praw Kobiet w pracy z ofiarami przemocy. Ofiara- policja, ofiara- prokuratura, ofiara-sąd; Niebieska karta jako narzedzie zapobiegania przestępczości; Realizowane formy zapobiegania przemocy w rodzinie w doświadczeniach Ogólnopolskiego Pogotowia dla ofiar przemocy w rodzinie Niebieska Linia; Dzieci- ofiary przemocy w rodzinie; Ochrona dziecka przed przemocą; Diagnoza zjawiska przemocy wobec dzieci; Zabezpieczenie interesów dziecka w postępowaniu sądowym; Realizacja konstytucyjnego prawa dziecka do ochrony przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacja w działalności RPO; System reagowania na przemoc wobec dzieci. Działalność Fundacji Dzieci Niczyje. Pomoc dzieciom, ofiarom krzywdzenia; System reagowania na przemoc wobec dzieci; Eksmisja z mieszkania za znęcanie się nad członkiem rodziny; Potrzeba monitorowania sytuacji zagrożenia dzieci; Zakaz karcenia fizycznego jako formy stosowania środków wychowawczych; System reagowania na przemoc wobec dzieci w świetle doświadczeń Komitetu Ochrony Praw dziecka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Biuletyn RPO. Źródła nr 3 / 2010)
1. Wystapienia Inauguracyjne; 2. Dzieci a przemoc: Dzieci w realcach przemocowych- jako ofiary, świadkowie lub sprawcy przemocy; Społęczno-medyczne aspekty Zespołu Dziecka Maltretowanego. Od Hipokratesa i Platona do współczesności; Budowanie świadomości społecznej na przykładzie kampanii "Kocham. Nie biję" oraz "Kocham. Reaguję"; 3. Kobiecy a przemoc: Przemoc ma płeć. Wymazywanie kobiet z programów antyprzemocowych; Konsekwencje przemocy wobec kobiet. Kobiety- zabójczynie; 4. Marginalizowane ofiary przemocy: Niebezpieczna starość; Męzczyzna jako ofiara przemocy domowej; Doświadczenia przemocy przez osoby niepełnosprawne; Doświadczenia przemocy przez osoby homoseksualne; 5. Narzedzia wpływu na zmianę postawy sprawców przemocy: Resocjalizacja sprawców przemocy w warunkach więziennych; Za i przeciw mediacji w sprawach dotyczących znęcania; Terapia sprawców. Modele i rola organizacji pozarządowych; Powrót sprawcy przemocy do środowiska rodzinnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-88075-23-0
Koszty i konsekwencje krzywdzenia dzieci ; Rola instytucji ochrony zdrowia w reagowaniu na krzywdzenie dzieci; Zapobieganie przemocy: właściwe działanie na starcie; Podejście do rodzicielstwa i wspierania rodzin zgodne ze zdrowiem publicznym: mieszana strategia profilaktyczna ograniczająca przemoc i zaniedbania wobec dzieci; Rozwojowy i dynamiczny model w systemach usług pomocowych: maksymalne wykorzystanie naszej wiedzy; Nadzieja dla Dzieci i Rodzin: stworzenie pakietu narzędzi ukierunkowanego na problem przemocy rodzicielskiej i związane z nią negatywne skutki u dzieci; Zastosowanie pakietu narzędzi „ Nadzieja dla Dzieci i Rodzin” wobec rodziny Greenów; Wykorzystywanie seksualne dzieci: możliwości profilaktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-813-9
Cz. I Teoretyczne spojrzenie na przemoc symboliczną i przedmiot profesjonalnych działań nauczyciela: 1. Przemoc symboliczna w edukacji. Zarys problematyki, 2. Przemoc symboliczna w perspektywie rozwoju dziecka i profesjonalnych działań nauczyciela. Cz. II Przejawy przemocy symbolicznej w przedszkolu - klasyfikacja: 1. Komunikacja werbalna - akty językowe, 2. Komunikacja niewerbalna akty kinetyczne, 3. Reguły i system oceniania - akty ewaluacyjne, 4. Przestrzeń dydaktyczna: użytkownicy i dystrybucja, 5. Organizacja pracy edukacyjnej: presja czy oferty pedagogiczne?
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7133-252-1
1. Ochrona praw dzieci, 2. Rodzaje przemocy wobec dziecka, 3. Sfery zniewolonego dzieciństwa, 4. Antytrajektornia - przeciwdziałanie przemocy wobec dziecka w rodzinie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Psychologia - Etologia - Genetyka. Tom 14. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2006. - 159 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Psychologia - Etologia - Genetyka / Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwer. Warszawskiego ; red. nacz. Włodzimierz Oniszczenko ISSN 1508-583X ; Tom 14)
Kryteria oceny zwierzęcych modeli zaburzenia po stresie traumatycznym (PTSD). Biologiczne korelaty i uwarunkowania chronotypu. Przemoc w dzieciństwie a ryzyko nadużywania substancji psychoaktywnych w okresie adolescencji i dorosłości z perspektywy traumatologii rozwojowej. Zakotowa arytmia oddechowa w przebiegu depresji. Dominujący styl afektywny a sprawność różnicowania ekspresji mimicznych emocji. Cechy temperamentu jako zasoby indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez licealistów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-227-2454-3
Część I: Rozwój i edukacja dziecka w ujęciu wybranych koncepcji psychologicznych i pedagogicznych. Część II: Szanse i zagrożenia w edukacji dzieci i młodzieży. Część III: W poszukiwaniu innowacyjnych i alternatywnych rozwiązań edukacyjnych. Część IV: Rozwijanie językowych i poznawczych kompetencji dziecka. 5. Niektóre uwarunkowania kształtowania się społecznych cech osobowości dzieci i młodzieży.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86117-47-8
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Authority data
Przemoc - a dziecko - zagadnienia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Przemoc w rodzinie - a dziecko (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Dziecko - a przemoc (hasło przedmiotowe)
Authority data
Authority data
Dziecko - a przemoc symboliczna (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again