259 results
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-616-0
Zawiera: W Tobie ja; Poznawanie własnego ciała; Treści kształcenia a głęboka niepełnosprawność - proces planowania zajęć; Przekazywanie wartości osobom z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - rozważania na temat wychowania bazalnego; Podmiot szczególny i wartościowy - zajęcia w grupie heterogenicznej; Wiktor - niewidome dziecko odkrywa świat; Ambitne treści edukacyjne na zajęciach dla uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - opis doświadczeń; Poznawanie świata: "Jedzie pociąg z daleka..."; Kto tu kogo wychowuje?; Szum lasu; "Parostatkiem w wielki rejs"; Propozycje kształcenia dla dorosłych z głęboką niepełnosprawnością realizowane w ich miejscu zamieszkania; Na koniec jeszcze raz bazalnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Edukacja domowa / Marek Budajczak. - Wyd. 2. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. - 159, [1] s. ; 24 cm.
(Wyzwania Pedagogiki)
ISBN: 83-89574-17-9
1. Uwagi metodologiczne: Metodologia badań; Kwestie terminologiczne; Struktura pracy; 2. Czy edukacja domowa jest legalna: Prawo do edukacji; Prawo i obowiązek dziecka wobec edukacji; Prawa edukacyjne rodziców; Wielka Brytania a prawo do edukacji domowej; Edukacja domowa w amerykańskim systemie pracy; Polskie prawo a edukacja domowa; 3. Najpoważniejsze wątpliwości: A co z socjalizacja?; Pedagogiczne kompetencje rodziców; Dydaktyczne efekty edukacji domowej; Edukacja domowa a kształcenie specjalne; 4. Jakość i dynamika edukacji domowej: Dane demograficzne; Motywacje; Przeprowadzanie edukacji domowej; Ruch edukacji domowej- jego historia i stan aktualny; Cienie edukacji domowej; 5. Reakcje społeczne a edukację domową: Kilka uwag na temat historii publicznej oświaty; Stosunek różnych podmiotów społecznych do idei i praktyk edukacji domowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60083-66-5
1. Komu potrzebna jest telewizja, 2. Sąd nad współczesną telewizją, 3. My i media, 4. Obraz i dźwięk - forma przekazu czy wychowania?, 5." Wszyscy żyjemy w Ameryce ", 6. Internet, 7. Informacja w mediach, 8. Jaka jest współczesna prasa?, 9. W świecie prasy kobiecej, 10. Media jako nałóg, 11. My i informacja, 12. Z prośbą o autograf
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.77 (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomia i Zarządzanie)
ISBN: 83-89120-10-0
Wprowadzenie. Cz. I Teorie: Nowa ekonomia gospodarstwa domowego: dzieci a udział kobiet w rynku pracy; Neoklasyczna ekonomi a feministyczna: garść przykładów; Dyskryminacja kobiet: perspektywa neoinstytucjonalna. Cz. II Pozycja ekonomiczna kobiet i mężczyzn: Nietypowe formy zatrudnienia w Unii Europejskiej; Europejska konstanta i specyfikacja poszczególnych państw: pozycja kobiet na rynku pracy w Unii Europejskiej; Kobiety na Południu: różne doświadczenia związane z pracą w jednoczącej się Europie; Kobiety w Europie Środkowej i Wschodniej: rynek pracy w okresie transformacji. Cz. III Instrumenty polityki: Równe szanse w Unii Europejskiej: teoria i praktyka; Porównywalna wartość pracy i działania na rzecz równej płacy w Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 339.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60083-12-6
