5 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-89518-86-6
1. Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka; 2. Prozdrowotność muzykoterapii; Tancerz we śnie- TEATR uzdrawiający. Dramat i dramatoterapia w Niemczech; Proces kreatywny w psychoterapii tańcem i ruchem- nośnik zmiany i integracji; Ciało-umysł-dzieło; Arteterapia w profilaktyce agresji; Wspieranie podmiotowości dziecka z niepełnosprawnością w procesie terapii muzycznej; Kobiety, zdrowie i choreoterapia- w świetle badań własnych; Mandala i jej wpływ na jakość ludzkiego życia w odniesieniu do badań naukowych i niekonwencjonalnych założeń, które nie zostały dotychczas zweryfikowane empirycznie; Poczucie jakości życia osób upośledzonych umysłowo uczestniczących w teatroterapii; O czytelnictwie i biblioterapii dzieci w kontekście salutogenicznej koncepcji Aarona Antonovsky'ego; Muzykoterapia dzieci i młodzieży z głęboką, złożoną niepełnosprawnością; Rola arteterapii w życiu osób niepełnosprawnych ruchowo. Od zniewolenia ku wolności; Przyzwolenie na szaleństwo czy forma terapii- taniec w ujęciu historycznym; Dzieło jako narzędzie pracy nad sobą; Znaczenie i terapeutyczna rola koncertów muzyki klasycznej w procesie rehabilitacji; Lingwistyka statystyczna w terapii wierszem; Warsztaty teatralne w szkole; Muzykoterapia w opinii terapeutów i rodziców; Arteterapia jako metoda rehabilitacji pacjentów oddziału psychiatrii sądowej o wzmocnionym zabezpieczeniu; Teatroterapia osób niepełnosprawnych intelektualnie. Wokół standardów jakości pracy terapeutycznej w porównaniu ze standardami imprez artystycznych; Prozdrowotne i lecznicze oddziaływanie sztuki na przykładzie dziejów muzyki; Sztuka w procesie kompleksowej terapii- wyniki badań własnych; 2. Arteterapia w praktyce edukacyjnej: Przykłady dobrych praktyk arteterapeutycznych; Scenariusze zajęć arteteraapeutycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 86-89163-17-9
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Authority data
Biblioterapia - a dziecko (hasło przedmiotowe)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again