284 results
Book
In basket
ISBN: 83-7363-326-X
I. O metodach badań psychologicznych 1. Postępowanie badawcze w psychologii 2. Projektowanie eksperymentów II. Prawdopodobieństwo i zmienna losowa 3. Podstawowe pojęcia z rachunku prawdopodobieństwa 4. Wyniki eksperymentu jako zmienna losowa III. Wnioskowanie statystyczne 5. Podstawy wnioskowania statystycznego 6. Testowanie hipotez dotyczących średnich 7. Testy nieparametryczne 8. Analiza korelacji i regresji IV. Dodatek gratis 9. Jak napisać raport z badań
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 311 (1 egz.)
Book
In basket
Metodologia badań psychologicznych / Jerzy Brzeziński. - Wyd. nowe. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - XIX, [1], 524, [2] s. : il. ; 29 cm.
ISBN: 978-83-01-20363-4
Zawiera: I. Natura procesu badawczego w psychologii: 1. Psychologia jest nauka empiryczną – zagadnienia wprowadzające, 2. Psychologia traktuje o związkach między zmiennymi – odmiany zmiennych i ich operacjonalizacja, 3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze, 4. Struktura procesu badawczego w psychologii., II. Uwarunkowania procesu badawczego: 5. Zewnętrzne uwarunkowania procesu badawczego – psychologia a praktyka społeczna, 6. Wewnętrzne determinanty procesu badawczego, 7. Etyczne problemy naukowych badań psychologicznych. III. W stronę metod statystycznych: 8. Próba – wybrane zagadnienia, 9. Miary siły związku między zmiennymi – wybrane zagadnienia, 10. Testy istotności różnic i wskaźniki wielkości efektu ES – wybrane zagadnienia, IV. Modele sprawdzania hipotez: 11. Model eksperymentalny (E ), 12. Gdy nie można przeprowadzić badania eksperymentalnego – nieeksperymentalny model ex post facto (EPF), 13. Model korelacyjny – model wielokrotnej regresji liniowej (MLR). V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych wybrane zagadnienia: 14. Rzetelność - błąd standardowy – moc dyskryminacyjna pozycji testowych, 15. Ustalanie trafności testu, 16. Standaryzacja – obiektywność – normalizacja, 17. Analiza profilów psychometrycznych – porównania intraindywidualne i interidywiduale, 18. Problemy adaptacji kulturowej testów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-062-5
Cz.I Zagadnienia ogólne: 1. Wprowadzenie, 2. Etyka badań psychologicznych, Cz.II: 3. Obserwacja, 4. Badania korelacyjne, 5. Nieinwazyjne pomiary zachowania, Cz.III Metody eksperymentalne: 6. Plany grup niezależnych, 7. Plany z powtarzanymi pomiarami, 8. Złożone plany eksperymentalne, Cz.IV Badania stosowane: 9. Plany badań pojedynczych przypadków, 10. Plany quasi-eksperymentalne oraz ocena programów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-15885-9
1. Ja w stanie oblężenia; 2. Od romantycznej do nowoczesnej wizji Ja; 3. Społeczne nasycenie i zaludnione Ja; 4. Prawda w kłopotach; 5. Wyłanianie się ponowoczesnej kultury; 6. Od Ja do relacji; 7. Kolaż nowoczesnego życia; 8. Samoodnowa i szczerość; 9. Rozliczenia i względność
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-096-0
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie Prawnicze / C.H.Beck)
ISBN: 978-83-255-4919-0
1. Wprowadzenie; 2. Niepoczytalność; 3. Psychiatryczne środki zabezpieczające; 4. Postępowanie karne w przedmiocie leczniczych psychiatrycznych środków zabezpieczających; 5. Wykonanie psychiatrycznych środków zabezpieczających.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 343 (1 egz.)