I. Niezaangażowany obserwator 1. Empatia, pobudzenie empatyczne i zachowania prospołeczne 2. Rozwój cierpienia empatycznego 3. Empatyczny gniew, współczucie, poczucie winy i poczucie niesprawiedliwości II. Sprawca 4. Poczucie winy i internalizacja (uwewnętrznienie) norm moralnych 5. Od dyscypliny do internalizacji III. Wyobrażone sprawstwo 6. Relacyjne poczucie winy oraz inne rodzaje wyobrażonego poczucia winy IV. zy sama empatia wystarczy? 7. Ograniczenia empatii: nadmierne pobudzenie i błędy poznawcze V. Empatia i zasady moralne 8. Interakcje i związki empatii z zasadami moralnymi 9. Rozwój zasad sprawiedliwosci opartych na empatii 10. Dylematy związane z wieloma osobami oczekującymi pomocy oraz z wyborem między troską a sprawiedliwością VI. Kultura 11. Problem uniwersalności kultury VII. Interwencja 12. Wnioski dotyczące socjalizacji i edukacji moralnej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologii Społecznej)
ISBN: 83-85416-96-X
Historia i definicje; Ewolucyjne pochodzenie zdolności empirycznych; Ocena różnic indywidualnych w zakresie empatii; Pochodzenie indywidualnych różnic w zakresie empatii; Skutki nieafaktywne; Skutki afektywne; Altruizm i pomaganie; Agresja i zachowania aspołeczne; Zależności społeczne i społeczne zachowania; Gdzie byliśmy, a dokąd powinniśmy zmierzać
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
(Seria Psychologii Społecznej)
ISBN: 83-85416-96-X
Historia i definicje; Ewolucyjne pochodzenie zdolności empirycznych; Ocena różnic indywidualnych w zakresie empatii; Pochodzenie indywidualnych różnic w zakresie empatii; Skutki nieafaktywne; Skutki afektywne; Altruizm i pomaganie; Agresja i zachowania aspołeczne; Zależności społeczne i społeczne zachowania; Gdzie byliśmy, a dokąd powinniśmy zmierzać
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-60083-98-7
1. Oddech do mówienia; 2. Głos; 3. Akcent; 4. Intonacja i frazowanie; 5. Pauza; 6. Alfabet fonetyczny; 7. Dykcja; 8. Prozodia w interpretacji; 9. Etiuda dykcyjna; Ortofonia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-14-4
1.Uzależnienie behawioralne, 2.Uzależnienia od mediów i nowoczesnych urządzeń technicznych, 3.Hazard w okresie dorastania, 4.Hazard związany z automatami do gier, 5.Cechy wspólne zagrożenia związanego z grą na automatach i grami wideo, 6.Gry wideo zajmujące dzieci w okresie dojrzewania, 7.Uwagi końcowe
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
All copies are currently unavailable
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-067-0
1. Zatonięcie Titanica: picie normalne, 2. Kamień filozoficzny: historia alkoholizmu, 3. Generał, który miał bardzo mocną głową, 4. Grzyby z koniaku - szkody somatyczne, 5. Osrzał armatni: rozwój uzależnienia, 6. Kamikadze w samolocie - uzależenienie od leków, 7. Sir Walter Raleigh: palenie, 8. Podróż śladami apostoła trzeźwości: terapia uzależniania, 9. Zwyczanej Azteków, czyli co nam daje alkohol, 10. Wspaniała zupa żółwiowa - mechanizmy obronne, 11. Lady Makbet: seks i alkohol, 12. Był faul czy też nie? Wrażliwość na ból i radzenie sobie z bólem, 13. Test łosia - zapobieganie nawrotom, 14. Dziekie słonie: alkohol, rodzina i partnerstwo
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-010-6
1. Cechy instytucji totalnej; 2. Ewolucja moralna pacjentów psychiatrycznych; 3. Sekretne Zycie instytucji publicznej; 4. Model medyczny a hospitalizacja psychiatryczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Postępy Psychologii)
ISBN: 83-89120-08-9
