11 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-227-8
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-227-8
I. Kwestie pojęciowe: Po co diagnozować?; Psychoanalityczna diagnoza charakteru; Poziomy rozwojowe organizacji osobowości; Kliniczne implikacje poziomów rozwojowych struktury osobowości; Pierwotne (prymitywne) mechanizmy obronne; Wtórne mechanizmy obronne (wyższego rzędu). II. Typy organizacji charakteru: Osobowość psychopatyczna (antyspołeczna); Osobowość narcystyczna; Osobowość schizoidalna; Osobowość paranoidalna; Osobowość depresyjna i maniakalna; Osobowość masochistyczna (autodestrukcyjna); Osobowość obsesyjna i kompulsywna; Osobowość histeryczna (histrioniczna); Osobowość dysocjacyjna.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7744-186-2
Zawiera: Cz. I Konteksty diagnozy psychologicznej w edukacji: Cele i konteksty diagnozy psychologicznej. Cz. II standardy diagnozy psychologicznej w edukacji: Standardy etapu I. Rozpoznanie problemu; Standardy typu II. Planowanie procesu diagnozy; Standardy typu III. Gadanie diagnostyczne; Standardy typu V. Opracowanie wyników diagnozy; Standardy etapów V i VI. Planowanie i wdrożenie interwencji oraz ocena jej efektów i badanie kontrolne. Cz. III warunki realizacji standardów w praktyce: Kompetencje diagnostyczne psychologa oraz rozwój zawodowy w obszarze diagnozy psychologicznej dla potrzeb edukacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Autorskie Podręczniki Akademickie)
ISBN: 978-83-7489-667-2
Zawiera: 1. Profesjonalna kompetencja diagnozowania; 1.1. Diagnoza jest interwencją; 1.2. Diagnoza w działalności zawodowej psychologa; 1.3. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne; 2. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; 2.1. Tradycja i współczesność – osiągnięcia w rozwoju diagnozy psychologicznej; 2.2. Diagnoza oparta na dowodach empirycznych; 2.3. Metody i techniki diagnostyczne w świetle badań; 2.4. Diagnozowanie jako postępowanie badawcze; 2.5. Badanie jako interakcja społeczna; 3. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; 3.1. Profesjonalna kompetencja komunikacyjna; 3.2. Umiejętności techniczne diagnosty; 3.3. Kompetencje społeczno-kulturowe; 4. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 4.1. Standardy etycznozawodowe; 4.2. Etyka w praktyce; 4.3. Zamiast podsumowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-63545-32-1
Zawiera: Część I. Profesjonalizm w diagnozie psychologicznej: Proces profesjonalizacji zawodu psychologa w Europie; Kompetencje diagnostyczne psychologów; Standardy diagnozy psychologicznej; Kontekst odkrycia i kontekst uzasadnienia w diagnozie psychologicznej. Część II. Kształcenie w diagnozie psychologicznej: Rozwój kompetencji diagnostycznych u młodych psychologów – doniesienie z badań; Zapotrzebowanie na rozwiązania systemowe w zakresie kształcenia ustawicznego – wnioski z badań ankietowych wśród polskich psychologów; Kształcenie psychologów transportu w świetle projektów nowych aktów prawnych. Część III. Diagnoza psychologiczna w praktyce: Opiniowanie sądowo-psychologiczne o poczytalności: dylematy diagnostyczne; Kryteria oceny dowodu z opinii psychologicznej w sprawach rodzinnych i opiekuńczych; Wymagania i wyzwania w pracy psychologa diagnosty w wybranych placówkach państwowych; Wstępna diagnoza kliniczna w kontekście ambulatoryjnego ośrodka psychoterapii – planowanie badania i integracja danych; Analiza przypadku – studium psychobiograficzne umysłów niepospolitych; Konfrontacje kulturowe w gabinecie psychologa; Diagnoza osób starających się o otrzymanie statusu uchodźcy w Polsce. Część IV. Narzędzia diagnostyczne przez pryzmat standardów profesjonalnej diagnozy: Wiarygodność technik projekcyjnych jako narzędzi diagnozy psychologicznej. Część 1: dlaczego niektóre techniki niesłusznie nazywa się projekcyjnymi?; Wątpliwości związane z diagnozą opartą na preferencjach barwnych na przykładzie Klinicznego Testu Kolorów Lüschera oraz Testu Piramid Barwnych, czyli: co tak naprawdę wiemy o odbiorze barw przez człowieka; Wybrane kwestionariusze temperamentu i osobowości w diagnozie predyspozycji kierowców; Językowe wskaźniki zaburzeń psychicznych: zastosowanie polskiej wersji programu LIWC do analizy wypowiedzi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-541-5
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-577-4
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-140-0
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Test Drzewa a inne metody : przegląd badań / Elżbieta R. Dajek. - Warszawa : ERDA , 2016. - 172 strony : il. ; 22 cm.
ISBN: 978-83-935498-9-4
1. Rysunki drzew, wykonane przez osoby z różnych grup badawczych; 2. Porównanie wyników uzyskanych z Testu Drzewa i innych testów na podstawie indywidualnych przypadków; 3. Korelacje pomiędzy wynikami Testu Osobowości i Zainteresowań a Testem Drzewa; 4. Korelacje wewnętrzne pomiędzy poszczególnymi cechami opisującymi rysunek drzewa; 5. Kontrowersje wokół najczęściej stosowanych metod projekcyjnych; Zmodyfikowana lista cech do oceny rysunku drzew.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Authority data
Diagnoza - psychologia (hasło przedmiotowe)
Authority data
Diagnoza - stosowanie - psychologia (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again