Book
In basket
Odrzucenie rówieśnicze : profilaktyka i terapia / Maria Deptuła. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2013. - 453, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-01-16952-7
1. Istota, przyczyny i zagrożenia wynikające z odrzucenia rówieśniczego w przedszkolu i szkole podstawowej i szkole podstawowej: Istota zjawiska odrzucenia rówieśniczego i jego wybrane następstwa; Przyczyny odrzucenia dziecka przez rówieśników związane z warunkami jego rozwoju w rodzinie; Przyczyny odrzucenia związane ze specyficznymi właściwościami dzieci; 2. Wczesna profilaktyka odrzucenia rówieśniczego i pomaganie dzieciom odrzucanym: Wspieranie rodziców w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczej; Wspomaganie rozwoju psychospołecznego dzieci odrzucanych przez rówieśników; Działania nauczyciela poprawiające sytuację dzieci odrzucanych w klasie szkolnej; Przykłady interwencji systemowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
ISBN: 97883-242-0697-1
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Nowe Tendencje w Psychologii / przewod. KR Jerzy Brzeziński ; Tom 12)
ISBN: 978-93-01-74934-5
Ograniczenia poznawcze w starzeniu się i psychopatologii: Wprowadzenie i krótki kur metod badawczych. I. Pamięć operacyjna i funkcje poznawcze: Pojemność pamięci operacyjnej w gorącym i zimnym poznaniu; Różnice w funkcjach poznawczych z wiekiem i cechami indywidualnymi; Stres i pamięć operacyjna: związki międzyosobnicze i wewnątrzosobnicze. II. Starzenie się i psychopatologia kontroli poznawczej: Starzenie się kontroli poznawczej: badania nad przetwarzaniem konfliktu, zaniedbywaniem celu i monitorowaniem błędów; Kontrola poznawcze i schizofrenia: mechanizmy psychologiczne i neuronalne; Starzenie się i różne rodzaje kontroli poznawczej: przegląd metaanaliz odporności na interferencję, koordynacji i przełączania się między zadaniami oraz eksperymentalne poszukiwania nad związaną z wiekiem wrażliwością w niedawni zidentyfikowanym procesie przerzucania uwagi; Podejście ekologiczne do badań nad starzeniem się i wykonywaniem podwójnych zadań; Funkcjonowanie poznawcze po wcześniejszej ekspozycji na niekontrolowaność i w stanie depresji: prostszy "plan B". III. Procesy uwagi, hamowania i rozumowania: Natura tendencyjności uwagi w ludzkim lęku; Hamowanie, luminacja i regulacja nastroju w depresji; Starzenie się i procesy hamowania w zadaniach pamięciowych, uwagowych i motorycznych; Zaburzenia pamięci i rozumowania u pacjentów cierpiących na schorzenia neuropsychiatryczne: zakłócenia dynamicznego wiązania; Wpływ depresji, starzenia się, zagrożenia stereotypem i uprzedzeń na rozumowanie generatywne
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-61086-09-3
Analiza danych empirycznych - aktualne pytania i rozważania; O niektórych problemach metodologicznych pomiaru w psychologii; Opisowa metoda badań psychologicznych: główne problemy i antynomie; Przydatność falsyfikacjonizmu K. R. Poppera w badaniach psychologicznych; Najważniejsze spory o przedmiot i metodę; Metodologiczne problemy badania motywacji osiągnięć na różnych kierunkach studiów; Sposób formułowania problemów w diagnozie indywidualnej oraz w badaniach naukowych - podobieństwa i różnice; Między wiedzą potoczną a wiedzą naukową - metodologiczne wyzwania w obrębie psychologii barw; Kierunki i dynamika przemian w zapisie i nauczaniu metodologii badań psychologicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2005-8
1. Oczekiwania organizacji wobec jej uczestników; 2. Kształtowanie zachowań przez kierownika; 3. Budowa zespołu; 4. Komunikacja społeczna- wpływ zachowania w organizacji; 5. Wpływanie na zachowania przez formalizację; 6. Konfiguracja struktury a zachowania uczestników organizacji; 7. Uwarunkowania kulturowe zachowań w organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Osobowość antyspołeczna / Mieczysław Radochoński. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2009. - 250, [2] s. : rys.; tab. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7338-446-0
1. Geneza i rozwój zaburzeń osobowosci: Definicje i podejścia do zaburzeń osobowości; Ogólne i szczegółowe kryteria diagnostyczne; Trudności w dianozowaniu zaburzeń osobowości; 2. Czynniki determinujące rozwój zachowania antyspołecznego: Definicyjne i klasyfikacyjne problemy zaburzeń antyspołecznych; Rozwój zaburzeń antyspołecznych w cyklu życiowym; Zapobieganie antyspołecznym zaburzeniom osobowości; Terapia pacjentów z osobowością antyspołeczną i psychopatią; 3. Postacie zaburzeń antyspołęcznych w cyklu życiowym: Wczesne czynniki ryzyka wystąpienia zachowania antyspołecznego; Zespół deficytu uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej- ZDUNP; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze- ZOB; Zaburzenia kontroli zachowania- ZKZ; Osobowość antyspołeczna- OA; 4. Metodologiczne problemy badań własnych: Koncepcyjne tło broblemu badań; Problemy badawcze i hipotezy; Opis zastosowanych technik badawczych; Organizacja badań; Charakterystyka badanych grup; 5. Analiza porównawcza wyników badań: Właściwości temperametu badanych osób; Funkcjonowanie szkiolne badanych; Występowanie zachowań antyspołecznych we wczesnym okresie życia; Wpływ umiejętności wychowawczych rodziców; Charakterystyka systemów rodzinnych badanych osób; Rola relacji z rówieśnikami; Współwystępowanie specyficznych zaburzeń osobowości w grupie recydywistów; Zależności między zmiennymi występującymi w badanaich; 9. Podsumowanie i uwagi końcowe