Zawiera: 1.Pojęcie inteligencji; 2. Struktura inteligencji; 3. Biologiczne koncepcje inteligencji; 4. Poznawcze mechanizmy inteligencji; 5. Poza ilorazem inteligencji; 6. Poza inteligencją; 7. Geneza inteligencji; 8. Bieguny inteligencji; 9. Inteligencja w praktyce; 10. Sztuczna inteligencja; Próba syntezy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-28-4
1. Stosunek do interwencji kryzysowej; 2. Procedury stosowane w skutecznej interwencji kryzysowej; 3. Osiąganie porozumienia z osobami w kryzysie; 4. Interwencja zespołowa; 5. Kwestie szczególne; 6. Środki bezpieczeństwa dla interwenta; 7. Jak dzieci reagują na kryzys; 8. Pracownicy gorącej linii; 9. Kryzys w rodzinie; 10. Żal po stracie; 11. Skutki prawne interwencji kryzysowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89120-12-7
1. Wstęp Cz. I Rynki i reklama: 2. Proces reklamowy, 3. Burzliwe otchłanie marketingu, 4. Rozwój marki. W przeszłości i obecnie, 5. Penetracja, lojalność wobec marki i premia penetracyjna, 6. Reklama przypominająca i konsument, 7. Czy reklama nadal jest sztuką pozyskiwania klientów?, 8. Reklama ukierunkowana na ekspansję. Cz. II Badania podejmowane przed rozpoczęciem kampanii reklamowej: 9. Badania rynku. Dlaczego mamy być ostrożni,10. Podobanie się. Dlaczego reklama, która bardziej się podoba, przyczynia się do zwiększania sprzedaży?, 11. Badania jakościowe w reklamie, 12. Mapy percepcyjne, 13. Aktywność EEG a odbiór mediów, 14. Preferencje konsumenckie jako przesłanki prognozy, 15. Ilościowe badania pretestowe reklamy telewizyjnej, 16. Robocza a ostateczna wersja przekazu reklamowego, 17. Pomiar widowni mediów elektronicznych, 18. Kupowanie, Starcg i STAS. Czy reklama w czasopismach przynosi natychmiastowy efekt? Cz. III badania następstw kampanii reklamowej: 19. Badania sprzedaży detalicznej, panele konsumenckie, przegląd sklepów, 20. Model jako narzędzie analizy efektów reklamy, 21 badania ciągłe, 22. Reklama telewizyjna. Pomiar efektów krótko- długofalowych, 23. Czy reklamy zdobywające nagrody wspomagają sprzedaż, 24.Metoda danych z jednego źródła, 25. Czy STAS jest jednolita miara la wszystkich rodzajów nabywców? Cz. IV Oczekiwane i nieoczekiwane skutki reklamy: 26. W jakim stopniu reklama jest skuteczna?, 27. Zmniejszenie natężenia reklamy i jego wpływ na zyski oraz udziały w rynku w okresie recesji, 28. Marża a cena. Skutki reklamowania marki przez producenta, 29. Efekty makroekonomiczne. Wpływ reklamy na całościowy poziom sprzedaży.
się podoba,przyczynia się do zwiększania sprzedaży, 11.Badania jakościowe w reklamie, 12.Mapy percepcyjne,
13.Aktywność EEG a odbiór mediów, 14.Perferencje konsumenckie jako przesłanki prognozy, 15.Ilościowe badani a pretestowe reklamy telewizyjnej, 16.Robocza a ostate czna wersja przkazu reklamowego, 17.Pomiar widowni mediów elektronicznych, 18.Kupowanie, Starch i STAS.Czy reklama w czasopismach przynosi natychmiastowy efekt? Cz.III Badania następstw kampanii rekalmowej : 19.Badania sprzedaży detalicznej, panele konsumenckie, przegląd sklepów, 20.Model jako narzędzie analizy efektów reklamy, 21.Badania ciągłe, 22.Reklama telewizyjna.Pomiar efektów krótko i długofalowych, 23.Czy reklamy zd obywające nagrody wspomagają sprzedaż?, 24.Metoda dany ch z jednego źródła, 25.Czy STAS jest jednolitą miarą dla wszystkich rodzajów nabywców?. Cz.IV Oczekiwane i nieoczekiewane skutki reklamy : 26. W jakim stopniu reklama jest skuteczna, 27.Zmniejszenie natężenia reklamy i jego wpływ na zyski oraz udziały
w rynku w okresie recesji, 28.Marża a cena.Skutki rek lamowania marki producenta, 29.Efekty makroekonomiczne .Wpływ reklamy na całościowy poziom sprzedaży
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-64-0
1. "Polacy są wielkim i dumnym narodem" czyli nasz portret (wielce) zróżnicowany, 2. Kultura narzekania czyli o psychicznych pułapkach ekspresji niezadowolenia, 3. O tym, co pozytywnego może wyniknąć z narzekania, 5. Społeczeństwo obywatelskie i symbole wspólnoty, 6. Czy stajemy się lepsi? o nieoczekiwanym uspołecznieniu Polaków, 7. Optymiści i ryzykanci. Polskie paradoksy, 8. Historie, które kształtują nasze życie: O konsekwencjach proaktywnych i defensywnych autonarracji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-18-7
1. Kształcenie nauczycieli, 2. Droga do szkoły, 3. Lekcje, 4. Dyscyplina, 5. Prace administracyjne, 6. Rady pedagogiczne i konfrontacje, 7. Koledzy, 8. Rodzice, 9. Zdrowie psychiczne, 10. Plan czy improwizacja? Zasady pracy w domu, 11. Gabinet do pracy i wyposażenie, 12. Przygotowania do lekcji, 13. Klasówki i sprawdziany, 14. Wycieczki szkolne, 15. Dokształcanie się, 16. Podstawowe zasady gospodarowania czasem, 17. Najważniejsze zasady, 18. Komputer dla progresywnego nauczyciela
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Postępy Psychologii)
ISBN: 83-87957-69-0
Makropsychologia czyli psychologia zmiany społecznej: szkic osobisty; Potoczne rozumienie moralności; Wpływ telewizji na postawy i decyzje wyborcze oraz jej percepcja; Daj czy wypracuj? Sześcienny model aktywności; Hiperuległość; Orientacje społeczne; Kontrola, preferencje kontroli, postawy wobec problemów społecznych; Bezradność społeczna, bezradność wyuczona; Percepcja społecznego konsensusu, myślenie stereotypowe, a skłonność do uprzedzeń; Związki poznawczej indywidualizacji z efektem asymetrii w spostrzeganiu dystansów ja-inni jako miara stereotypów społecznych; Orientacje prospołeczne a preferowanie wartości (w kategoryzacji Shaloma Schwartza); Rola interakcji w wyjaśnianiu percepcji grup społecznych; Style funkcjonowania w grupie zadaniowej; Sztuka układania ankiet ewaluacyjnych; Specyfika następstw skrajnego stresu- historia poglądów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89574-96-1
Część I: Teoria. 1. Normalny rozwój subosobowości. 2. Alter ego i deja vu. 3. Jeśli nie możesz być Jekyllem, bądź Hyde'em. 4. Dialogowy umysł. 5. Kultura postmodernistyczna i wielorakie Ja. Część II: Badania. 6. Polifonia umysłu: wielogłosowe i dialogowe Ja. 7. Wielorakość z perspektywy międzykulturowej. 9. Różnice indywidualne w strukturze Ja. 10. Kontinuum dysocjacji. Część III: Praktyka. 11. Ekspresja subosobowości. 12. Wrota do wewnętrznego świata. 13. Model systemu rodziny wewnętrznej. 14. Wielorakość Ja i kultura.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316.6 (1 egz.)
Book
In basket
Język na sprzedaż / Jerzy Bralczyk. - Wyd.2. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. - 146, [1] s. ; 24 cm.
ISBN: 83-89574-48-9
Zawiera: I GATUNEK: REKLAMA: tekst, komunikat, skuteczność; Język w kampanii reklamowej, Swoistość gatunkowa, Konwencja, forma, treść; II GRA NADAWCY Z ODBIORCĄ W RACJE I EMOCJE; Racje i emocje, etyka i magia; III: REKLAMOWE ZABAWY W PRAWDĘ; IV: JAKI MA BYĆ KOMUNIKAT REKLAMOWY; V: FUNKCJE I MANIPULACJE; VI: ODMIANY JĘZYKA VII SŁOWA: Jak działają słowa, Jakie słowa działają, Nowe słowa; VIII FRAZEOLOGIA; IX: GRAMATYKA REKLAMY; X: SKŁADNIA; XI: SLOGAN; XII TEKST; XII REKLAMA I KULTURA; XIV: SPOŁECZNY KONTEKST REKLAMY
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again