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7318-699-9
1. Dyscypliny wzajemnie różne; 2. W cieniu metafizyki; 3. Gwałtowny rozwój badań eksperymentalnych; 4. Nauka humanistyczna jako alternatywa; 5. Zablokowanie przez problem norm; 6. Uczenie się jako wspólny mianownik?; 7. Rozwój jako ukierunkowania i krytyka; 8. Psychologia we własnym gmachu; 9. Ku nauce o wychowaniu; 10. Zjednoczone w osobie?; 11. Opcje psychologii pedagogicznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-233-2336-5
1. Dziedziny perswazji: Wprowadzenie, 2. Mierzenie podstaw: Techniki pomiaru tego co nieobserwowalne, 3. Działanie na podstawie odczuć: Kiedy i w jaki sposób postawy kierują zachowaniem, 4. Działania i postawy: Teoria dysonansu poznawczego, 5. Myśleć czy nie myśleć: Badając dwie drogi perswazji, 6. Perswazyjność utworów narracyjnych, 7. Zasady wpływu interpersonalnego. 8. Wywieranie wpływu i perswazja w małych grupach, 9. Czy przekazy organizmu, przyjaciół, lekarza i mediów kształtują zachowania zdrowotne?, 10. Środki masowego przekazu i perswazja polityczna, 11. Zmienianie uprzedzeń: Wpływ perswazji na ukryte i jawne przejawy tendencyjności rasowej, 12. Psychologia reklamy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89511-08-8
1. Narodziny i stan psychologii jako nauki. 2. Podstawowe pojęcia psychologii. 3. Metodologiczne podstawy badań psychologicznych. 4. Człowiek poznaje świat i siebie. 5. Człowiek wartościuje świat i siebie. 6. Człowiek zmienia świat i siebie. 7. Człowiek rozwija się. 8. Człowiek kieruje innymi. 9. Człowiek podejmuje decyzje.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Dydaktyczne Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
ISBN: 83-910022-9-2
1. Podstawowe pojęcia psychologii edukacyjnej; 2. Psychologia edukacyjna jako nauka; 3. Szkoła jako miejsce edukacji uczniów; 4. Uczniowie szkolni i ich kariera edukacyjna; 5. Rodzina i rodzice uczniów szkolnych; 6. Rówieśnicy szkolni uczniów; 7. Nauczyciele szkolni; 8. Dzisiejsi uczniowie jako przyszli pracownicy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Prace Dydaktyczne Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
ISBN: 83-7308-038-4
Cz. I. Teoretyczne podstawy psychologii pracy: 1. Podstawowe pojęcia: Zdrowie człowieka; Aktywność człowieka; Działanie i działalność człowieka; Czynności człowieka; Zawodowa wiedza osobista człowieka; Zawodowe umiejętności człowieka; Zawód człowieka; Zawodowa praca człowieka; Zawodowy rozwój człowieka; Osobowość zawodowa człowieka. Zagadnienia kontrolne; 2. Psychologia pracy jako nauka stosowana: Przedmiot psychologii pracy; Cele i zadania psychologii pracy; Obszary i problemy psychologii pracy; Metody badań psychologii pracy; Niektóre teorie psychologii pracy i zawodowego rozwoju człowieka; Cz. II. Praktyczne podstawy psychologii pracy: 3. Obszary zastosowania psychologii pracy: Poradnictwo- doradztwo zawodowe; Start zawodowy absolwentów szkół zawodowych; Dobór kadr pracowniczych; Wydajność pracy człowieka; Zmęczenie i znużenie zawodowe pracownika; Zmianowość w pracy zawodowej; Bhp i wypadkowość w pracy zawodowej; Współdziałanie i rywalizacja zawodowa; Decyzje życiowe i zawodowe pracujących; Kierowanie zespołami pracowniczymi; Leki i zagrożenia ludzi pracy; innowacyjność w pracy zawodowej; Zarządzanie zakładem pracy; Człowiek w przestrzeni pracowniczej; Przedsiębiorczość w pracy zawodowej; Człowiek pracy i marketing; Człowiek pracy i reklama jego wytworów; Niepełnosprawność i rehabilitacja zawodowa pracowników; Manipulacja człowiekiem pracującym zawodowo; Komunikacja interpersonalna pracujących; Różne rodzaje pracy człowieka (dzieci, młodzież, dorośli); Człowiek pracy- bezrobotny; 4. Polscy twórcy psychologii pracy
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7271-287-5
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2839-0
1. Zasada poprawności politycznej- technika manipulacji czy wpływ społeczny?; 2. Władza muzyki i jej korzenie; 3. Modele perswazji; 4. Porównania społeczne- przegląd teorii, motywów, strategii; 5. Utajniona identyfikacja z paleniem- pomiar oraz możliwości manipulacji; 6. Czy czujemy się winni zatrzaskując komuś drzwi przed nosem?- poczucie winy a technika DITF; 7."Jak czarno na białym"- kontrast charakterów próśb w technice "Drzwi zatrzaśnięte przed nosem"
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316.6 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again